Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 55 van 55 worden weergegeven.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het is inderdaad een beetje een lotto. Sommige schermen uit de 6- of 7-serie hebben al na een paar jaar last, andere weer niet. Bij mij ontstond het ook heel opeens de laatste tijd. Hopelijk heb je nog lang plezier van je scherm.
    Ik hoop het ook, maar twijfel al een tijdje om deze op de slaapkamer op te hangen en een 77inch versie te halen voor de woonkamer. Ben naast film liefhebber een gamer in hart en nieren. Dus 2.1 hdmi en 4k/120 voor de PS5 en Xbox Series X zijn ook wel interessant :P
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

Standaard

Zolang je binnen de 2 jaar zit, krijg je een nieuw paneel, daarna volgt een coulanceregeling. Ik zat gelukkig nog binnen de 2 jaar destijds.
    *LG OLED65E6V* Panasonic DMP-UB900* Marantz SR7008* Rotel RMB-1575* Klipsch RP-260F* Klipsch R115-SW* Klipsch RP-504C* Hepta Expression* RU Connected* Next box* Antimode 8033 SII.

AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Ik hoop het ook, maar twijfel al een tijdje om deze op de slaapkamer op te hangen en een 77inch versie te halen voor de woonkamer. Ben naast film liefhebber een gamer in hart en nieren. Dus 2.1 hdmi en 4k/120 voor de PS5 en Xbox Series X zijn ook wel interessant :P
    Zolang je er maar geen (nieuwe) receiver tussen hangt, want alle recente HDMI 2.1-receivers hebben een probleem met de chip (sommige tv's ook). Het verschil zit hem in 4K HDR 120fps compressed of decompressed datastream. De nieuwe consoles en RTX 3000- kaarten vergen decompressed data. Je raadt het al; de huidige chip biedt alleen compressed data. Sluit je je console of kaart rechtstreeks op een X-serie van LG dan gaat het goed. Voor de 9-serie is dat nog niet duidelijk, maar volgens mij wel. Het is niet dat dit softwarematig kan worden verholpen, maar alleen hardwarematig en de nieuwe chip moet nog ontwikkelt worden? Kan nog wel een jaar duren. Nu sluit ik mijn huidige consoles ook direct op de tv aan en laat het geluid via eARC naar de receiver lopen, dus voor mij geen probleem straks, maar je zal maar net een nieuwe HDMI 2.1-receiver hebben gekocht? Early Adopter-issues. Mijn receiver krijgt straks wel een HDMI 2.1-upgrade, maar denk dat die nog even op zich laat wachten dus.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

LG OLED 77GX6LA, Denon AVC-X8500H, OPPO UDP-203, Ziggo Mediabox Next x2, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS4 Pro, Samsung Galaxy Note 20 Ultra, Samsung Galaxy Tab S6.

That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!

Standaard

Dit is misschien een interessant Youtube filmpje. Voorlopig dus even geen nieuwe receiver kopen?
    En de eventueel beloofde upgrades kun je voorlopig wel vergeten....

HDMI 2.1 is broken: the wrong 2.1 chip on your AVR disables 4K120 on PS5, Xbox Series X and RTX 3000.
    How did Denon, Marantz & Yamaha choose the wrong chip, and what can we do about it?

https://youtu.be/lCzitcu_ZRM

Als dit inderdaad waar is, dan heeft upgraden nu dus geen zin...
    Laatst aangepast door Hombre : 28-10-2020 om 12:09
    "A man's got to know his limitations", ...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Zolang je er maar geen (nieuwe) receiver tussen hangt, want alle recente HDMI 2.1-receivers hebben een probleem met de chip (sommige tv's ook). Het verschil zit hem in 4K HDR 120fps compressed of decompressed datastream. De nieuwe consoles en RTX 3000- kaarten vergen decompressed data. Je raadt het al; de huidige chip biedt alleen compressed data. Sluit je je console of kaart rechtstreeks op een X-serie van LG dan gaat het goed. Voor de 9-serie is dat nog niet duidelijk, maar volgens mij wel. Het is niet dat dit softwarematig kan worden verholpen, maar alleen hardwarematig en de nieuwe chip moet nog ontwikkelt worden? Kan nog wel een jaar duren. Nu sluit ik mijn huidige consoles ook direct op de tv aan en laat het geluid via eARC naar de receiver lopen, dus voor mij geen probleem straks, maar je zal maar net een nieuwe HDMI 2.1-receiver hebben gekocht? Early Adopter-issues. Mijn receiver krijgt straks wel een HDMI 2.1-upgrade, maar denk dat die nog even op zich laat wachten dus.

Bedankt voor het advies! Had een aantal maanden geleden een Marantz SR7013 gekocht omdat de 7010 kuren kreeg. Had express niet gewacht op de nieuwe generatie, want zag ook dat er maar 1 hdmi 2.1 poort op zou komen te zitten en aangezien ik allebei de consoles wil had dit al geen nut.
    Nu ik dat stuk van jouw lees ben ik helemal blij met die keuze. Zal waarschijnlijk ergens in de loop van volgend jaar de CX aanschaffen en dan de consoles maar idd op de tv zelf aansluiten en via ARC naar de receiver voor geluid
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten