Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 69 van 69 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het is inderdaad een beetje een lotto. Sommige schermen uit de 6- of 7-serie hebben al na een paar jaar last, andere weer niet. Bij mij ontstond het ook heel opeens de laatste tijd. Hopelijk heb je nog lang plezier van je scherm.
    Ik hoop het ook, maar twijfel al een tijdje om deze op de slaapkamer op te hangen en een 77inch versie te halen voor de woonkamer. Ben naast film liefhebber een gamer in hart en nieren. Dus 2.1 hdmi en 4k/120 voor de PS5 en Xbox Series X zijn ook wel interessant :P
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  2. #52

    Standaard

    Zolang je binnen de 2 jaar zit, krijg je een nieuw paneel, daarna volgt een coulanceregeling. Ik zat gelukkig nog binnen de 2 jaar destijds.
    *LG OLED 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3* B&W 702S3* Klipsch R115-SW* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Hepta Bariton sub* Atmos Dali Alteco* RU Connected* Next box* Antimode 8033 SII.

  3. #53
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Ik hoop het ook, maar twijfel al een tijdje om deze op de slaapkamer op te hangen en een 77inch versie te halen voor de woonkamer. Ben naast film liefhebber een gamer in hart en nieren. Dus 2.1 hdmi en 4k/120 voor de PS5 en Xbox Series X zijn ook wel interessant :P
    Zolang je er maar geen (nieuwe) receiver tussen hangt, want alle recente HDMI 2.1-receivers hebben een probleem met de chip (sommige tv's ook). Het verschil zit hem in 4K HDR 120fps compressed of decompressed datastream. De nieuwe consoles en RTX 3000- kaarten vergen decompressed data. Je raadt het al; de huidige chip biedt alleen compressed data. Sluit je je console of kaart rechtstreeks op een X-serie van LG dan gaat het goed. Voor de 9-serie is dat nog niet duidelijk, maar volgens mij wel. Het is niet dat dit softwarematig kan worden verholpen, maar alleen hardwarematig en de nieuwe chip moet nog ontwikkelt worden? Kan nog wel een jaar duren. Nu sluit ik mijn huidige consoles ook direct op de tv aan en laat het geluid via eARC naar de receiver lopen, dus voor mij geen probleem straks, maar je zal maar net een nieuwe HDMI 2.1-receiver hebben gekocht? Early Adopter-issues. Mijn receiver krijgt straks wel een HDMI 2.1-upgrade, maar denk dat die nog even op zich laat wachten dus.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #54

    Standaard

    Dit is misschien een interessant Youtube filmpje. Voorlopig dus even geen nieuwe receiver kopen?
    En de eventueel beloofde upgrades kun je voorlopig wel vergeten....

    HDMI 2.1 is broken: the wrong 2.1 chip on your AVR disables 4K120 on PS5, Xbox Series X and RTX 3000.
    How did Denon, Marantz & Yamaha choose the wrong chip, and what can we do about it?


    https://youtu.be/lCzitcu_ZRM

    Als dit inderdaad waar is, dan heeft upgraden nu dus geen zin...
    Laatst aangepast door Hombre : 28-10-2020 om 12:09
    "A man's got to know his limitations", ...

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Zolang je er maar geen (nieuwe) receiver tussen hangt, want alle recente HDMI 2.1-receivers hebben een probleem met de chip (sommige tv's ook). Het verschil zit hem in 4K HDR 120fps compressed of decompressed datastream. De nieuwe consoles en RTX 3000- kaarten vergen decompressed data. Je raadt het al; de huidige chip biedt alleen compressed data. Sluit je je console of kaart rechtstreeks op een X-serie van LG dan gaat het goed. Voor de 9-serie is dat nog niet duidelijk, maar volgens mij wel. Het is niet dat dit softwarematig kan worden verholpen, maar alleen hardwarematig en de nieuwe chip moet nog ontwikkelt worden? Kan nog wel een jaar duren. Nu sluit ik mijn huidige consoles ook direct op de tv aan en laat het geluid via eARC naar de receiver lopen, dus voor mij geen probleem straks, maar je zal maar net een nieuwe HDMI 2.1-receiver hebben gekocht? Early Adopter-issues. Mijn receiver krijgt straks wel een HDMI 2.1-upgrade, maar denk dat die nog even op zich laat wachten dus.

    Bedankt voor het advies! Had een aantal maanden geleden een Marantz SR7013 gekocht omdat de 7010 kuren kreeg. Had express niet gewacht op de nieuwe generatie, want zag ook dat er maar 1 hdmi 2.1 poort op zou komen te zitten en aangezien ik allebei de consoles wil had dit al geen nut.
    Nu ik dat stuk van jouw lees ben ik helemal blij met die keuze. Zal waarschijnlijk ergens in de loop van volgend jaar de CX aanschaffen en dan de consoles maar idd op de tv zelf aansluiten en via ARC naar de receiver voor geluid
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  6. #56

    Standaard

    Gisteren de LG Oled77cx ontvangen thuis en aangesloten. Heb 5 weken een LG 75Nano996 gehad, maar deze in kunnen wisselen gelukkig nog. Had spijt namelijk dat ik mijn oude C6 hiervoor had ingeruild. Het 8K was niets van te zien en miste mijn kleuren en zwartwaardes. Om over die afschuwelijke backlight en clouding niet te spreken.

    In gamemode ging local dimming uit. Gewoon vlekkerig over het scherm

    Voor mij toch weer een oled en meteen een voldane zucht toen ik hem aanzette. Wat een heerlijk beeld heeft die CX. Ook de PS5 en XsX zien er schitterend uit. Voor mij nu echt never nooit rare utstapjes naar LED, nanoled of andere fantasieled. Irriteer me alleen maar anders

    Een les geleerd weer dus.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #57
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En met de recente updates is het sowieso ook DE gamestv, maar eigenlijk op alle vlakken. Veel plezier met je nieuwe tv. Goede afmeting ook.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #58

    Standaard

    Ja gamen was wel een belangrijk punt. Vooral nu met de lockdown en Corona ellende game ik meer dan normaal. In ieder geval schitterend beeld. Format wilde ik ook weer een stap groter dan de oude 65inch. Met gamen wat fijner van afstand naar de bank. Jammer dat ze alleen verdubbelen kwa prijs van 65 inch naar 77 inch.

    Maar nu al zeer blij mee!
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  9. #59

    Standaard

    Zomaar een vraag: Gamen en OLED, gaat dat wel samen, vraag ik me af? Wordt altijd erg voor gewaarschuwd ivm image retention of nog erger: inbranden van statische informatie. Mensen die gamen doen dat meestal niet voor een half uurtje, maar soms uren achtereen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #60
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb op mijn vijf jaar oude OLED al mijn DVD.nl/allesoverfilm-berichten getikt. Kortom dagelijks als mijn main pc-monitor gebruikt en meerdere consoles op 'versleten'. En ik speel veel en langdurig (nu wat minder). 3x raden wat licht ingebrand was; het Netflix-logo van LG eigen app. DE reden dat ik mijn tv wegdeed, was om mijn vader te pleasen en omdat ik groter wou, maar het was nog niet direct nodig. Mijn vader heeft het nog niet eens door...

    Er is nu maar 1 scherm dat overweg kan met de nieuwste consoles en dat is de CX of GX.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Er is nu maar 1 scherm dat overweg kan met de nieuwste consoles en dat is de CX of GX.
    Omdat? Kun je dat toelichten? Ik speel geen games, maar ben wel benieuwd waarom dat juist bij die typen dan geen probleem meer zou zijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #62
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat heeft te maken met de mogelijkheden van de nieuwe consoles met HDMI 2.1, zoals 120Hrz, VRR enz..
    Onderstaande video is een van de vele die dit bevestigen.

    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #63

    Standaard

    Tja, "color accuracy" is niet echt een sterk punt van deze LG. Wat een sterke groenzweem ligt er over dat beeld, zeg. Echt storend. Ik weet dat je niet echt op dit soort videobeelden mag afgaan, maar de Samsung laat duidelijk het beste plaatje met de mooiste kleuren zien en is bovendien het scherpst van de drie. Zoals gezegd, ik doe niet aan gamen dus voor mij is deze info niet zo erg van belang, maar ik dacht de ze bij de CX-serie het probleem van de image retention hadden opgelost. Dus niet echt, zo blijkt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #64
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja, zoals je al zegt; afgaan op videobeelden is lastig, maar dit is maar een van de vele filmpjes. De algemene tendens is; er is geen betere. Dat gezegd hebbende, is het een momentopname, want in de loop van het jaar kan alles weer anders zijn. Er gebeurt veel op TV-gebied. Retentie zie ik nooit en is eerder iets van plasma, waar pixels nagloeien. Inbranden moet verbetert zijn, maar daar geloof ik zelf weinig van en dat moet dus over een jaar of 4 blijken, ook al zeggen ze dat dit na de 7-serie verbeterd is. Het probleem bij OLED is het organische, waar intensiteit van kleuren naar verloop afneemt, vooral op plekken waar kleuren meer gebruikt worden, zoals 'mijn' rode Netflixlogo. De perfecte tv bestaat niet en gaat nooit bestaan. Zowel OLED als LCD kennen gewoon hun sterke en zwakke plekken en het is voor een ieder om uit te maken wat zijn voorkeur heeft. Ik heb zowel OLED's als LCD's in huis. Mijn voorkeur gaat uit naar OLED, omdat ik gewoon het maximaal haalbare wil.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #65

    Standaard

    Precies, de technisch beste TV bestaat niet (of moet nog gemaakt worden). Men kan al veel meer op TV-gebied dan de fabrikanten laten zien, maar die brengen alle verbeteringen bewust mondjesmaat om hun verdienmodel niet te frustreren. Persoonlijk voorkeur bij de keuze speelt inderdaad een grote rol, en de bewering dat OLED beter is dan (Q)LED snijdt net zo weinig hout als het omgekeerde. Als jij met jouw keuze gelukkig bent, wie ben ik om dat tegen te spreken. Als voormalig plasma-bezitter en nu (Q)LED-eigenaar kan ik alleen maar zeggen dat mijn (Q)LED-TV's tot mijn grote verrassing een beeldkwaliteit hebben die vele malen beter is dan die van mijn oude plasma, op één punt na: kijkhoeken. Maar ja, ook daar wordt aan gewerkt...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Als jij met jouw keuze gelukkig bent,
    Misschien een goed advies voor je zelf, laat het ook los.

    Je komt heel vaak gefrustreerd en geforceerd over, ook andere in topics als Dolby Atmos, Blu-ray aankopen, Corona enz.
    Dit omdat mensen andere voorkeuren en smaak hebben dan jij zelf.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Misschien een goed advies voor je zelf, laat het ook los.

    Je komt heel vaak gefrustreerd en geforceerd over, ook andere in topics als Dolby Atmos, Blu-ray aankopen, Corona enz.
    Dit omdat mensen andere voorkeuren en smaak hebben dan jij zelf.
    Kom op zeg, nou breekt mijn klomp. Een forum is toch juist bedoeld om meningen te ventileren, te discussiëren, andere geluiden te laten horen. Het hoeft toch geen fanboys site te worden waarop alleen maar eensgezinden elkaar naar de mond praten en we voortdurend likes e.d. uitdelen? Dan zou het wel heel erg saai worden. Bovendien onderbouw ik veel van mijn meningen met objectieve en subjectieve argumenten. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar probeer niet iemand de mond te snoeren omdat zijn/haar mening niet de jouwe is.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Kom op zeg, nou breekt mijn klomp. Een forum is toch juist bedoeld om meningen te ventileren, te discussiëren, andere geluiden te laten horen. Het hoeft toch geen fanboys site te worden waarop alleen maar eensgezinden elkaar naar de mond praten en we voortdurend likes e.d. uitdelen? Dan zou het wel heel erg saai worden. Bovendien onderbouw ik veel van mijn meningen met objectieve en subjectieve argumenten. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar probeer niet iemand de mond te snoeren omdat zijn/haar mening niet de jouwe is.
    Waar geef ik aan dat je mond moet houden ?.

    Ik geef aleen aan dat je gefrustreerd over komt en moeite lijkt te hebben met andermans mening/keuze.
    Elke keer kom je als er over OLED geschreven wordt Weer negatief uiten over OLED en hoe geweldig jouw Qled wel niet is.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  19. #69

    Standaard

    Ik heb ruim 4 jaar een C6 gehad. Heb in de woonkamer altijd de huidige consoles aangesloten. Op die de Xbox One, PS4, wiiu en later de Switch
    Nu de Xbox Series X, PS5 en Switch, vandaar dat ik een nieuwere wilde met 120hz ondersteuning en meteen VRR enz. En tevens maar een maatje groter.

    Heb urenlang zitten gamen erop wanneer mijn vrije tijd dat toeliet. Tevens ook youtube en andere dingen. Nooit in die 4 jaar inbranding gehad. Dus maak me met de verbeterde techniek in de CX daar ook geen zorgen om.

    Overigens heb ik bij mijn ma de Samsung Qled Q95T opgehangen aan de muur. Ze wilde geen draden en dus was de one connect handig en ramen meteen naast de televisie vandaar de voorkeur boven oled. Het is een schitterende tv, maar ik geef kwa kleuren de voorkeur aan Oled.

    Tevens heb ik ook niets aan die tv. De nieuwe consoles hebben namelijk hdmi 2.1 nodig en heb een earc kanaal nodig. Aangezien de Q95 en q90 maar 1 hdmi 2.1 kanaal hebben houdt het op. heb namelijk de XsX en PS5 en dan 3e kanaal voor earc.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •