Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 36 worden weergegeven.

Discussie: Jet Li films

  1. #1

    Standaard Jet Li films

    Wat zijn zo de beste films met Jet Li (kung fu) ?

    Ik heb er ondertussen een paar en vind de gevechten schitterend. Zeer spectaculair.

    Gisteren nog naar Jet Li: Fist Of Legend gekeken en was weer onder de indruk van de gevechten. Ik wil meer van zoiets.

    Ik heb al:
    Once Upon A Time In China (goed)
    Fist Of Legend (zeer goed)
    Kiss Of the Dragon (goed)
    Romeo Must Die (goed)
    The Legend Of The Red Dragon (zeer goed)
    The One (goed)

    Ook een film als Crouching Tiger Hidden Dragon (niet met jet li) vind ik ook goed, alhoewel dat dan weer iets te ver gaat. De personages kunnen vliegen.

  2. #2

    Standaard

    Ik vind al die films die jij opnoemt maar matig tot slecht De enige die ik nog een beetje leuk vond was Romeo must die maar dat kwam niet door Jet li maarja ik ben ook geen Kung fu fan, al vind ik Crouching tiger, hidden dragon wel een sterke film! zo zie je maar smaken verschillen


  3. #3

    Standaard

    Ik vind dat de Hollywood-films van Jet Li er ook wel mogen zijn, voornamelijk dan Romeo Must Die en Lethal Weapon 4.

  4. #4

    Standaard

    heb toch al redelijk wat martial arts films gezien en ik heb ook wel een aantal jet li films in mijn collectie

    - once upon a time in china 1 en 2 zijn goed (3 is minder, vanaf 4 doet jet li nt meer mee)
    - fong sai yuk, soort van once upon ... rip off maar wel leuk , goede martial arts scènes

    - high risk : soort die hard verhaal , leuk om eens te zien
    - black mask : uhm voor diegene die er zich nt storen aan een debiel verhaal en gestoorde martial arts scènes, ze zijn met andere woorden totaal niet realistisch
    - my father is a hero : één van de laatste HK films van jet
    - iron monkey : nt met jet li maar steengoed (donnie yen is zowat even goed als jet li)
    - hitman : koop of huur in ieder geval de bagger Word wide crap versie nt; de film is wel redelijk leuk

    zijn de enige waar ik momenteel op kan komen

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door evilgoblin66
    - once upon a time in china 1 en 2 zijn goed (3 is minder, vanaf 4 doet jet li nt meer mee)
    Correctie, Jet Li heeft na deel 3 nog een deel gemaakt. Uhh..deel 6 ofzo?
    Titel is: Once upon a time in China and America.

  6. #6

    Standaard

    Hitman is nu maar 7€ ofzo by play.com. Zoek naar de Introduction to HKL dvd en daar staat ie in zyn geheel op.
    Zoals Goblin al zei; vermydt ten koste van alles de nederlandse release van WorldWide Cinema.

    Erg vermakelyke film dus zeker de moeite waard.

    Ook by Play; In The Line of Duty, met Donnie Yen, voor £8.99


    PS: ik vermoed dat de versie van Fist of Legend de dubbed versie is met veranderde muziek; de versie in cantonees en originele muziek is een stuk beter maar helaas nog niet verkrygbaar op DVD.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yi-Long
    Hitman is nu maar 7€ ofzo by play.com. Zoek naar de Introduction to HKL dvd en daar staat ie in zyn geheel op.
    Zoals Goblin al zei; vermydt ten koste van alles de nederlandse release van WorldWide Cinema.

    Erg vermakelyke film dus zeker de moeite waard.

    Ook by Play; In The Line of Duty, met Donnie Yen, voor £8.99


    PS: ik vermoed dat de versie van Fist of Legend de dubbed versie is met veranderde muziek; de versie in cantonees en originele muziek is een stuk beter maar helaas nog niet verkrygbaar op DVD.
    Ben je 100% zeker dat daar heel de film (Hitman) opstaat?
    Lijkt me wel heel goedkoop.

    Dat dubben vind ik ook wel vervelend. Als er de keuze is op de DVD, dan pak ik wel de orginele taal. Toch zag ik op 1 van die jet li films precies zelfs dat het cantonees gedubbed is. Ik weet niet direkt welke film dat het was.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex T


    Correctie, Jet Li heeft na deel 3 nog een deel gemaakt. Uhh..deel 6 ofzo?
    Titel is: Once upon a time in China and America.

    dat is inderdaad juist, heb het nt vermeld weet wel nt of deze goed is

    trouwens de gast die jet li vervangt in deel 4 en 5 is trouwens ook wel goed, zie ook the black sheep affair (redelijk cool) en the blade (redelijk ***)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Point7


    Ben je 100% zeker dat daar heel de film (Hitman) opstaat?
    Lijkt me wel heel goedkoop.

    Dat dubben vind ik ook wel vervelend. Als er de keuze is op de DVD, dan pak ik wel de orginele taal. Toch zag ik op 1 van die jet li films precies zelfs dat het cantonees gedubbed is. Ik weet niet direkt welke film dat het was.
    Hitman staat volledig op deze promo dvd, weet nt of er verschil zit tussen die versie en de normale HKL versie (die ik heb liggen), ik veronderstel van nt,

    het is een HKL promo dvd voor de UK, net zoals je die hebt in de benelux namelijk Gen-x-Cops

    de meeste HK films zijn zelfs in de kantoneese of mandarijnse versie gedubbed, dit klopt

    kijk vb maar eens naar de nieuwe HKL versie van the killer.

    Een film dient altijd in de originele taal bekeken te worden, echt zonde om in andere taal te kijken. HK is nu weer iets speciaal gezien ook de aziatische tracks meestal door stemacteurs zijn gedaan.

  10. #10

    Standaard

    black mask

    Weet iemand toevallig waar de niet geknipte versie te verkrijgen is
    God Created Mother Because He Could Not Be Everywhere.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prem
    black mask

    Weet iemand toevallig waar de niet geknipte versie te verkrijgen is
    van wie of wat? jet li met lang haar ?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door evilgoblin66


    van wie of wat? jet li met lang haar ?


    De film.
    Ik heb geloof ik ergens gelezen dat de versie die in Nl door
    Bridge is uitgegeven ge-edit is en gedubbed is in het engels.
    (heb deze overigens wel gekocht)

    Zo beter (geintje)
    God Created Mother Because He Could Not Be Everywhere.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prem




    De film.
    Ik heb geloof ik ergens gelezen dat de versie die in Nl door
    Bridge is uitgegeven ge-edit is en gedubbed is in het engels.
    (heb deze overigens wel gekocht)

    Zo beter (geintje)
    my mistake, had black mask nt zien staan

    uhm de versie van bridge trekt inderdaad op geen ballen. Is gedubbed in engels. De regio 1 versie heeft een andere soundtrack (muziek) en is opnieuw ge-edit. Ik heb nooit de Hk versie gezien en weet nt of er verschil zit tussen de bridge en hk versie, k vrees van wel. Heb ook deze shit bridge versie liggen

  14. #14

    Standaard

    Tai Chi Master!

    met een hoop vliegwerk

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jim2873
    Tai Chi Master!

    met een hoop vliegwerk
    Die is cool ja!
    Ook bekend als Twin Warriors: http://us.imdb.com/Title?0108281

    Romeo Must Die vind ik trouwens echt bagger.

  16. #16

    Standaard

    The One is één van de slechtste films die ik de laatste maanden gezien heb

  17. #17

    Standaard

    Kiss of the Dragon een paar dagen geleden nog gekeken en ik vond hem zeker niet slecht! iig 1 van de betere jet li films. Bij de mediamarkt zag ik Black Mask voor 4.99 euro liggen.
    achtbaan, vuurwerk & dvd FREAK!!!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietje


    Die is cool ja!
    Ook bekend als Twin Warriors: http://us.imdb.com/Title?0108281

    Romeo Must Die vind ik trouwens echt bagger.
    Hmmm....noem hem maar liever Tai Chi Master, anders gaan mensen strax nog 'Twin Warriors' kopen en dan kopen ze dus een cut&dub product...wat voor niemand leuk is.

    Laat die cut en dub versies maar lekker liggen dan hoef je over een paar jaar niet alles te vervangen als ze het eindelyk DEGELYKE releases gaan geven...

    Romeo Must Die; Ik moet eerlyk zeggen dat ik me wel heb vermaakt met deze film. De vechtscenes waren niet zo goed als Jet's betere werk maar het laat toch héél duidelyk Jet's charisma en verschillende acteerkanten van Jet Li zien. De supporting cast is ook best te pruimen alhoewel ze toch echt een betere martial artist dan Russel Wong hadden moeten vinden. Al met al een best vermakelyke film, maar dat kwam misschien ook omdat ik er niet al te hoge verwachtingen van had. Het is een leuke popcorn-flick...niets meer en niets minder.

  19. #19

    Standaard

    Werken van Jet Li?
    Daar kan ik een beetje over meelullen...

    Zijn beste werken zijn

    Once upon a Time in China 1 t/m 3

    Deel 4 en 5 wordt inderdaad door iemand de hoofdrol van Wong Fei Hung vervult.

    Deel 6, OUATIC & Amerika is erg slecht je mist niets als je m niet hebt gezien, maar ik heb m desondanks in de collectie omdat ik de de serie compleet wilde hebben waar Jet Li in heeft meegedaan.

    Hitman is een komische actiefilm. Goed verteerbaar, verstand op 0 dat wel.

    Een aanrader is ook My Father is a Hero. Goede actie en goede vechtscenes. Zijn zoontje in de film is ook fantastisch.

    In Shaolin Temple zie je de mooie vechtstijl van Jet Li. Geen SFX zoals in The One (bagger) en Romeo Must Die (effecten die Jet Li helemaal niet nodig heeft).

    Fong Sai Yuk zou ik niet zien als een rip-off. Heeft een beetje dezelfde stijl als OUATIC maar FSY is komischer van toon. Hier zijn 2 delen van. Goed vermaak, geromantiseerd, maar wel een historisch figuur in de hoofdrol.

    Ik heb helaas Fist of Legend nog niet gezien, maar dat komt omdat er nog geen mooie versie van bestaat, dat niet gedubbed is Dit schijnt door veel fans als een van beste werken te worden bestempeld. Helaas kan ik daar niet over oordelen, dus blijft het bij mij OUATIC, Father Is a Hero en Fong Sai Yuk als zijn beste films.

    mvg Edge

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edge

    Fong Sai Yuk zou ik niet zien als een rip-off.


    Ik heb helaas Fist of Legend nog niet gezien, maar dat komt omdat er nog geen mooie versie van bestaat, dat niet gedubbed is Dit schijnt door veel fans als een van beste werken te worden bestempeld. Helaas kan ik daar niet over oordelen, dus blijft het bij mij OUATIC, Father Is a Hero en Fong Sai Yuk als zijn beste films.

    mvg Edge
    Wel uhm rip off bedoelde ik eigenlijk dat men met deze films begon doordat Jet ruzie had met tsui hark als ik me nt vergis.

    Van fist of legend is de franse versie zeker nt slecht maar je moet dan wel ofwel kiezen voor

    originele geluidstrack met ingebrande franse subs (2.0)
    of franse geluidstrack
    of engelse track in 5.1, weet nt meer of je dan kan de ondertitels afzetten.

    Fist of legend is zeker nt slecht maar nu ook weer nt 1 van de
    3 beste martial arts films ooit gemaakt wat mij betreft. Veel martial arts liefhebbers plaatsen drunken master II en fist of legend in hun top drie.

  21. #21

    Standaard

    Heb gezien dat er nog een hele goeie film van Jet Li aankomt namelijk Hero hij draait nu momenteel alleen in China d8 ik.....
    En hopelijk komt hij ook hier naar toe...trailer ziet er heel goed uit!!!

  22. #22

    Standaard

    Vergeleken met Jet Li heeft Steven Seagal de acteercapacteiten van Al Pacino.
    Toegegeven, zijn acteerwerk in de HK-films valt nog mee en het moet allesbehalve makkelijk voor hem zijn om in het Engels te acteren.
    Persoonlijk vind ik Jackie Chan dan stukken beter omdat deze zijn acteerberperkingen schijnt te kennen en daarom enkel rollen speelt die hem op het lijf geschreven lijken te zijn.

  23. #23

    Standaard

    1.Romeo must die
    2.Kiss of the dragon
    3.The one
    YOU CAN STILL LOSE EVEN IF YOU REALLY TRY

  24. #24

    Standaard

    Persoonlijk vind ik Once upon a Time in China 1 t/m 3 de beste films van JetLi. Ik heb bijna al zijn HK films gezien. Ik ben vooral gecharmeerd van zijn WuShu techniek.
    Alleen Lethal Weapon 5 vond ik JetLi ok. De andere hollywood films van hem vind ik maar niks.

    Hopelijk wordt Hero een leuke film. De trailer ziet er iig heel goed uit en veelbelovende. En de rest van de cast is ook heel goed. Ik ben echt heel benieuwd naar deze film. Voor trailers: www.herothemovie.com

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstar


    Hopelijk wordt Hero een leuke film. De trailer ziet er iig heel goed uit en veelbelovende. En de rest van de cast is ook heel goed. Ik ben echt heel benieuwd naar deze film. Voor trailers: www.herothemovie.com
    Ik had al wat pics van de film gezien, maar nog niet de trailer. Kheb hem net bekeken en ziet er wel goed uit. Ben ook ook benieuwd naar de film
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •