De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sony DN1080 receiver setup vraag

    Mischien een domme vraag, al schijnen die niet te bestaan....

    Ik heb een Sony DN1080 receiver en daarbij een Focal Sib Evo speakerset. De voorste speakers rechts en links zijn speakers met daarin een ingebouwde aparte atmos speaker. De ingebouwde atmos speakers hebben ook apart speakerkabel nodig.

    Nu zou ik voor de rear speakers ook wel atmos speakers willen, maar is dat mogelijk met de Sony DN 1080 receiver of met een andere speaker bv een 5.1.4 atmos systeem ?

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het zou kunnen, maar de vraag is of je dat wilt. Upfiring atmosspeakers proberen het geluid via je plafond te reflecteren. Dat geeft vaak al een diffuus geluid. Als je dat verdubbeld met nog meer speakers is de kans groot dat de kakofonie groter wordt en je alle definitie verliest. Meer dan twee atmosspeakers zal toch echt heel lokaal via je plafond moeten stralen om enigszins het beoogde effect te bereiken. Althans dat vermoed ik. Ik heb twee plafondspeakers en dat werkt al meer dan prima. Natuurlijk zullen 4 plafondspeakers wel iets beter zijn, maar met marginaal verschil. Ga je geluid van alle kanten laten reflecteren zullen ze elkaar overrulen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 04-04-2020 om 15:06
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het zou kunnen, maar de vraag is of je dat wilt. Upfiring atmosspeakers proberen het geluid via je plafond te reflecteren. Dat geeft vaak al een diffuus geluid. Als je dat verdubbeld met nog meer speakers is de kans groot dat de kakofonie groter wordt en je alle definitie verliest. Meer dan twee atmosspeakers zal toch echt heel lokaal via je plafond moeten stralen om enigszins het beoogde effect te bereiken. Althans dat vermoed ik. Ik heb twee plafondspeakers en dat werkt al meer dan prima. Natuurlijk zullen 4 plafondspeakers wel iets beter zijn, maar met marginaal verschil. Ga je geluid van alle kanten laten reflecteren zullen ze elkaar overrulen.
    Bedankt voor de tip, iets om over te denken. Nu is mijn vraag nog als ik daar toch voor ga, hoe zou ik dit dan moeten instellen op de Sony DN 1080 receiver. Want in principe zijn alle speaker kabel poorten van de receiver al aangesloten, behalve die van zone 2...

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ken de receiver niet, maar je moet allereerst genoeg versterkte kanalen aanboord hebben. Voor 5.1.4 zijn dat 9 benodigde versterkers. Zo ja, dan is het een kwestie van aansluiten op een van de vier hoogtekanaal-speakeringangen. Gebruik ik bijvoorbeeld meer kanalen dan 7.1.2, dan gebruik ik een externe versterker.

    Meestal kan je in de setup van je versterker instellen of je multiroom of een atmos-configuratie gebruikt. Daarmee wijs je dus speakeringangen toe.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 04-04-2020 om 20:05
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Idd zag het voorbij komen, dacht mischien via een omweg of via zone 2, weet dat zone 2 bedoeld is voor iets anders maar je weet soms maar nooit. Denk mischien ook wel beter omdat zoals Claudio aangeeft het anders ook teveel aan geluiden wordt. Ik zit niet in een grote ruimte dus kan beter wat bezig zijn met de instellingen van de receiver en speakers om het geluid zoveel mogelijk naar mijn zin te maken. Je kan ook auto calibratie doen van speakers maar dan is het niet helemaal naar mijn zin.

  7. #7

    Standaard

    In US is net wat meer mogelijk met deze receiver als ik me goed herinner. Zone 2 kan daar naast 7.1 en 5.1.2 dat kan in Europa niet. Tevens is in Europa netwerk standby niet geactiveerd vanwege milieu regels max gebruik in standby stand. Is via externe app wel te activeren en volgens mij via app van Sony zelf ook.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •