De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Favoriete Film Scenes

    The Mummy’s Curse (1944)

    Ik zag afgelopen weekend The Mummy’s Curse en dat was een middelmatige film, maar vrij aan het begin zit een lange, trage en bijzonder fraaie scène waarin het karakter Ananka opstaat uit haar “graf” (drooggelegd moeras). De heropstanding is niet mooi, niet elegant, niet sexy. Ananka zit onder de modder en beweegt als een heroïne verslaafde. Het beeld wordt iets versneld afgespeeld, waardoor het een surrealistisch gevoel geeft.

    In een voor de rest tamelijk middelmatig tot slechte film is dit een pareltje van een scène.



    The Exorcist 3 (1990)

    De enige keer dat ik me als volwassen filmkijker echt ongemakkelijk voelde bij een scène uit een horrorfilm is bij de “Hospital scene” uit The Exorcist 3. Een briljant opgebouwde scène die eigenlijk gezien moet worden als onderdeel van de hele film, in plaats van 1 YouTube clip. In bijgevoegde YouTube clip staat een korte omschrijving waarom deze scène zo goed is, van Phil Weight. Ik ben het volledig eens met die omschrijving.


  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Ja. Het intro van Bram Stoker's Dracula, kippenvel, elke keer. Met name het tweede deel.
    https://m.youtube.com/watch?v=gpluQYUizrQ

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcccc Bekijk bericht
    Nog andere mensen met favoriete filmscenes?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcccc Bekijk bericht
    Nog andere mensen met favoriete filmscenes?
    Zeker.
    Zomaar een greep:
    -de Sarlacc pit battle uit Return of the Jedi
    -Moria (LotR: Fellowship of the Ring)
    -opening Raiders of the Lost Ark

    En dit VFX hoogstandje (een compilatie van alle scenes achterelkaar)
    https://www.youtube.com/watch?v=f38a6pYL_jE

  5. #5

    Standaard

    Hier heb je een ouder topic erover.

  6. #6

    Standaard

    Zou bijna deze vergeten.....film en muziek zijn zelden zo goed samengesmolten.


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •