Pagina 5 van 10 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 236 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Niks tegen Will Smith hoor. Fijne acteur. Maar hij is niet vies van al eens een raciaal grapje, dat bedoelde ik. Remember Men In Black III?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #102

    Standaard

    Ik heb alleen het eerste deel gezien en dat is al een hele tijd geleden. Maar hij doet natuurlijk veel komedie en dan liggen allerlei gevoeligheden al snel op de loer. Maar goed, over komedie en satire hebben we het al gehad.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik heb alleen het eerste deel gezien en dat is al een hele tijd geleden. Maar hij doet natuurlijk veel komedie en dan liggen allerlei gevoeligheden al snel op de loer. Maar goed, over komedie en satire hebben we het al gehad.
    Exact!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #104

    Standaard

    Ontopic: 30 Rock: Tina Fey apologises as blackface episodes are withdrawn

    Nog maar snel even de Amerikaanse blu-ray-box besteld. Een van de grappigste series van de laatste 20 jaar.

  5. #105

    Standaard

    Dan zal straks ''Are you Being Served?'' ook wel verboden gaan worden.

  6. #106

    Standaard

    Als speelfilms van 2019 al een disclaimer krijgen op een streaming dienst dan kun je er vanuit gaan dat een heel groot percentage van alle films en tv-programma's nu ineens "problematisch" zijn. In ieder geval de komedies dan.

  7. #107

    Standaard

    Mijn exemplaar van 30 Rock is binnen. Ik zit er aan te denken om een sub-collectie "politiek incorrecte" films en series te gaan opbouwen.

  8. #108

    Standaard

    Gaan we binnenkort dan ook kunnen kiezen tussen ongecensureerde en films die geblurred of geknipt zijn op "foute momenten"

    De wereld slaat door.

  9. #109

    Standaard

    And that, my ladies and gentlemen, is why a physical collection rules and streaming sucks...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    And that, my ladies and gentlemen, is why a physical collection rules and streaming sucks...
    Nou inderdaad. Ik ben blij dat ik een mooie fysieke collectie heb staan waarvan niemand bepaalt of en hoe deze wordt afgespeeld.

  11. #111

    Standaard

    Had ik het niet over Apu...

    Simpsons gebruiken geen witte stemmen meer voor niet-witte personages https://www.nu.nl/film/6060805/simps...ersonages.html (via @NUnl)

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Had ik het niet over Apu...

    Simpsons gebruiken geen witte stemmen meer voor niet-witte personages https://www.nu.nl/film/6060805/simps...ersonages.html (via @NUnl)
    Hoe zeer ik Simpsonfan ben, dan vind ik dat nu het moment is aangebroken om te stoppen. Debiele poco's!
    Moeten ze misschien geen Chinezen nemen? Alle Simpsons zijn geel...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Had ik het niet over Apu...

    Simpsons gebruiken geen witte stemmen meer voor niet-witte personages
    James Earl Jones als de stem van Anakin Skywalker/Darth Vader kan ook echt niet meer.

  14. #114

    Standaard

    Nog eentje dan:

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/5073...mpaign=twitter

    Heeft niets met film te maken maar te mooi om niet te delen

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Nog eentje dan:

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/5073...mpaign=twitter

    Heeft niets met film te maken maar te mooi om niet te delen
    Al die tandpasta reclames voor "een mooi wit gebit" moeten ook inclusiever zeker met bruine en zwarte tanden?

  16. #116

    Standaard

    Ik ga de vlokken in vlokfeest ook tellen. Als er meer witte vlokken inzitten dan donkere vlokken, ga ik een klachtbrief schrijven.

  17. #117

    Standaard

    De witte stemacteur die Cleveland speelt in Family Guy wil dat ook niet meer doen.

    Hij speelt ook de vrouwelijke, Mexicaanse (?) huishoudster. Vraag me af of hij dat wel oké vindt.

  18. #118

    Standaard

    Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen met tekenfilms als De Smurfen, Mickey Mouse en Donald Duck.

    Pierre Cartner bellen? Hij weet waar ze vandaan komen (of een waterkraan opendraaien).
    Verder even langs de plaatselijke vijver voor een kwakende eend? En wellicht zit er hier in de schuur wel een muis. Is dat probleem ook weer opgelost.

    En ik neem aan dat Disney nu ook de hoofdrol van de liveaction variant van The Little Mermaid gaat recasten?
    https://media.newsmonkey.be/20190704...l-1024x512.jpg

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen met tekenfilms als De Smurfen, Mickey Mouse en Donald Duck.

    Pierre Cartner bellen? Hij weet waar ze vandaan komen (of een waterkraan opendraaien).
    Verder even langs de plaatselijke vijver voor een kwakende eend? En wellicht zit er hier in de schuur wel een muis. Is dat probleem ook weer opgelost.

    En ik neem aan dat Disney nu ook de hoofdrol van de liveaction variant van The Little Mermaid gaat recasten?
    https://media.newsmonkey.be/20190704...l-1024x512.jpg
    Het antwoord is heel simpel NEE!

    Waarom dan niet, wel deze discussie is volledig eenzijdig.

    Voorbeelden:

    Een serie of film met alleen kleurlingen (Aziaten of Latino's mag ook) is super GOED.
    Dat is een toonvoorbeeld hoe het moet.

    Echter een serie of film met alleen blanken/witte is absoluut FOUT.
    Daar moet minsten een flink aantal andere etnische groepen zijn vertegenwoordig, de karakters overnemen (liefst nog in een gender switch).
    Maakt niet uit of dat het herschrijven van lore of de geschiedenis of wat dan ook is.

    Als een blanke een mening of artistiek uiting heeft die op want voor manier ergens niet bij aansluit dat fout en word direct gelabeld als racist.
    Andersom mag er alles over blanken worden gezegd.
    Vorige week nog z'n uitspreek op het journaal door "....." dat .... witte scholen met die blanke kak kinderen racistisch is en moet verdwijnen...

    Er zijn er nog veel meer en het is duidelijk dat de regels maar voor partij geld en alleen die moeten zich aanpassen.
    Suffe ikke dacht altijd dat je zo iets samen doet, dat het van beide partijen moet komen
    en ook dat als je de wereld wil verbeteren bij jezelf moet beginnen

    Zucht ik ga me nu weer voegen bij de zwijgende meerderheid
    "A man's got to know his limitations", ...

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Nog eentje dan:

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/5073...mpaign=twitter

    Heeft niets met film te maken maar te mooi om niet te delen
    Bizar en compleet doorgedraaid. Ben zelf benieuwd hoe de winkels hier en in de VS straks in november Black Friday gaan noemen, want dat kan natuurlijk dan ook niet meer... En dan moet er meteen ook een verbod op de verkoop van zigeunerschnitzels komen!!!
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #121

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik ga de vlokken in vlokfeest ook tellen. Als er meer witte vlokken inzitten dan donkere vlokken, ga ik een klachtbrief schrijven.
    Moet je eens proberen met Duo Penotti

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ah, ik neem aan dat die democraten straks dan ook niet op hun partijgenoot Joe "If you have problems figuring out whether you're for me of Trump, then you ain't black" Biden gaan stemmen
    https://www.theguardian.com/us-news/...ck-trump-video

  24. #124

    Standaard

    https://youtu.be/6tykGHGhC00

    Hoe zouden deze filmpjes er met de huidige geschiedenis herschrijving uitzien ?

    https://youtu.be/FH_ZzQU_akI
    Laatst aangepast door Hombre : 29-06-2020 om 13:10
    "A man's got to know his limitations", ...

  25. #125

    Standaard

    Als ik afga op sommige reacties in dit topic, is wel erg duidelijk dat de beweging er niet voor niets is.....wat een starheid en gebrek aan empathisch vermogen is er toch.

    Het gaat er alleen om, net als bij acteren, gelijke kansen te creëren bij 'voice acting'. En daar zul je ergens moeten beginnen, om te zorgen dat zwarte acteurs in aanmerking komen. Dit is ook geen nieuw iets, het speelt al een stuk langer, alleen krijgt het nu eindelijk meer aandacht. Als je er over nadenkt is het ook best vreemd: waarom zou je een witte man/vrouw casten voor een zwart personage? Andersom gebeurt het namelijk echt zelden. En nu hebben we dus een aantal mensen in de industrie die dat begin gemaakt hebben, dan is dat alleen maar toe te juichen. Als ik dan hier reacties lees dat 'ze dan maar Chinezen voor de gele Simpsons moeten nemen' of 'wat ze dan gaan doen met de Smurfen, Mickey Mouse en Donald', dan vind ik het best triest om te constateren dat er bij mensen nog zulke vergelijkingen naar boven komen.

Pagina 5 van 10 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •