De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Wat zijn de meest populaire drugsfilms van de 21e eeuw?

    Dag filmliefhebbers en filmkenners. Graag jullie hulp!

    Voor een studieproject zoek ik de meest succesvolle publieksfilms van de afgelopen 20 jaar die gaan over DRUGS. Voorwaarden:

    - Gemaakt voor het grote publiek;
    - Geproduceerd in de 21e eeuw;
    - Representeert een actueel tijdsbeeld;
    - Heeft een verhaallijn (narrative), dus geen documentaire;
    - Heeft drugs als onderwerp.

    Wie weet het?

    Vriendelijke groet,
    Esther

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Trainspotting
    Christiane F.
    Traffic
    Sicario
    Blow
    Fear and Loathing in Las Vegas

  4. #4

    Standaard

    Recentelijk uit het filmhuiscircuit:

    Heaven Knows What (2014, Benny en Josh Safdie)
    Beautiful Boy (2018, Felix van Groeningen)
    Laatst aangepast door BigLebowski : 15-04-2020 om 12:18
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Trainspotting
    Christiane F.
    Traffic
    Sicario
    Blow
    Fear and Loathing in Las Vegas
    Niet echt 21e eeuw, deze films, maar Christiane F. is eigenlijk wel de ultieme drugs-film als je het over het gebruik ervan hebt.

    Things We Lost in the Fire
    A Street Cat Named Bob
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Niet echt 21e eeuw, deze films, maar Christiane F. is eigenlijk wel de ultieme drugs-film als je het over het gebruik ervan hebt.
    Klopt, ik heb deze film in de klas gezien op de Havo en ik was erg onder de indruk ervan, vooral over het cold-turkey afkickdeel waarbij ze werd opgesloten op haar kamer. Dat staat nog steeds gebrand op mn netvlies. En dat terwijl ik sindsdien de film nooit meer heb gekeken.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Klopt, ik heb deze film in de klas gezien op de Havo en ik was erg onder de indruk ervan, vooral over het cold-turkey afkickdeel waarbij ze werd opgesloten op haar kamer. Dat staat nog steeds gebrand op mn netvlies. En dat terwijl ik sindsdien de film nooit meer heb gekeken.
    Same here. Ik heb 'm nog wel op DVD, maar 'm na de eerste keer niet meer herkeken. Juist omdat het zo'n diepe indruk maakt dat je 'm niet hoeft te zien, je weet het gewoon nog allemaal...
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #8

    Standaard

    Je hebt ook nog een heel genre van stoner movies, zoals Pineapple Express, Niet mijn ding, maar qua $$ redelijke succesvolle films.

  9. #9

    Standaard

    American Gangster
    Dallas Buyers Club
    Savages

    Als je er zo over nadenkt zijn er vrij weinig 'nieuwe' films gemaakt die expliciet over drugs gaan.

  10. #10

    Standaard

    Dallas Buyers Club gaat eigenlijk niet over (recreatieve) drugs maar over niet goedgekeurde medicijnen. In het Engels en dan meer bepaald in Amerikaans slang noemt men medicijnen ook drugs.
    Het is dat het alleen films moeten zijn zeker, want dé referentie is natuurlijk Breaking Bad.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #11

    Standaard

    Ha, dank. Weet je toevallig waar ik kan zien wat de meest succesvolle films zijn? Bezoekersaantallen, omzet e.d.Bestaat er ergens een site waarop deze informatie terug te vinden is?

  12. #12

    Standaard

    Je zou ze kunnen opzoeken bij boxofficemojo, daar staat vaak het budget en de omzet. Let op dat je wel wereldwijde omzet bekijkt en kosten zoals reclame er niet bij zitten.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esther de Haas Bekijk bericht
    Ha, dank. Weet je toevallig waar ik kan zien wat de meest succesvolle films zijn? Bezoekersaantallen, omzet e.d.Bestaat er ergens een site waarop deze informatie terug te vinden is?
    Voor de Nederlandse markt: http://www.boxofficenl.net/

    En deze site is er ook nog:

    https://nvpi.nl/fdn/
    Laatst aangepast door BigLebowski : 15-04-2020 om 21:11
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  14. #14

    Standaard

    IMDB is ook een website waar dusdanige cijfers vermeld staan.

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •