Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 59 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Last Blood Dutch Pruts Work again! DFW ondermaats.

    Het is toch niet te geloven wat DFW weer presteert. Een complete wanprestatie als het gaat om de transfer en dan heb ik het nog geen eens over de geluidskwaliteit. Toevallig ben ik in het bezit van alle schijfjes. Lions Gate Home Entertainment brengt 'm uit op 4K en 2K in een fantastisch mooi beeld en geluid. Beiden ook in Dolby Atmos. En wat doet DFW. Komt met een simpele DTS-HD Master Audio 5.1, maar nog erger het beeld is abominabel slecht. Een soort van grijze waas zit erover heen. Geen mooie kleuren in de natuur, maar een grijze lelijke massa. Ik zal ze ook eens mailen wat de reden is om dit zo slecht op dit schijfje te zetten. Blu ray onwaardig!

    Enig pluspunt is natuurlijk de Nederlandse ondertiteling die je bij Lion's Gate Home natuurlijk niet krijgt en ook wat vreemd de Engelse uitgave is 10 minuten korter. Hij begint anders.

    Heb twee screens gemaakt.

    DFW.jpgLions Gate.jpg
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  2. #2

    Standaard

    Wel ik heb hetzelfde ongenoegen meegemaakt met 2 recente DFW releases. Twee weken terug keek ik naar Primal. Een best vermakelijke B film maar naar het einde toe als de scenes zich afspelen in het ruim van het schip leek het net of er een mistlaag over de film lag. De scene met de slang was gewoon afschuwelijk om te bekijken qua beeldkwaliteit.

    Ik ben kleurenblind en slechtziend dus ik bekijk alles natuurlijk anders maar mijn vrouw kon mijn ongenoegen alleen maar bevestigen.

    Een week later keken we naar The courier ook van DFW en ....opnieuw in bepaalde scenes hetzelfde probleem.

    In plaats van €9.99 te vragen voor jullie bluray's misschien de prijs beter verhogen en ons een degelijke bluray aanbieden.

  3. #3

    Standaard

    Ik weet niet of er al een algemeen "DFW'' topic is, maar zo niet: Is het dan niet handig er een te maken, zodat men daar alle titels van hun kan droppen die slecht zijn?

  4. #4

    Standaard

    Dutch Pruts Works
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Het is toch niet te geloven wat DFW weer presteert. Een complete wanprestatie als het gaat om de transfer en dan heb ik het nog geen eens over de geluidskwaliteit. Toevallig ben ik in het bezit van alle schijfjes. Lions Gate Home Entertainment brengt 'm uit op 4K en 2K in een fantastisch mooi beeld en geluid. Beiden ook in Dolby Atmos. En wat doet DFW. Komt met een simpele DTS-HD Master Audio 5.1, maar nog erger het beeld is abominabel slecht. Een soort van grijze waas zit erover heen. Geen mooie kleuren in de natuur, maar een grijze lelijke massa. Ik zal ze ook eens mailen wat de reden is om dit zo slecht op dit schijfje te zetten. Blu ray onwaardig!

    Enig pluspunt is natuurlijk de Nederlandse ondertiteling die je bij Lion's Gate Home natuurlijk niet krijgt en ook wat vreemd de Engelse uitgave is 10 minuten korter. Hij begint anders.

    Heb twee screens gemaakt.

    DFW.jpgLions Gate.jpg
    De Engelse uitgave mist - dacht ik - een reddingscene in het begin. Is dus verknipt. Het is dus niet de film zoals hij hier in de bioscoop te zien was. De Duitse 4k is zo te zien wel van de goede lengte.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    De Engelse uitgave mist - dacht ik - een reddingscene in het begin. Is dus verknipt. Het is dus niet de film zoals hij hier in de bioscoop te zien was. De Duitse 4k is zo te zien wel van de goede lengte.
    UK versie: 89 minuten / NL versie: 101 minuten (alternatieve versie met lange openingssequentie)

    Wij hebben in Nederland dus de lange versie gehad in de bioscopen! En in Engeland is ie flink verknipt.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    De Engelse uitgave mist - dacht ik - een reddingscene in het begin. Is dus verknipt. Het is dus niet de film zoals hij hier in de bioscoop te zien was. De Duitse 4k is zo te zien wel van de goede lengte.
    Hoe sneller de film afgelopen is, hoe beter. Ik heb 'm op netflix gezien en poeh, ik vond het echt een slechte film......een onwaardig einde van de filmreeks.

  8. #8

    Standaard

    Heb de film op itunes met 4k HDR. Voldoet voorlopig, tot 4k UHD in grabbelton ligt.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    ......een onwaardig einde van de filmreeks.
    Die film was/is niet het einde van de reeks, want er zijn plannen voor een deel 6: https://movieweb.com/rambo-6-sylvester-stallone/

  10. #10

    Standaard

    Zit toch nog met een vraag. Is er een vergelijk gemaakt tussen blu-ray's of tussen nl-blu-ray en uk 4k uhd?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Wel ik heb hetzelfde ongenoegen meegemaakt met 2 recente DFW releases. Twee weken terug keek ik naar Primal. Een best vermakelijke B film maar naar het einde toe als de scenes zich afspelen in het ruim van het schip leek het net of er een mistlaag over de film lag. De scene met de slang was gewoon afschuwelijk om te bekijken qua beeldkwaliteit.

    Ik ben kleurenblind en slechtziend dus ik bekijk alles natuurlijk anders maar mijn vrouw kon mijn ongenoegen alleen maar bevestigen.



    Een week later keken we naar The courier ook van DFW en ....opnieuw in bepaalde scenes hetzelfde probleem.

    In plaats van €9.99 te vragen voor jullie bluray's misschien de prijs beter verhogen en ons een degelijke bluray aanbieden.
    Helemaal mee eens.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Zit toch nog met een vraag. Is er een vergelijk gemaakt tussen blu-ray's of tussen nl-blu-ray en uk 4k uhd?
    Ja die heb ik ook gemaakt. Lions Gate levert hem in 4K en 2K. Beiden zijn prima schijfjes waarvan de 4K net iets mooier oogt, maar die 2K is ook al erg mooi. En beiden in Dolby Atmos.

    Dan gaan we naar DFW. Daar is de 2K versie dus slechter dan de 2K van Lions Gate. De grijze massa vooral buiten valt op. Die mooie landerijen groen en geel mist elk contrast in de cheap versie van DFW. Plus geen Dolby Atmos. Dat er 10 minuten extra aan vastzit vind ik geen gemis. De eerste 10 minuten zijn een soort van voortreksel dat verder weinig met de film te maken heeft. Last Blood is niet indrukwekkend. Allemaal heel standaard werk. Maar ik reageer hier vooral op de mist versie van Dutch Prutswerk.

    Als daar als een topic van is, mag deze versie er ook bij.
    Laatst aangepast door pjblack : 02-08-2020 om 16:37
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  13. #13

    Standaard

    DFW Blu-ray's worden door ODMedia geproduceerd. Ze hebben ook voor andere labels crap Blu-ray's gemaakt en het zijn ook de mensen die de widescreen "remaster" van De Smurfen hebben gemaakt.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scavenger Bekijk bericht
    DFW Blu-ray's worden door ODMedia geproduceerd. Ze hebben ook voor andere labels crap Blu-ray's gemaakt en het zijn ook de mensen die de widescreen "remaster" van De Smurfen hebben gemaakt.
    Dat verklaart een hoop.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Dutch Pruts Works
    Of Dutch Fubar Works

    [Fubar = Fucked up beyond all recognition.]
    "A man's got to know his limitations", ...

  16. #16

    Standaard

    Tja, what's new? DFW is tegenwoordig drukker met het opjagen van downloaders dan met het uitbrengen van degelijke releases.

  17. #17

    Standaard

    Zoals eerder opgemerkt. De download van the Expandables was veel mooier dan de blu-ray die ik later kocht.

  18. #18

    Standaard

    Ik heb voor het gemak even een ''DFW (Dutch FilmWorks)'' topic aangemaakt, zodat men daar over de uitgaves van de maatschappij kan discussiëren : https://allesoverfilm.nl/forum/showt...84#post2080184

    Leek me wel zo makkelijk.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 02-08-2020 om 17:47

  19. #19

    Standaard

    Prima DVD Watcher!!
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  20. #20

    Standaard

    Misschien dat een mod deze discussie naar dat topic kan verplaatsen?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Misschien dat een mod deze discussie naar dat topic kan verplaatsen?
    Ik heb Ludo al een PM gestuurd over de gemaakte topic & deze topic, dus even zijn reactie afwachten denk ik.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik heb Ludo al een PM gestuurd over de gemaakte topic & deze topic, dus even zijn reactie afwachten denk ik.
    En dat ga ik niet samenvoegen.

    Dit lijkt weer het zoveelste DFW-bash topic te worden en daar heb ik helemaal geen behoefte aan.
    Ik ga hier heel streng in zijn. Als hier weer ongefundeerde zwartmakerij-opmerkingen geplaatst worden (dat wil zeggen: zo maar wat roepen 'omdat het DFW is', zonder met concrete feiten op tafel te komen), dan worden die hier zonder waarschuwing verwijderd.
    Kritiek op een release mag, maar dan wel als gefundeerde kritiek. Dus als je een release niet hebt of niet gezien hebt, hou dan je mond.

    En let op met woorden als "pruts" of "rotzooi". Dan moet het wel heel slecht zijn en ik vraag me af of dat het geval is.
    Rogier heeft deze Blu-ray gerecenseerd en hij kwam niet tot de conclusie "rotzooi" of "gepruts". En neem van mij aan dat Rogier heel goed weet waar hij het over heeft!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  23. #23

    Standaard

    Aan de screenshots te zien heeft de NL release gewoon een andere color timing en is een stuk minder warm dan de Lionsgate versie. Overigens staat Lionsgate er ook om bekend wel eens tegenvallende beeldtransfers uit te brengen, dus geheel op hun transfer afgaan zou ik niet. Daarnaast heeft de UK versie niet een “verknipte” versie oid, regisseur Stallone heeft voorafgaand aan de Europese bioscooprelease de film anders gemonteerd en de begin scène toegevoegd. Dus niks geknipt, gewoon een artistieke keuze. Dit staat trouwens ook gewoon in mijn recensie genoemd. Maar goed, ik haak af bij de hele DFW discussies/bashing. Tuurlijk zijn de releases niet je-van-het maar soms zijn ze best oké. Maar het is soms altijd wel wat. Laatst werd er geklaagd omdat er geen NL subs op de extra’s zaten. Maar in het verleden werd er weer gezeurd dat er helemaal geen extra’s op zaten en wilde men dat er tenminste de moeite werd gedaan om ze erop te zetten, al dan niet met ondertiteling. Zo is het altijd wat. Eerst RCV/Eone, toen A-film en nu DFW. Ik snap eerlijk gezegd wel als er steeds minder releases hier worden uitgebracht. De kleine doelgroep die het nog koopt heeft dusdanig hoge eisen dat het allemaal niet meer rendabel wordt. En dan vind ik het best logisch dat ze een gemiddelde release uitbrengen die voor hun de beste kosten/baten ratio heeft. Meer verkopen door subs of een Atmos track toe te voegen doen ze waarschijnlijk toch nauwelijks. De echte die hard liefhebbers importeren toch. Ik koop qua NL uitgaven alleen nog maar de 4K versies, omdat die bijna identiek zijn aan de internationale versies. De rest importeer ik.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 03-08-2020 om 08:30

  24. #24

    Standaard

    Ah, een beetje hetzelfde verhaal als met The Shining dus, behalve dat de US cut deze keer de korte versie is.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Daarnaast heeft de UK versie niet een “verknipte” versie oid, regisseur Stallone heeft voorafgaand aan de Europese bioscooprelease de film anders gemonteerd en de begin scène toegevoegd. Dus niks geknipt, gewoon een artistieke keuze.
    Niet helemaal juist. Onze versie is wat Stallone oorspronkelijk wou, maar de test screenings in Amerika toonden aan dat het jonger publiek niet echt het punt snapte van die scène. Een paar weken voordien heeft Lionsgate dan besloten er de schaar in te zetten. Stallone heeft, volgens hemzelf, enkel maar gewerkt aan de international cut. Dit beweerd hij toch telkens op zijn instagram.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •