Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 36 van 36 worden weergegeven.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Niet helemaal juist. Onze versie is wat Stallone oorspronkelijk wou, maar de test screenings in Amerika toonden aan dat het jonger publiek niet echt het punt snapte van die scène. Een paar weken voordien heeft Lionsgate dan besloten er de schaar in te zetten. Stallone heeft, volgens hemzelf, enkel maar gewerkt aan de international cut. Dit beweerd hij toch telkens op zijn instagram.
    Zoals ik al zei het begin van die langere scene is overbodig en voegt niets toe aan de rest van de film. Dus ik heb er geen problemen mee. Die anderhalf uur is dus prima, zonder dat voorstuk.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV

PANASONIC 4K PLAYER

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    En dat ga ik niet samenvoegen.

Dit lijkt weer het zoveelste DFW-bash topic te worden en daar heb ik helemaal geen behoefte aan.
    Ik ga hier heel streng in zijn. Als hier weer ongefundeerde zwartmakerij-opmerkingen geplaatst worden (dat wil zeggen: zo maar wat roepen 'omdat het DFW is', zonder met concrete feiten op tafel te komen), dan worden die hier zonder waarschuwing verwijderd.
    Kritiek op een release mag, maar dan wel als gefundeerde kritiek. Dus als je een release niet hebt of niet gezien hebt, hou dan je mond.

En let op met woorden als "pruts" of "rotzooi". Dan moet het wel heel slecht zijn en ik vraag me af of dat het geval is.
    Rogier heeft deze Blu-ray gerecenseerd en hij kwam niet tot de conclusie "rotzooi" of "gepruts". En neem van mij aan dat Rogier heel goed weet waar hij het over heeft!
    Als jullie zelf een 6 geven voor de transfer, dan zegt dit kennelijk alles over DFB. Het is gewoon een slechte transfer. Zeker als je die van LIons gate er naast zet. In die twee screens lijkt me dat toch duidelijk. Ik vind het wel terechte kritiek Ludo. Ik zal niet zeggen dat alles van DFB slecht is zeker niet. Maar we hoeven nog niet lang terug te gaan. Kijk eens naar Midway. Waarom geen Dolby Atmos erop als Lions gate dit er gewoon op zet. Lijkt me toch geen probleem. Bij de 2K uitgaven zit ie er gewoon op zoals ook bij Rambo. Dan snap ik DFB gewoon niet. Dat is dus wel degelijk gefundeerde kritiek. Je zit naar een waas te kijken met grijze accenten. Afijn Ludo kan met niet vinden in jouw commentaar.
    Move to Movie

PANASONIC 4K PLAYER

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Zoals ik al zei het begin van die langere scene is overbodig en voegt niets toe aan de rest van de film. Dus ik heb er geen problemen mee. Die anderhalf uur is dus prima, zonder dat voorstuk.
    Dat maakt natuurlijk ieder voor zich uit. Of de scène er nu in zit of niet maakt het voor mij geen betere film. Was erg ontgoocheld na het buitenstappen van de bios. Rambo (2008) was dan ook een perfecte afsluiter. De cirkel was rond.

Standaard

Over toegevoegde waarde van die ontbrekende scene kun je verschillend denken. Maar was het ook niet zo dat in de verkorte (UK) versie ook in de geweldscenes geknipt is? Ik meen dat ergens in de lezerscommentaren op andere fora gelezen te hebben. Wat betreft de color timing is de vraag welke het meest aansluit op de kleuren in het veld tijdens de opnames. Vanavond krijg ik de Duitse uhd binnen, die de beste versies van de uhd's is, aldus dvdcompare. De lange versie op uhd dolby vision en dolby atmos. Zal die eens vergelijken met de foto's hier en de 4k op itunes.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 03-08-2020 om 14:48
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

Wat ik gezien heb

Mijn collectie

AllesOverFilm Hoofdredacteur Avatar van Ludo Keeris
    Registratie datum
    May 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Als jullie zelf een 6 geven voor de transfer, dan zegt dit kennelijk alles over DFB. Het is gewoon een slechte transfer. Zeker als je die van LIons gate er naast zet. In die twee screens lijkt me dat toch duidelijk. Ik vind het wel terechte kritiek Ludo. Ik zal niet zeggen dat alles van DFB slecht is zeker niet. Maar we hoeven nog niet lang terug te gaan. Kijk eens naar Midway. Waarom geen Dolby Atmos erop als Lions gate dit er gewoon op zet. Lijkt me toch geen probleem. Bij de 2K uitgaven zit ie er gewoon op zoals ook bij Rambo. Dan snap ik DFB gewoon niet. Dat is dus wel degelijk gefundeerde kritiek. Je zit naar een waas te kijken met grijze accenten. Afijn Ludo kan met niet vinden in jouw commentaar.
    Het cijfer voor de beeldtransfer is 6.5, niet 6
    In mijn tijd toen ik nog naar school ging betekende een 6(.5) een voldoende. Ik was altijd dolblij als ik voor wiskunde een 6 haalde, want dan had ik geen onvoldoende.
    En zo lang het een voldoende is, kan het in mijn ogen niet bestempeld worden als 'rotzooi'.
    Let wel: ik heb deze film niet gezien, dus ik kan er zelf geen oordeel over geven. De screenshots overtuigen me eerlijk gezegd niet helemaal, ik vind de kleuren in de Lions Gate versie op de screenshots veel te verzadigd en onnatuurlijk. Maar daar kan ik dus niet over oordelen zonder de film(s) zelf gezien te hebben.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 en National League East Champions 2010 & 2011

Standaard

Op blu-ray com staat - ter vergelijk - ook een jpg. Zie: https://www.blu-ray.com/movies/Rambo...118452/#Review. De US blu-ray is qua kleuren minder verzadigd en natuurlijker dan de UK versie, is eerste indruk. Blijft de constante vraag, kun je een screen van een computerscherm vergelijken met wat je op tv ziet. Kijk ik bijvoorbeeld naar betreffende scene op itunes 4k dan zie ik op mijn gecalibreerde scherm meer blauw waarden, vooral in de bergen op de achtergrond.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 03-08-2020 om 16:00
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.

Wat ik gezien heb

Mijn collectie

Standaard

Inmiddels is hier de Duitse UHD aangekomen. Snel gekeken naar de in het beginpost genoemde scene. Om te beginnen het goede nieuws, als je de kwaliteit van het geluid minder belangrijk vind geeft de itunes 4k editie een uitstekend beeld van de film, ook al heeft deze editie geen dolby vision. Qua color timing zie ik zo gauw geen verschil met de Duitse UHD. HDR doet hier goed zijn werk. De Duitse blu-ray heeft nog steeds goed beeld, maar heeft duidelijk lichtere kleuren. Maar niet zo erg als de DFW blu-ray. Uitgaande van wat ik hier zie heeft deze te lichte kleuren. De kleurenweergave van de Lions Gate blu-ray is dan weer te fel.

Mijn conclusie:
    itunes versie 4k HDR heel goed beeld, goed geluid (dd +).
    Duitse 4k UHD, uitstekend beeld, uitstekend geluid en door dvdcompare als beste interrnationale versie benoemd. Nadeel: heeft enkel Duitse subs. Kenners weten dat dit met de Oppo te omzeilen is.
    Nederlandse blu-ray, zie recensie 6.5. voor beeld en geluid.
    Lionsgate, beeld UHD ?????, maar wel gekort t.ov. internationale release.

NB Er is iets raars met de Duitse UHD. Volgens het menu is er enkel Duitse ondertiteling. Maar via de bekende knop op de afstandbediening zouden er drie soorten subs zijn, 2x Duits en 1 x Engels. Maar Duitse 2 en Engels ot doen dus niks.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : Gisteren om 11:19 Reden: Itunes van goed beeld, heel goed beeld gemaakt. Beste versie vervangen door beste internationale versie.

Wat ik gezien heb

Mijn collectie

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Inmiddels is hier de Duitse UHD aangekomen. Snel gekeken naar de in het beginpost genoemde scene. Om te beginnen het goede nieuws, als je de kwaliteit van het geluid minder belangrijk vind geeft de itunes 4k editie een uitstekend beeld van de film, ook al heeft deze editie geen dolby vision. Qua color timing zie ik zo gauw geen verschil met de Duitse UHD. HDR doet hier goed zijn werk. De Duitse blu-ray heeft nog steeds goed beeld, maar heeft duidelijk lichtere kleuren. Maar niet zo erg als de DFW blu-ray. Uitgaande van wat ik hier zie heeft deze te lichte kleuren. De kleurenweergave van de Lions Gate blu-ray is dan weer te fel.

Mijn conclusie:
    itunes versie 4k HDR goed beeld, goed geluid (dd +).
    Duitse 4k UHD, uitstekend beeld, uitstekend geluid en door dvdcompare als beste versie benoemd. Nadeel: heeft enkel Duitse subs. Kenners weten dat dit met de Oppo te omzeilen is.
    Nederlandse blu-ray, zie recensie 6.5. voor beeld en geluid.
    Lionsgate, beeld UHD ?????, maar wel gekort t.ov. internationale release.

NB Er is iets raars met de Duitse UHD. Volgens het menu is er enkel Duitse ondertiteling. Maar via de bekende knop op de afstandbediening zouden er drie soorten subs zijn, 2x Duits en 1 x Engels. Maar Duitse 2 en Engels ot doen dus niks.
    Ik denk dat jouw conclusie heel juist is. De Duitse versie ga ik niet meer nemen. Wat betreft de vergelijkingen klopt het wel. The UK versie is zelfs minimaal. Allemaal dik in orde, behalve de Ned. versie dan. Okay ik mis dan de ned. subs en het voorstuk, maar dat is in zo'n makkelijke film geen ramp.
    Move to Movie

PANASONIC 4K PLAYER

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Duitse 4K UHD, uitstekend beeld, uitstekend geluid en door dvdcompare als beste versie benoemd.
    Volgens is de overall conclusie van dvdcompare DRAW. Ben je echter op zoek naar de International Version dan wordt de Duitse 4K aangeraden, omdat hij Dolby Atmos heeft. Er wordt nergens iets geroepen over de beeldkwaliteit.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Volgens is de overall conclusie van dvdcompare DRAW. Ben je echter op zoek naar de International Version dan wordt de Duitse 4K aangeraden, omdat hij Dolby Atmos heeft. Er wordt nergens iets geroepen over de beeldkwaliteit.
    Opmerking beeld en geluidskwaliteit komen voor mijn rekening.

Wat ik gezien heb

Mijn collectie

Standaard

Tja, zo kan ik het ook verklaren.
    In jouw tijd was een 5,5 afgerond naar een 6 ook een voldoende.
    Daarnaast is smaak niet hetzelfde als technische kwaliteit.
    Zo ook een punt extra voor de moeite.

Maar goed, wij gaan het nooit eens worden, want wat ik of anderen van DFW vinden zal jij altijd bevoordeeld verdedigen
    en daarbij de andere zijn mening niet respecteren.
    Want je heb mij reactie van vorige keer weer eens weg gecensureerd terwijl je om Feiten vroeg.
    Ik ben dan ook benieuwd hoe lang je deze post durft te laten staan.

En in het geval van dat deze post blijf staan zal ik deze ook met technische onderbouwing uitbreiden m.b.t. de verschillen van de uitgaves.
    Dit met bits, bitrates en HDR nits e.d. ... want er worden appels en peren vergeleken.

Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Het cijfer voor de beeldtransfer is 6.5, niet 6
    In mijn tijd toen ik nog naar school ging betekende een 6(.5) een voldoende. Ik was altijd dolblij als ik voor wiskunde een 6 haalde, want dan had ik geen onvoldoende.
    En zo lang het een voldoende is, kan het in mijn ogen niet bestempeld worden als 'rotzooi'.
    Let wel: ik heb deze film niet gezien, dus ik kan er zelf geen oordeel over geven. De screenshots overtuigen me eerlijk gezegd niet helemaal, ik vind de kleuren in de Lions Gate versie op de screenshots veel te verzadigd en onnatuurlijk. Maar daar kan ik dus niet over oordelen zonder de film(s) zelf gezien te hebben.
    "A man's got to know his limitations", ...

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten