Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 236 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Eens hoor, Song of the South is niet bewust racistisch, bedoelde het als een voorbeeld van een oude film waar de rechthebbende zich niet meer comfortabel bij voelt, wat ik wel snap.

    Bewust racistische films zijn van een andere orde, Der ewige Jude en dat soort films. Maar ook de anti-nazi Donald Duck filmpjes moeten niet op een kinder DVD tussen de rest van de silly symphonies terechtkomen.

  2. #202

    Standaard

    Past wel in dit draadje:

    https://www.hollywoodreporter.com/ra...clusive-enough

    Walt Disney Television chairman of entertainment Dana Walden referenced the standards April 9 during a panel discussion put on by Chapman University and Glamour, and she revealed that the latest crop of pilots received by the network failed to make the grade. "I will tell you for the first time we received some incredibly well-written scripts that did not satisfy our standards in terms of inclusion, and we passed on them," Walden explained to moderator Janice Min, now a contributing editor at Time and formerly co-president of The Hollywood Reporter.
    Walden cited an example of receiving a script centered on a white family with the assumption that the diversity would come with the neighbors. "Pass," she said. "That's not going to get on the air anymore because that's not what our audience wants. That's not a reflection of our audience, and I feel good about the direction we're moving."
    Goedgeschreven scripts weigeren oMDaT zE nIeT iNCLuSIeF gEnoEG zIJn.


    En een setje regels hebben waaraan voldaan moet worden wat stel je voor dat er iets teveel dit en iets te weinig dat in zit.
    https://static.hollywoodreporter.com...compressed.jpg

    Met dit soort regels hadden topseries als Twin Peaks, Sopranos, Twilight Zone, Seinfeld dus gewoon nooit bestaan,

  3. #203

    Standaard

    Als we deze weg blijven ingaan dan kan men naar mijn mening 100 % van alle films, muziek, boeken en toneel tot 1980 en 80 % van de periode 1981 tot het begin van Metoo in de papierversnipperaar gooien. Domweg omdat ze niet aan de huidige normen voldoen. Zo valt erop Disney Plus dat het nu fout is en ook toen fout was. Dit laatste is naar mijn mening een zeer kromme redenering omdat men blijft kijken met een 2021-bril. Wat ik persoonlijk irritant vind is dat je gewoon niet meer normaal naar een oude film of serie kan kijken zonder te denken: dit mag nu niet meer. Daarnaast komen er nu veel andere vormen van racisme en discriminatie. Er bestaat geen positieve discriminatie.

  4. #204

    Standaard

    We zijn qua film in een soort van artistieke "nieuwe middeleeuwen" belandt. De ironie is dat de aanjagers ervan denken dat ze juist een soort van "nieuwe verlichting" begonnen zijn.

    Het is wel goed zo: ik stem (tegen) met mijn portemonnee. En dat kost ook weinig moeite.

  5. #205
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Vind ik wel een mooie vergelijking; een heksenjacht...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #206

    Standaard

    Goed om te zien dat zulke grote organisaties als Disney en ABC hun verantwoordelijkheid pakken. Zij geven hiermee een sterk signaal af voor de toekomst aan andere organisaties. Het is natuurlijk wel triest dat zulke maatregelen überhaupt nodig zijn om gelijkheid te creëren, maar het is al bewezen dat het niet vanzelf gaat en er nu een harde push nodig. Dat zal hopelijk een tijdelijke situatie zijn, maar ik denk (en ben bang) dat er nog wel wat jaartjes overheen gaan tot dit alles gewoontegoed is geworden.

    Dit heeft trouwens geen enkel effect op de films en series die al bestaan, daar kun je gewoon nog van genieten. Andere tijden, andere films.....

    Die link met artistieke middeleeuwen vind ik zelf een vreemde, maar wellicht is dat omdat ik vind dat de huidige situatie binnen de entertainmentwereld niet klopt. Als je deze wel prima vindt, dan zal je er niet mee eens zijn, dat snap ik.

  7. #207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht

    Dit heeft trouwens geen enkel effect op de films en series die al bestaan, daar kun je gewoon nog van genieten. Andere tijden, andere films.....
    Maar het heeft wel effect op films en series die nog moeten komen.....en er worden dus goede scripts afgewezen vanwege een gebrek aan diversiteit.
    Dan verkies je dus diversiteit boven kwaliteit. Kan m.i. nooit de bedoeling zijn.

  8. #208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Maar het heeft wel effect op films en series die nog moeten komen.....en er worden dus goede scripts afgewezen vanwege een gebrek aan diversiteit.
    Dan verkies je dus diversiteit boven kwaliteit. Kan m.i. nooit de bedoeling zijn.
    Als je er niet vanuit gaat dat het een ten koste van het ander gaat, dan kan het toch heel goed samen? En om aan te haken bij jouw voorbeeld: scripts herschrijven en tweaken is een onderdeel van het proces van een film maken. Dat hoeft niet ten koste van de kwaliteit te gaan.

  9. #209

    Standaard

    Las nu ook dat Sneeuwitje een dingetje is omdat de kus met de prins "niet consensual" is. Het is maar waar je je druk om kan maken...
    /https://www.cbr.com/disney-snow-whit...nsensual-kiss/

  10. #210

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door goregrind Bekijk bericht
    Las nu ook dat Sneeuwitje een dingetje is omdat de kus met de prins "niet consensual" is. Het is maar waar je je druk om kan maken...
    /https://www.cbr.com/disney-snow-whit...nsensual-kiss/
    Maar, wie maakt zich druk? Wat ik zie is een enkele recensie waarin dit onderdeel bekritiseerd wordt en vervolgens de rechtse media in de VS die vol op het orgel gaan. Ik heb van de week al een stuk Fox News zien langskomen waarin minutenlang wordt gedaan alsof hun manier van leven wordt bedreigd doordat één persoon kritiek heeft op een attractie.

    En ook opvallend, uit deze hoek niks over dat Snow White's Scary Adventure dus aangepast is, terwijl eerder wel geroepen werd dat Splash Mountain echt niet aangepast mag worden. Overigens was Snow White's Scary Adventure echt een behoorlijk duffe attractie.

  11. #211

  12. #212

    Standaard

    Interessant artikel: Every Blackface Episode and Scene That’s Been Pulled From Streaming So Far

    Series waarvan tot nu toe afleveringen geschrapt zijn op streaming diensten:
    - 30 Rock (4 afleveringen)
    - Community (1 aflevering)
    - Scrubs (3 afleveringen)
    - The Office (1 aflevering)
    - It’s Always Sunny in Philadelphia (5 afleveringen)
    - Golden Girls (1 aflevering)
    - W/ Bob & David (1 aflevering)
    - Little Britain (volledige serie)
    - Come Fly With Me (volledige serie)
    - The Mighty Boosh (volledige serie)
    - The League of Gentlemen (volledige serie)
    - We Can Be Heroes (volledige serie)
    - Summer Heights High (volledige serie)
    - Angry Boys (volledige serie)
    - Jonah from Tonga (volledige serie)

  13. #213

    Standaard

    Ik begrijp dat veteranen en familieleden niet te spreken zijn over De Oost en deze zelfs willen censureren d.w.z. van Amazon Prime halen.

  14. #214

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ik begrijp dat veteranen en familieleden niet te spreken zijn over De Oost en deze zelfs willen censureren d.w.z. van Amazon Prime halen.
    Tja... het is niet allemaal even waarheidsgetrouw (zeker het eind van de film niet), maar om daarom te verbieden/ censureren lijkt mij ook wat vergaan. Dat zou je dan ook met het grootste deel van de WO II films moeten doen, dat zijn ook niet allemaal één op één exacte vertellingen. Dat het gevoelig ligt is wat anders.

    Begreep dat er ook een lespakket komt rondom de film, dat is wel een ander verhaal. Goed dat er in de lessen ook aandacht is voor deze (zwarte) periode uit onze geschiedenis, maar op zich wel fijn als dat op waarheid gebaseerd is.

  15. #215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Interessant artikel: Every Blackface Episode and Scene That’s Been Pulled From Streaming So Far

    Series waarvan tot nu toe afleveringen geschrapt zijn op streaming diensten:
    - 30 Rock (4 afleveringen)
    - Community (1 aflevering)
    - Scrubs (3 afleveringen)
    - The Office (1 aflevering)
    - It’s Always Sunny in Philadelphia (5 afleveringen)
    - Golden Girls (1 aflevering)
    - W/ Bob & David (1 aflevering)
    - Little Britain (volledige serie)
    - Come Fly With Me (volledige serie)
    - The Mighty Boosh (volledige serie)
    - The League of Gentlemen (volledige serie)
    - We Can Be Heroes (volledige serie)
    - Summer Heights High (volledige serie)
    - Angry Boys (volledige serie)
    - Jonah from Tonga (volledige serie)
    Bij Community gaat het om een Dark Elf (cosplay) in een Dungeons & Dragons aflevering, fantasyfiguren mogen dus blijkbaar ook niet meer.

  16. #216

    Standaard

    Ook Star Wars wordt geraakt:

    Star Wars hernoemt iconisch 'Slave I'-ruimteschip van Boba Fett

    In een reactie op vermoedelijk onder meer de Black Lives Matters-protesten zal Lucasfilm en Disney het ruimteschip van het Star Wars-personage Boba Fett hernoemen. Het schip is bekend onder de naam "Slave I", maar deze zal je vanaf heden niet meer tegenkomen.

    Even geleden verscheen er al een nieuwe LEGO-set van het ruimteschip zonder dat de naam "Slave I" vermeld staat op de verpakking. Daarop staat nu "Boba Fett's Starship". Nu is bevestigd dat de naam niet gaat terugkeren.

    Vaarwel Slave I
    "We noemen het geen Slave I meer," zei LEGO-ontwerper Michael Lee Stockwell tegenover Jedi News. "Dit is Boba Fett's Starship." LEGO Star Wars Design Director Jens Kronvold Frederiksen verduidelijkte: "Iedereen laat de naam vallen. Het is waarschijnlijk niet iets dat publiekelijk is aangekondigd, maar het is gewoon iets dat Disney niet meer wil gebruiken."

    Redelijk recent zagen we Boba Fett's Slave I Starship nog in de Disney+ serie The Mandalorian en het is niet onwaarschijnlijk dat het opvallende ruimteschip terugkeert in The Book of Boba Fett, in december dit jaar.

    "Mijn schip zal voor altijd Slave1 zijn"
    Overigens is acteur Mark Anthony Austin (Boba Fett in Star Wars: A New Hope Special Edition) het duidelijk niet eens met de aanpassing. "Mijn schip zal voor altijd Slave1 zijn. Niets anders. Zelfs #disney kan of zal dat niet veranderen. This is the way," aldus de acteur via Twitter.

  17. #217

    Standaard

    En het begrip 'slave-flitsers' in de fotografie mag je dan zeker ook niet meer gebruiken? Wat een complete nonsens allemaal, zeg! Ik krijg er zo'n jeuk van, dat hypercorrecte gedoe en het willen ingrijpen in cultuur en geschiedenis.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #218

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ook Star Wars wordt geraakt:
    Knettergek is dat muizenbedrijf.

    Ondertussen wel zelf films opnemen op locaties nabij kampen.
    https://www.nytimes.com/2020/09/08/w...-xinjiang.html

    Overigens wordt Mark Austin op social media nu aangevallen en belachelijk gemaakt door de deugers.

  19. #219

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    En het begrip 'slave-flitsers' in de fotografie mag je dan zeker ook niet meer gebruiken?
    Van de fotografie weet ik het niet, maar binnen de IT is er al zoiets gebeurd. Zie Linux stapt af van master/slave- en blacklist/whitelist-terminologie

  20. #220

    Standaard

    Star Wars word verder onder vuur genomen in een opiniestuk in het toonaangevende wetenschappelijke tijdschrift Scientific American: Why the Term ‘JEDI’ Is Problematic for Describing Programs That Promote Justice, Equity, Diversity and Inclusion

    Een stukje uit dit artikel:

    Although they’re ostensibly heroes within the Star Wars universe, the Jedi are inappropriate symbols for justice work. They are a religious order of intergalactic police-monks, prone to (white) saviorism and toxically masculine approaches to conflict resolution (violent duels with phallic lightsabers, gaslighting by means of “Jedi mind tricks,” etc.). The Jedi are also an exclusionary cult, membership to which is partly predicated on the possession of heightened psychic and physical abilities (or “Force-sensitivity”). Strikingly, Force-wielding talents are narratively explained in Star Wars not merely in spiritual terms but also in ableist and eugenic ones: These supernatural powers are naturalized as biological, hereditary attributes. So it is that Force potential is framed as a dynastic property of noble bloodlines (for example, the Skywalker dynasty), and Force disparities are rendered innate physical properties, measurable via “midi-chlorian” counts (not unlike a “Force genetics” test) and augmentable via human(oid) engineering. The heroic Jedi are thus emblems for a host of dangerously reactionary values and assumptions. Sending the message that justice work is akin to cosplay is bad enough; dressing up our initiatives in the symbolic garb of the Jedi is worse.
    Ik dacht even dat het satire was maar blijkbaar is het dat niet. Op social media wordt er trouwens al gehakt gemaakt van de inhoud van dit artikel.
    Laatst aangepast door Richard B. : 24-09-2021 om 22:12

  21. #221

    Standaard

    Zelf vond ik dit echt om te gieren:

    Star Wars has a problematic cultural legacy. The space opera franchise has been critiqued for trafficking in injustices such as sexism, racism and ableism. Think, for example, of the so-called “Slave Leia” costume, infamous for stripping down and chaining up the movie series’ first leading woman as part of an Orientalist subplot. Star Wars arguably conflates “alienness” with “nonwhiteness,” often seeming to rely on racist stereotypes when depicting nonhuman species. The series regularly defaults onto ableist tropes, memorably in its portrayal of Darth Vader, which links the villain’s physical disability with machinic inhumanity and moral deviance, presenting his technology-assisted breathing as a sinister auditory marker of danger and doom. What’s more, the bodies and voices centered in Star Wars have, with few exceptions, historically been those of white men. And while recent films have increased gender and racial diversity,important questions remain regarding how meaningfully such changes represent a departure from the series’ problematic past. Indeed, a notable segment of the Star Wars fandom has aggressively advocated the (re)centering of white men in the franchise, with some equating recent casting decisions with “white genocide.”
    TL; DR: "white men bad"

  22. #222

    Standaard

    Ah, de Parental Advisory stickers. De stickers die waarschuwden voor "ongepast" taalgebruik.
    Wie kent ze (nog)? Ik in ieder geval wél. Ze zaten op diverse CD's, van Bodycount tot thrash grootheden Megadeth.
    Dat zag er zeg maar zo uit:


    Tegenwoordig zitten soortgelijke stickers (nu heten ze Content Advisory; om de consument te waarschuwen tegen -ik citeer- "harmful content) op BluRays.
    Je vraagt je af: om welke titels gaat het dan? Dat zal vast en zeker de categorie Cannibal Holocaust zijn!?

    Nee, op Chip & Dale Rescue Rangers natuurlijk! Die dekselse Knabbel en Babbel!

  23. #223

    Standaard

    Men slaat tegenwoordig echt compleet door in culturele en politieke correctheid om tere zieltjes maar niet voor het hoofd te stoten, de VS voorop. En wat te denken van onze cabaretiers? Die kunnen eigenlijk ook wel stoppen omdat bepaalde grappen als aanstootgevend voor bepaalde groepen mensen kunnen worden ervaren.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #224

    Standaard

    https://storiesmatter.thewaltdisneycompany.com/

    Peter Pan

    The film portrays Native people in a stereotypical manner that reflects neither the diversity of Native peoples nor their authentic cultural traditions. It shows them speaking in an unintelligible language and repeatedly refers to them as "redskins," an offensive term. Peter and the Lost Boys engage in dancing, wearing headdresses and other exaggerated tropes, a form of mockery and appropriation of Native peoples' culture and imagery.

    Zou er bij de Peter Pan attractie in DIsneyland ook een waarschuwingsbord staan?


    Dit is trouwens ook een fraaie:
    https://thewaltdisneycompany.com/social-responsibility/

    Een heel deugverhaal over hoe sociaal verantwoordelijk ze zijn terwijl ze Mulan bij een concentratiekamp gefilmd hebben.
    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buit...gefilmd-boycot

  25. #225

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Tegenwoordig zitten soortgelijke stickers (nu heten ze Content Advisory; om de consument te waarschuwen tegen -ik citeer- "harmful content) op BluRays.
    Je vraagt je af: om welke titels gaat het dan? Dat zal vast en zeker de categorie Cannibal Holocaust zijn!?

    Nee, op Chip & Dale Rescue Rangers natuurlijk! Die dekselse Knabbel en Babbel!
    Deze viel me recent al op bij een paar DMC-releases die ik binnen kreeg. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden: het is misschien beter dan censuur maar heel blij wordt je niet van dit soort bekrompen benaderingen.

    Ook wel weer typisch: Disney komt binnenkort met een nieuwe (live action) verfilming van het gebroeders Grimm-sprookje Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen maar cast daarvoor een latina actrice in de hoofdrol en blijkbaar geen echte dwergen. In een tijd waarin iedereen doodsbang is om culturen of bevolkingsgroepen te beledigen en om andermans culturele uitingen te "approprieren" zijn dit soort keuzes wat moeilijk uit te leggen. Tenzij ze die film straks ook voorzien van de hiervoor getoonde disclaimer dan.

Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •