Pagina 4 van 10 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 236 worden weergegeven.
  1. #76
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    [

    LOL. Naast Gone With The Wind heeft nu ook ALIENS een disclaimer.




    En The Goonies ook
    [IMG][/IMG]


    Het ging mis bij "Kid, tell me everything". "Everything? Ok".

    Kortom, we slaan door...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Aliens> Die heb ik pasgeleden gezien, maar wat zou daar mis mee zijn?
    blanke actrice speelt mexicaan in soort van halve blackface

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Aliens> Die heb ik pasgeleden gezien, maar wat zou daar mis mee zijn?
    Wellicht deze scene?
    https://www.youtube.com/watch?v=HVn2HSHW1aI

    Of het feit dat Vasquez (latino) door een blanke actrice werd gespeeld?

    (heb serieus geen idee....)

    EDIT: Riny was me voor zie ik nu.

  4. #79

    Standaard

    Laten ze maar geen lucht krijgen van al die exploitationfilms uit de jaren '70. Dan blijf je bezig. Zoals deze:

    Laatst aangepast door Melzz : 19-06-2020 om 12:24

  5. #80

    Standaard

    Tja exploitation, en dan met name blaxploitation, films zijn juist wel wat dubbel op dit punt denk ik. Gebeuren ook genoeg dingen natuurlijk die niet (meer) door de beugel kunnen qua morele maatstaf, maar zijn vaak wel "zwarte films" met grotendeels zwarte cast en hoofdrolspeler. En ook juist onder de zwarte gemeenschap erg populair.

  6. #81

    Standaard

    Dit lijkt inderdaad ver door te gaan schieten...

    Ik zou voor de helderheid lekker een streep trekken en alles dat vanaf nu geproduceerd wordt onder de loep nemen, maar om nou ook alles nog met terugwerkende kracht weer te beoordelen in de context van de huidige tijd lijkt me ondoenlijk en een gebed zonder eind, oftewel onwenselijk. Maar succes gewenst aan diegenen die zich eraan willen wagen/branden
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  7. #82
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En als we alle films hebben gehad beginnen we met de bijbels. Beginnend met het nieuwe testament, waarin Jezus als bijna westerse blanke, blonde man met blauwe ogen wordt weergegeven en dan doorschakelen naar de schepping...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Tja exploitation, en dan met name blaxploitation, films zijn juist wel wat dubbel op dit punt denk ik. Gebeuren ook genoeg dingen natuurlijk die niet (meer) door de beugel kunnen qua morele maatstaf, maar zijn vaak wel "zwarte films" met grotendeels zwarte cast en hoofdrolspeler. En ook juist onder de zwarte gemeenschap erg populair.
    Zeker, daar heb je absoluut gelijk in. Nu heb ik Boss Nigger toevallig gezien en daar vallen nogal wat racistische opmerkingen. Uiteraard pikt Fred Williamson dat niet en gaat hij met zijn partner flink ass kicken. Wat ik bedoel is dat je daar behoorlijk aanstoot aan kunt geven.

    En dan hebben we nog de vele WIP (woman in prison) films. Behoorlijk seksistisch. Zullen de feministen die films al ontdekt hebben? Ban!

  9. #84

    Standaard

    Als je zo begint kan je op elke slak wel zout strooien. Dan is zelfs Nijntje in de Dierentuin politiek incorrect (dieren opsluiten...)
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #85

    Standaard

    Nou, ik wil geen steen in de vijver gooien, maar in feite heb je daar wel een punt Werner! Wat geeft ons het recht om dieren uit hun eigen habitat te halen en in kleine kooien op te sluiten puur voor geld en ons plezier? Het is dat die dieren machteloos staan, waar wij handig misbruik van maken, maar welbeschouwd is het een beetje een vreemde gewoonte natuurlijk.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    It's Xenophobic.

  12. #87

    Standaard

    We gaan vrolijk door:


    Nog een keer: ze zijn KNETTERGEK.

  13. #88

    Standaard

    Gewoon overal bijzetten, kan geautomatiseerd en klaar.

    Overigens is dit wel Sky en dat is UK en daar hebben ze nog censuur....
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #89

    Standaard

    Ja Pep, dat is ook nog een oplossing. Als het overal bij staat, dan ziet niemand het meer op den duur
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #90

    Standaard

    Maar waarom moet het?
    Bijna alle grote Hollywood films worden tegenwoordig wereldwijd verspreid.
    Moet er dan opeens in elke film een Chinees (of toch minstens een Aziaat) en een Indiër meespelen?
    (Indië en China samen vormen meer dan een derde van de wereldbevolking.)

    Hebben sommigen er al eens bij stil gestaan dat Joden zwaar oververtegenwoordigd zijn in Amerikaanse films/series?
    Moeten moslims, boeddhisten,... nu ook op straat komen?

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Nou, ik wil geen steen in de vijver gooien, maar in feite heb je daar wel een punt Werner! Wat geeft ons het recht om dieren uit hun eigen habitat te halen en in kleine kooien op te sluiten puur voor geld en ons plezier? Het is dat die dieren machteloos staan, waar wij handig misbruik van maken, maar welbeschouwd is het een beetje een vreemde gewoonte natuurlijk.
    Nu trap je mij als dierentuinliefhebber op mijn tenen. Dierentuinen verrichten zeer nuttig fundamenteel wetenschappelijk onderzoek en dieren in gevangenschap leven veel langer omdat ze bij het minste kuchje drie dierenartsen rond hun lijf krijgen, en omdat ze geen natuurlijke vijanden hebben. De meeste dieren in dierentuinen zijn overigens niet uit hun habitat gehaald maar in gevangenschap geboren. Informeer je!

    Doch dit terzijde. Back on topic.
    Laatst aangepast door Werner : 19-06-2020 om 20:14
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #92

    Standaard

    Het uitroepteken is niet nodig, ik weet dat veel dieren in gevangenschap worden geboren, maar het woord 'gevangenschap' zegt eigenlijk alles al hè Ook al worden ze naar onze maatstaven goed verzorgd. Ik kan er vele argumenten tegen inbrengen, maar we zullen het hier inderdaad beter bij laten, anders wijken we wel erg veel uit Ik kwam als kind overigens graag naar de dieren kijken en in veel dierentuinen is tegenwoordig gelukkig al een hoop verbeterd. Want sommige dingen die ik daar vroeger als kind heb gezien, die kunnen nu echt niet meer...en gelukkig maar.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  18. #93

    Standaard

    Zelfs Aladdin, een film uit 2019 dus één jaar oud, heeft "outdated attitudes"


  19. #94

    Standaard

    Er zijn altijd mensen die ergens aanstoot aan KUNNEN nemen (subjectief), dus als je de zin goed leest dan valt er geen spelt tussen te krijgen volgens mij. Het is dan ook een disclaimer en geen stelling dat dit een objectief 'foute' film is. Zo zie ik het tenminste. Maar gezien de paradigma wisseling op dit moment, sta ik er niet raar van op te kijken dat ook recente films hier het 'slachtoffer' van worden. Misschien wel JUIST, omdat ze nog zo dichtbij staan en het daarom lastiger wordt om je nog achter bepaalde excuses te verschuilen.

    Pep kwam met een magistrale oplossing: zet het gewoon overal bij, dan zit je altijd overal goed. Iedereen tevreden (hopelijk)
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht

    Pep kwam met een magistrale oplossing: zet het gewoon overal bij, dan zit je altijd overal goed. Iedereen tevreden (hopelijk)
    Het lijkt wel of ze dat daar aan het doen zijn
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #96

    Standaard

    Ik zei al eerder:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Valkuil is wel waar de grens straks gaat liggen. Er zijn genoeg oude westerns waarbij de indianen gespeeld worden door blanken. Christopher Lee die een Chinees speelt. Hoe ver zal het gaan? De tijd zal het leren.
    Maar laten we niet overdrijven, het gaat hier om een streamingdienst in de UK waar wij (normaal gesproken) niet eens toegang tot hebben, dus echt erg lijkt het mij allemaal niet. Ik vind de oplossing van Pep wel een goede, gewoon bij alles standaard zetten en je ben er vanaf.

    Overigens heb ik echt nooit geweten dat Vasquez in Aliens gespeeld werd door een blank persoon......maar dat zegt misschien meer over mij .

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Zelfs Aladdin, een film uit 2019 dus één jaar oud, heeft "outdated attitudes"

    Ze hadden beter een waarschuwing voor "overbodige cashgrab" kunnen geven.

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ze hadden beter een waarschuwing voor "overbodige cashgrab" kunnen geven.
    Zo kunnen ze beginnen met alle films met Will Smith te flaggen...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #99

    Standaard

    Ho ho ho...gaan we nu Will Smith bashen!?

    Ga even Enemy Of The State kijken dan (naast MIB de enige film die ik van hem gezien heb volgens mij)
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ho ho ho...gaan we nu Will Smith bashen!?

    Ga even Enemy Of The State kijken dan (naast MIB de enige film die ik van hem gezien heb volgens mij)
    We gaan off-topic maar dat is inderdaad wel een uitstekende film.

Pagina 4 van 10 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •