Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789
De resultaten 201 tot 211 van 211 worden weergegeven.

Standaard

Eens hoor, Song of the South is niet bewust racistisch, bedoelde het als een voorbeeld van een oude film waar de rechthebbende zich niet meer comfortabel bij voelt, wat ik wel snap.

Bewust racistische films zijn van een andere orde, Der ewige Jude en dat soort films. Maar ook de anti-nazi Donald Duck filmpjes moeten niet op een kinder DVD tussen de rest van de silly symphonies terechtkomen.

Standaard

Past wel in dit draadje:

https://www.hollywoodreporter.com/ra...clusive-enough

Walt Disney Television chairman of entertainment Dana Walden referenced the standards April 9 during a panel discussion put on by Chapman University and Glamour, and she revealed that the latest crop of pilots received by the network failed to make the grade. "I will tell you for the first time we received some incredibly well-written scripts that did not satisfy our standards in terms of inclusion, and we passed on them," Walden explained to moderator Janice Min, now a contributing editor at Time and formerly co-president of The Hollywood Reporter.
    Walden cited an example of receiving a script centered on a white family with the assumption that the diversity would come with the neighbors. "Pass," she said. "That's not going to get on the air anymore because that's not what our audience wants. That's not a reflection of our audience, and I feel good about the direction we're moving."
    Goedgeschreven scripts weigeren oMDaT zE nIeT iNCLuSIeF gEnoEG zIJn.

En een setje regels hebben waaraan voldaan moet worden wat stel je voor dat er iets teveel dit en iets te weinig dat in zit.
    https://static.hollywoodreporter.com...compressed.jpg

Met dit soort regels hadden topseries als Twin Peaks, Sopranos, Twilight Zone, Seinfeld dus gewoon nooit bestaan,

Standaard

Als we deze weg blijven ingaan dan kan men naar mijn mening 100 % van alle films, muziek, boeken en toneel tot 1980 en 80 % van de periode 1981 tot het begin van Metoo in de papierversnipperaar gooien. Domweg omdat ze niet aan de huidige normen voldoen. Zo valt erop Disney Plus dat het nu fout is en ook toen fout was. Dit laatste is naar mijn mening een zeer kromme redenering omdat men blijft kijken met een 2021-bril. Wat ik persoonlijk irritant vind is dat je gewoon niet meer normaal naar een oude film of serie kan kijken zonder te denken: dit mag nu niet meer. Daarnaast komen er nu veel andere vormen van racisme en discriminatie. Er bestaat geen positieve discriminatie.

Standaard

We zijn qua film in een soort van artistieke "nieuwe middeleeuwen" belandt. De ironie is dat de aanjagers ervan denken dat ze juist een soort van "nieuwe verlichting" begonnen zijn.

Het is wel goed zo: ik stem (tegen) met mijn portemonnee. En dat kost ook weinig moeite.

AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002

Standaard

Vind ik wel een mooie vergelijking; een heksenjacht...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

LG OLED 77GX6LA, Denon AVC-X8500H, OPPO UDP-203, Ziggo Mediabox Next x2, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS4 Pro, Samsung Galaxy Note 20 Ultra, Samsung Galaxy Tab S6.

That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!

Standaard

Goed om te zien dat zulke grote organisaties als Disney en ABC hun verantwoordelijkheid pakken. Zij geven hiermee een sterk signaal af voor de toekomst aan andere organisaties. Het is natuurlijk wel triest dat zulke maatregelen überhaupt nodig zijn om gelijkheid te creëren, maar het is al bewezen dat het niet vanzelf gaat en er nu een harde push nodig. Dat zal hopelijk een tijdelijke situatie zijn, maar ik denk (en ben bang) dat er nog wel wat jaartjes overheen gaan tot dit alles gewoontegoed is geworden.

Dit heeft trouwens geen enkel effect op de films en series die al bestaan, daar kun je gewoon nog van genieten. Andere tijden, andere films.....

Die link met artistieke middeleeuwen vind ik zelf een vreemde, maar wellicht is dat omdat ik vind dat de huidige situatie binnen de entertainmentwereld niet klopt. Als je deze wel prima vindt, dan zal je er niet mee eens zijn, dat snap ik.
    4-star trader hier + Goldtrader op het andere forum ;)...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht

Dit heeft trouwens geen enkel effect op de films en series die al bestaan, daar kun je gewoon nog van genieten. Andere tijden, andere films.....
    Maar het heeft wel effect op films en series die nog moeten komen.....en er worden dus goede scripts afgewezen vanwege een gebrek aan diversiteit.
    Dan verkies je dus diversiteit boven kwaliteit. Kan m.i. nooit de bedoeling zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Maar het heeft wel effect op films en series die nog moeten komen.....en er worden dus goede scripts afgewezen vanwege een gebrek aan diversiteit.
    Dan verkies je dus diversiteit boven kwaliteit. Kan m.i. nooit de bedoeling zijn.
    Als je er niet vanuit gaat dat het een ten koste van het ander gaat, dan kan het toch heel goed samen? En om aan te haken bij jouw voorbeeld: scripts herschrijven en tweaken is een onderdeel van het proces van een film maken. Dat hoeft niet ten koste van de kwaliteit te gaan.
    4-star trader hier + Goldtrader op het andere forum ;)...

Standaard

Las nu ook dat Sneeuwitje een dingetje is omdat de kus met de prins "niet consensual" is. Het is maar waar je je druk om kan maken...
    /https://www.cbr.com/disney-snow-whit...nsensual-kiss/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door goregrind Bekijk bericht
    Las nu ook dat Sneeuwitje een dingetje is omdat de kus met de prins "niet consensual" is. Het is maar waar je je druk om kan maken...
    /https://www.cbr.com/disney-snow-whit...nsensual-kiss/
    Maar, wie maakt zich druk? Wat ik zie is een enkele recensie waarin dit onderdeel bekritiseerd wordt en vervolgens de rechtse media in de VS die vol op het orgel gaan. Ik heb van de week al een stuk Fox News zien langskomen waarin minutenlang wordt gedaan alsof hun manier van leven wordt bedreigd doordat één persoon kritiek heeft op een attractie.

En ook opvallend, uit deze hoek niks over dat Snow White's Scary Adventure dus aangepast is, terwijl eerder wel geroepen werd dat Splash Mountain echt niet aangepast mag worden. Overigens was Snow White's Scary Adventure echt een behoorlijk duffe attractie.

Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789

Instellingen bij het plaatsen van berichten