De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Samsung Plasma Purple Haze/Pink Banding

    Misschien ben ik hier niet aan het goede adres, maar wie niet waagt... Ik heb een Samsung PS63C7700. Na al die jaren nog steeds een fijn toestel en met, precies de reden dat ik niet wil upgraden, goed werkende 3D. Maar ik plaats dit natuurlijk niet voor niks: de TV heeft last van purple haze/pink banding op witte gebieden. Een voorbeeld:

    https://www.youtube.com/watch?v=28UxYb6_vSQ

    Er is op internet veel te vinden over dit issue en velen zweren bij een "voltage adjustment". Heeft iemand hier ervaring mee en is dit iets dat ik zelf kan doen? Ik weet niet niets van electronica, maar er zijn weken dat ik geen soldeerbout vast heb. Elke hulp is welkom, vast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Het toestel is wel bijna 10 jaar gelden uitgekomen.....wellicht is het gewoon 'op'?

  3. #3

    Standaard

    Alweer bijna 10 jaar oud, wat vliegt de tijd JP, moest het even opzoeken en inderdaad, het was al weer rond de 10 jaar geleden dat ik ook deze TV liet bezorgen. Na 3 maanden gespeeld te hebben liet hij mij in de steek en moest zo'n beetje de helft van de printplaten vervangen worden en speelde hij weer als vanouds. Het model kent wat gebruikers met pech, en ik weet dat er heel wat schermen zijn vervangen, was dan ook verbaast te lezen dat er dan ook hier nog iemand was met een spelend exemplaar. Die van mij staat nu op de logeer/rommelkamer stof te happen en was al jaren niet meer ingebruik omdat ik alleen nog maar van de beamer gebruik maakte en verkeert de TV in weze nog als zijnde in nieuwstaat, 3D kijken met de beamer was/is ook wat aangenamer dan via de TV

    Eigenlijk pas sinds kort weer een TV die ik gebruik, weliswaar een heel groot formaat, maar zonder 3D functie, maar omdat de beamer nog steeds aanwezig is, kan de beamer een avondje 3D plezier opvangen. Wat dat betreft ben ik dan als 3D liefhebber wel in de gelukkige omstandigheid dat ik 3D kan blijven kijken ondanks het vervangen van een TV met 3D mogelijkheid voor een TV zonder die mogelijkheid....... en dat is dan denk ik ook voor een aantal mensen wel een probleem..... wat moet ik doen als mijn 3D TV vervangen moet worden?

    Ken jouw TV, helemaal een genot om 3D mee te kijken, dezelfde TV staat in de Red Cinema van JamieV, waar ik hem heb mogen ervaren. 4K Oled met passive 3D brilletjes is het ultime 3D plezier net nog even fijner dan met een beamer, immers je hoeft niet in het donker te zitten en een passief brilletje kijkt gewoon veel fijner en het beeld is gewoon perfect. Ja..... maar als dat vervangen moet worden...... begrijp de TS wel, hoop dat ie wat tips en hulp krijgt, ben zelf helaas ook niet echt handig met een soldeerbout.

    Op is op, maar leeftijd heeft daar niet altijd wat mee te maken, zo is mijn exemplaar nog in goede conditie, maar die heeft dan ook amper gespeeld. Had ik geen beamer gehad..... ja dan had hij het slagveld al lang geleden verlaten. Mijn voorkeur voor echt zo groot mogelijk beeld heeft altijd wel zo'n beetje de keuzes bepaald, de enige rem die wel meespeelde was ook nog een klein beetje gezond verstand, het mocht geen vermogens gaan kosten, maar als ik de staats had gehad was dat waarschijnlijk ook geen probleem geweest
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •