Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 59 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Niet helemaal juist. Onze versie is wat Stallone oorspronkelijk wou, maar de test screenings in Amerika toonden aan dat het jonger publiek niet echt het punt snapte van die scène. Een paar weken voordien heeft Lionsgate dan besloten er de schaar in te zetten. Stallone heeft, volgens hemzelf, enkel maar gewerkt aan de international cut. Dit beweerd hij toch telkens op zijn instagram.
    Zoals ik al zei het begin van die langere scene is overbodig en voegt niets toe aan de rest van de film. Dus ik heb er geen problemen mee. Die anderhalf uur is dus prima, zonder dat voorstuk.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    En dat ga ik niet samenvoegen.

    Dit lijkt weer het zoveelste DFW-bash topic te worden en daar heb ik helemaal geen behoefte aan.
    Ik ga hier heel streng in zijn. Als hier weer ongefundeerde zwartmakerij-opmerkingen geplaatst worden (dat wil zeggen: zo maar wat roepen 'omdat het DFW is', zonder met concrete feiten op tafel te komen), dan worden die hier zonder waarschuwing verwijderd.
    Kritiek op een release mag, maar dan wel als gefundeerde kritiek. Dus als je een release niet hebt of niet gezien hebt, hou dan je mond.

    En let op met woorden als "pruts" of "rotzooi". Dan moet het wel heel slecht zijn en ik vraag me af of dat het geval is.
    Rogier heeft deze Blu-ray gerecenseerd en hij kwam niet tot de conclusie "rotzooi" of "gepruts". En neem van mij aan dat Rogier heel goed weet waar hij het over heeft!
    Als jullie zelf een 6 geven voor de transfer, dan zegt dit kennelijk alles over DFB. Het is gewoon een slechte transfer. Zeker als je die van LIons gate er naast zet. In die twee screens lijkt me dat toch duidelijk. Ik vind het wel terechte kritiek Ludo. Ik zal niet zeggen dat alles van DFB slecht is zeker niet. Maar we hoeven nog niet lang terug te gaan. Kijk eens naar Midway. Waarom geen Dolby Atmos erop als Lions gate dit er gewoon op zet. Lijkt me toch geen probleem. Bij de 2K uitgaven zit ie er gewoon op zoals ook bij Rambo. Dan snap ik DFB gewoon niet. Dat is dus wel degelijk gefundeerde kritiek. Je zit naar een waas te kijken met grijze accenten. Afijn Ludo kan met niet vinden in jouw commentaar.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Zoals ik al zei het begin van die langere scene is overbodig en voegt niets toe aan de rest van de film. Dus ik heb er geen problemen mee. Die anderhalf uur is dus prima, zonder dat voorstuk.
    Dat maakt natuurlijk ieder voor zich uit. Of de scène er nu in zit of niet maakt het voor mij geen betere film. Was erg ontgoocheld na het buitenstappen van de bios. Rambo (2008) was dan ook een perfecte afsluiter. De cirkel was rond.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  4. #29

    Standaard

    Over toegevoegde waarde van die ontbrekende scene kun je verschillend denken. Maar was het ook niet zo dat in de verkorte (UK) versie ook in de geweldscenes geknipt is? Ik meen dat ergens in de lezerscommentaren op andere fora gelezen te hebben. Wat betreft de color timing is de vraag welke het meest aansluit op de kleuren in het veld tijdens de opnames. Vanavond krijg ik de Duitse uhd binnen, die de beste versies van de uhd's is, aldus dvdcompare. De lange versie op uhd dolby vision en dolby atmos. Zal die eens vergelijken met de foto's hier en de 4k op itunes.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 03-08-2020 om 15:48
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Als jullie zelf een 6 geven voor de transfer, dan zegt dit kennelijk alles over DFB. Het is gewoon een slechte transfer. Zeker als je die van LIons gate er naast zet. In die twee screens lijkt me dat toch duidelijk. Ik vind het wel terechte kritiek Ludo. Ik zal niet zeggen dat alles van DFB slecht is zeker niet. Maar we hoeven nog niet lang terug te gaan. Kijk eens naar Midway. Waarom geen Dolby Atmos erop als Lions gate dit er gewoon op zet. Lijkt me toch geen probleem. Bij de 2K uitgaven zit ie er gewoon op zoals ook bij Rambo. Dan snap ik DFB gewoon niet. Dat is dus wel degelijk gefundeerde kritiek. Je zit naar een waas te kijken met grijze accenten. Afijn Ludo kan met niet vinden in jouw commentaar.
    Het cijfer voor de beeldtransfer is 6.5, niet 6
    In mijn tijd toen ik nog naar school ging betekende een 6(.5) een voldoende. Ik was altijd dolblij als ik voor wiskunde een 6 haalde, want dan had ik geen onvoldoende.
    En zo lang het een voldoende is, kan het in mijn ogen niet bestempeld worden als 'rotzooi'.
    Let wel: ik heb deze film niet gezien, dus ik kan er zelf geen oordeel over geven. De screenshots overtuigen me eerlijk gezegd niet helemaal, ik vind de kleuren in de Lions Gate versie op de screenshots veel te verzadigd en onnatuurlijk. Maar daar kan ik dus niet over oordelen zonder de film(s) zelf gezien te hebben.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #31

    Standaard

    Op blu-ray com staat - ter vergelijk - ook een jpg. Zie: https://www.blu-ray.com/movies/Rambo...118452/#Review. De US blu-ray is qua kleuren minder verzadigd en natuurlijker dan de UK versie, is eerste indruk. Blijft de constante vraag, kun je een screen van een computerscherm vergelijken met wat je op tv ziet. Kijk ik bijvoorbeeld naar betreffende scene op itunes 4k dan zie ik op mijn gecalibreerde scherm meer blauw waarden, vooral in de bergen op de achtergrond.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 03-08-2020 om 17:00
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  7. #32

    Standaard

    Inmiddels is hier de Duitse UHD aangekomen. Snel gekeken naar de in het beginpost genoemde scene. Om te beginnen het goede nieuws, als je de kwaliteit van het geluid minder belangrijk vind geeft de itunes 4k editie een uitstekend beeld van de film, ook al heeft deze editie geen dolby vision. Qua color timing zie ik zo gauw geen verschil met de Duitse UHD. HDR doet hier goed zijn werk. De Duitse blu-ray heeft nog steeds goed beeld, maar heeft duidelijk lichtere kleuren. Maar niet zo erg als de DFW blu-ray. Uitgaande van wat ik hier zie heeft deze te lichte kleuren. De kleurenweergave van de Lions Gate blu-ray is dan weer te fel.

    Mijn conclusie:
    itunes versie 4k HDR heel goed beeld, goed geluid (dd +).
    Duitse 4k UHD, uitstekend beeld, uitstekend geluid en door dvdcompare als beste interrnationale versie benoemd. Nadeel: heeft enkel Duitse subs. Kenners weten dat dit met de Oppo te omzeilen is.
    Nederlandse blu-ray, zie recensie 6.5. voor beeld en geluid.
    Lionsgate, beeld UHD ?????, maar wel gekort t.ov. internationale release.

    NB Er is iets raars met de Duitse UHD. Volgens het menu is er enkel Duitse ondertiteling. Maar via de bekende knop op de afstandbediening zouden er drie soorten subs zijn, 2x Duits en 1 x Engels. Maar Duitse 2 en Engels ot doen dus niks.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 04-08-2020 om 12:19 Reden: Itunes van goed beeld, heel goed beeld gemaakt. Beste versie vervangen door beste internationale versie.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Inmiddels is hier de Duitse UHD aangekomen. Snel gekeken naar de in het beginpost genoemde scene. Om te beginnen het goede nieuws, als je de kwaliteit van het geluid minder belangrijk vind geeft de itunes 4k editie een uitstekend beeld van de film, ook al heeft deze editie geen dolby vision. Qua color timing zie ik zo gauw geen verschil met de Duitse UHD. HDR doet hier goed zijn werk. De Duitse blu-ray heeft nog steeds goed beeld, maar heeft duidelijk lichtere kleuren. Maar niet zo erg als de DFW blu-ray. Uitgaande van wat ik hier zie heeft deze te lichte kleuren. De kleurenweergave van de Lions Gate blu-ray is dan weer te fel.

    Mijn conclusie:
    itunes versie 4k HDR goed beeld, goed geluid (dd +).
    Duitse 4k UHD, uitstekend beeld, uitstekend geluid en door dvdcompare als beste versie benoemd. Nadeel: heeft enkel Duitse subs. Kenners weten dat dit met de Oppo te omzeilen is.
    Nederlandse blu-ray, zie recensie 6.5. voor beeld en geluid.
    Lionsgate, beeld UHD ?????, maar wel gekort t.ov. internationale release.

    NB Er is iets raars met de Duitse UHD. Volgens het menu is er enkel Duitse ondertiteling. Maar via de bekende knop op de afstandbediening zouden er drie soorten subs zijn, 2x Duits en 1 x Engels. Maar Duitse 2 en Engels ot doen dus niks.
    Ik denk dat jouw conclusie heel juist is. De Duitse versie ga ik niet meer nemen. Wat betreft de vergelijkingen klopt het wel. The UK versie is zelfs minimaal. Allemaal dik in orde, behalve de Ned. versie dan. Okay ik mis dan de ned. subs en het voorstuk, maar dat is in zo'n makkelijke film geen ramp.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Duitse 4K UHD, uitstekend beeld, uitstekend geluid en door dvdcompare als beste versie benoemd.
    Volgens is de overall conclusie van dvdcompare DRAW. Ben je echter op zoek naar de International Version dan wordt de Duitse 4K aangeraden, omdat hij Dolby Atmos heeft. Er wordt nergens iets geroepen over de beeldkwaliteit.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Volgens is de overall conclusie van dvdcompare DRAW. Ben je echter op zoek naar de International Version dan wordt de Duitse 4K aangeraden, omdat hij Dolby Atmos heeft. Er wordt nergens iets geroepen over de beeldkwaliteit.
    Opmerking beeld en geluidskwaliteit komen voor mijn rekening.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  11. #36

    Standaard

    Tja, zo kan ik het ook verklaren.
    In jouw tijd was een 5,5 afgerond naar een 6 ook een voldoende.
    Daarnaast is smaak niet hetzelfde als technische kwaliteit.
    Zo ook een punt extra voor de moeite.

    Maar goed, wij gaan het nooit eens worden, want wat ik of anderen van DFW vinden zal jij altijd bevoordeeld verdedigen
    en daarbij de andere zijn mening niet respecteren.
    Want je heb mij reactie van vorige keer weer eens weg gecensureerd terwijl je om Feiten vroeg.
    Ik ben dan ook benieuwd hoe lang je deze post durft te laten staan.

    En in het geval van dat deze post blijf staan zal ik deze ook met technische onderbouwing uitbreiden m.b.t. de verschillen van de uitgaves.
    Dit met bits, bitrates en HDR nits e.d. ... want er worden appels en peren vergeleken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Het cijfer voor de beeldtransfer is 6.5, niet 6
    In mijn tijd toen ik nog naar school ging betekende een 6(.5) een voldoende. Ik was altijd dolblij als ik voor wiskunde een 6 haalde, want dan had ik geen onvoldoende.
    En zo lang het een voldoende is, kan het in mijn ogen niet bestempeld worden als 'rotzooi'.
    Let wel: ik heb deze film niet gezien, dus ik kan er zelf geen oordeel over geven. De screenshots overtuigen me eerlijk gezegd niet helemaal, ik vind de kleuren in de Lions Gate versie op de screenshots veel te verzadigd en onnatuurlijk. Maar daar kan ik dus niet over oordelen zonder de film(s) zelf gezien te hebben.
    "A man's got to know his limitations", ...

  12. #37

    Standaard

    Nou ja 6.5 of een 10 voor het beeld is natuurlijk wel een heel groot verschil. Ik zag laatst Moby Dick tja dat was ook geen puike blu ray transfer. Maar goed wilde alleen maar het verschil even aanmerken. Daarvoor zijn ook deze discussies he. Je hoopt gewoon dat Dutch Filmwork er een keer wat mee gaat doen in de toekomst, maar ik vrees het ergste.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  13. #38

    Standaard

    DFW is gewoon slecht. Het zijn een stel amateurs daar. Niks aan gelogen. Links laten liggen die rotzooi.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik snap eerlijk gezegd wel als er steeds minder releases hier worden uitgebracht. De kleine doelgroep die het nog koopt heeft dusdanig hoge eisen dat het allemaal niet meer rendabel wordt. En dan vind ik het best logisch dat ze een gemiddelde release uitbrengen die voor hun de beste kosten/baten ratio heeft. Meer verkopen door subs of een Atmos track toe te voegen doen ze waarschijnlijk toch nauwelijks. De echte die hard liefhebbers importeren toch. Ik koop qua NL uitgaven alleen nog maar de 4K versies, omdat die bijna identiek zijn aan de internationale versies. De rest importeer ik.
    De Rambo-films zal het het grote publiek in Nederland niet interessant vinden en daarom heeft deze in Nederland andere kwaliteiten, zoals de prijs en de begin-scene.

    Belangrijkste vragen zijn denk ik waarom DFW de films niet zo uitbrengt dat de kwaliteit en de prijs op hetzelfde liggen als de ons omringende laden en waarom ieder land -los van het geluid- een andere versie heeft. Als ze niet willen dat wij importeren, dan lijkt het me logischer dat ze de kwaliteit en prijs op een hoger niveau leggen. Het feit dat zelfs Rogier -net als veel andere liefhebbers- aangeeft de 2K-versies te importeren, geeft aan dat DFW een (groot) probleem heeft met de verkoop van de door hun uitgebrachte 2K-releases. Willen ze niet investeren, willen ze de prijzen laag houden of zijn ze aan het afbouwen?

    Een film als Midway zou denk ik beter verkopen als ze er voor gezorgd hadden dat ook het geluid goed verzorgd is, maar daarvoor is het nu te laat. Het lijkt me daarom verstandiger als ze A-films op dezelfde manier uitbrengen als de grote maatschappijen en misschien kunnen ze dan ook wat meer gaan exporteren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #40

    Standaard

    Het geld ligt voor DFW niet meer bij de verkoop van dvd's en blu-rays, maar bij streaming en bioscoopreleases. Het feit dat ze hun catalogus van 3000 titels niet eens meer op hun website hebben staan, zegt genoeg over waar hun prioriteiten liggen.

    Ze zullen ongetwijfeld nog wel eens een aardige dvd of blu-ray uitbrengen, maar over het algemeen is het - vergeleken met andere landen - gewoon van matige kwaliteit. Maar ja, de dvd en blu-raymarkt is in het buitenland ook veel sterker vertegenwoordigd dan in Nederland.

    Neem bv maar eens een kijkje bij de filmsectie in een willekeurige Nederlandse MediaMarkt en vergelijk deze daarna met die van onze oosterburen.

    Wil je tegenwoordig een dvd of blu-ray van kwaliteit, dan zul je moeten je importeren. Helaas pindakaas.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De Rambo-films zal het het grote publiek in Nederland niet interessant vinden en daarom heeft deze in Nederland andere kwaliteiten, zoals de prijs en de begin-scene.
    En daarom krijgt deze ook niet de beste technische specificaties mee.

    Belangrijkste vragen zijn denk ik waarom DFW de films niet zo uitbrengt dat de kwaliteit en de prijs op hetzelfde liggen als de ons omringende laden en waarom ieder land -los van het geluid- een andere versie heeft. Als ze niet willen dat wij importeren, dan lijkt het me logischer dat ze de kwaliteit en prijs op een hoger niveau leggen. Het feit dat zelfs Rogier -net als veel andere liefhebbers- aangeeft de 2K-versies te importeren, geeft aan dat DFW een (groot) probleem heeft met de verkoop van de door hun uitgebrachte 2K-releases. Willen ze niet investeren, willen ze de prijzen laag houden of zijn ze aan het afbouwen?
    Dat antwoord is al best vaak gegeven: "wij", de liefhebbers van HT en de beste uitgaven op BD en 4K, zijn niet persé de doelgroep van een DFW. De meer casual kijker die voor een leuke prijs een BD of 4K (als ze die al uitgeven) willen en niet teveel eisen stelt aan technische specificaties, dát is de doelgroep. En in omringende landen is die doelgroep weer anders, ook omdat de potentiële afzetmarkt een stuk groter is. En ik importeer inderdaad veel, maar dat zijn vooral titels van specialty labels. Normale BD-uitgaven haast niet meer en bij 4K versies kijk ik welke de beste is en de meest interessant qua prijs. En soms wil ik vanwege de rest van de titels specifiek alleen NL versies. Zo heeft iedereen zijn eigen afwegingen maar mijn, en wellicht die van anderen, koopgedrag is niet de reden dat DFW zich zorgen moet maken hoor. Wij als kleine groep niche liefhebbers zijn niet de reden dat het slecht gaat, dat is de grote mensen mensen die voorheen stapels titels bij de FRS kochten en nu op streamingkanalen zitten. Van die groep missen zo voornamelijk de omzet. En daarom wordt er steeds minder uitgebracht en wat er dan wordt uitgebracht, heeft een andere prijs-kwaliteitsverhouding dan dat wij willen. Daar moeten wij mee dealen, en niet andersom.

    Een film als Midway zou denk ik beter verkopen als ze er voor gezorgd hadden dat ook het geluid goed verzorgd is, maar daarvoor is het nu te laat. Het lijkt me daarom verstandiger als ze A-films op dezelfde manier uitbrengen als de grote maatschappijen en misschien kunnen ze dan ook wat meer gaan exporteren.
    Dat betwijfel ik ten zeerste. Midway zet ik een beetje in dezelfde hoek als Last Blood, dus wat dat betreft snap ik de keuze van de uitgave wel. Midway is echt geen grote A-film geweest.

  17. #42

    Standaard

    Ik hen even wat technische specs van het net geplukt 3 UHD versies.
    Je kan zien dat er qua bitrate en HDR nits flinke verschillen zijn.
    De Duitse uitgave lijkt het beste te zijn.

    DISC INFO:
    Disc Title: RAMBO 5_LAST_BLOOD


    US versie
    Disc Size: 60,254,187,520 bytes
    Protection: AACS2
    Extras: Ultra HD, BD-Java
    BDInfo: 0.7.5.6 (compatible layout created by DVDFab 11.0.6.3)


    PLAYLIST REPORT:
    Name: 00800.MPLS
    Length: 1:29:28.071 (h:m:s.ms)
    Size: 44,320,696,320 bytes
    Total Bitrate: 66.05 Mbps


    (*) Indicates included stream hidden by this playlist.


    VIDEO:
    Codec Bitrate Description
    ----- ------- -----------
    MPEG-H HEVC Video 50642 kbps 2160p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 1000nits / HDR10 / BT.2020
    * MPEG-H HEVC Video 5881 kbps (10.40%) 1080p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 1000nits / Dolby Vision FEL / BT.2020


    AUDIO:
    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Dolby TrueHD/Atmos Audio English 3740 kbps 7.1-Atmos / 48 kHz / 3740 kbps / 16-bit (AC3 Core: 5.1-EX / 48 kHz / 640 kbps)
    Dolby Digital Audio English 320 kbps 2.0 / 48 kHz / 320 kbps
    Dolby Digital Audio Spanish 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps
    Dolby Digital Audio English 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps
    Dolby Digital Audio French 640 kbps 5.1 / 48 kHz / 640 kbps


    SUBTITLES:
    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Presentation Graphics English 23.494 kbps
    Presentation Graphics Spanish 14.247 kbps


    *****


    Duitse versie
    DISC INFO:
    Disc Title: Rambo.5.Last.Blood.2019.EXTENDED.DUAL.COMPLETE.UHD .BLURAY
    Disc Size: 61,037,431,916 bytes
    Protection: AACS2
    Extras: Ultra HD
    BDInfo: 0.7.5.7 (compatible layout created by DVDFab 11.0.6.6)


    PLAYLIST REPORT:
    Name: 00002.MPLS
    Length: 1:41:13.041 (h:m:s.ms)
    Size: 60,004,540,416 bytes
    Total Bitrate: 79.04 Mbps


    (*) Indicates included stream hidden by this playlist.


    VIDEO:
    Codec Bitrate Description
    ----- ------- -----------
    MPEG-H HEVC Video 51999 kbps 2160p / 24 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 4000nits / HDR10 / BT.2020
    * MPEG-H HEVC Video 13035 kbps (20.04%) 1080p / 24 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 4000nits / Dolby Vision FEL / BT.2020


    AUDIO:
    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Dolby TrueHD/Atmos Audio German 4251 kbps 7.1-Atmos / 48 kHz / 4251 kbps / 24-bit (AC3 Core: 5.1 / 48 kHz / 640 kbps)
    Dolby TrueHD/Atmos Audio English 4224 kbps 7.1-Atmos / 48 kHz / 4224 kbps / 24-bit (AC3 Core: 5.1 / 48 kHz / 640 kbps)


    SUBTITLES:
    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Presentation Graphics German 15.969 kbps
    Presentation Graphics German 0.179 kbps
    Presentation Graphics English 3.147 kbps


    *****


    DISC INFO:
    Disc Title: Rambo.Last.Blood.2019-UHD-Extended.Cut
    Disc Size: 66,125,774,212 bytes
    Protection: AACS2
    Extras: Ultra HD
    BDInfo: 0.7.5.7 (compatible layout created by DVDFab 11.0.6.9)


    PLAYLIST REPORT:
    Name: 00002.MPLS
    Length: 1:41:04.725 (h:m:s.ms)
    Size: 65,847,257,088 bytes
    Total Bitrate: 86.86 Mbps


    VIDEO:
    Codec Bitrate Description
    ----- ------- -----------
    MPEG-H HEVC Video 74485 kbps 2160p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 4000nits / HDR10 / BT.2020


    AUDIO:
    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    DTS-HD Master Audio Italian 3999 kbps 5.1 / 48 kHz / 3999 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)
    DTS-HD Master Audio English 4118 kbps 5.1 / 48 kHz / 4118 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)


    SUBTITLES:
    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Presentation Graphics Italian 0.09 kbps
    Presentation Graphics Italian 21.71 kbps
    Presentation Graphics Chinese 14.56 kbps
    Presentation Graphics Chinese 14.856 kbps
    Presentation Graphics Chinese 25.929 kbps
    Presentation Graphics Chinese 26.311 kbps
    "A man's got to know his limitations", ...

  18. #43

    Standaard

    Hoewel indicatief is “meer” niet altijd beter natuurlijk. Het gaat erom hoe het eruit ziet op een scherm. En dan nog is het een kwestie van smaak. Specs zijn “maar” specs.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    En daarom krijgt deze ook niet de beste technische specificaties mee.



    Dat antwoord is al best vaak gegeven: "wij", de liefhebbers van HT en de beste uitgaven op BD en 4K, zijn niet persé de doelgroep van een DFW. De meer casual kijker die voor een leuke prijs een BD of 4K (als ze die al uitgeven) willen en niet teveel eisen stelt aan technische specificaties, dát is de doelgroep.
    Wij zijn nog steeds de doelgroep van DFW, maar door dit gestuntel bij films die ook de massa interessant vindt, zijn ze voor ons ook niet meer interessant en missen ze de nodige omzet.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Wij als kleine groep niche liefhebbers zijn niet de reden dat het slecht gaat, dat is de grote mensen mensen die voorheen stapels titels bij de FRS kochten en nu op streamingkanalen zitten. Van die groep missen zo voornamelijk de omzet. En daarom wordt er steeds minder uitgebracht en wat er dan wordt uitgebracht, heeft een andere prijs-kwaliteitsverhouding dan dat wij willen. Daar moeten wij mee dealen, en niet andersom.
    De meeste mensen kijken tegenwoordig in een slaapkamer met een zithoek. In een slaapkamer zijn de eisen voor weergave niet zo hoog als in een woonkamer en daarom horen en zien de meeste mensen het verschil niet tussen goed en slecht en hebben ze geen idee van hoe een film gemaakt wordt en er naar kunnen kijken. Bij de verschillen tussen goed en slecht heb ik het dan niet alleen over beeld en geluid, maar ook over het verhaal en de manier waarop het verteld wordt. Zelfs een slecht verhaal kan veel baat hebben bij goed beeld en geluid en dat is voor veel mensen moeilijk te begrijpen. Goed beeld en geluid kan een film veel interesanter maken, mits het ook goed weergegeven wordt natuurlijk.

    Een andere reden is dat veel fysieke winkels er tegenwoordig uit zien als een webwinkel en daarom kunnen niks meer kunnen verkopen wat de massa interessant vindt en dat zorgt bij alles voor een teruglopende verkoop. Weinig goede demo's zorgen voor weinig interesse en dus weinig omzet?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Midway zet ik een beetje in dezelfde hoek als Last Blood, dus wat dat betreft snap ik de keuze van de uitgave wel. Midway is echt geen grote A-film geweest.
    Midway is een ander soort film dan Last Blood, dus ik begrijp niet waarom je ze beide in dezelfde hoek plaatst.

    Een film in hoek plaatsen vind ik dus niet verstandig, omdat hoeken ver van elkaar liggen. Films plaats ik daarom liever in het midden, zodat ik de hoeken kan gebruiken voor de beleving.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Hoewel indicatief is “meer” niet altijd beter natuurlijk. Het gaat erom hoe het eruit ziet op een scherm. En dan nog is het een kwestie van smaak. Specs zijn “maar” specs.
    Dat was me nog niet opgevallen.

    Specs geven een goede indicatie van wat je kwa beleving mag verwachten. Bij een DTS(-SD) 5.1 zal de beleving heel anders zijn als bij een DTS-HD MA 5.1 en bij een Atmos(DD+) anders dan Atmos(TrueHD). Tussen de birates zit ook een groot verschil, dus wat vaker op het info-knopje van de speler drukken Rogier.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 09-08-2020 om 13:37
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De meeste mensen kijken tegenwoordig in een slaapkamer met een zithoek.
    Je hebt weleens vreemde dingen gepost, maar deze staat wel in de top 3......hoe kom je erbij?

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wij zijn nog steeds de doelgroep van DFW, maar door dit gestuntel bij films die ook de massa interessant vindt, zijn ze voor ons ook niet meer interessant en missen ze de nodige omzet.
    Dit moet je echt loslaten Gerco. DFW richt zich met hun actiefilms voornamelijk op de massa die deze films op RTL7 kijken en ook op disc willen hebben. Vandaar ook hun “meer voor mannen” label en de slipcases met RTL7 banners. Die doelgroep zijn nu niet echt bepaald persé HT liefhebbers.

    De meeste mensen kijken tegenwoordig in een slaapkamer met een zithoek. In een slaapkamer zijn de eisen voor weergave niet zo hoog als in een woonkamer en daarom horen en zien de meeste mensen het verschil niet tussen goed en slecht en hebben ze geen idee van hoe een film gemaakt wordt en er naar kunnen kijken. Bij de verschillen tussen goed en slecht heb ik het dan niet alleen over beeld en geluid, maar ook over het verhaal en de manier waarop het verteld wordt. Zelfs een slecht verhaal kan veel baat hebben bij goed beeld en geluid en dat is voor veel mensen moeilijk te begrijpen. Goed beeld en geluid kan een film veel interesanter maken, mits het ook goed weergegeven wordt natuurlijk.
    Mijn god Gerco, wat een onduidelijk gebrabbel is dit zeg. Ik wist dat je strohalmen aanpakte om je gelijk te halen, maar dit slaat toch alles...

    Een andere reden is dat veel fysieke winkels er tegenwoordig uit zien als een webwinkel en daarom kunnen niks meer kunnen verkopen wat de massa interessant vindt en dat zorgt bij alles voor een teruglopende verkoop. Weinig goede demo's zorgen voor weinig interesse en dus weinig omzet?
    Huh? Hier kan ik ook echt geen touw aan vastknopen. Dus omdat een fysieke winkel eruit ziet als een webwinkel wordt daar niks meer verkocht terwijl de webwinkels juist veel meer verkopen, ook door de massa? En weinig demo’s? Wanneer ben jij voor het laatst in een MM geweest? Die hoeven dan niet “goed” te zijn in jouw termen, maar het verkoopt wel.

    Midway is een ander soort film dan Last Blood, dus ik begrijp niet waarom je ze beide in dezelfde hoek plaatst.
    Misschien omdat ze qua oppervlakkigheid nogal veel overeen komen?

    Een film in hoek plaatsen vind ik dus niet verstandig, omdat hoeken ver van elkaar liggen. Films plaats ik daarom liever in het midden, zodat ik de hoeken kan gebruiken voor de beleving.
    Een poging tot wijsheid, humor od beiden In elk geval niet gelukt

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat was me nog niet opgevallen.

    Specs geven een goede indicatie van wat je kwa beleving mag verwachten. Bij een DTS(-SD) 5.1 zal de beleving heel anders zijn als bij een DTS-HD MA 5.1 en bij een Atmos(DD+) anders dan Atmos(TrueHD). Tussen de birates zit ook een groot verschil, dus wat vaker op het info-knopje van de speler drukken Rogier.
    Goed lezen Gerco, dat is ook wat ik aangeef, echter dat cijfers niet alles zeggen over de beleving of smaak. Dat is bij geluid precies hetzelfde. En vwb je laatste opmerking: weer een poging tot humor? Helaas weer niet gelukt Gerco...
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 09-08-2020 om 15:28

  23. #48

    Standaard

    Heerlijke onzin weer hier.

    Just my 2 cents: in een perfecte wereld zou fysieke media en de winkels blijven bestaan tot einds des tijds. De harde waarheid is dat dit niet zo is en de markt in Nederland veel te klein is om alles uit te brengen en iedereen blij te maken.

    Het gros van de mensen die op dit moment nog die blurays koopt zijn liefhebbers, maar er is ook een hele grote groep mensen die nog films kopen omdat ze gewoon domme actiefilms willen zien op hun 70 inch led TV van 700 euro. Dikke prima, leef en laat leven .. maar het is voor veel maatschappijen te duur om in Nederland topuitgaves uit te brengen of een film uberhaupt op (4k) bluray uit te brengen. De markt is er te klein voor en de markt die er in NL voor is bestaat vaak uit huis-tuin-keuken kijkers. Feit is dat voor veel mensen dvd een prima medium is en bluray simpelweg te duur is.

    Ik lees hier op forum haat topics over DFW, Warner en nog meer uitgevers .. en ik denk dan: jammer, maar helaas. Ik snap wel dat Warner bluray uitbrengt met een Franse DTS track ipv een Engelse en ik snap wel dat DFW zulke kale en lelijke uitgaves uitbrengt. Ben ik er blij mee? Nee, tuurlijk niet. Maar economisch gezien snap ik het.

    En dan natuurlijk de vraag aan jullie: waarom kopen jullie nog discs van deze maatschappij? Waarom geen import uit UK, Duitsland of zelfs Amerika? Van de afgelopen 100 aankopen komt er misschien 1 disc uit Nederland en dat was een disc van Fox welke net zo goed was als de Amerikaanse tegenhanger. Ik kijk niet meer terug naar bar slechte releases die hier in NL te krijgen zijn.
    LG OLED 55C8
    LG UBK90 4K bluray speler
    Denon AVR-X1400H receiver
    Playstation 4 Pro

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    En dan natuurlijk de vraag aan jullie: waarom kopen jullie nog discs van deze maatschappij? Waarom geen import uit UK, Duitsland of zelfs Amerika? .
    Imports uit Duitsland zijn voor sommigen ook niet goed omdat men zich dan weer ergert aan het in hun ogen te grote leeftijdslogo op de hoes. Terwijl veel Duitse Blu-rays zogenaamde 'Wendecovers' hebben waarop dat logo ontbreekt. En dan die Duitse titel op de hoes: dan kan natuurlijk helemaal niet. Terwijl ze vaak voorzien zijn van een origineel Engels audiospoor én Engelse ondertitels. Maar sommige vooroordelen krijg je maar niet uitgeroeid. Dan mis je maar een hoop interessante uitgaven die alleen op de Duitse markt verkrijgbaar zijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Imports uit Duitsland zijn voor sommigen ook niet goed omdat men zich dan weer ergert aan het in hun ogen te grote leeftijdslogo op de hoes. Terwijl veel Duitse Blu-rays zogenaamde 'Wendecovers' hebben waarop dat logo ontbreekt. En dan die Duitse titel op de hoes: dan kan natuurlijk helemaal niet. Terwijl ze vaak voorzien zijn van een origineel Engels audiospoor én Engelse ondertitels. Maar sommige vooroordelen krijg je maar niet uitgeroeid. Dan mis je maar een hoop interessante uitgaven die alleen op de Duitse markt verkrijgbaar zijn.
    Exactly. Ik probeer wel zoveel mogelijk UK en US te kopen, maar onlangs de Pottee 4K en Nolan 4K box gekocht van Amazon Italie
    Samen voor nog geen 100 euro. Belachelijk goedkoop natuurlijk, en dan boeit de titel op de hoes me nog niet een
    Klein beetje.
    LG OLED 55C8
    LG UBK90 4K bluray speler
    Denon AVR-X1400H receiver
    Playstation 4 Pro

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •