De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geen geluid bij Samsung TV op Onkyo receiver

    Goedemorgen,

    Namens mijn ouders zou ik graag wat hulp kunnen gebruiken, daar ik er ook niet uitkom.

    Zij hebben een nieuwe Samsung QE55Q90R Qled 4K TV waarbij ze geen geluid krijgen in combinatie met een Onkyo TX-NR609 receiver. Voorheen met een andere TV was het geen probleem.

    Set up:
    Een horizon box van Ziggo is met HDMI aangesloten op de Samsung TV op poort 3 (ARC). Vervolgens is de TV aangesloten met een optische kabel op de Onkyo receiver op digital in poort. We krijgen echter op geen enkele manier geluid.

    Wat hebben we geprobeerd:
    - Naar mijn weten alle instellingen op zowel tv als receiver doorlopen.
    - Andere HDMI-poorten en kabels geprobeerd.
    - Andere optische kabel geprobeerd.
    - Alle firmware up-to-date.
    - Eerst met HDMI-kabel vanaf de Horizon box aangesloten op de receiver en vervolgens de receiver weer met HDMI aangesloten op de TV. Hierbij viel het beeld weg en kregen we een foutcode. Alsof het signaal niet sterk genoeg is om door te geven.

    Hopelijk kunnen jullie mij (lees als: mijn ouders) hierbij helpen!?

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Jordywiggie.

    Waarom het niet lukt om het geluid van de Horizon-box via de Onkyo TX-NR609 te laten weergeven kan het verschillende oorzaken hebben. Heb je de Horizon-box op de receiver aangesloten, dan kan het komen doordat de Horizon-box geen 'handshake' met de receiver kan maken of door een defect. Om te kunnen beoordelen of de receiver goed functioneert, zou je het moeten proberen met een DVD- of BD-speler aangesloten op de receiver. Als het beeld en geluid daarvan goed is, zal het geen defect zijn.

    Wanneer de Horizon-box op de TV is aangesloten en de receiver middels een HDMI-kabel verbonden met de receiver, zou je gebruik kunnen maken van 'ARC'. en anders de optische kabel. Om 'ARC' te kunnen gebruiken moet de 'CEC' ingeschakeld zijn. Bij Samsung heet het "AnyNet" en bij de Onkyo "RIHD". Of de "AnyNet" en de "RIHD" goed samen kunnen werken is iets wat je zelf moet beoordelen door te proberen.

    Als dat niet lukt, dan kun je de optische kabel gebruiken en moet je er voor zorgen dat bij beide toestellen de 'CEC' uitgeschakeld is en in het menu van de TV aangeven dat je de optische uitgang wilt gebruiken. Controleer in het menu van de receiver of je de optische aansluiting aan de juiste ingang hebt toegewezen en de receiver automatisch het juiste soort signalen (PCM, DD of DTS) kiest.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor uw reactie en aangevoerde oplossingen. Uiteindelijk heeft deze mij tot de oplossing gebracht.

    Een optische kabel met goede kanaaltoewijzing, de ziggo-box aangesloten op de HDMI (ARC) en vervolgens in de Onkyo instelling audio kan je bij optisch of hdmi kiezen voor pcd, dts en geen. Uiteindelijk was geen de oplossing.

  4. #4

    Standaard

    Heeft de tv de receiver wel gedetecteerd?
    Ik heb zelf ook een qled van samsung en die moet je eerst insteen. Ik heb de acr van de okyo in de acr van de tv.
    Vervolgens naar bron gaan en daar kijken of die verbinden maakt. Zo ja moet je nog het soort apparaat goed instellen. Ik heb hem op thuisbioscoop of receiver iets in die trend staan.

    Vervolgens bij instellingen naar geluids uitvoer gaan en daar hdmi geluids uitvoer sellecter als dit hier voor nog niet werkt.

    Oohja atmos werkt niet meteen met netflix daar moet je ook wseer iets apparts voor doen. Voor dat werkt. Tenzij dit opgelost is.

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •