De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bioscopen mogen per 1 juni weer open

    Bioscopen mogen per 1 juni weer open

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Voor Hoogeveen zou dit betekenen, iets van 25 bezoekers op enig moment verdeeld over 6 zalen. Ben benieuwd hoe duur straks de kaartjes worden?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Voor Hoogeveen zou dit betekenen, iets van 25 bezoekers op enig moment verdeeld over 6 zalen. Ben benieuwd hoe duur straks de kaartjes worden?
    Ik denk niet dat ze alle zalen gelijktijdig open zullen doen, maar meer verspreid. En dan een film niet vier keer per dag, maar misschien slechts 1 of 2 keer, zodat er toch nog afwisseling in het programma zit.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Dan vraag ik me af: Zou je dan ook als je een pas hebt van Pathe of VUE, mogen gaan zitten op zo'n vip stoel? Waar je anders normaal gesproken voor moet bijbetalen?
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 07-05-2020 om 09:07

  5. #5

    Standaard

    Dat het inclusief personeel is blijft echt heel apart. Dan kunnen ze net zo goed niet open gaan. Het gaat er om de kans op verspreiding bij een groep van grootte x die voor een x periode in dezelfde ruimte zal verblijven. Personeel heeft maar vluchtig contact en dat kan ook grotendeels op de 1,5m afstand. Dus het personeel draagt weinig bij aan de verspreidingskans. Het gaat juist om het aantal mensen dat langdurig in de zaal verblijft...en dat is niet het personeel.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  6. #6

    Standaard

    Een update. Blijkbaar heeft Rutte in het debat van vandaag in de 2e kamer gezegd dat het gaat om 30 personen per zaal! Dus niet per bioscoop.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Een update. Blijkbaar heeft Rutte in het debat van vandaag in de 2e kamer gezegd dat het gaat om 30 personen per zaal! Dus niet per bioscoop.


    Klik op de afbeelding met je linker muisknop om het filmpje af te spelen!!!

  8. #8

    Standaard

    30 personen per zaal kun je ook zo niet in z'n algemeenheid voorstellen, want sommige zaaltjes zijn erg klein en daar zit je dan ook gewoon pal naast elkaar. Ik denk niet dat mensen dat al aandurven. Ons filmhuis heeft één zaal waar 100 personen in kunnen, maar wij besluiten gewoon nog dicht te blijven in juni. Het valt ook niet rendabel te krijgen met 30 mensen. En dan moet je in de praktijk nog maar afwachten of er in de zomermaand überhaupt wel 30 mensen op komen dagen. Enkel voor grote bioscopen met grote foyers en grote zalen kunnen dit wellicht veilig invoeren. Voor de kleinere bioscopen en filmhuizen heb ik zo mijn bedenkingen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  9. #9

    Standaard

    Het is niet zo dat er 30 mensen in de zaal moeten. Het gaat om maximaal 30 personen. Als een filmhuis niet meer dan 10 mensen aandurft, dan moeten ze dat gewoon doen, vind ik. Mits het voor hen inderdaad rendabel is. Om nu open te gaan en (nog) meer verlies te gaan draaien schiet men ook niet veel mee op.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #10

    Standaard

    30 Mensen is dus het meest positieve scenario en daar heb je dan dus rekening mee te houden. Daarmee komen wij in elk geval nog niet uit de kosten. Nog los van het feit dat alles wel door vrijwilligers gedaan moet worden. Die moeten zich dus 'vrijwillig' laten blootstellen. Ook programmering en publicatie moeten weer worden opgestart etc. Er zitten nog een aantal praktische kanten aan het verhaal, los van de inkomsten en uitgaven. Voor ons zou het dan ook maar voor vier weken zijn, want in juli en augustus zijn we sowieso gesloten. Daarom zeg ik: voor kleinere bioscopen en filmhuizen is het soms toch net een ander verhaal. Ook al omdat onze gemeente wegens bezuinigingen de vaste subsidie volledig heeft afgeschaft. We zijn dus in principe een commercieel filmhuis.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 08-05-2020 om 13:31
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  11. #11

    Standaard

    Nou ik ben er wel blij mee dat ze open gaan en max 30 per zaal.
    Dat word heerlijk rustig film kijken...
    Van mij mogen ze 5 euro per kaartje meer vragen nu in deze tijd zodat je de bioscoop kan helpen, bijvoorbeeld kleinere bioscopen en theaters... je helpt ze dan wel om te blijven bestaan.
    Laatst aangepast door Driekus : 08-05-2020 om 15:21

  12. #12

    Standaard

    Persoonlijk vind ik in zo'n zaaltje zitten toch nog te link hoor.Heb in 2019 genoeg gezondheidsproblemen gehad dus ik doe het gewoon heel rustig aan.

    Voor de duidelijkheid:Snap goed dat er mensen zijn die echt toe zijn aan een bios bezoek of cafe.
    Laatst aangepast door jeroeni : 08-05-2020 om 15:46

  13. #13

    Standaard

    Wat ik me afvraag: zullen de studios nu er minder personen de zaal in mogen (wat tot een lagere omzet zal leiden tenzij de tickets het 4 voudige gaan kosten) eigenlijk wel nieuwe films gaan uitbrengen? Die kunnen ze financieel gezien toch beter (net als Bond, Top Gun 2 etc) uitstellen totdat de zalen weer vol mogen?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Wat ik me afvraag: zullen de studios nu er minder personen de zaal in mogen (wat tot een lagere omzet zal leiden tenzij de tickets het 4 voudige gaan kosten) eigenlijk wel nieuwe films gaan uitbrengen? Die kunnen ze financieel gezien toch beter (net als Bond, Top Gun 2 etc) uitstellen totdat de zalen weer vol mogen?
    Waarschijnlijk wel, ook de productie van films ligt grotendeels stil dus films die gepland stonden voor de komende jaren lopen ook allemaal vertraging op.
    Eigenlijk schuift alles een half jaar tot een jaar op, als het zelfs niet meer zal zijn.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Waarschijnlijk wel, ook de productie van films ligt grotendeels stil dus films die gepland stonden voor de komende jaren lopen ook allemaal vertraging op.
    Eigenlijk schuift alles een half jaar tot een jaar op, als het zelfs niet meer zal zijn.
    Dit dus.
    Dus ik vraag me dan af welke films er zullen draaien als de nieuwe films uitgesteld worden. Als dit oude(re) titels of geen echte publiekstrekkers zijn: wie komt daar dan op af?

  16. #16
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wat betreft de filmstudio's en het brengen van nieuwe content is het natuurlijk afwachten hoe dit wereldwijd wordt aangepakt cq versoepelt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Dit dus.
    Dus ik vraag me dan af welke films er zullen draaien als de nieuwe films uitgesteld worden. Als dit oude(re) titels of geen echte publiekstrekkers zijn: wie komt daar dan op af?
    Als ze bv Titanic zouden draaien (welke ik 9 keer al in de bios heb gezien: 5x in 1998 bij de oorspronkelijke release & 4x bij de 3D re-release in 2012 ter gelegenheid van het 100 jarig bestaan van de ramp), zou ik er zeker nog wel een paar keer naar toe gaan. Ook zou ik bv nog wel een paar x T2: Judgment Day willen zien op het grote doek. Of bijvoorbeeld een Dances with Wolves of Silence of the Lambs.

    Dus ik zou zeker gaan, maar dan ligt het wel aan welke film ze draaien.

  18. #18

    Standaard

    Ik zou zeker niet gaan voor een film die al in mij HT-collectie zit. Zó goedkoop is de cinema nu ook weer niet. Ik wacht met andere woorden liever nieuwe content af.
    Ik wilde bijvoorbeeld nog naar Birds Of Prey gaan, maar toen sloten de cinema's en volgende maand komt die al op BR uit.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #19

    Standaard

    Als er oudere films getoond worden die ik fantastisch vind dan ga ik wel naar de bios om deze weer eens op groot scherm te zien.
    Ook als ze Superman the Movie zouden draaien zou ik hem voor de 34ste keer in de bios gaan kijken en ook de andere Superman films natuurlijk.
    Ik zou zeker ook naar Titanic gaan want die heb ik maar 2x in de bios gezien.

  20. #20

    Standaard

    Kreeg een mail van Euroscoop.
    Ze gaan ook oudere films weer laten zien.

    We zullen starten met enkele goede films die voor de sluiting net in release waren en die veel mensen nog niet in de bioscoop hebben kunnen zien, zoals Bloodshot, De Beentjes van St. Hildegard en Onward. Bovendien zullen we een aantal oude Classics zoals Grease, Harry Potter, Forrest Gump en Interstellar terughalen. En vanaf 8 juni zijn er exclusieve voorpremières van de nieuwe Nederlandse film Rundfunk: Jachterwachter bij Pathé en Euroscoop.


    Wij kunnen niet wachten om weer open te gaan. En wij hopen jij ook! Onze medewerkers staan te popelen om weer aan de slag kunnen om jou de beste filmbeleving te geven op het grote doek, met het beste beeld en geluid.
    We doen het samen. Wees lief voor elkaar.

  21. #21

    Standaard

    Ik verwacht bij Vue hetzelfde aanbod.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  22. #22

    Standaard

    Tja.... ga al veel minder naar de bioscoop de laatste jaren omdat ik het echt absurd duur geworden vind, met deze covid-maatregelen zal het voor een premium 3D film met Atmos etc zomaar richting €20 gaan kosten. En met partner of vrienden gaan is met 1,5 m afstand ook niet echt leuk. Ik kijk gewoon lekker thuis, ook beter ivm het verspreidingsrisico.
    Laatst aangepast door Oakey : 15-05-2020 om 22:06

  23. #23

    Standaard

    Ik ga ook nooit meer naar de bioscoop. Ik hoef niet per se een film meteen te zien als deze uitkomt. Bovendien is het beeld en geluid thuis veel beter dan in de bioscoop en heb ik geen last van vervelende, chips snaaiende pubers om me heen .
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •