De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Youtube-kanalen over Blu-ray (en dvd)

    De laatste paar maanden kijk ik regelmatig naar de video's van kanalen die specifiek blu-ray (en in mindere mate dvd) als onderwerp hebben. En dan bedoel ik niet kanalen die over film of HT gaan (die zijn er op YT in overvloed) maar echt kanalen die over de media zelf gaan. Ik wilde ze hier delen en ik was benieuwd of jullie nog andere kanalen die blu-ray als onderwerp hebben kunnen aanraden.

    Mijn tips:
    • Elliot Coen : een kanaal dat vooral gericht is op releases van boutique-labels zoals Criterion, Arrow en Eureka. De maker (een Brit) kan erg goed vertellen.
    • Films At Home : meer een all-round kanaal dat zich de laatste tijd veel richt op 4k-releases
    • MovieGuy365 : vergelijkbaar met Films At Home. Alle grote Amerikaanse releases komen hier voorbij.
    • coolduder : horror-liefhebber die (in de VS) veel winkels en tweedehands zaken afloopt en ook nog wel veel met dvd bezig is.


    Hebben jullie ook nog tips op dat gebied? Ik ben zeker geïnteresseerd in nog andere goede kanalen met fysieke media als onderwerp.
    Laatst aangepast door Richard B. : 10-07-2020 om 00:31

  2. #2

    Standaard

    Kijk ook graag naar mensen die over films/Blu-rays/UHDs praten.

    Elliot Coen kom ik geregeld tegen, maar nog niets van gezien. Is dus de moeite waard?
    Films at Home lijkt mij een sympathieke gast, maar zijn info is vaak behoorlijk halfbakken en heb het idee dat het hem vooral om zoveel mogelijk hits en subscribers gaat, ten koste van goede informatie. Kijk toch wel geregeld naar zijn filmpjes, dat dan weer wel.
    Andrew Cavanaugh vind ik ook een fijne manier van presenteren hebbben, maar moet ook net als Films at Home oppassen dat hij niet te veel op hits/click en subscribers gaat focussen.

    Valt mij wel vaak op dat ze (niet allemaal trouwens) vaak best veel dingen niet weten tijdens het filmen van het betreffende filmpje. Ik denk dan, joh moest je je filmpje nou met zo'n vreselijke haast uploaden dat je niet eens even de tijd kon nemen om je informatie goed op orde te hebben? Dat vind ik vaak wel erg jammer, terwijl het verder leuke kanalen zijn.

  3. #3

    Standaard

    Ik sluit me bij de opmerkingen van Koroshiya Ichi aan. Er zijn heel veel kanalen van verzamelaars die hun aankopen tonen en bespreken of aanbevelingen doen. Het stikt er werkelijk van! Maar vaak krijg ik de indruk dat het ze ook vooral om de likes en subscribers gaat. Al zijn het natuurlijk tegelijkertijd ook wel echte liefhebbers. Cereal at Midnight of Cinema Sickness zijn daar een goed voorbeeld van.

    Deze kanalen, die ook echt op de fysieke uitvoering van de blu ray zelf ingaan, wil ik nog wel eens bekijken:
    Daisuke Beppu - uitvoerige besprekingen van zowel de films als de uitgaves zelf, vooral gericht op de arthouse labels Criterion, MoC Eureka e.d.
    Michael Keene - hij richt zich vooral op wat meer obscure titels en release zoals die van het cultlabel Vinegar Syndrome
    Aaron Pynn - verzamelaar die al een tijdje meegaat en breed geörienteerd is, dus met kennis van zaken spreekt als het om films gaat. Streamt zo goed als dagelijks.
    CinemaniacSeventy7 - brengt maandelijks een overzicht van zijn aankopen en vertelt daar wat achtergronden bij. Nederlands kanaal, Engels gesproken.

    Er is nog veel meer, maar dit is een begin
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •