De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Saving Private Ryan (UHD)

    Saving Private Ryan krijgt een magistrale technische presentatie op UHD maar moet het helaas zonder extra's stellen.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Deze van de week gekocht bij Bol, in reviews en recensies lees ik dat deze film ook in Dolby Vision is, maar de versie die ik heb is nergens het Dolby Vision logo te zien? Heb ik nu een goedkopere uitvoering?
    Laatst aangepast door SanderDijkstra : 01-10-2021 om 18:28

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SanderDijkstra Bekijk bericht
    Deze van de week gekocht bij Bol, in reviews en recensies lees ik dar deze film ook in Dolby Vision is, maar de versie die ik heb is nergens het Dolby Vision logo te zien? Heb ik nu een goedkopere uitvoering?
    Zou wel moeten. Lijkt me sterk dat deze afwijkt gezien Paramount de technische kant verzorgt en de USA versie en NL subs heeft en DV heeft..

    https://www.blu-ray.com/movies/Savin...lu-ray/200172/
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SanderDijkstra Bekijk bericht
    Deze van de week gekocht bij Bol, in reviews en recensies lees ik dar deze film ook in Dolby Vision is, maar de versie die ik heb is nergens het Dolby Vision logo te zien? Heb ik nu een goedkopere uitvoering?
    Ik zie net dat deze is uitgebracht https://www.blu-ray.com/movies/Savin...lu-ray/297370/. Heb je deze van Dutch Filmworks?
    Helaas geen plaatje van de achterkant, dus kan niet zien of de informatie klopt dat er Dolby Vision op zou moeten staan.
    Ben dus ook wel benieuwd of DFW Dolby Vision heeft laten vallen.

  5. #5

    Standaard

    Dat zie je dan toch als je de disc gaat afspelen?

  6. #6

    Standaard

    20211001_143525.jpg

    Hier even een foto van de achterkant voor meer info, hoop dat ie een beetje duidelijk is

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SanderDijkstra Bekijk bericht
    20211001_143525.jpg

    Hier even een foto van de achterkant voor meer info, hoop dat ie een beetje duidelijk is
    Heb je hem ook wat groter? Deze is wel erg klein.
    Beetje lastig om te zien of er een Dolby-logo en/of Dolby Vision opstaat.
    Ik heb zelf de Britse UHD en daar staan 2 Dolby-logos op met Atmos en Vision daaronder.

    Edit:
    Zie nu wel dat er Dolby Audio opstaat (wat dat ook inhoudt. Een Dolby Digital 5.1 track?), maar kan niet zien of er ook Dolby Vision op staat,

  8. #8

    Standaard

    20211001_171509.jpg

    Plaatjes worden ook zo wazig bij het uploaden

  9. #9

    Standaard

    Is het niet makkelijker om DV in te schakelen op je speler, en de schijf in de speler te stoppen.

    Als je TV dan bij afspelen op DV springt, is het goed.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    Is het niet makkelijker om DV in te schakelen op je speler, en de schijf in de speler te stoppen.

    Als je TV dan bij afspelen op DV springt, is het goed.
    Ik heb de Sony x800m2, op deze speler moet je inderdaad DV van te voren aan zetten. In principe kan je deze dus bij elke film aan zetten, DV of niet.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SanderDijkstra Bekijk bericht
    Ik heb de Sony x800m2, op deze speler moet je inderdaad DV van te voren aan zetten. In principe kan je deze dus bij elke film aan zetten, DV of niet.
    Ik neem toch aan, dat je TV aangeeft dat de DV aan gaat, anders zie je toch geen verschil tussen een film met of zonder DV, en heeft de hele instelling geen zin ??
    Daarnaast moet er een flink merkbaar verschil in helderheid en kleur zitten tussen een film met en zonder DV.
    Laatst aangepast door TifKag : 01-10-2021 om 21:51

  12. #12

    Standaard

    Ik heb de eerdere Nederlandse uitgave en de achterkant is helemaal hetzelfde (op de ean-code na). De film heeft in ieder geval Dolby Vision (heb ik even getest), maar dat zie ik dus ook nergens achter op de cover staan. Kan me niet voorstellen dat er een andere disc gedrukt is, sinds Dutch Filmworks de distributie doet.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    Ik neem toch aan, dat je TV aangeeft dat de DV aan gaat, anders zie je toch geen verschil tussen een film met of zonder DV, en heeft de hele instelling geen zin ??
    Daarnaast moet er een flink merkbaar verschil in helderheid en kleur zitten tussen een film met en zonder DV.
    Bij het aanzetten staat het is standaard aan, ik heb dan de optie om te switchen tussen DV Dark of DV Bright, daaraan kan ik zien of het aanstaat, of ik moet iets missen. Is het gebruikelijk dat er een soort van logo in beeld komt?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Ik heb de eerdere Nederlandse uitgave en de achterkant is helemaal hetzelfde (op de ean-code na). De film heeft in ieder geval Dolby Vision (heb ik even getest), maar dat zie ik dus ook nergens achter op de cover staan. Kan me niet voorstellen dat er een andere disc gedrukt is, sinds Dutch Filmworks de distributie doet.
    Ik ga het zo ook even testen.

    https://m.youtube.com/watch?v=1dVzoEUUDcs

    Filmpje gevonden over mijn speler, hierin wordt het inderdaad uitgelegd hoe je kan zien of je DV schijf hebt of niet straks even proberen

  15. #15

    Standaard

    Yess, heb het gevonden hoe je kan zien of je een DV schijf hebt of niet.

    Dus geen DV logo op de achterkant betekend dus niet direct dat het geen DV schijf is.

    Bedankt all voor het mee denken en kijken!

  16. #16

  17. #17

    Standaard

    Zou het wel heel grappig vinden, als blijkt dat hij de film eigenlijk geen zak aan vindt .

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TMH Bekijk bericht
    Zou het wel heel grappig vinden, als blijkt dat hij de film eigenlijk geen zak aan vindt .
    heb m a vaker gezien, dus wist wat ik kon verwachten, beste 4k tot nu toe die ik heb aangeschaft . Net een maandje in bezit van een 4k tv en speler, super vet.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SanderDijkstra Bekijk bericht
    heb m a vaker gezien, dus wist wat ik kon verwachten, beste 4k tot nu toe die ik heb aangeschaft . Net een maandje in bezit van een 4k tv en speler, super vet.

    Haha! Gelukkig maar . Er zijn een aantal dingen in het leven die het leuker maken en de UHD van SPR is er één van
    Gefeliciteerd met je aankopen, leuk om te lezen dat het goed bevalt .
    Laatst aangepast door TMH : 03-10-2021 om 10:03

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •