Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 115 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard True Lies eindelijk op Blu-ray!!!, maar het is een Bootleg versie!!! (Spanje, Release: 10/6/2020, regiovrij)

    True Lies eindelijk op Blu-ray!!!, maar het is een Bootleg versie!!! (Spanje, Release: 10/6/2020, regiovrij)







    Binnenkort (Om precies te zijn 17 Juni a.s) komt deze uit op Blu-ray in Spanje, welke regio B is en dus hier afspeelbaar is.

    Hier wat info over de desbetreffende Blu-ray release:

    Video:

    Codec:TBA
    Resolution: 1080p
    Aspect ratio: 2.35:1
    Original aspect ratio: 2.39:1

    Audio:

    English: DTS-HD Master Audio 5.1
    Spanish: DTS-HD Master Audio 5.1
    French: Dolby Digital 5.1
    German: Dolby Digital 5.1
    Italian: Dolby Digital 5.1
    Spanish: Dolby Digital 2.0

    Subtitles:

    Spanish, Portuguese, English, French, German, Italian

    Discs:

    Blu-ray Disc
    Single disc (1 BD)

    Playback:

    Region B

    Bron: https://www.blu-ray.com/movies/True-...lu-ray/269975/
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 08-06-2020 om 16:07

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Recentelijk verscheen er een artikel over The Abyss en True Lies op Blu-ray en UHD, waarin staat dat er nog steeds geen concrete plannen zijn voor een release.

    https://www.filmstories.co.uk/featur...ay-4k-problem/

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scavenger Bekijk bericht
    Llamentol is een bootleg label.
    Toch raar dan dat zo'n overbekende website als Blu-ray.com dan een release vermeldt van een bootleg, terwijl ze eigenlijk normaal officiele releases laten zien. Of ben ik de enige die dat raar vind???

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat er een bepaalde wet is in Spanje die zegt dat na zoveel jaar het legaal is om uit te brengen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Ik denk dat deze versie niet veel zal verschillen met de Blu-ray bootleg-versie die al beschikbaar is en als bron de D-VHS heeft.

  7. #7

    Standaard

    Even was ik blij. En toen weer niet.

  8. #8

    Standaard

    Er bestaat toch een HD versie van de film? Ik neem aan dat deze Blu-ray stukken beter is in vergelijking met de armoedige dvd!

  9. #9

    Standaard

    Ik zie nu trouwens dat de vermelding op blu-ray.com exact dat is: een vermelding die aangemaakt die een gebruiker.
    Er zijn vele foutieve vermeldingen op blu-ray.com, dus het is niet verwonderlijk. Op bijvoorbeeld amazon.es is niets te vinden.

    Hier heb je nog een artikel van 6 dagen geleden over de voortgang: https://www.filmstories.co.uk/featur...ay-4k-problem/.

  10. #10

    Standaard

    Vermakelijk en smullen dit.t

    True Lies uit 1994 heeft een ingewikkelde geschiedenis op Homevideo.
    De film is oorspronkelijk in het VHS tijdperk wereldweit uitgebracht op video, maar kwam ook uit op THX NTSC Laserdisc met een killer 5.1 track (AC-3 Dolby Digital en later DTS).
    In de VS (R1) werd de film uitgebracht op DVD door Fox in een THX Letterbox widescreen transfer, wat eigenlijk de LD-transfer was. In de EU is de film op DVD uitgebracht door verschillende distributeurs. In NL door Universal (via Sony distributie) in anamorphic widescreen, en bv in DE door Kinowelt.


    Echter, of eigenlijk gelukkig was Fox vooruitstrevend en heeft daarna een complete nieuw HD transfer gemaakt (ook voor The Abbys), welke alleen nog door JC goedgekeurd moest worden voor vrijgave voor de Homevideo markt.

    Dit heeft hij echter nooit gedaan, maar de transfer heeft niet op de plank gelegen, want blijkbaar waren de rechten voor HD-Tv anders geregeld. De film heef dan ook een kort leven op enkele betaalkanalen doormaakt. Maar hoe nu de distributie rechten liggen van dit content is speculeren.

    Inmiddels is er zelfs door Fox een al geruime tijd 4K transfer die klaar is, en alleen nog op goedkeuring van JC wacht.

    Alleen nu is niet alleen het ego van JC het probleem, maar ook dat Disney nu eigenaar is van Fox.
    En Disney heeft geen goede reputatie als het liveaction backcatalogus betreft van de eigen collectie, dus wat kun je verwachten van wat ze doen met die van Fox?
    En een 4K uitgaven met NL subs, vergeet het maar, want dat hebben ze zelfs niet eens gedaan met hun nieuwe melkkoe Star Wars.

    En dan het volgende: US MPAA = Rated R for a lot of action/violence and some language

    Uuhhh gaat Disney die over de top PC is een backcatalogus R-rated film uitbrengen?
    Ja, dan geloof je zeker in sprookjes en roze eenhorens…
    Laatst aangepast door Hombre : 26-05-2020 om 16:42
    "A man's got to know his limitations", ...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik zie nu trouwens dat de vermelding op blu-ray.com exact dat is: een vermelding die aangemaakt die een gebruiker.
    Er zijn vele foutieve vermeldingen op blu-ray.com, dus het is niet verwonderlijk. Op bijvoorbeeld amazon.es is niets te vinden.
    De info komt waarschijnlijk van het bootleg subforum op MundoDVD: http://www.mundodvd.com/blu-ray-boot...ameron-154223/

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Even was ik blij. En toen weer niet.
    Ik ook.

    En tegen beter weten in blijf ik toch hoop houden dat ze hem ooit gaan uitbrengen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  13. #13

    Standaard

    Ik mag hopen dat James Cameron toch enige macht/invloed heeft op het uitbrengen van de film. Is tenslotte niet de eerste de beste!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    maar ook dat Fox nu eigenaar is van Disney.
    Andersom

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Andersom
    ha ha, gaat snel he die veranderingen
    "A man's got to know his limitations", ...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik mag hopen dat James Cameron toch enige macht/invloed heeft op het uitbrengen van de film. Is tenslotte niet de eerste de beste!
    Misschien was dat zo, maar z'n laatste financiële succes was Avatar en de 3D conversie van Titanic.
    Daarna wat missers.
    Misschien is er ook een reden dat veel echt machtige regisseurs nooit films voor Disney hebben gemaakt?
    "A man's got to know his limitations", ...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik mag hopen dat James Cameron toch enige macht/invloed heeft op het uitbrengen van de film. Is tenslotte niet de eerste de beste!
    De productiekosten van Avatar 2345 lopen hoog op, als die films floppen zou het wel eens heel snel kunnen veranderen.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik mag hopen dat James Cameron toch enige macht/invloed heeft op het uitbrengen van de film. Is tenslotte niet de eerste de beste!
    Voor zover ik weet heeft hij dat zelfs contractueel vastliggen en houdt dat nou net het uitgeven tegen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #19

    Standaard

    Misschien tijd om de titel van het topic te wijzigen ?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Voor zover ik weet heeft hij dat zelfs contractueel vastliggen en houdt dat nou net het uitgeven tegen.

    Heel veel is natuurlijk speculeren wat de oorzaak kan zijn.


    Contracten en rechten e.d. hebben meestal een bepaalde looptijd en dus een eind datum.
    Daar zou het ook mee te maken kunnen hebben. Zo krijgt JC waarschijnlijk dit jaar de rechten terug van Terminator die hij des tijds aan zijn toenmalige producente en eega heeft overgedragen.
    Zie onderstaande.


    ****
    The Hollywood Reporter meldt dat de schrijver van Terminator (1984), Gale Ann Hurd, van plan is om een deal rond auteursrechten van 35 jaar geleden te annuleren. Dat betekent dat Skydance Media, dat de rechten momenteel in handen heeft, tegen november 2020 zou kunnen verliezen.

    Rechten terugkrijgen
    Volgens THR kan Hurd dit plan uitvoeren omdat het Amerikaans Congres in de jaren zeventig een wet amendeerde waardoor auteurs de rechten op hun materiaal na een paar decennia terug kunnen krijgen. Die wet wordt momenteel bovenal gebruikt door muzikanten, maar volgens THR is het aantal aanvragen het afgelopen jaar enorm toegenomen. Daaronder bevinden zich ook veel aanvragen van scenaristen. "Het is precies dat, wat het vermogen van studio's om vervolgen of reboots van films uit de jaren tachtig te maken wel eens te gronde zou kunnen richten."

    Het vakblad denkt dat het zomaar eens zou kunnen dat filmstudio's minder makkelijk groen licht gaan geven voor dit soort projecten, aangezien er altijd een soort wettelijke donkere wolk boven gaat hangen. Rond Terminator zal Hurd de rechten moeten delen met regisseur James Cameron, wat voor studio Skydance betekent dat, als er na Dark Fate nog zo'n film moet komen, er ook een deal met Hurd gemaakt moet worden.
    *****


    Het zou dus zomaar kunnen dat JC daarop wacht om bij True Lies en The Abbys meer controle te krijgen.


    Overigens geeft JC aan geen tijd te hebben, maar het zal meer in zijn keus in prioriteit liggen.
    Zo heeft hij wel tijd gemaakt om Avatar een Lowry Digital AI 4K upscale https://www.youtube.com/watch?v=Jdx3ddxyPWQ
    te geven met een nieuwe colour grading in HDR en Dolby Vision. Zie IMDB Dolby Vision (2017 remaster)

    Dit heeft hij in 2017/2018 gedaan, waarna Avatar kort weer in de bioscoop heeft gedraaid.
    Ander bronnen vermelden dat hij dit ook voor Titanic heeft gedaan, zie https://youtu.be/D9plM-2oY1o
    Echter dit was in de het Fox tijdperk


    Dit artikel geeft aan waar hij zijn focus op richt...
    https://www.flatpanelshd.com/news.ph...&id=1511956871
    "A man's got to know his limitations", ...

  21. #21

    Standaard

    Een paar jaar geleden (en misschien dat dit nog wel ergens op dit forum terug te vinden is) was er een bericht dat Cameron zou hebben aangegeven dat ie na het voltooien van de nieuwe Avatar-films zou gaan werken aan remasters van The Abyss en True Lies. En over die eerste film las ik dit bericht dat sterk de indruk wekt dat men al bezig is: “The Abyss” 4K Remaster Underway?

  22. #22

    Standaard

    https://www.amazon.es/True-Lies-Blu-...A1AT7YVPFBWXBL

    Hier nu een officiële listing op Aamzon.es met een releasedatum van 10 juni en een prijs van 14,-. Daarvoor wil ik misschien wel de gok gaan wagen...

    Edit: besteld

  23. #23

    Standaard

    Je weet dat het exact dezelfde is die DVDWatcher eerder postte, alleen met een ander plaatje? Het kan niet anders dan een bootleg zijn.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Je weet dat het exact dezelfde is die DVDWatcher eerder postte, alleen met een ander plaatje? Het kan niet anders dan een bootleg zijn.
    Ik ga hem waarschijnlijk wel gewoon kopen, want slechter dan de dvd kan hij niet zijn.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Je weet dat het exact dezelfde is die DVDWatcher eerder postte, alleen met een ander plaatje? Het kan niet anders dan een bootleg zijn.
    Ja, dat weet ik. Maar bestellen gaat sowieso vreemd, want elke bestelling wordt direct geannuleerd. Erg vreemd.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •