De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Knives Out (NL Blu-ray)

    Heeft nog iemand deze blu-ray, want bij mij is het beeld zeer ondermaats door het continu wemelen van een soort lichtwaas?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Heeft nog iemand deze blu-ray, want bij mij is het beeld zeer ondermaats door het continu wemelen van een soort lichtwaas?
    Ik heb de film wel, alleen dan de UK Zavvi Steelbook (https://www.blu-ray.com/movies/Knive...lu-ray/257954/), welke van Lionsgate is & de NL versie is van Belga films. Dus of de Lionsgate versie beter is, weet ik niet omdat hij nog niet open is. Maar ik verwacht van een buitenlandse maatschappij betere kwaliteit dan bv een DFW of Belga films (Wat voor mij reden was om hem in buitenland te kopen). Maar dat is mijn persoonlijke mening. Maar wel jammer dat de NL versie dan zo slecht is.

  3. #3

    Standaard

    Ik ben er even doorheen aan het skippen voor je, de NL/BE release van Belga, maar ik zie niet direct iets heel geks. De recensie van de US blu-ray van Lionsgate geeft wel aan dat het beeld behoorlijk wat bewerking heeft ondergaan, misschien dat dat het effect is dat je waarneemt:

    https://www.blu-ray.com/movies/Knive...257460/#Review
    Laatst aangepast door tmvde : 03-04-2020 om 23:26

  4. #4

    Standaard

    Was aangenaam verrast door de Belga Films BDs van John Wick Chapter 2 & 3, dus het zou erg jammer zijn als er daadwerkelijk encoding problemen blijken te zijn in Knives Out.

    De beeldkwaliteit van JW 2 & 3 is beter die van de Lionsgate BDs. Lionsgate BDs hebben meestal minder scherp beeld vanwege low pass filtering (doen ze om compressie simpeler te maken).

  5. #5

    Standaard

    Het valt al heel erg op bij het begin van de film, de buitenscene van het huis.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Het valt al heel erg op bij het begin van de film, de buitenscene van het huis.
    Uit de review: The palette has also been toyed with at times, with an almost desaturated look in some of the outdoor material.

    Klinkt heel erg als wat je aangeeft, lijkt dus bewust te zijn.



  7. #7

    Standaard

    Ja, maar het gebeurt ook in binnenscenes, dus vraag ik me af of de UK en US editie ook deze (flikkering) problemen kennen.

  8. #8

    Standaard

    Ook in de review van blu-ray.com: "This is another digitally captured production that has obviously been tweaked to better resemble traditional film, and there's a kind of slightly mottled (= vlekkerig) appearance to things as a result." Dus het lijkt er op dat ook de buitenlandse uitgaven dit beeld vertonen.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 04-04-2020 om 11:50
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •