Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 42 van 42 worden weergegeven.

Discussie: 1917 nl uhd

  1. #26

    Standaard

    Ik heb de x700 ook gehad, die voert alles uit als Dolby vision (dus ook non DV content) zodra je Dolby vision hebt ingeschakeld via het menu.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan Scorsese Bekijk bericht
    Ik heb de x700 ook gehad, die voert alles uit als Dolby vision (dus ook non DV content) zodra je Dolby vision hebt ingeschakeld via het menu.
    Dat dacht ik dus ook maar de TV maakt dus wel degelijk onderscheid en laat dit dus per afgespeelde titel van een disc zien. Dus de trailers niet, behalve de opstart trailer, niet en de hoofdfilm weer wel. Misschien een update geweest van speler en/of TV.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan Scorsese Bekijk bericht
    Ik heb de x700 ook gehad, die voert alles uit als Dolby vision (dus ook non DV content) zodra je Dolby vision hebt ingeschakeld via het menu.

    Maar Rogier krijgt dus niet alle content in DV op het scherm. Dus zijn speler maakt wel een onderscheid tussen DV materiaal en niet DV materiaal.

    Zal de nl-disc ook eens bestellen en testen via mijn opstelling (van drie spelers).
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #29

    Standaard

    Dat is ook precies zoals je het zou verwachten. De discussie ging ook over de niet op de disc aanwezige HDR10+ enhancement layer (dynamic metadata) niet over gewoon basis HDR10 of Dolby Vision.

  5. #30

    Standaard

    dubbele post ...
    Laatst aangepast door peterv : 07-06-2020 om 15:13

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peterv Bekijk bericht
    Dat is ook precies zoals je het zou verwachten. De discussie ging ook over de niet op de disc aanwezige HDR10+ enhancement layer (dynamic metadata) niet over gewoon basis HDR10 of Dolby Vision.
    Ook, er wordt op de eerste pagina ook aangegeven dat de uitgave geen DV zou hebben.

  7. #32

    Standaard

    Ah okay, zo had ik het niet begrepen. Bedankt voor de verheldering!

  8. #33

    Standaard

    Ik vraag me me wel af, hoeveel mensen HDR10+ op hun set kunnen zien. Ik heb HDR10+ in de speler uitgeschakeld, omdat mijn LG tv daar niet mee compatibel is. Plus dat ik net weer stukje las met als stelling dat het eigenlijk niet uitmaakt met de huidige generatie tv's omdat het nu nog technisch niet zichtbaar is het verschil tussen HDR10+ en DV. Waarbij op termijn met toekomstige tv's Dolby Vision beter zou kunnen zijn dan HDR10+, o.a. omdat DV 12 bits is en HDR10+ 10 bits.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #34
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb het ook niet en mijn LG kan ook nog niet genoeg nits produceren die DV en HDR10+ aankunnen. Maar dat is niet het enige. DV en HDR10+ metadata zorgen dat peak brightness alleen gebruikt wordt waar nodig in het beeld, terwijl HDR10 bij elke scene over het gehele beeld dezelfde peak brightness aanhoudt. Nu biedt DV dat al wel en HDR10 dat nog niet, ondanks dat je niet al het voordeel geniet.

    Ik heb laatst enkele Audioholics videos gekeken, waarin Gene met Phil van Denon alles heel mooi uitleggen. Van HDMI 2.1, waarom 40mbit genoeg is voor een 10bits paneel tot aan de Nits. Allemaal lang, maar bijzonder interessant.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peterv Bekijk bericht
    Dat is ook precies zoals je het zou verwachten. De discussie ging ook over de niet op de disc aanwezige HDR10+ enhancement layer (dynamic metadata) niet over gewoon basis HDR10 of Dolby Vision.
    Peter, ik heb de cover nog eens goed bekeken maar ik zie nergens dat er gesproken wordt over HDR10+, alleen over HDR. Waar heb je dat zien staan dan?

  11. #36

    Standaard

    De achterzijde van de cover bevat het logo van HDR10+

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    De achterzijde van de cover bevat het logo van HDR10+
    Aha, ik zie het. De “10+” vind ik overigens niet zo goed leesbaar. Typisch een geval van een verkeerd gekozen logo en dus een coverfout. Op de rest van de cover, en vooral prominent voorop, staat het juist. Het logo van DV staat er ook op en de disc bevat DV dus dat gaat in ieder geval goed.

  13. #38

    Standaard

    Heb inmiddels de disc binnen, en inderdaad Dolby Vision is aanwezig, aldus info speler. Intro film gezien en heel goede beeldkwaliteit.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peterv Bekijk bericht
    Inderdaad erg jammer voor de mensen die de Nederlandse versie hebben besteld, waarvan ik er ook een bij die ter goeder trouw heeft aangenomen dat de enhancement layers er op zouden zitten. Daarom heb ik maar even een klacht gestuurd naar de winkel waar ik hem heb gekocht.
    Wat verwacht je dat de winkel er aan kan doen? Die krijgen het ook gewoon aangeleverd vanuit de distributeur.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 14-06-2020 om 23:45

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik heb het ook niet en mijn LG kan ook nog niet genoeg nits produceren die DV en HDR10+ aankunnen. Maar dat is niet het enige. DV en HDR10+ metadata zorgen dat peak brightness alleen gebruikt wordt waar nodig in het beeld, terwijl HDR10 bij elke scene over het gehele beeld dezelfde peak brightness aanhoudt. Nu biedt DV dat al wel en HDR10 dat nog niet, ondanks dat je niet al het voordeel geniet.

    Ik heb laatst enkele Audioholics videos gekeken, waarin Gene met Phil van Denon alles heel mooi uitleggen. Van HDMI 2.1, waarom 40mbit genoeg is voor een 10bits paneel tot aan de Nits. Allemaal lang, maar bijzonder interessant.
    Heb je een linkje Claudio? Ik zie 'm er niet tussen staan.

  16. #41
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ff via pm wegens off topic.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Wat verwacht je dat de winkel er aan kan doen? Die krijgen het ook gewoon aangeleverd vanuit de distributeur.
    Ik verwacht natuurlijk en vanzelfsprekend helemaal niet dat de winkel 'er' iets aan kan doen

    Maar ze kunnen de disc wel terug nemen omdat het product niet voldoet aan de op de verpakking aangegeven specificaties, hetgeen de winkel netjes en zonder problemen heeft gedaan. Verder geen moeilijkheden voor mij, ik koop heel veel van mijn films op UHD bij Bol en daar wordt, zo is mijn ervaring, altijd uitstekende service verleend. Snel geleverd en nooit kapotte of ondeugdelijke verpakking en verder nooit enig probleem.

    De distributeur heeft een foutje gemaakt door het HDR10+ logo op de verpakking te zetten, terwijl het niet op de disc staat. Overigens vind ik dat ook wel een beetje slappe hap, voor de Nederlandse/Benelux markt is het dan kennelijk op de een of andere manier niet mogelijk of interessant genoeg om te voldoen aan alle technische specificaties die bij andere uitgaven in het buitenland wel aanwezig zijn.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •