Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.

Discussie: Boekenvoordeel

  1. #1

    Standaard Boekenvoordeel

    Valt me op dat ze vaak wel leuke titels in hun acties hebben zitten maar jammer genoeg staat er dan regelmatig bij dat ze online niet in voorraad zijn. Je zou verwachten dat je ze dan toch kan bestellen en gewoon later worden geleverd maar dat lukt blijkbaar niet.

  2. #2

    Standaard

    De naam van de winkel zou je eigenlijk al genoeg moeten vertellen. Films zijn niet hetgeen waar zij winst op maken.

  3. #3

    Standaard

    Boekenketen BoekenVoordeel heeft faillissement aangevraagd, meldt het ANP. Het bedrijf verkoopt vooral goedkopere boeken en hobbyartikelen en heeft meer dan 86 winkels in Nederland. De Belgische winkels vallen niet onder de faillissementsaanvraag.

    Volgens het ANP kwam het bedrijf door de gedwongen sluiting in de coronacrisis in de problemen en hebben de overheidssteun, de flexibele opstelling van de leveranciers en extra investeringen van de eigenaar niet geholpen. Een poging om met Nederlandse verhuurders tot een oplossing te komen is niet gelukt. Daarom zou het volgens Boekenvoordeel niet meer verantwoord zijn om door te gaan.

    De winkels in Nederland blijven voorlopig wel nog open. Klanten kunnen daar winkelen op afspraak. Online kan niet meer worden besteld.

    In 2014 nam Boekenvoordeel nog onderdelen over van de Free Record Shop, onder meer het klantenbestand, de websites en het interieur van 36 winkels.

    Bron: nos.nl https://nos.nl/artikel/2376493-boeke...ement-aan.html

  4. #4

    Standaard

    De Belgische tak blijft gevrijwaard. Gelukkig, maar voor hoe lang nog?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Erg jammer. De zoveelste boekenketen die omvalt. Straks kun je alleen nog maar boeken via webwinkels kopen. Wat een verarming! Een boek moet je in je handen kunnen nemen, kunnen doorbladeren etc. voordat je het koopt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #6

    Standaard

    Ontzettend balen, ik kwam daar regelmatig (toen het nog mocht) om Blu-ray's te kopen. Dan blijft hier in de buurt alleen nog de Media Markt in Eindhoven over, maar voor hoelang?

  7. #7

    Standaard

    Het verbaast me niet. Dit was/is een keten waarvan je veel van de producten makkelijk via Internet kunt kopen. Vooral de dvd's en blu-rays dan, maar ook de andere spullen die ze verkopen. Ik kan me ook niet voorstellen dat er veel marge zit op puzzelboekjes en hobbyspullen. Want dat was/is meer hun product dan datgene wat de meeste boekhandels verkopen. Er zijn trouwens nog wel de nodige "echte" boekwinkels en ik voorzie niet dat die bedrijfstak snel zal uitsterven.

  8. #8

    Standaard

    Mooi köt. Boekenvoordeel was nog de enige zaak in mijn woonplaats waar ik (nieuwe) films kon kopen. Nu word ik echt gedwongen om alles online te kopen, of ik moet weer wat vaker een tripje naar Amsterdam doen, zodra deze crisis voorbij is.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    . Er zijn trouwens nog wel de nodige "echte" boekwinkels en ik voorzie niet dat die bedrijfstak snel zal uitsterven.
    Sterker nog Ik vond heel dat BoekVoordeel zelfs eerder een beledeging voor de echte boekhandel
    Had echt een sfeer van een Wibra of Action en dergelijken en een assoritiment dat eigenlijk niet "Boekwinkel" genoemd mag worden.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  10. #10

    Standaard

    Ik was toevallig nog zaterdag via een afspraak in de vestiging in Nieuwegein. Voor dvd's/BR kan je beter online kopen. Ik schat dat er 80% dvd's stonden en 20% BR. En de enige die ik interessant was, was bij Bol goedkoper. Ik wilde eigenlijk bij MM kijken maar bij de afspraak kon ik niet de afdeling entertainment vinden en online is zelfs van de gaanbare titel nergens winkelvoorraad. Die afdeling is dus gewoon plat totdat ze weer normaal kunnen openen.

    Boekenvoordeel is gewoon een soort De Slegte. Wat de normale boekenwinkel niet meer wil verkopen, kwam daar. Het is wel zonde dat ze omvallen maar de dame's daar gaven al aan dat de inkomsten maar een druppel waren. Ik vrees dat er straks meer ketens omvallen.

  11. #11

    Standaard

    Balen. Ik heb door de jaren heen behoorlijk wat films bij boeknvoordeel gekocht. Was de laatste winkel in mijn woonplaats die nog films op schijfjes verkocht. Aanbod was niet altijd heel uitgebreid, daarentegen waren er wel vaak leuke titels in de 2 voor 10, 2 voor 15 en 3 voor 25 acties. Was ook de enige winkel waar voor mij nog wat te neuzen viel terwijl mijn vrouw bij “haar” winkels keek.

  12. #12

    Standaard

    Is dit die keten waar ook de Free Record Shop onderdeel van uitmaakt? (Qua naam)? Daar kocht ik heel af en toe wel een bluray.

    Qua boeken was het enkel ramsj, geen normale boekwinkel.

  13. #13

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Is dit die keten waar ook de Free Record Shop onderdeel van uitmaakt? (Qua naam)? Daar kocht ik heel af en toe wel een bluray.
    Ze hadden inderdaad de naam FRS overgenomen. Vreemde keuze was dat sowieso. Geld neertellen voor de naam van een winkelformule waar de laatste jaren van het bestaan bijna niemand meer kwam.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Qua boeken was het enkel ramsj, geen normale boekwinkel.
    Lage kwaliteit ramsj ook. Bij De Slegte of Scheltema kwam ik in die categorie nog vaak genoeg interessante dingen tegen. Boekenvoordeel had de ramsj van de ramsj.

    Ik zou trouwens zeggen dat ze bij Boekenvoordeel boeken verkochten voor mensen die eigenlijk niet van boeken houden. Moeilijke markt denk ik.

  15. #15

    Standaard

    Het zal wel niet, maar wellicht zit er een doorstart in? Wonderen zijn de wereld nog niet uit dacht ik zo. Volgens mij niet de 1e keer dat een bedrijf failliet gaat, en dat het bedrijf daarna toch weer verder gaat.

  16. #16

    Standaard

    Een doorstart lijkt me onwaarschijnlijk, gezien de situatie waarin de retail-branche zich bevindt. Ook heeft de winkel niet echt een toekomstbestendige formule waarvan investeerders rendement zou kunne halen. Dit soort producten kan je bij uitstek voor lage overhead kosten online verkopen, dus een winkelpand hiervoor met de hoge kosten daarbij is echt achterhaald, helaas.

  17. #17

    Standaard

    Dit soort boekenvoordeelwinkels bestaan al zolang als ik me kan herinneren. Ik denk dat het tegenwoordig niet zozeer het punt is dat je dit soort spullen makkelijk online kan kopen, maar dat het items zijn die tegenwoordig digitaal zijn (zeker voor de target group). Ik kwam er vroeger voor reisgidsen, landkaarten, en later voor dvd’s en blurays. Dat is allemaal online als info of stream te vinden nu. Idem voor puzzelboekjes, huisvrouwen spelen nu ook op hun smartphone spelletjes.

    Overname FRS naam vond ik dan we weer grappig. Het was gewoon een rek in de winkel, ik keek er altijd wel even in als ik langsliep

    Maar corona hielp natuurlijk ook niet want het is echt een snuffelwinkel. Je gaat er geen winkelafspraak voor maken.
    Laatst aangepast door Oakey : 15-04-2021 om 20:24

  18. #18

    Standaard

    Klopt inderdaad, ik vond de overname van FRS ook wel grappig en heb nog wel eens van Disney DVD's voor in de auto op vakantie daar gekocht in een actie. En verder is het inderdaad een winkel waar je langs moet lopen en even naar binnen gaat kijken. En op zich hadden ze soms wel leuke kinderboekjes, of vriendjesboekjes voor de kinderen, maar voorderest was het inderdaad niet zoveel. Wel kon je de bluray vaak nog geseald meekrijgen als ze die hadden achter de balie. Dat was dan wel weer het voordeel. Maar het is allemaal te weinig, zeker nu in Corona tijd.

  19. #19

    Standaard

    Ja, van de jongeren moesten ze het niet hebben. Die lezen niet (want duurt te lang), die hebben geen hobbies in de traditionele zin van het woord, die kopen geen DVD's, CD's of Blu-rays maar nemen genoegen met het (inferieure) beeld en geluid van hun smartphone, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als ik langs een Boekenvoordeelwinkel kwam liep ik toch altijd wel even naar binnen, want soms kon je echt een leuk voordeel scoren. Reisgidsen e.d. kocht ik daar nog wel eens, want ik vind het helemaal niks om al die informatie op mijn iPhone of iPad op te moeten zoeken. Zo'n gidsje steek je gemakkelijk bij je, geef je snel even aan iemand anders, alles staat op één plek en het kost je geen cent aan mobiele data. En voor mensen die geen fortuin aan boeken e.d. willen of kunnen uitgeven, is zo'n winkel echt wel een uitkomst. Jammer dat deze nu ook verdwijnt. Nu alle overbodige kledingwinkels nog...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #20

    Standaard

    In Nijmegen was het overigens de enige winkel die nog fysiek bluray films verkocht bij mijn weten…

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    In Nijmegen was het overigens de enige winkel die nog fysiek bluray films verkocht bij mijn weten…
    Na de lockdown weer eens in de stad geweest, maar boekenvoordeel Nijmegen is gewoon business as usual, niets wees erop dat ze gingen vertrekken, dat er een uitverkoop aan de gang was of dat de zaak failliet is. Het FRS rek was er ook nog gewoon.
    Laatst aangepast door Oakey : 18-05-2021 om 08:42

  22. #22

    Standaard

    De curator gaf aan dat een doorstart zeer waarschijnlijk was. Grote kans dat ze blijven bestaan dus. Ook online is weer te bestellen.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve G. Bekijk bericht
    De curator gaf aan dat een doorstart zeer waarschijnlijk was. Grote kans dat ze blijven bestaan dus. Ook online is weer te bestellen.
    Dan hoop ik niet dat die beruchte bedrijvendokter Martijn Rozenboom erbij zit.

  24. #24

  25. #25

    Standaard

    Ik kwam vandaag bij de Boekenvoordeel hier in de stad, nadat ik er vorige week ook al was geweest, en ik zag dat de DVD-afdeling weer wat gekrompen was. Vorige week hadden ze nog drie stellingen, nu nog maar 2. Eerder waren dat er 4 of 5. Hoe dan ook, het assortiment is nog steeds groter dan wat ze tegenwoordig bij de Media Markt in Eindhoven hebben.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •