Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 236 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Hoppa
    https://www.nytimes.com/2020/06/12/m...tw-nytimesarts



    KNETTERGEK zijn ze.

    (en hoe gaan ze dat doen met WW2 films? Hoe wil je films als Soldaat van Oranje, Zwartboek, Schindlers List of Der Untergang 'inclusief en divers' maken? Dan maar minder echtheidsgetrouw?)
    Ik neem de Oscars al bijna 15 jaar niet meer serieus en dit helpt niet.

  2. #52

    Standaard

    De BBC heeft het verwijderen van de Fawlty Towers-aflevering teruggedraaid: UKTV to reinstate Fawlty Towers episode The Germans

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Hoppa
    https://www.nytimes.com/2020/06/12/m...tw-nytimesarts



    KNETTERGEK zijn ze.

    (en hoe gaan ze dat doen met WW2 films? Hoe wil je films als Soldaat van Oranje, Zwartboek, Schindlers List of Der Untergang 'inclusief en divers' maken? Dan maar minder echtheidsgetrouw?)
    Er staat duidelijk in: "The academy has not yet determined what those standards will be", dus ik begrijp niet waarom je nu al druk maakt. Ik denk (maar ik weet het natuurlijk ook niet)dat het gaat dat er gelijke kansen moeten komen voor posities achter de kamera, van de crew tot de productie tot de marketing enz. Ze zullen heus geen zwarte acteur als SS-er gaan inhuren als je daar bang voor bent.

    Nu is er inderdaad nog sprake van een erg ongelijke situatie, dus het is een goede stap dat ze hier naar gaan kijken. Ik heb wel sterk het idee dat jij de huidige situatie wel goed vindt, dat vind ik weer KNETTERGEK .

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    De BBC heeft het verwijderen van de Fawlty Towers-aflevering teruggedraaid: UKTV to reinstate Fawlty Towers episode The Germans
    Achteraf zal Cleese royaltywijs wel lachen, de verkoop van de serie heeft een flinke boost gekregen.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Censuur doet bij mij altijd wrange herinneringen oproepen aan extreme regimes ter linker- én rechterzijde die graag boeken verbrandden en zo. Ik ben absoluut tegen het censureren van wat dan ook. Akkoord dat er een streepje duiding bij mag zijn, maar ik kom zo weer terug op de Tom en Jerry-cartoons met Mamy Two-Shoes. De dvd's zijn gesneden, bij de Amerikaanse Blu-ray wordt er gewoon een melding gemaakt dat de cartoons 'het produkt van hun tijd' zijn en 'niet volgens de huidige gangbare standaarden'. Dat vind ik dan beter.
    De Tom & Jerry-blurays hebben ze toch gecancelled omdat ze het niet eens werden over het toevoegen van de onverkorte filmpjes op de 2e volume?

    Ik ben tv-gek... En de wereld is waanzinnig geworden.
    Laatst aangepast door Samba-boy : 13-06-2020 om 16:59

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Achteraf zal Cleese royaltywijs wel lachen, de verkoop van de serie heeft een flinke boost gekregen.
    Het is evengoed wel de vraag of de uitgevers en verkopers van de dvd's niet de kriebels gaan krijgen. Nu ik bij alle versies van Gone with the Wind ook "currently not available" zie staan vraag ik me af of ze niet gewoon op hun handen blijven zitten. De marketeers en PR-mensen van dit soort bedrijven zijn niet de meest dappere figuren.

  7. #57

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nu is er inderdaad nog sprake van een erg ongelijke situatie, dus het is een goede stap dat ze hier naar gaan kijken. Ik heb wel sterk het idee dat jij de huidige situatie wel goed vindt, dat vind ik weer KNETTERGEK .
    Ik ben van mening dat dit soort zaken averechts kunnen werken.

    Hier op de TU werd de regel ingesteld dat er een vrouwenquotum moest komen. Gevolg? Er waren vrouwen die vervolgens het gevoel hadden dat ze niet op basis van hun kwaliteiten zouden worden aangenomen. Of dat personen ze gingen zien als "ah, puur vanwege dat quotum zijn ze er"

    Kijkend naar de BAFTAS (waar er al dit soort regels zijn volgens het artikel) zou een alom gewaardeerde film als Trainspotting niet in aanmerking kunnen komen voor een prijs omdat die niet aan hun voorwaardes voldoet (Of interpreteer ik hun regels verkeerd?)
    In 2019, the British Film Institute became the first major awards body to introduce diversity and inclusion criteria into its eligibility requirements. All entries in two British film categories, outstanding British film and outstanding debut by a British writer, director or producer, are now required to increase representation to meet at least two of four diversity standards, like “onscreen representation, themes and narratives,” and “industry access and opportunities.” among others.
    Ik zou zeggen: zorg dat iedereen de mindset "we nemen de besten aan, ongeacht wie dat is" heeft. Bereik je veel meer mee.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ik ben van mening dat dit soort zaken averechts kunnen werken.

    Hier op de TU werd de regel ingesteld dat er een vrouwenquotum moest komen. Gevolg? Er waren vrouwen die vervolgens het gevoel hadden dat ze niet op basis van hun kwaliteiten zouden worden aangenomen. Of dat personen ze gingen zien als "ah, puur vanwege dat quotum zijn ze er"

    Kijkend naar de BAFTAS (waar er al dit soort regels zijn volgens het artikel) zou een alom gewaardeerde film als Trainspotting niet in aanmerking kunnen komen voor een prijs omdat die niet aan hun voorwaardes voldoet (Of interpreteer ik hun regels verkeerd?)


    Ik zou zeggen: zorg dat iedereen de mindset "we nemen de besten aan, ongeacht wie dat is" heeft. Bereik je veel meer mee.
    Om daar voor de discussie iets tegenover te zetten:
    wat is dan jouw idee of oplossing om de mindset te veranderen dat nog niet geprobeerd is? Ik denk namelijk dat iedereen in principe vindt dat de beste op een plek moet komen. Maar nu is het vaak zo dat een gemiddelde man op een plek komt waar ook een goede vrouw had kunnen zitten. Jouw stelling klinkt dus prachtig in THEORIE. In de PRAKTIJK doen we het al heel lang op deze manier en veranderingen lijken niet echt op te schieten.

    Soms moet je misschien een paardenmiddel inzetten om iets te veranderen en dat weer terugdraaien op het moment dat het probleem verbeterd is in de hoop dat het zich daarna beter in stand weet te houden. Bedrijven bijvoorbeeld hebben al heel lang de tijd gekregen om meer vrouwen in de top te krijgen. Is ze dat echt goed gelukt? Wat ik ervan meekrijg niet. Het percentage vrouwen aan de top is is nog steeds heel laag. In omringende landen doen ze het wat dit betreft een stuk beter. Er zijn steeds meer vrouwen gaan studeren en werken, dus statistich kan het gewoon niet kloppen. Kennelijk lukt het niet omdat mannen voor mannen blijven kiezen, ongeacht of ze de beste zijn of niet. Zo zullen bij gelijke kwalificaties witte mensen eerder voor witte mensen kiezen, en zwarte mensen voor zwarte mensen etc. Maar zolang er op de meeste plekken vooral witte mannen zitten die alles bepalen, doorbreek je de status quo niet. Het is overigens lang niet overal niet uit een opzettelijke kwade wil, maar vaker een onbewust proces.

    Natuurlijk zou je liever niet hebben dat er quota e.d. nodig zijn, en ik heb ook niet het allesomvattende antwoord, maar denken dat iets zich vanzelf wel oplost door te praten lijkt mij zo langzamerhand een utopie. Ergens zal er ook gehandeld moeten worden.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 14-06-2020 om 11:55
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Om daar voor de discussie iets tegenover te zetten:
    wat is dan jouw idee of oplossing om de mindset te veranderen dat nog niet geprobeerd is?
    Geen idee. In mijn werkkring levert het ook geen probleem op en wordt er geen onderscheid gemaakt.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ik ben van mening dat dit soort zaken averechts kunnen werken.

    ............ Ik zou zeggen: zorg dat iedereen de mindset "we nemen de besten aan, ongeacht wie dat is" heeft. Bereik je veel meer mee.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht

    ............. Natuurlijk zou je liever niet hebben dat er quota e.d. nodig zijn, en ik heb ook niet het allesomvattende antwoord, maar denken dat iets zich vanzelf wel oplost door te praten lijkt mij zo langzamerhand een utopie. Ergens zal er ook gehandeld moeten worden.
    Dit van BigLebowski dus. Erover praten helpt niet om de mindset te veranderen, dus opgelegde maatregelen lijken mij een goede optie. Zeker in de filmindustrie waar uitreikingen nog in hoog aanzien staan. Niet in de laatste plaats omdat die meer geld in het laatje brengen, en als ze ergens gevoelig voor zijn.....

  12. #62

    Standaard

    Je moet alleen wel voorkomen dat zo'n quota slecht werkt. Dus dat mensen o.b.v. kwaliteit een prijs of plek krijgen en niet vanwege de afkomst.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Je moet alleen wel voorkomen dat zo'n quota slecht werkt. Dus dat mensen o.b.v. kwaliteit een prijs of plek krijgen en niet vanwege de afkomst.
    Nu krijgen mensen ook een prijs of plek vanwege de afkomst, alleen zonder quota . Je zal ergens moeten beginnen.....

  14. #64

    Standaard

    Ik heb een vrij naïeve vraag over de film Black Panther. De zwarte gemeenschap is erg blij met deze film omdat er eindelijk een zwarte superheld op het witte doek wordt getoond. Dat kan ik zeker begrijpen. Met name omdat de cast vrijwel uit donkere mensen bestaat. We weten allemaal dat donkere mensen in het verleden geen grote rollen kregen toebedeeld. Soms zelfs vrij denigrerende rollen als "hulpje" of "butler".

    Echter is het toch al jaren zo dat er ook behoorlijkwat donkere filmsterren zijn die ook zeer vaak een hoofdrol hebben of de held spelen. Uit mijn hoofd: Denzel Washington, Chris Rock, Samuel L. Jackson, Lawrence Fishburn, Morgan Freeman, Will Smith, Wesley Snipes, Eddie Murphy etc etc.

    Heeft het ermee te maken dat er nog te weinig donkere vrouwelijke rollen worden toebedeeld? Nu de rassenkwestie weer flink oplaait, ben ik er toch iets meer op gaan letten. Ik zie toch echt veel rollen voor zowel witte als zwarte acteurs. Een serie als bv The Walking Dead heeft bv ook een mooie mix.

    Waar ligt momenteel dan het knelpunt? Is het heel belangrijk dat een gehele cast donker is (zoals bij Black Panther). Ik heb zelf namelijk de indruk dat films en series helemaal niet alleen maar worden bevolkt door witte acteurs. Maar misschien zit ik teveel in mijn eigen bubbel? Ik ben benieuwd hoe anderen dat zien.

  15. #65

    Standaard

    Hier en hier vind je wat artikelen (zijn er veel meer); het gaat niet alleen om voor de camera, maar net zo goed achter de camera.

    Dit staatje laat zien dat het qua acteurs sinds een paar jaar wel de goede kant op gaat, maar hier zie je bijvoorbeeld dat " In 2019, 84.9 percent of movie directors of theatrical films were white".

    Hier heb je nog wat soms best opvallende statistieken uit 2018 betreffende de andere discussie over vrouwen in films; andere jaren zijn ook te kiezen trouwens.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd hoe anderen dat zien.
    Het is me allemaal te krampachtig. Bij Thor moest per se een zwarte acteur toegevoegd worden (ik dacht Idris Elba), alhoewel een zwarte in een Viking-context als een tang op een varken staat. In Black Panther speelt ook een belangrijke witte acteur mee, ik dacht Martin Freeman. Als dat het verhaal dient, zoveel te beter, maar zomaar een bepaald percentage van deze of gene huidskleur in een serie of film willen steken omwille van redenen van quota is klinkklare onzin. Het hangt allemaal van de context af, zoals je zelf aanhaalt is The Walking Dead een goed voorbeeld van hoe zoiets kan zonder er een punt van te maken. Raciaal gemengde koppels zijn er ook geen taboe, zie Ezekiël en Carol of Glenn en Maggie, en voor wie liever koppels van hetzelfde geslacht ziet zijn er Eric en Aaron.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Hier en hier vind je wat artikelen (zijn er veel meer); het gaat niet alleen om voor de camera, maar net zo goed achter de camera.
    Achter de camera, dat weet ik niet. Ik weet wel dat als ik regisseur zou zijn, ik gewoon de beste man of vrouw voor de job neem, en wat zijn of haar huidskleur, seksuele oriëntatie of whatever is is voor mij een irrelevante bijkomstigheid. Maar ik zou geen quota hanteren om zoveel percent van die en die minderheden minimaal aan boord te hebben.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het is me allemaal te krampachtig. Bij Thor moest per se een zwarte acteur toegevoegd worden (ik dacht Idris Elba), alhoewel een zwarte in een Viking-context als een tang op een varken staat.
    lol, neem je de film niet wat te serieus, Thor is sci-fi fantasy he

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het is me allemaal te krampachtig. Bij Thor moest per se een zwarte acteur toegevoegd worden (ik dacht Idris Elba), alhoewel een zwarte in een Viking-context als een tang op een varken staat. In Black Panther speelt ook een belangrijke witte acteur mee, ik dacht Martin Freeman. Als dat het verhaal dient, zoveel te beter, maar zomaar een bepaald percentage van deze of gene huidskleur in een serie of film willen steken omwille van redenen van quota is klinkklare onzin. Het hangt allemaal van de context af, zoals je zelf aanhaalt is The Walking Dead een goed voorbeeld van hoe zoiets kan zonder er een punt van te maken. Raciaal gemengde koppels zijn er ook geen taboe, zie Ezekiël en Carol of Glenn en Maggie, en voor wie liever koppels van hetzelfde geslacht ziet zijn er Eric en Aaron.
    Dit ben ik wel met je eens, het is nu soms wat te krampachtig en ik vind ook niet dat je elke film langs een te strenge raciale meetlat moet gaan leggen en je in bochten moet gaan wringen om maar aan alle voorwaarden te voldoen. Het zou natuurlijk niet over poppetjes tellen moeten gaan. Maar misschien moeten we hier even doorheen voordat het weer een beetje normaliseert. Zolang vrouwen minder betaald krijgen voor hetzelfde werk of mensen van een ander ras in kansen achtergesteld worden is er nog wel wat te doen natuurlijk. En gelukkig heb je ook positieve voorbeelden hoe het wel kan. The Wire vind ik ook een mooi voorbeeld.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 15-06-2020 om 17:54
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Zolang vrouwen minder betaald krijgen voor hetzelfde werk
    Dat is iets waar ik me meer over erger. Gelijk werk, gelijke verloning. Zo simpel is het. Kan voor mij geen onderwerp van discussie zijn.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Achter de camera, dat weet ik niet. Ik weet wel dat als ik regisseur zou zijn, ik gewoon de beste man of vrouw voor de job neem, en wat zijn of haar huidskleur, seksuele oriëntatie of whatever is is voor mij een irrelevante bijkomstigheid. Maar ik zou geen quota hanteren om zoveel percent van die en die minderheden minimaal aan boord te hebben.
    Dan is het jammer dat jij niet de regisseur bent van alle films, want zo gaat het nu dus niet. De meeste mensen hebben een idee hoe het zou moeten, maar het gebeurt dus gewoon niet. En nu komt er dus vanuit de oscars een statement op dit gebied, je moet tenslotte ergens beginnen. Zulke veranderingen hebben meestal wel even nodig, misschien duurt het wel een generatie, maar hopelijk is zo'n quota in de toekomst dan overbodig omdat daadwerkelijk de beste gekozen worden.

  22. #72

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Daar kan ik mee leven.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #74

    Standaard



    LOL. Naast Gone With The Wind heeft nu ook ALIENS een disclaimer.




    En The Goonies ook



    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 19-06-2020 om 11:31

  25. #75

    Standaard

    Aliens> Die heb ik pasgeleden gezien, maar wat zou daar mis mee zijn?

Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •