De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn (Blu-ray)

    Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn (Blu-ray)

    Birds of Prey is een chaotische en kleurrijke film die alleen wordt gered door Harley Quinn.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn (Blu-ray)

    Birds of Prey is een chaotische en kleurrijke film die alleen wordt gered door Harley Quinn.

    Lees dit artikel
    "helaas is het enige wat je kan doen om deze track wel te beluisteren is de UHD-variant aanschaffen"

    Of als je niet afhankelijk bent van NL subs, de UK blu-ray aanschaffen.



  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    "helaas is het enige wat je kan doen om deze track wel te beluisteren is de UHD-variant aanschaffen"

    Of als je niet afhankelijk bent van NL subs, de UK blu-ray aanschaffen.


    We gaan bij reviews altijd uit van een vergelijkbaar exemplaar met Nederlandse ondertiteling, omdat veel mensen hier nog wel waarde aan hechten. Ik heb het er voor de duidelijkheid bijgezet.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    We gaan bij reviews altijd uit van een vergelijkbaar exemplaar met Nederlandse ondertiteling, omdat veel mensen hier nog wel waarde aan hechten. Ik heb het er voor de duidelijkheid bijgezet.
    Snap ik

  5. #5

    Standaard

    Ligt helemaal in de lijn met mijn eigen bespreking. De waarheid zal er dus niet veraf liggen. Ik vind het een beetje spijtig want rond Margot Robbies vertolking was beslist een betere film te brouwen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Niemand de UHD disc van Birds of Prey?
    Wat maakt de Dolby Atmos in TrueHD zoveel beter dan die op de Bluray in DD+?
    Krijg overmorgen de UHD via Amazon DE.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dinandus Bekijk bericht
    Niemand de UHD disc van Birds of Prey?
    Wat maakt de Dolby Atmos in TrueHD zoveel beter dan die op de Bluray in DD+?
    Krijg overmorgen de UHD via Amazon DE.
    Er zijn op internet sound files te downloaden met de dd+ en een dolby atmos uitvoering. En het verschil hoor je.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dinandus Bekijk bericht
    Niemand de UHD disc van Birds of Prey?
    Wat maakt de Dolby Atmos in TrueHD zoveel beter dan die op de Bluray in DD+?
    Krijg overmorgen de UHD via Amazon DE.
    Een TrueHD heeft een hogere bitrate en kan dus meer detailles en dynamiek laten horen, dan een DD+. Dit zal je vooral merken wanneer je een film gaat bekijken. Het geluid zal daardoor minder slaapverwekkend zijn en interessant blijven wanneer je een film wat vaker gaat bekijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Een TrueHD heeft een hogere bitrate en kan dus meer detailles en dynamiek laten horen, dan een DD+. Dit zal je vooral merken wanneer je een film gaat bekijken. Het geluid zal daardoor minder slaapverwekkend zijn en interessant blijven wanneer je een film wat vaker gaat bekijken.
    Grappig. Van een 'slaapverwekkend' geluid heb ik nog nooit gehoord, Gerco.

    En daarvoor hoef je dus geen Dolby Atmos-opstelling te hebben, begrijp ik? Ik met mijn meer dan tevredenstellende 5.1-opstelling moet dus een duidelijk verschil horen tussen een Dolby Atmos geluidsspoor op basis van Dolby TrueHD in vergelijking tot één op basis van Dolby Digital Plus? Of moet ik mijn geluidsinstallatie dan op standje 10 zetten en mijn auditieve geheugen inschakelen? Ik kijk een film namelijk bij voorkeur op een normaal geluidsniveau, zonder de buren lastig te vallen met mijn filmhobby.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Grappig. Van een 'slaapverwekkend' geluid heb ik nog nooit gehoord, Gerco.

    En daarvoor hoef je dus geen Dolby Atmos-opstelling te hebben, begrijp ik? Ik met mijn meer dan tevredenstellende 5.1-opstelling moet dus een duidelijk verschil horen tussen een Dolby Atmos geluidsspoor op basis van Dolby TrueHD in vergelijking tot één op basis van Dolby Digital Plus? Of moet ik mijn geluidsinstallatie dan op standje 10 zetten en mijn auditieve geheugen inschakelen? Ik kijk een film namelijk bij voorkeur op een normaal geluidsniveau, zonder de buren lastig te vallen met mijn filmhobby.
    Je hoeft er idd geen Atmos-opstelling voor te hebben.

    Slaapverwekkend geluid heeft te weinig dynamiek en/of detaillering en zorgt er vaak voor dat je volumeknop op standje maximaal wil zetten om wakker te kunnen blijven. Dynamiek zorgt niet alleen voor een een groot verschil tussen hard en zacht, maar ook dat de kleinere verschillen beter worden weergeven.

    Bij te weinig dynamiek zullen zachte geluiden harder of zachter zijn dan de bedoeling is. Het geluid klinkt dan slaapverwekkend, omdat het gehoor te makkelijk alle detailles kan horen of minder interessant, wanneer veel detailles weg gelaten zijn.

    Bij te veel dynamiek zal je ondanks dat de volumeknop wat boven normaal staat en de detailles goed kan horen, na verloop van tijd de geluidssterkte willen verlagen of een pauze willen nemen om te voorkomen dat je luistermoeheid krijgt.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 16-08-2020 om 23:02
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Als ik 's avonds laat nog een film kijk dan gaat meestal de surroundkoptelefoon op om mijn vriendin en de buren niet te storen. Verder heb ik op mijn AV-receiver een Dynamic Range-instelling die ook wonderen doet bij lage volumes. Standje maximaal qua geluid heb ik nooit aan staan, ook niet als ik alleen thuis ben en de buren allemaal met vakantie zijn. In de meeste bioscopen erger ik me er ook aan dat het geluid vaak veel te hard staat en vervormd overkomt. Idem bij popconcerten. Daar is de verfijning ook vaak ver te zoeken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Je hoeft er idd geen Atmos-opstelling voor te hebben.

    Slaapverwekkend geluid heeft te weinig dynamiek en/of detaillering en zorgt er vaak voor dat je volumeknop op standje maximaal wil zetten om wakker te kunnen blijven. Dynamiek zorgt niet alleen voor een een groot verschil tussen hard en zacht, maar ook dat de kleinere verschillen beter worden weergeven.

    Bij te weinig dynamiek zullen zachte geluiden harder of zachter zijn dan de bedoeling is. Het geluid klinkt dan slaapverwekkend, omdat het gehoor te makkelijk alle detailles kan horen of minder interessant, wanneer veel detailles weg gelaten zijn.

    Bij te veel dynamiek zal je ondanks dat de volumeknop wat boven normaal staat en de detailles goed kan horen, na verloop van tijd de geluidssterkte willen verlagen of een pauze willen nemen om te voorkomen dat je luistermoeheid krijgt.
    Dit is dan een kwestie van beleving Gerco. Want ik heb zelf nog nooit een slaapverwekkende audiotrack gehoord, tenminste hoe jij het aangeeft. Sowiezo denk ik ook dat het slaapverwekkende meer een kwestie is geweest van het geluidsontwerp dan van de technische geluidssoort. En een DD+-variant van een geluidstrack zou ik dan al helemaal niet als slaapverwekkend aanmerken terwijl je bij de TrueHD-variant van je stoel wordt geblazen, bij wijze van spreke. Ik denk dat dit verschil iets teveel wordt overdreven IMO.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dit is dan een kwestie van beleving Gerco. Want ik heb zelf nog nooit een slaapverwekkende audiotrack gehoord, tenminste hoe jij het aangeeft. Sowiezo denk ik ook dat het slaapverwekkende meer een kwestie is geweest van het geluidsontwerp dan van de technische geluidssoort. En een DD+-variant van een geluidstrack zou ik dan al helemaal niet als slaapverwekkend aanmerken terwijl je bij de TrueHD-variant van je stoel wordt geblazen, bij wijze van spreke. Ik denk dat dit verschil iets teveel wordt overdreven IMO.
    Ik heb het idd wat overdreven om te manier proberen de verschillen wat duidelijker te maken zonder te veel off-topic te gaan.

    Wanneer je film voor de eerste keer kijkt, zal je weinig verschil horen tussen DD+ en TrueHD. Een schijf wordt echter ook gekocht om een film wat vaker te kunnen bekijken en dan gaan dat soort zaken meer opvallen. Blijkbaar verwacht Warner dat deze film van ons een ongunstige beoordeling zou krijgen en daardoor al na de eerste keer kijken op de afvalberg beland, want anders hadden ze ook bij ons de Engelse Atmos als een TrueHD op de schijf gezet.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •