De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Fast and The Furious: Tokyo Drift (UHD)

    The Fast and The Furious: Tokyo Drift valt helaas wat tegen op 4K UHD.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    "Hier ziet de UHD van The Fast and The Furious: Tokyo Drift er toch wel erg vlak, kaal en soft uit. Uitgevoerd in 2160p, in het oorspronkelijke beeldformaat van 2.35:1 en met HDR10- én Dolby Vision-beeldverbetering kan deze transfer geen indruk maken. Kleuren spreken minder goed (zelfs met Dolby Vision), detail mist en er zit een softe waas over het beeld. Zwart is meer grijs en ook de donkere scènes zijn niet zo mooi donker en zwart. Erg jammer, deze transfer."

    En dan toch een 8 geven voor de beeldkwaliteit? Je moet gewoon een 5 of 6 durven geven, Rogier. Bij UHD leggen we de lat (terecht) heel erg hoog, en er zijn maar weinig UHD-uitgaven die in mijn ogen een 10 voor beeldkwaliteit verdienen. De meesten zijn amper beter dan de Blu-ray en als ik de kleurverzadiging van mijn TV opkrik, dan spatten de kleuren bij bijna elke Blu-ray ook van het scherm. Ondanks HDR en een grotere kleurruimte (Wide Gamut) moet het beeld er wel zo veel mogelijk natuurlijk uit blijven zien. Huidtinten zien er bij nogal wat UHD-versies een stuk onnatuurlijker uit dan op de Blu-ray. Maar het blijft natuurlijk wel vreemd dat de UHD van deze film zo matig is in jouw beleving. Ik had dat onlangs met "The Shallows". Dat bleek toen te liggen aan de HDR-schakeling op mijn TV die even niet goed werkte. UHD eruit en er opnieuw ingedaan en voilà, opeens wel een kleurrijk en contrastrijk beeld.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •