Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 46 van 46 worden weergegeven.

Discussie: Chernobyl

  1. #26

    Standaard

    Je kunt hier lezen hoe (goed) de NL-uitgave is van de Blu-ray.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  2. #27

    Standaard

    Dat is mooi, kan ik gerust hem aanschaffen. bedankt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    NL uitgave is gelijk aan US uitgave en is van Warner Bros de UK uitgave is van een hele andere distributeur, maw met NL uitgave is niks mis

  3. #28

    Standaard

    Oh, prachtig. Helemaal gelezen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Je kunt hier lezen hoe (goed) de NL-uitgave is van de Blu-ray.

  4. #29

    Standaard

    Ik had de UK-versie al ruim een half jaar onbekeken liggen en toen ik hem vanavond eindelijk opzette was het een erg vervelende ontdekking om te merken dat ie 1080i was.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik had de UK-versie al ruim een half jaar onbekeken liggen en toen ik hem vanavond eindelijk opzette was het een erg vervelende ontdekking om te merken dat ie 1080i was.
    Maar dat merk je / zie je toch helemaal niet?
    Ik bezit heel veel TV-series op Blu-ray in 1080i (dat was een hele tijd gewoon de standaard voor TV-series op Blu-ray) en ik heb nooit enige klacht over de beeldkwaliteit ervan gehad, ondanks dat ze 'maar' 1080i waren. Dat zit bij veel mensen meer tussen de oren dan dat je het ziet. Te vaak staart men zich blind op specificaties. Maar ja, dat mag ik niet zeggen, want dan ben ik gewoon blind als je het 'verschil' niet ziet. En over geluid van Blu-rays zullen we het dan helemaal maar niet hebben.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #31

    Standaard

    Ik denk inderdaad dat je met blind testen echt het verschil niet gaat zien.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar dat merk je / zie je toch helemaal niet?
    Ik bezit heel veel TV-series op Blu-ray in 1080i (dat was een hele tijd gewoon de standaard voor TV-series op Blu-ray) en ik heb nooit enige klacht over de beeldkwaliteit ervan gehad, ondanks dat ze 'maar' 1080i waren. Dat zit bij veel mensen meer tussen de oren dan dat je het ziet. Te vaak staart men zich blind op specificaties. Maar ja, dat mag ik niet zeggen, want dan ben ik gewoon blind als je het 'verschil' niet ziet. En over geluid van Blu-rays zullen we het dan helemaal maar niet hebben.
    1000% mee eens. Maar dat is hier vaak vloeken in de kerk, want je begeeft je helaas op glad ijs als je een DFW release netjes noemt en een WB uitgave met Atmos/DD+ prima. Ik snap aan de ene kant de teleurstelling wel, maar aan de andere kant is het verschil vaak minimaal en de overdreven reacties IMO niet waard.

  8. #33

    Standaard

    1080i is prima als het maar niet zorgt voor een PAL speed up of dat er een 3:2 pulldown is gedaan.

    Geluid hangt veel meer samen met wat je configuratie is of je het verschil dan zou horen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #34

    Standaard

    Helaas heeft de uk-versie wel pal speed up en de tweede blu-ray is een enkellaags schijf.
    Voor meer (technische) info zie hier: http://www.dvdbeaver.com/film7/blu-r...yl_blu-ray.htm
    Laatst aangepast door spookje8 : 17-08-2020 om 10:38

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spookje8 Bekijk bericht
    Helaas heeft de uk-versie wel pal speed up en de tweede blu-ray is een enkellaags schijf.
    Voor meer (technische) info zie hier: http://www.dvdbeaver.com/film7/blu-r...l_blu-ray.html
    Je hyperlink werkt helaas niet.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #36

    Standaard

    Marcel, dank voor de opmerking. Duidelijk wat mis gegaan, de link zou nu moeten werken. Maak ik van de gelegenheid gebruik om wat toe te voegen. Ik heb BBC Sherlock op UK blu ray in 1080i en dat ziet er prima uit en van Pal speed up heb ik eigenlijk niet zoveel gemerkt. Ik vraag mij af waarom in de UK een enkellaags schijf is gebruikt (vergissing?) want dat zal niet goed zijn voor de beeldkwaliteit, denk ik zo..

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Je hyperlink werkt helaas niet.
    Laatst aangepast door spookje8 : 17-08-2020 om 10:47 Reden: typfout

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spookje8 Bekijk bericht
    Marcel, dank voor de opmerking. Duidelijk wat mis gegaan, de link zou nu moeten werken. .
    De hyperlink werkt bij mij nog steeds niet. De website meldt dat je op deze manier niet mag doorlinken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spookje8 Bekijk bericht
    Maak ik van de gelegenheid gebruik om wat toe te voegen. Ik heb BBC Sherlock op UK blu ray in 1080i en dat ziet er prima uit en van Pal speed up heb ik eigenlijk niet zoveel gemerkt. Ik vraag mij af waarom in de UK een enkellaags schijf is gebruikt (vergissing?) want dat zal niet goed zijn voor de beeldkwaliteit, denk ik zo..
    Ik heb de seizoenen 1 t/m 3 van Sherlock op Blu-ray (alle drie UK-uitgaven) en ieder seizoen staat op 2 BD50-schijfjes (dus dubbellaags). Dat is meer dan voldoende voor 266 minuten per seizoen. Hoe jij aan een BD25-schijf komt, weet ik niet.

    Sherlock - Seizoen 1 (A).jpg. Sherlock - Seizoen 2 (B).jpg. Sherlock - Seizoen 3 (B).jpg
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #39

    Standaard

    Ok, vreemd. Ik heb mijn oorspronkelijke bericht aangepast en bij mij werkt de link nu. Probeer deze eens: http://www.dvdbeaver.com/film7/blu-r...yl_blu-ray.htm


    Anders is dit de url: "www.dvdbeaver.com/film7/blu-ray_reviews_86/chernobyl_blu-ray.htm"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    De hyperlink werkt bij mij nog steeds niet. De website meldt dat je op deze manier niet mag doorlinken.
    Laatst aangepast door spookje8 : 17-08-2020 om 13:36 Reden: url als tekst toegevoegd

  15. #40

    Standaard

    Je hebt gelijk, ik bedoelde 1 van de schijven van Chernobyl uk versie. Soms werken mijn gedachten te snel voor mijn typewerk

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar dat merk je / zie je toch helemaal niet?
    Ik deze keer in ieder geval wel. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik mijn speler heb ingesteld om de content altijd in native resolutie af te spelen en dus geen upscaling te gebruiken (wat er misschien iets mee te maken kan hebben). Ik was met de eerste aflevering bezig en zag al vrij snel dat er iets "anders" was aan het beeld. En toen ik de beeldeigenschappen bekeek kwam ik er snel achter wat het was. De postings in dit topic hierover kwam ik pas tegen toen ik vervolgens dit topic weer eens ging bekijken.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik deze keer in ieder geval wel. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik mijn speler heb ingesteld om de content altijd in native resolutie af te spelen en dus geen upscaling te gebruiken (wat er misschien iets mee te maken kan hebben). Ik was met de eerste aflevering bezig en zag al vrij snel dat er iets "anders" was aan het beeld. En toen ik de beeldeigenschappen bekeek kwam ik er snel achter wat het was. De postings in dit topic hierover kwam ik pas tegen toen ik vervolgens dit topic weer eens ging bekijken.
    Maar wat zie je dan wat 'anders' is? De resolutie zal altijd 1920 pixels zijn, interlaced of niet. Upscaling is alleen van toepassing bij het afspelen van inhoud met een lagere resolutie op een TV met een hogere 'native' resolutie, zoals DVD's op een Full HD TV of 4K TV of Blu-rays op een 4K TV. Als de 'upscaling' niet door de Blu-ray speler wordt gedaan, dan doet de AV-receiver (indien van toepassing) of uiteindelijk de TV dat wel voor je. Ik laat de 'upscaling' altijd door de Blu-ray speler doen, hoewel sommigen beweren dat je dat beter aan de TV kunt overlaten.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar wat zie je dan wat 'anders' is?
    Geen idee: zeg het maar. Het viel me in ieder geval op.

  19. #44

    Standaard

    Chernobyl wordt op 1 december in Amerika uitgebracht op 4K Ultra HD Blu-ray met NL ondertiteling: https://www.blu-ray.com/news/?id=27402

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Chernobyl wordt op 1 december in Amerika uitgebracht op 4K Ultra HD Blu-ray met NL ondertiteling: https://www.blu-ray.com/news/?id=27402
    Ik zag het, bijzonder zo lang na de blu-ray.

  21. #46

    Standaard

    Chernobyl - 35 jaar na de ramp - getuigen aan het woord:

    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •