Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 45678910 LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 236 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Ik las het ook op een forum, ze worden niet meer verkocht. Ik heb dit jaar ook nog een exemplaar gekocht. De geschiedenis is niet altijd mooi maar om alles maar te wissen. Je kan het natuurlijk ook als educatie zien.

  2. #177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het was wat voorspelbaar maar amazon heeft (in ieder geval op .com en .co.uk) de actuele blu-ray-releases van de site verwijderd. En dat ze echt verwijderd zijn weet ik omdat de link naar de productpagina vanuit mijn bestelling nu een soort 404-error geeft.

    Op andere sites is ie trouwens nog wel te bestellen (in ieder geval bij Eureka) maar het is natuurlijk de vraag hoe lang dat gaat duren.
    Bedoel je deze ? https://www.amazon.co.uk/Movie-Birth...1&s=dvd&sr=1-6 Die zie ik nog verkrijgbaar.

  3. #178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Bedoel je deze ? https://www.amazon.co.uk/Movie-Birth...1&s=dvd&sr=1-6 Die zie ik nog verkrijgbaar.
    Nee, dat is een film uit 2016. Het gaat om de film uit 1915. Deze uitgaves zijn daarvan:

    http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=20693

  4. #179

  5. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Die eerste link gaat naar een dvd, de 2e link gaat naar de Twilight Time uitgave en die kost 60 pond excl. verzending.

    De BFI uitgave op BD is de beste versie (beste beeldkwaliteit, 2 disk incl vele extra's) en was rond de 15 euro. Die versie en ook die van MoC, zijn niet meer te vinden op Amazon.

  6. #181
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dat is toch een boek Pep?

    Slechte zaak dat amazon dit doet. Doet mij denken aan bol, die niet zo heel lang geleden ook een paar boeken uit de verkoop haalde.

  8. #183

    Standaard

    Op bol staan er nog een enkele uitgaves van Birth of a Nation van BFI, maar je gaat al gauw tegen de 40 euro.

  9. #184

    Standaard

    Je hebt helemaal gelijk. Ik zocht in DVD en Blu-ay en ging er blind vanuit dat......

    Heb zelf de Kino en die heb ik in 2012 een zesje als waardering gegeven. De betutteling gaat momenteel wel heel ver, maar zal ook weer een keer minder gaan worden. Zo gaat dat met alles in de wereld, op en neer.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Die eerste link gaat naar een dvd, de 2e link gaat naar de Twilight Time uitgave en die kost 60 pond excl. verzending.
    Die kost 60 pond omdat ie OOP is en het sowieso een oude Amerikaanse release is. De huidige Britse versie is dus nog wel bij Eureka zelf te koop: https://eurekavideo.co.uk/movie/the-birth-of-a-nation/

  11. #186

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Die kost 60 pond omdat ie OOP is en het sowieso een oude Amerikaanse release is. De huidige Britse versie is dus nog wel bij Eureka zelf te koop: https://eurekavideo.co.uk/movie/the-birth-of-a-nation/
    Ik snap dat de Twilight een OOP uitgave is. Het ging er echter over dat de bfi (beste versie) van Amazon is gehaald. De MoC is ook van Amazon verwijderd.

    Maar bibliotheken weren nu ook boeken met Zwarte Piet. Toch een bijzondere ontwikkeling.

  12. #187

    Standaard

    Daarom had ik nog maar snel even Tropic Thunder meebesteld op Amazon Straks gaat die misschien ook OOP, je weet het niet meer tegenwoordig
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  13. #188

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Daarom had ik nog maar snel even Tropic Thunder meebesteld op Amazon Straks gaat die misschien ook OOP, je weet het niet meer tegenwoordig
    Het zou me niet verbazen. Ik sta nergens meer van te kijken.

    Voor diegenen die trouwens, net als ik, een voorliefde hebben voor films uit de jaren 30 en 40: klassiekers als The Jazz Singer (de allereerste feature-length geluidsfilm) en Swing Time (volgens velen de beste van de Ginger Rogers/Fred Astaire-musicals) zouden wegens "blackface" ook wel eens onder vuur kunnen komen te liggen. Misschien goed om eens actief op zoek te gaan naar deze titels als je ze nog niet hebt en interesse hebt. Films met een accent op muziek uit die periode hadden vaak wel scenes met blackface en zouden dus in deze tijd wel eens minder goed verkrijgbaar kunnen worden.

  14. #189

  15. #190

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Disney is om te gieren tegenwoordig.
    Als ze zo doorgaan houden ze geen animatiefilm meer over waar ze een live action van kunnen maken

  16. #191

    Standaard

    Dumbo (kraaien die zwarte mensen zouden voorstellen) en Peter Pan (stereotypen over Indianen). Ach ja natuurlijk..

    Een paar maanden geleden was trouwens in het nieuws dat Disney in zijn pretparken bij de attractie Splash Mountain alle verwijzingen naar figuren uit Song of the South gaat verwijderen en de attractie een nieuw thema gaat geven. Figuren die wij in Nederland kennen als broer konijn, Rein vos en bruin beer gaan dus verdwijnen.

  17. #192

    Standaard

    Tja, ik vind dit zelf echt een lastig onderwerp. Ik ben zelf zeker niet tegen het verbieden van dergelijke films, maar ik heb geen problemen met disclaimers. Juist bij kinderfilms. Kinderen krijgen zo misschien onbewust toch dingen mee waar we nu heel anders tegenaan kijken.

  18. #193

    Standaard

    Nou, ik ben wel klaar met het soort fijngevoeligheid waar dit uit voort komt. "beledigd zijn" is een heel subjectief begrip.

  19. #194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Nou, ik ben wel klaar met het soort fijngevoeligheid waar dit uit voort komt. "beledigd zijn" is een heel subjectief begrip.
    Tja, het gaat er niet om wat jij voelt maar wat de personen om wie het gaat ervaren. Dat kun je fijngevoelig vinden, maar die kraaien in Dumbo zijn evidente racistische stereotiepen. Je kunt heel naief doen als Nederlander en zeggen dat het gewoon vogels zijn in een kinderfilm, maar dat is niet zo. Niks mis om daar een disclaimer over op te nemen dat je het in die tijd moet zien. Ik ben zelf een blanke Nederlander, dus white privileged, maar als homo zie ik soms wel echt hele grove en denigrerende opmerkingen langskomen over homo’s in bijv oudere Amerikaanse high-school films waar niets grappigs aan is. In die tijd vond men dat normaal, nu niet meer. Dus ik kan me hier wel in verplaatsen. Het gaat niet zozeer om beledigd zijn, maar om uitingen of typeringen die als kwetsend ervaren worden. Van sommige zaken is het ook goed om bewust ervan te worden. Zo is het al wat jaren geleden dat op het werk ‘bij de koffietafel’ het gesprek op James Bond kwam, waarbij een (donkere) collega aangaf dat hij deze films niet kon kijken vanwege de racisitische ondertoon bij de slechteriken. Ben er daarna eens op gaan letten en dan valt het je pas op. De slechterik was altijd een Aziaat oid.
    Laatst aangepast door Oakey : 27-01-2021 om 17:40

  20. #195
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik begrijp het allemaal wel, maar we slaan en beetje door. Ik ben Italiaans, brildrager en toen ik jong was had ik ook nog zo'n plakker op mijn oog. Als ik me druk moet maken voor alles en iedereen die mij voor pizzavreter, spaghettivreter, vieroog, schele enz. enz. uitmaakten, dan was ik nu nog bezig. Met alle respect is het ook een beetje hoe je er zelf mee omgaat. Ik denk dat mensen altijd zelf moeten kunnen bepalen en leren onderscheiden wat goed of fout is. Desondanks heb ik natuurlijk totaal geen moeite met alle disclaimers die erbij staan. Ik vind het ook prima dat daar aandacht naar uitgaat, dat maakt iedereen toch wat bewuster, maar we beginnen soms een klein beetje te overdrijven. Dusdanig dat het bijna nep is of een act wordt. Het is bijna als corona; een excuus dat je bijna altijd kunt gebruiken als het uitkomt...Maar wellicht ben ik wat kort door de bocht... Ik ben wat dat betreft simpel; ik mag je of ik mag je niet, ongeacht wat...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #196

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Tja, het gaat er niet om wat jij voelt maar wat de personen om wie het gaat ervaren. Dat kun je fijngevoelig vinden, maar die kraaien in Dumbo zijn evidente racistische stereotiepen. Je kunt heel naief doen als Nederlander en zeggen dat het gewoon vogels zijn in een kinderfilm, maar dat is niet zo. Niks mis om daar een disclaimer over op te nemen dat je het in die tijd moet zien. Ik ben zelf een blanke Nederlander, dus white privileged, maar als homo zie ik soms wel echt hele grove en denigrerende opmerkingen langskomen over homo’s in bijv oudere Amerikaanse high-school films waar niets grappigs aan is. In die tijd vond men dat normaal, nu niet meer. Dus ik kan me hier wel in verplaatsen. Het gaat niet zozeer om beledigd zijn, maar om uitingen of typeringen die als kwetsend ervaren worden. Van sommige zaken is het ook goed om bewust ervan te worden. Zo is het al wat jaren geleden dat op het werk ‘bij de koffietafel’ het gesprek op James Bond kwam, waarbij een (donkere) collega aangaf dat hij deze films niet kon kijken vanwege de racisitische ondertoon bij de slechteriken. Ben er daarna eens op gaan letten en dan valt het je pas op. De slechterik was altijd een Aziaat oid.
    Ik ben het zeker met je eens over dat bewust worden. We kijken nu heel anders tegen dingen aan dan 5, 10 of 20 jaar geleden. Alles veranderd continue. Persoonlijk vind het leuke aan films dat je een tijdcapsule belandt. Ik zag vorige week een film uit de jaren '50 met een zwangere vrouw. De man kwam rokend de slaapkamer binnen en gaf zijn zwangere vrouw een trekje. Als dat nu zou gebeuren heb je voor maanden lang voer in talkshows. Wat ik nu schrijf zijn open deuren. En ik zou het vreselijk vinden om nu alles te verbieden of te cancellen wat vroeger is gemaakt met de bril van nu.

    Over Disney, tekenfilms en cartoons....die leunen sterk op uitvergrotingen, karikaturen. Het was bv bij de Siamese katten de bedoeding om ze een Aziatisch tintje mee te geven. Is dat dan zo erg en kwetsend? Als alles zo neutraal en inclusief mogelijk moet worden getoond, krijg je volgens mij steeds meer middelmatigheid omdat geen filmmaker meer risico durft te nemen.

  22. #197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Tja, ik vind dit zelf echt een lastig onderwerp. Ik ben zelf zeker niet tegen het verbieden van dergelijke films, maar ik heb geen problemen met disclaimers. Juist bij kinderfilms. Kinderen krijgen zo misschien onbewust toch dingen mee waar we nu heel anders tegenaan kijken.
    Mee eens. En het is ook lastig. Tijden zijn nu eenmaal veranderd. Zat laatst Badge 373 te kijken, en het karakter van Duvall gebruikte het bekende scheldwoord voor Latijns-Amerikaanse mensen keer op keer. Begon me er gewoon ongemakkelijk bij te voelen, terwijl ik wel weet dat het in de tijd dat de film werd niet ongewoon was in films.
    Voor de duidelijkheid: ik ben niet voor censuur, maar zo'n disclaimer is een prima oplossing.

  23. #198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Mee eens. En het is ook lastig. Tijden zijn nu eenmaal veranderd. Zat laatst Badge 373 te kijken, en het karakter van Duvall gebruikte het bekende scheldwoord voor Latijns-Amerikaanse mensen keer op keer. Begon me er gewoon ongemakkelijk bij te voelen, terwijl ik wel weet dat het in de tijd dat de film werd niet ongewoon was in films.
    Voor de duidelijkheid: ik ben niet voor censuur, maar zo'n disclaimer is een prima oplossing.
    Helemaal eens, precies dit bedoel ik.

    Maar ik snap ook wel dat het soms gek overkomt. Zag disclaimer laatst op Disney+ toen ik Fantasia opzette. Ik dacht “huh”? Maar het stuk met de Chinese champignons zouden we nu nooit meer zo doen.

    Verbieden vind ik ook geen goed idee, hoewel er ook films bestaan die openlijk en bewust racistisch zijn (vanuit propagandamotieven). Dan snap ik ook dat je als rechthebbend bedrijf besluit die niet meer beschikbaar te maken (bijv Disneys Song of the South). Het is ook iets dat je bedrijfsnaam kan besmetten natuurlijk.

  24. #199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Tja, ik vind dit zelf echt een lastig onderwerp. Ik ben zelf zeker niet tegen het verbieden van dergelijke films, maar ik heb geen problemen met disclaimers. Juist bij kinderfilms. Kinderen krijgen zo misschien onbewust toch dingen mee waar we nu heel anders tegenaan kijken.

    Zat een vrij cruciaal foutje in bovenstaande post, al viel dat wellicht wel uit de rest van het bericht op te maken. In ben niet voor verbieden van films, maar in bepaalde gevallen wel voor disclaimers.

  25. #200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Helemaal eens, precies dit bedoel ik.

    Maar ik snap ook wel dat het soms gek overkomt. Zag disclaimer laatst op Disney+ toen ik Fantasia opzette. Ik dacht “huh”? Maar het stuk met de Chinese champignons zouden we nu nooit meer zo doen.

    Verbieden vind ik ook geen goed idee, hoewel er ook films bestaan die openlijk en bewust racistisch zijn (vanuit propagandamotieven). Dan snap ik ook dat je als rechthebbend bedrijf besluit die niet meer beschikbaar te maken (bijv Disneys Song of the South). Het is ook iets dat je bedrijfsnaam kan besmetten natuurlijk.
    Song of the South is niet "bewust racistisch" hoor. Of zelfs "gewoon racistisch" (als er zoiets bestaat als dat). Sommigen vinden de weergave van rassenrelaties in deze film "geromantiseerd" en daarmee beledigend. Maar nergens zul je in die film iets tegenkomen waarbij negatief gedaan wordt over mensen met een specifieke huidskleur. In tegendeel zelf: de belangrijkste personage uit de film ("uncle Remus") wordt zelfs juist uitgesproken positief neergezet.

Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 45678910 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •