Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 42 worden weergegeven.

Discussie: 1917 nl uhd

  1. #1

    Standaard 1917 nl uhd

    Ik zou graag weten of het UHD schijfje effectief HDR+ bevat.
    Iemand heeft op de Blu-ray.com forum vermeld dat dit niet het geval is.
    Ik kan het zelf niet controleren omdat ik nog geen 4K speler heb.
    Volgens de cover zou het er wel moeten opstaan, maar aangezien de release van eOne is, heb ik er niet veel vertrouwen in.

  2. #2

    Standaard

    uh, waarom vraag je dit als je toch geen 4k speler hebt?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    uh, waarom vraag je dit als je toch geen 4k speler hebt?

    1/Toekomstgericht ben ik wel van plan 1 aan te schaffen
    2/Is een belangrijke informatie ook naar andere mogelijke toekomstige kopers van dit product

  4. #4

    Standaard

    En eventueel Dolby Vision?

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Daar wordt niets daadwerkelijk bevestigd.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik zou graag weten of het UHD schijfje effectief HDR+ bevat.
    Iemand heeft op de Blu-ray.com forum vermeld dat dit niet het geval is.
    Ik kan het zelf niet controleren omdat ik nog geen 4K speler heb.
    Volgens de cover zou het er wel moeten opstaan, maar aangezien de release van eOne is, heb ik er niet veel vertrouwen in.
    Ben je er al achter gekomen? Zou dit ook graag willen weten. Austalische disc blijkt geen Dolby Vision te hebben. Vreemd

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lee van Cleef Bekijk bericht
    Ben je er al achter gekomen? Zou dit ook graag willen weten
    Helaas niet. Aangezien de weinige respons ga ik ervan uit dat niemand hier op het forum de film in 4K en/of een 4K speler in huis heeft.
    Ik wacht op een mogelijke review hier. De Blu-ray zelf is wel dik in orde.
    Laatst aangepast door jurgen42u : 04-06-2020 om 20:54

  9. #9

    Standaard

    Is het aan bepaalde kenmerken fysiek op de disc te zien oid? Bijvoorbeeld door een bepaalde code gedrukt op de disc. Ik heb namelijk wel de Nederlandse 4k-disc, alleen mijn 4k-speler kan alleen HDR10 weergeven. Ik wil hem wel voor je testen, maar heb dus geen idee hoe ik erachter moet komen.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Is het aan bepaalde kenmerken fysiek op de disc te zien oid? Bijvoorbeeld door een bepaalde code gedrukt op de disc. Ik heb namelijk wel de Nederlandse 4k-disc, alleen mijn 4k-speler kan alleen HDR10 weergeven. Ik wil hem wel voor je testen, maar heb dus geen idee hoe ik erachter moet komen.
    Dat weet ik niet, ik, ben technisch niet op de hoogte. Misschien moet ik eens mailen naar WW Entertainment.

  11. #11

    Standaard

    Na even wat mensen gesproken te hebben kan ik melden dat de Nederlandse 1917 4K UHD alleen HDR10 heeft. Dus geen HDR10+ en geen Dolby Vision. Hij staat inderdaad op een 66GB disc. Ik zal de UK versie kopen die HDR10+ en Dolby Vision bevat en op een 100GB disc staat. Erg jammer.

  12. #12

    Standaard

    Ik heb de UK versie besteld omdat ik de Nederlandse niet vertrouwde. Dat blijkt maar weer de juiste keuze te zijn geweest.
    Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterking: Denon AVC-X8500H - Nord Acoustics triple mono NC500 - ABNB 3x NC252 | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

  13. #13

    Standaard

    Inderdaad erg jammer voor de mensen die de Nederlandse versie hebben besteld, waarvan ik er ook een bij die ter goeder trouw heeft aangenomen dat de enhancement layers er op zouden zitten. Daarom heb ik maar even een klacht gestuurd naar de winkel waar ik hem heb gekocht. Ik ga ook nog proberen de distributeur van mijn ongenoegen op de hoogte te stellen, maar ik moet eerst nog even zeker weten dat ik de goede aanschrijf. In ieder geval, hier is de tekst die ik gestuurd heb:



    Geachte mevrouw, meneer,


    Ik heb ruim een maand geleden een 4K UHD Blu-ray bij u besteld zoals ik dat zo vaak doe, alleen dit keer valt het mij tegen omdat de technische kwaliteit niet aan mijn verwachtingen voldoet. Ik heb voordat ik de disc bestelde, op de wereldwijd meest gebruikte en qua informatie meest uitgebreide website over blu-ray's gekeken en veel gelezen over deze disc en altijd begrepen dat deze een HDR10+ enhancement layer heeft.


    Deze HDR10+ enhancement layer is extra metadata die helpen de kwaliteit van het beeld zo goed mogelijk weer te geven en dit is voor mij als film liefhebber zeer belangrijk. Daarom koop ik ook de dure disks, om alles in zo goed mogelijke kwaliteit te kunnen bekijken. Helaas geeft deze disk niet de verwachte kwaliteit omdat de HDR10+ enhancement layer ontbreekt. Ik heb op twee verschillende televisies gekeken en allebei geven aan dat er geen gebruik kan worden gemaakt van de extra informatie omdat die gewoonweg niet op de disc staat.


    Vanmorgen kwam ik op het forum van bovengenoemde website een post van een andere Nederlander tegen die tegen hetzelfde probleem aan was gelopen en ik dacht ik laat het toch even aan u weten. De internationaal gepubliceerde informatie over deze disc vind u hier, er is ook een speciale pagina voor Europese distributie en beiden geven aan dat de disc de HDR10+ enhancement layer bevat, zie onderstaande link.


    https://www.blu-ray.com/movies/1917-4K-Blu-ray/261058/


    Hieronder de directe link met de pagina op het forum waar dit probleem met de Nederlandse versie wordt besproken:


    https://forum.blu-ray.com/showthread...324244&page=38


    Ik begrijp dat het onmogelijk is voor uw winkel om al deze weinig gebruikte informatie te checken en op de website te zetten, maar ik dacht ik laat mijn ongenoegen toch even aan u weten. Misschien kunt u contact opnemen met uw leverancier met het verzoek of dit voortaan duidelijker kan worden gecommuniceerd zodat u dit ook weer op de website aan uw klanten kunt duidelijk maken en uw klanten de teleurstelling in de toekomst kunt besparen.


    Uiteraard hou ik mij aanbevolen wanneer blijkt dat er gewoon een technische fout in de disc zit en dan zou ik graag alsnog een naar behoren werkende UHD blu-ray, met de HDR10+ en ook de Dolby Vision enhancement layer willen ontvangen.

  14. #14

    Standaard

    Ben benieuwd naar het antwoord, Peter. De winkel kan er denk weinig aan doen. Begrijp niet waarom WW Entertainment groot een melding van Dolby Vision op de hoes vermeld, en het dan niet levert. Gewoon valse informatie en lijkt me als distributeur toch wel dat je de technische kennis beheerst wanneer je zulke discs laat produceren.

  15. #15

    Standaard

    Ik heb het nog even nagekeken, maar op de hoes die ik heb staat gewoon dat zowel Dolby Vision als HRD10+ worden ondersteund.

    Edit: oh ja, ik zie nu dat jij dit ook hebt geconstateerd, ik heb inmiddels de distributeur een e-mail geschreven.

    Edit2: nogmaals even op Blu-ray.com gekeken en inderdaad staat op de Nederlandse pagina alleen HDR10, maar dan mag de distributeur toch nog wel even uitleggen waarom wij hier in Nederland niet de ondersteuning van de enhanced layers krijgen ...

    Nogmaals, zowel Dolby Vision als HDR10+ staan gewoon vermeld op de Nederlandse doos ...

    https://www.blu-ray.com/movies/1917-4K-Blu-ray/268778/
    Laatst aangepast door peterv : 05-06-2020 om 11:02

  16. #16

    Standaard

    Die prutsmaatschappijen weten het toch elke keer weer te verkl*ten. Het is alsof ze het er om doen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #17

    Standaard

    Inmiddels heb ik gecorrespondeerd met de distributeur en ze geven toe dat er inderdaad een fout is gemaakt met de vermelding van de specificaties op de verpakking. Deze komen dus niet overeen met wat er daadwerkelijk op de disc staat en voldoet het product dus niet aan wat er aan de buitenkant wordt beloofd, daarom ga ik de koop ontbinden.

  18. #18

    Standaard

    Nou, deze gaat terug, daar betaal ik geen 30 euro voor. Inmiddels de UK 4K in bestelling staan.

  19. #19

    Standaard

    Waarom een 4K versie uitbrengen als het niet het beste beeld heeft wat mogelijk is... waarom weer afwijken van de rest van de wereld? Ik snap er helemaal niks van. En dan ook iets beloven op de cover wat niet is. Wow

  20. #20

    Standaard

    Ja, je kunt je inderdaad afvragen wat er allemaal achter zit, waarom niet gewoon de HDR10+ enhancement layer ook op de disc gezet? Veel schijfruimte zou het in ieder geval niet hebben gekost, misschien is het een technisch ding of een licentie ding, of verkeerde zuinigheid. In ieder geval hadden ze niet op de doos moeten zetten dat dit wel op de schijf staat. Gelukkig is het netjes opgelost door Bol. Ik heb uitgelegd dat de disc niet aan de verwachtingen voldoet omdat niet wordt geleverd wat er op de verpakking staat. Het was allemaal geen probleem en ik kreeg direct een retour ticket.

    Wel erg vervelend, want een en ander heeft mij best veel tijd gekost. In de eerste instantie dacht ik natuurlijk dat het aan mijn instellingen lag en heb ik alles nog een keer doorgenomen, eerst op de speler en daarna nog een keer op twee verschillende televisies en stom genoeg kwam ik daarna pas op het idee om andere HDR10+ films even er in te doen en die gaven wel gewoon allemaal keurig aan dat HDR10+ werd gelezen. Jammer want de film is echt een keeper, maar dan wil ik natuurlijk ook wel graag alles in de voor mij best haalbare kwaliteit kunnen kijken.

  21. #21

    Standaard

    Ik vind het vreemd. Ik heb 1917 bij Bol gekocht en vanochtend getest maar mijn TV gaf meteen Dolby Vision aan. Mijn LG kan zowel HDR10 als Dolby Vision aan en afhankelijk van de schijf krijg ik of de melding Dolby Vision of HDR als popup bovenin beeld. Bij 1917 was het Dolby Vision.

  22. #22

    Standaard

    Het kan natuurlijk weer zijn dat net als bij de introductie van DVD en Blue-ray dat deze contenthouder geen kennis en hardware van het product UHD heeft.

    Toch is eOne de enige Nederlandse contenthouder die wel een film (deze) in de Dolby Cinema heeft gekregen compleet met Dolby Atmos en Dolby Vision, dus ze hebben daarvoor de rechten en een transfer.

    Allereerst als High Dynamic Range-technologie (afgekort HDR) word toegepast is HDR10 (Statische metadata) “manadtory” (i.v.m. de backward compatibility) en is onderdeel van de videostream. HDR10+ (Dynamische metadata) is daar een aanvulling/onderdeel van en zit ook in de videostream. HDR10/10+ licentie is open en gratis (vergelijkbaar met Android).
    Dolby Vision (Dynamische metadata) is een separate enhancement layer in 2 smaken Mel en Fel (beide met basis HDR). DV licentie is gesloten en je moet er voor betalen aan Dolby (vergelijkbaar met Apple).

    Voorbeeld van de DE 1917 uitgave met de DV layer
    VIDEO:
    Codec Bitrate Description
    ----- ------- -----------
    MPEG-H HEVC Video 69545 kbps 2160p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 1000nits / HDR10+ v1 Profile B / BT.2020
    * MPEG-H HEVC Video 6831 kbps (8.94%) 1080p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 1000nits / Dolby Vision FEL / BT.2020

    Als ik naar de info op internet kijk staan de USA en DE uitgaven op een UHD-100, maar die zijn maar voor 90-91GB gevuld. Als je dit puur terug breng naar een Engelse audio stream + een videostream met DV (hou er rekening mee dat ook de DV Fel stream veel ruimte inneemt) blijft er 61-69GB over, dus als de eOne versie op een UHD-66 staat heb je toch een prima uitgaven.


    Daarnaast zou het de eerste goede op Nederland gerichte UHD zijn . Want de uitgave van Belga heeft een REC709 videostream i.p.v. een BT2020 en zonder HDR, maar wel Dolby Atmos. De DFW uitgaven heeft wel een videostream met HDR, maar dan weer geen 7.1/Atmos audiomix en de BD hebben ze weer eens verplooit, want dat is een UHD naar BD omzetting zonder rekening te houden met de HDR info, waardoor een vlak en flets beeld aanwezig is.

    Ik blijf me verbazen dat en bij de Nederlands contenthouders vanaf DVD tot nu (ca. 22 jaar) geen enkel lerend vermogen is…. ? ?
    Laatst aangepast door Hombre : 07-06-2020 om 13:13
    "A man's got to know his limitations", ...

  23. #23

    Standaard

    Hombre,

    ik moet jouw tekst aantal keren lezen, snap het nog niet.

    Zijn de specs van de UHD die je noemt die van de buitenlandse versie of die van de nl-versie. En als het van de nl-versie is heeft die dus wel HDR10+ en Dolby Vision?

    Onderstaand citaat slaat vermoedelijk op een eerdere, andere uhd:
    Want de uitgave van Belga heeft een REC709 videostream i.p.v. een BT2020 en zonder HDR, maar wel Dolby Atmos. De DFW uitgaven heeft wel een videostream met HDR, maar dan weer geen 7.1/Atmos audiomix en de BD hebben ze weer eens verplooit, want dat is een UHD naar BD omzetting zonder rekening te houden met de HDR info, waardoor een vlak en flets beeld aanwezig is.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  24. #24

    Standaard

    Hoi Pieter,

    DE bij het voorbeeld toegevoegd

    1. Is de info van de DE = Duitse 1917 uitgave
    2. Correct De NL uitgave is van eOne, dus het aanhalen van Belga en DFW geeft inderdaad aan dat het andere uitgaven betreft.

    Even voor de goede orde ik heb deze eOne uitgave niet in mijn bezit.

    Toelichting:
    Ik koop al jaren geen nieuwe uitgave direct als ze uitkomen, want ik vind de prijzen bizar duur.
    Ik koop ze na de prijserosie als ze in de aanbieding/actie zijn.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Hombre,

    ik moet jouw tekst aantal keren lezen, snap het nog niet.

    Zijn de specs van de UHD die je noemt die van de buitenlandse versie of die van de nl-versie. En als het van de nl-versie is heeft die dus wel HDR10+ en Dolby Vision?

    Onderstaand citaat slaat vermoedelijk op een eerdere, andere uhd:
    Want de uitgave van Belga heeft een REC709 videostream i.p.v. een BT2020 en zonder HDR, maar wel Dolby Atmos. De DFW uitgaven heeft wel een videostream met HDR, maar dan weer geen 7.1/Atmos audiomix en de BD hebben ze weer eens verplooit, want dat is een UHD naar BD omzetting zonder rekening te houden met de HDR info, waardoor een vlak en flets beeld aanwezig is.
    "A man's got to know his limitations", ...

  25. #25

    Standaard

    Ik heb de NL versie en als UHD speler de Sony X700 en als TV de Sony ZF9. Als ik de NL disc opstart dan toont de TV een DV symbool. Maar vervolgens bij de trailers weer niet, de TV toont al dan niet het symbool bij elke titel die van een disc afgespeeld wordt. Dan komt het menu, weer geen symbool. Maar nu komt het mooie: als ik de film afspeel, dan komt er wél een DV symbool rechtsbovenin de TV. Dat geeft mij toch het vertrouwen dan deze disc gewoon in orde is en DV bevat zoals op de hoes vermeld staat.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •