De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Na het Kopiëren VHS—> DVD Apart geluid te horen, help!!

    Ik heb een LG VHS en DVD recorder uit 2011 waarbij ik onze oude familie filmpjes over aan het zetten ben naar de dvd. Dit gaat fantastisch! Kost wat tijd, maar die hebben wij.
    Zodra het klaar is bekijk ik de DVD, hierop is het geluid van wat er op de videoband goed te horen, helaas hoor ik op de achtergrond continu een ander geluid welke niet op de VHS te horen is.

    De recorder is middels HDMI kabel aan de tv gekoppeld.
    Ik kan nergens iets vinden hierover. Iemand zei het kan met tracking te maken hebben, geen idee wat dat is.
    Ik gebruik RW dvd’s.

    Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en te verhelpen is!!

  2. #2

    Standaard

    Wat voor ander geluid hoor je? Is het een brom, is het ruis, of een piep?
    Iets meer details details maken het makkelijker om er iets over te zeggen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ommen Bekijk bericht
    Ik heb een LG VHS en DVD recorder uit 2011 waarbij ik onze oude familie filmpjes over aan het zetten ben naar de dvd. Dit gaat fantastisch! Kost wat tijd, maar die hebben wij.
    Zodra het klaar is bekijk ik de DVD, hierop is het geluid van wat er op de videoband goed te horen, helaas hoor ik op de achtergrond continu een ander geluid welke niet op de VHS te horen is.

    De recorder is middels HDMI kabel aan de tv gekoppeld.
    Ik kan nergens iets vinden hierover. Iemand zei het kan met tracking te maken hebben, geen idee wat dat is.
    Ik gebruik RW dvd’s.

    Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en te verhelpen is!!
    Ja, als je dit probleem hebt, dan gaat het dus niet fantastisch.

    Pak dit relaas niet al te persoonlijk op, maar ik word een beetje simpel van al die huis, tuin en keuken-hobbyisten die hun goed te bewaren familieherinneringen denken 'zelf wel even over te zetten met zo'n machine', en dan met hele vage uitleg aankomen als iets niet gaat zoals het wil. Ik zie het constant gebeuren, en daar springen dan van die verschrikkelijk beunhaas-overzetbedrijfjes op in, die op play en rec drukken, en na levering zeggen "Ja, het zijn oude tapes, dat heb je nou eenmaal. Dat is dan 75 euro, dank je wel". De HEMA is daar wel toppunt in, die vraagt 30 euro per VHS en die zetten héél slecht over.

    Ik ben zelf al, even denken... 15 jaar actief bezig met het overzetten van oude videobanden voor mijn hobby, en zelfs als ik nog eens af en toe een moeilijke band of een privétape heb die ik écht goed wil bewaren, hou ik na overzetting de band achter én laat ik iemand bij redmijnvideos.nl (ik heb hier geen aandeel in) ernaar kijken. Die gasten zijn góed.

    Zo, met dat gezegd hebbende: ik begrijp dat het een combi-apparaat van LG is, geen op elkaar aangesloten VHS-recorder en DVD-recorder? Even gegoogeld voor je, ik hoop dat jij of iemand in je omgeving Engels kan, want de situatie komt vaker voor:

    https://forum.videohelp.com/threads/...-from-VCR-tape

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de laatste jaren zelf 10 tallen videobanden op dvd gebrand en het ging altijd goed zonder bijgeluiden. Mijn video recorder is een sony en mijn dvd recorder is van panasonic.
    Eerst kopieer ik de videoband naar de harde schijf van de dvd recorder en daarna kopieer van de harde schijf naar een dvd-r of dvd+r schijfje.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door navarone Bekijk bericht
    Ik heb de laatste jaren zelf 10 tallen videobanden op dvd gebrand en het ging altijd goed zonder bijgeluiden. Mijn video recorder is een sony en mijn dvd recorder is van panasonic.
    Eerst kopieer ik de videoband naar de harde schijf van de dvd recorder en daarna kopieer van de harde schijf naar een dvd-r of dvd+r schijfje.
    Prima manier, zelf ook jaren zo gedaan. Neem dan echter wel genoegen met de automatisch verminderde kwaliteit die je krijgt wanneer de MPEG2-compressie optreedt wanneer het naar de harddisk wordt opgenomen. Het ziet er op zich wel keurig uit, maar let op met het schijfje, dat kan met een paar jaar vergaan (dvd-rot).

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •