De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Backcatalogus op BD - compliment aan Sony

    Toen DVD in 1998 Nederland uitkwam, kwamen er ook bestveel oudere films uit op DVD en op een gegeven moment kon je zelfs spreken vaneen behoorlijke catalogus.
    Oké er was wel een verschil van meer dan 10.000 individuelefilmtitels met het buitenland en veel verschillende uitgaven van dezelfdetitels (het oude wijn in nieuwe zakken principe), maar toch.
    Met de overgang naar BD in 2006 is Nederland altijd eenflink achter gebleven met uit uitbrengen van oudere film. En op een gegevenmoment kwam er alleen nog nieuw/recent content uit en vaak zelfs alleen op DVD.Zelf ben ik 12/13 jaar geleden gestopt met het kopen van DVD, dus die marktvolg ik niet meer.
    Echter z'n 1,5 geleden kwamen er op eens weer mondjesmaatweer wat beperkte worpen van Backcatalogus op BD. Eigenlijk alleen vanUniversal en Paramount, maar bij de rest van de contenthouders bleef hetstil...

    Nu deed zich het volgende voor. Onlangs bij deintroductie van Amazon.nl heb ik daar ook een wenslijst aangemaakt en kwam bijhet zoeken de klassieker Papillon uit 1973 tegen (voor 7,52 euro).
    Ik dacht ik dat deze van Universal en Paramount was enheb deze gelijk aangeschaft. Pas dit weekeind kunnen kijken, want de film heefteen speel duur van 2,5 uur, dus daar moet je de tijd voor nemen.
    Echter tot mij verbazing is het een uitgaven van Sony enzelfs 1 die totaal op de Nederlandse (misschien ook Vlaamse) markt is gericht.De BD heeft namelijk alleen een Engelse 5.1 audiotrack en de enige ondertitelsdie er zijn is "Nederlands" (on/off).
    Nu word er steeds het argument gebruik om titels NIET inNederland uit te geven dat de markt te klein is. Wel blijkbaar toch niet, wantSony durft dit wel aan

    Ander detail is, dat mij DVD uitgave van A-Film is. Nuheeft Dutch-Fubar-Works de catalogus van A-Film overgenomen, maar gelukkig dezeniet. Zo kan er nog hoop zijn op andere fatsoenlijk BD uitgaven?

    Voor wie een review wil lezen volg de link en daar instaat het vergelijk tussen de Sony en Warner uitgave.
    Papillon 1973 [Blu-ray]
    http://www.dvdbeaver.com/film3/blu-r...on_blu-ray.htm

    Persoonlijk ben ik verrast door de meer dan goede uitgavevan Sony en hoop op meer backcatalogus films op BD (UHD is natuurlijk ookprima). En dan graag ook uit hun eigen rijke backcatalogus
    Dit wilde ik toch even met jullie delen, want meestalloop ik te klagen op de contenthouders, maar Sony verdiend hier echt een dikke pluim


    "A man's got to know his limitations", ...

  2. #2

    Standaard

    Sony is inderdaad nog een major die zijn klanten serieus neemt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Di$ney (geen NL ondertitels) en Warner (Dolby Digital Plus i.p.v. TrueHD).
    Laatst aangepast door Werner : 08-05-2020 om 11:48
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Maar om het toch een beetje te relativeren: 1 zwaluw maakt nog geen zomer . De toekomst zal het leren.

  4. #4

    Standaard

    Hoop toch dat Sony Panic Room ooit nog ergens uitbrengt, de enige Fincher die ik mis.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Hoop toch dat Sony Panic Room ooit nog ergens uitbrengt, de enige Fincher die ik mis.
    Staat inderdaad nog heel hoog op mijn verlanglijstje!

    "WHAT WE WANT IS IN THAT ROOM!"
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Panic Room zou zo welkom zijn op 4K. Niet alleen HDR
    zou van gigantische meerwaarde kunnen zijn maar ook een mooie Atmos track zou bijdragen, zeker alleen al met de muziekscore. En met genoeg extra’s van de 3-disc SE-dvd zou dit echt een mooie uitgave kunnen zijn. Inclusief de menu navigatie van die SE-dvd.

  7. #7

    Standaard

    Ik hoop dat Sony 1492, Lust,Caution (met extra's deze keer) en The Last Emperor gaat uitbrengen.

  8. #8

    Standaard

    Qua Nederlandse releases reken ik nergens meer op van de grote studios. Het is duidelijk dat de Nederlandse vestigingen geen schim meer zijn van wat ze in de hoogtijdagen van DVD waren. Sony is dan inderdaad nog een van de minst erge.

  9. #9

    Standaard

    Inderdaad, .... vooralles valt wat te zeggen.
    Maar alles is meegenomen als het maar niet van DFW komt.
    Onlangs er weer achter gekomen na 2 jaar geen DFW, dat er een schijfje zo de prullenbak in kan

    Even snel in mij DVD kast gekeken en tot mijn verbazing heb ik best veel Sony DVD's in de kast staan.
    De onderstaande titels heb ik als Sony DVD uitgaven. Ik heb maar even de Tv-films e.d. overgeslagen.

    8MM
    The Assignment
    Against All Odds
    American Sweethearts
    Alvares Kelly
    Blind Date
    Blind Fury
    Bite The Bullitt
    Bicentennial Man
    Break Out
    The Breed
    Barabbas
    Bats
    Beast Of War
    Body Double
    Christine (wel op 4K)
    The Covenant
    The Cave
    Christmas With The Kranks
    City Slickers II
    D.R.A.R.L.
    Deep Star Six (import)
    Dead Birds
    The Hades Factor
    The Devil A 4 O’Çlock
    Dessert Vampires
    Death Wish
    Death Wish 2
    Evolutions
    Escape From Absalom
    The Fifth Element (superbit)
    The Forgotten
    Fortress
    Fortress 2
    Guarding Tess
    Geronimo
    Hollywood Homicide
    Hideaway
    Hollow Man 2
    Into The Sun
    I-Spy
    Jagged Edge
    Jungle Book
    Johnny Mnemonic (superbit)
    Krull
    The Mountain Men
    Marooned
    Missing
    McKenna’s Gold
    Major Dundee (is kort buiten NL uit geweest met NL subs)
    The Man From Laramie
    The Man Who Would Be King
    The Medallion
    Medicine Man
    Een aantal Muppetfilms...
    No Mercy
    Nadine
    The Odessa File
    The Omega Doom
    Old Gringo
    Perfect
    Panic Room
    The Principal
    Runaway (import)
    Replicant
    The Survivors
    Suspect Zero
    Stir Crazy
    My Stepmother In An Alien
    The Seventh Sign
    The Shepard
    Sleepwalkers
    Some To Watch Over Me
    Sniper 2
    Sands Of Oblivion
    Screamers
    Screamers 2
    Short Sercuit 2
    Space Hunter (import)
    Tootsie
    The Came To Cornuda
    Thunderheart
    Village Of The Damned
    Vampires (superbit)
    The Wind And The Lion
    Zathura (is kort buiten NL uitgeweest met NL subs)

    Hier zitten flink wat bij die ik zo op BD zou kopen of zelfs op 4K.
    Hopelijk zijn de rechten van The Fifth Element (superbit) weer snel bij Sony voor een 4K uitgave.
    Die hebben ze toch al klaar liggen als US versie.

    Overigens laat Sony bij nieuw content op BD de BD consument ookwel er bekaaid afkomen,
    want dan krijg je een DTS-HD 5.1 track i.p.v. Dolby THD 7.1 Atmos.
    Dit uiteraard om de consument naar de 4K versie te duwen.
    "A man's got to know his limitations", ...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •