De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard De 5 Beste Sportfilms

    De 5 Beste Sportfilms - Wat is jouw favoriete sportfilm?

    Lees dit artikel

    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 24-06-2020 om 21:30

  2. #2

    Standaard

    Het is natuurlijk jouw keus, maar geen Raging Bull? Geen Million Dollar Baby? Poeh.

  3. #3

    Standaard

    Ik mis Any Given Sunday danig in de rij. En ook films als Rush of Grand Prix.

  4. #4

    Standaard

    Moneyball en Any Given Sunday voor mij
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Ik neem aan dat dit het favoriete lijstje van Ludo is, want alleen Rocky heb ik ooit wel eens gezien. Van de films waarin sport een rol speelt en die ik ook gezien heb steekt voor mij Million Dollar Baby er met kop en schouders bovenuit. Bovendien: er is geen objectieve meetlat om te bepalen wat de beste sportfilm is, hoogstens subjectieve criteria. En dan is de term "favoriet" dus passender.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #6

    Standaard

    Geen Mighty Ducks? Kwek kwek.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Geen Mighty Ducks? Kwek kwek.
    Of Cool Runnings

  8. #8

    Standaard

    Million Dollar Baby is niet verkeerd maar zelf dacht ik aan deze vijf:

    Raging Bull
    The Big Lebowski (ja, bowling schijnt ook een sport te zijn )
    The Wrestler
    Rocco and his Brothers
    Touching The Void
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het is natuurlijk jouw keus, maar geen Raging Bull? Geen Million Dollar Baby? Poeh.
    Het is niet direct mijn keuze, maar meer een algemene indruk van beste sportfilms.
    Zo heb ik geprobeerd per sport (ijshockey, voetbal, American Football, honkbal en boksen) geprobeerd de meest aansprekende film te kiezen.
    Voor boksen is het lastig, met meerdere goede mogelijkheden en zelfs twee films die Oscar beste film hebben gewonnen: Rocky en Million Dollar Baby en Raging Bull een nominatie.
    Rocky spreekt het algemene publiek net iets meer aan dan de andere twee, dus daarom op één.
    Maar natuurlijk is het mogelijk om voor jezelf een andere titel als favoriet te hebben. Daarom ook de eindzin: Andere boksfilms die je kunt overwegen zijn THE FIGHTER (2010), RAGING BULL (1980), MILLION DOLLAR BABY (2004), THE HURRICANE (2000)
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik neem aan dat dit het favoriete lijstje van Ludo is, want alleen Rocky heb ik ooit wel eens gezien. Van de films waarin sport een rol speelt en die ik ook gezien heb steekt voor mij Million Dollar Baby er met kop en schouders bovenuit. Bovendien: er is geen objectieve meetlat om te bepalen wat de beste sportfilm is, hoogstens subjectieve criteria. En dan is de term "favoriet" dus passender.
    Nee, helemaal niet zelfs. Van de vijf heb ik er drie zelf nooit gezien: Slap Shot, Remember the Titans en ook Rocky heb ik - tot mijn schande - nog nooit gezien (heb 'm inmiddels wel, dus het moet er maar eens van komen). En hoewel Field of Dreams een hele goede honkbalfilm is, heb ikzelf meer met The Rookie (2002).
    Het is een lijst van - wat over het algemeen gezien wordt - als sportfilms die door een breed publiek gewaardeerd worden.
    Maar natuurlijk is het een kwestie van smaak. Wat de een goed vindt, vindt de ander weer helemaal niks. En daarom mag er hier lekker over gediscussieerd worden
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •