Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 43 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het algemene ''DFW: Dutch FilmWorks'' Topic!

    Het algemene ''DFW: Dutch FilmWorks'' Topic!


    Ik heb deze topic aangemaakt, zodat men hier kan discussiëren over de uitgaves van DFW (Dutch FilmWorks).
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 02-08-2020 om 15:33

  2. #2

    Standaard

    Dit gaat géén aangenaam topic worden vrees ik...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Dit gaat géén aangenaam topic worden vrees ik...
    Dat misschien niet, maar wel een drukbezochte

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dat misschien niet, maar wel een drukbezochte
    Not really kunst is gewoon geen Nederlandse troep kopen. RCV/eOne, DFW, A-Film (bestaat dat nog?) .... dat soort meuk.

    Import is where it's at.
    LG OLED 55C8
    LG UBK90 4K bluray speler
    Denon AVR-X1400H receiver
    Playstation 4 Pro

  5. #5

    Standaard

    Even gekopieerd uit het Last Blood topic en dat geldt hier ook:

    Dit lijkt weer het zoveelste DFW-bash topic te worden en daar heb ik helemaal geen behoefte aan.
    Ik ga hier heel streng in zijn. Als hier weer ongefundeerde zwartmakerij-opmerkingen geplaatst worden (dat wil zeggen: zo maar wat roepen 'omdat het DFW is', zonder met concrete feiten op tafel te komen), dan worden die hier zonder waarschuwing verwijderd.
    Kritiek op een release mag, maar dan wel als gefundeerde kritiek. Dus als je een release niet hebt of niet gezien hebt, hou dan je mond.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard

    Maar goed, ik haak af bij de hele DFW discussies/bashing. Tuurlijk zijn de releases niet je-van-het maar soms zijn ze best oké. Maar het is soms altijd wel wat. Laatst werd er geklaagd omdat er geen NL subs op de extra’s zaten. Maar in het verleden werd er weer gezeurd dat er helemaal geen extra’s op zaten en wilde men dat er tenminste de moeite werd gedaan om ze erop te zetten, al dan niet met ondertiteling. Zo is het altijd wat. Eerst RCV/Eone, toen A-film en nu DFW. Ik snap eerlijk gezegd wel als er steeds minder releases hier worden uitgebracht. De kleine doelgroep die het nog koopt heeft dusdanig hoge eisen dat het allemaal niet meer rendabel wordt. En dan vind ik het best logisch dat ze een gemiddelde release uitbrengen die voor hun de beste kosten/baten ratio heeft. Meer verkopen door subs of een Atmos track toe te voegen doen ze waarschijnlijk toch nauwelijks. De echte die hard liefhebbers importeren toch. Ik koop qua NL uitgaven alleen nog maar de 4K versies, omdat die bijna identiek zijn aan de internationale versies. De rest importeer ik.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 03-08-2020 om 08:29

  7. #7

    Standaard

    Geen probleem met DFW. Ik kijk hun uitgaves op Netflix.

  8. #8

    Standaard

    Disclaimer: DFW, dit is mijn interpretatie op basis van ervaring en contacten met autorisatie bedrijven. Dit representeert dus niet de mening van deze site.

    De crew heeft in het verleden vaak vijandig in mij mijn richting gereageerd en posten verwijderd, waardoor ik gestopt ben met een dagelijks bezoekje en een tijdje weg geweest. Nu met COVID kom ik hier afentoe weer, van daar deze opging. Ludo heeft om een onderbouwing gevraagd, maar wel mijn 1e poging weer eens verwijdert, dus dit is de 2e en laatste.

    Achtergrond en onderbouwing van mijn kritiek op DFW:
    DFW heeft zijn opkomst gemaakt ten tijde van de DVD. Een tijd die super booming was en waarin iedereen een hippe DVD-speler wilde hebben + een stapeltje films. Ook mensen die filmverzamelaars op VHS en Laserdisk (als ik) daarvoor als gek verklaarden. Want een film kijk je toch maximaal 1x, meer niet. Voor DVD hoefde je dan ook niet meer naar de speciaalzaak, want bij zowat iedere winkel, warenhuis, huishoudzaak, bouwmarkt tot tuincentra en pompstations ed. aan toe verkochten ze DVD’s. Bakken vol, het kon niet op.
    DFW stapte dus daar ook in en kocht bij de Licensors de distributie rechten. Dit gaat vaak niet per titel, maar via een pakket deal. Waar je dan naast je A-film meerdere films krijgt. Vaak zijn dat A-min en B-films. Waardoor er ook veel leuke backcatalogus titels beleven liggen.
    Vervolgens heb je dan wel de distributie rechten, maar je hebt ook een transfer van de film nodig. Die kan de Licensor tegen betaling ook leveren, maar die kun je ook ergens anders betrekken. DFW deed beide, maar omdat transfers in diverse kwaliteiten komen met bijbehorende prijskaartjes zijn andere opties economisch dan aantrekkelijker. Hoewel mee liften met de buren tot de opties behoort, deed DFW daar niet aan. Dus R1 DVD’s rippen of Laserdisc’s converteren naar DVD, is een zeer economische optie. En van een 2.0 track kun je ook simpel een 5.1 laten maken dat is veel goedkopere als betalen voor de originele 5.1 mix.

    Vervolgens kwam HD tv in beeld, gevolgd door HD-DVD en Blu-Ray. Dit met het gevolg dat je meerdere transfers nodig had. Namelijk 1 voor SD en 1 voor HD. En ook dat koste weer geld.
    Niet getreurd voor HD kun je dezelfde truc uithalen als bij SD (DVD). Je doet of een up-scale van je SD transfer of een down-sacle van de HD transfer. Of iets er tussen in. Je neemt een 1080i25 HD-Tv transfer en maakt daar 1080p24 van, en een 576i25. En de standaard lossey DD5.1 zet je om in lossless DTS HD-MA 5.1 (vandaar dat veel tracks geen 24 bit maar 16 bit zijn).
    Wel oppassen dat je wel Video levels en geen PC-levels gebruikt, anders krijg je slechte zwart niveaus en een flets beeld (washed-out). Komt iemand dit bekent voor?

    Dan weer de volgende stap naar 4k UHD. Deze is wat complexer want nu krijg je ook met kleur coderingen te maken als REC.709 (SD/UHD) en BT.2020 (UHD) en HDR (HDR10/HDR10+/DV).
    Ook daar is weer de economische truc uit te halen. Nu beging je bij de 4K transfer, want die heb je nodig voor 4K VOD en Streaming of het fysieke schijfje om geld met je distributierechten te verdienen. Echter een down-scale van UHD naar HD en SD is lastiger, want nu moet je niet alleen rekening houden met de juiste Video-levels, kleur codering, maar ook de HDR laag.
    Want anders krijg je weer slechte zwart niveaus en een flets beeld (washed-out). Komt iemand dit bekent voor?

    Nu is met de komst van 4K Tv’s het wel lastiger om een film in HD en/of UHD goed te beoordelen. Het verschil zit hem niet langer in meer pixels als bij de stap van SD neer HD, maar veel meer in de kleur weergave en verwerking helderheid plus het omgaan met HDR (PD3 of BT.2020) in combinatie van een goede afstelling van de Tv.

    Ook ik heb in het begin veel DVD's van DFW gekocht, waardoor ik bovenstaande heb opgemerkt. Ik ben ca. 15 jaar geleden gestopt met het kopen van DVD’s. Daarna overgestapt op Blu-Ray’s (eerst op HD-DVD), maar door teleurstellende ervaring ca. 4/5 jaar geleden ook gestopt met het kopen van BD’s uit gebracht door DFW. Dat wil overigens niet zeggen dat ik hun “recentere” producten niet ken. Ik heb blijkbaar ook een masochistische trekje, want ik "leen" ook wel eens een DFW exemplaar en Ik krijg namelijk nog wel eens wat uit mijn omgeving toegeschoven als die hun collectie opruimen of om andere reden.
    Zo kreeg ik vorig jaar de BD van “The Hitman’s Bodyguard” om dat ik voor mijn werk met de opnames in Amsterdam te maken heb gehad. Tja en dan bevestigt die DFW BD weer eens boven staande...

    Dus als ik vragen en kritiek lees of “Last Blood” reageer ik vanuit bovenstaande reverentie kader.
    Laatst aangepast door Hombre : 09-08-2020 om 10:41
    "A man's got to know his limitations", ...

  9. #9

    Standaard

    Het is Blu-ray, niet blue-ray
    LG OLED 55C8
    LG UBK90 4K bluray speler
    Denon AVR-X1400H receiver
    Playstation 4 Pro

  10. #10

    Standaard

    Bekend... referentiekader

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht

    De crew heeft in het verleden vaak vijandig in mij mijn richting gereageerd en posten verwijderd, waardoor ik gestopt ben met een dagelijks bezoekje en een tijdje weg geweest. Nu met COVID kom ik hier afentoe weer, van daar deze opging. Luido heeft om een onderbouwing gevraagd, maar wel mijn 1e poging weer eens verwijdert, dus dit is de 2e en laatste.
    Luido kan zich niet voor de geest halen wanneer de crew vijandig op jou heeft gereageerd en meerdere berichten heeft verwijderd. Dus is Luido even gaan zoeken, vooral naar die '1e poging', maar kan niets vinden. Dus als je hier voorbeelden van hebt, dan hoor ik het graag. Wijs me even op de verwijderde berichten en ik zal er nog eens in alle openheid naar kijken.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #12

    Standaard

    Dank voor de correctie.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Het is Blu-ray, niet blue-ray
    "A man's got to know his limitations", ...

  13. #13

    Standaard

    Z'n goed lange termijn geheugen heb ik niet , maar de 1e reactie in het Last Blood topic over o.a. washed-out is toch echt weg...

    En laat dat maar, wat ik aankomen dat dit een "welles-nietes" gaat worden. Niet doen zonde van de energie.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Luido kan zich niet voor de geest halen wanneer de crew vijandig op jou heeft gereageerd en meerdere berichten heeft verwijderd. Dus is Luido even gaan zoeken, vooral naar die '1e poging', maar kan niets vinden. Dus als je hier voorbeelden van hebt, dan hoor ik het graag. Wijs me even op de verwijderde berichten en ik zal er nog eens in alle openheid naar kijken.
    "A man's got to know his limitations", ...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Z'n goed lange termijn geheugen heb ik niet , maar de 1e reactie in het Last Blood topic over o.a. washed-out is toch echt weg...

    En laat dat maar, wat ik aankomen dat dit een "welles-nietes" gaat worden. Niet doen zonde van de energie.
    Dan is er iets niet goed gegaan bij het plaatsen van dat bericht, want in dat topic hebben we niets weggehaald.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  15. #15

    Standaard

    Ik ben nog vrij nieuw hier en ik heb zonet het topic over last blood en dit topic gelezen.
    Ik ben zeker geen absolute kenner van uitgaven en beeldkwaliteit. Maar ik herken wel een slechte kwaliteit.
    Ik heb op marktplaats de bluray "Hero" met Jet Li gekocht, een uitgave van DFW.
    Vandaag heb ik deze gekeken en met alle respect maar dat is bijvoorbeeld ook een extreem slechte uitgave.
    Amper beter dan een DVD.
    Heel spijtig want ik blijf NLO verkiezen voor mijn films.
    Dit zou toch beter moeten kunnen

  16. #16

    Standaard

    En in navolging nog een vraag:
    Zijn de "grote maatschappijen" zoals sony, warner, ... altijd goed met hun releases? Of niet altijd?
    Zijn er nog andere befaamde/te mijden distributeurs? Op voorwaarde dat je een keuze hebt natuurlijk...
    Bedankt

  17. #17

    Standaard

    Nee, niet alle releases van alle 'grote' maatschappijen zijn goed. Tegenwoordig zijn de releases wel allemaal veel beter dan 'vroeger' (uit de tijd van Hero, waar jij het hiervoor over hebt). Toen ging het nog wel eens regelmatig mis.
    Tegenwoordig zijn er maar weinig uitgaven die je hoeft te negeren. De kwaliteit verschilt nog wel tussen de ene distributeur en de andere en er zit ook binnen de releases van een distributeur nog wel verschil in kwaliteit. Maar echt heel slechte uitgaven kom je nu niet veel meer tegen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  18. #18

    Standaard

    Over Hero gesproken, daar mogen ze (niet DFW) nou wel eens een mooie 4K uitgave van gaan uitbrengen! Lijkt me prachtig met al die kleuren. Maar dit terzijde...
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Over Hero gesproken, daar mogen ze (niet DFW) nou wel eens een mooie 4K uitgave van gaan uitbrengen! Lijkt me prachtig met al die kleuren. Maar dit terzijde...
    Laat ons hopen.
    En dan graag NLO

  20. #20

    Standaard

    DUTCH FILMWORKS GAAT PARAMOUNT-FILMS IN DE BENELUX DISTRIBUEREN OP 4K ULTRA HD, BLU-RAY™ EN DVD
    Dutch FilmWorks (DFW) heeft een licentieovereenkomst gesloten met Paramount Home Entertainment. In de Benelux zal DFW vanaf 1 januari 2021 de distributie gaan verzorgen van de film- en televisietitels op 4K Ultra HD, Blu-ray en dvd.

    Chief Executive Officer van DFW Willem Pruijssers zegt: “Dutch FilmWorks heeft de fysieke markt altijd gesteund; we brengen onze films nog steeds op disc uit en zullen dat de komende jaren ook blijven doen. Deze overeenkomst met Paramount geeft ons de mogelijkheid om de markt te blijven bedienen met een breder scala aan entertainmentmogelijkheden. Paramounts wereldberoemde collectie van blockbusterfilms en populaire televisieseries vormt een mooie aanvulling op onze internationale films en Nederlandse en Vlaamse content.”

    De uitgebreide catalogus van Paramount bevat onder andere de Transformers, Indiana Jones en Mission: Impossible-franchises, naast klassiekers als de Godfather-trilogie en Forrest Gump, en recente hits als Rocketman, A Quiet Place en Sonic The Hedgehog. Daarnaast vallen onder het aanbod van de studio ook wereldwijd populaire televisieseries zoals NCIS, Paw Patrol en Star Trek.

    “We zijn trots dat we gaan samenwerken met DFW om ons entertainment van wereldklasse naar mensen in de Benelux te brengen,” zegt Bob Buchi, President van Worldwide Home Entertainment, Paramount Pictures. “Fans genieten er nog steeds van om hun favoriete films en televisieseries op disc te bekijken en te verzamelen, en we kijken ernaar uit om onze uitzonderlijke content te leveren onder deze nieuwe overeenkomst.”

    David Elliott, Senior Vice President van Home Media International voor Paramount, blijft verantwoordelijk voor de licentieverkoop en distributie voor de studio in de Benelux en internationaal.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #21

    Standaard

    Leuk nieuws voor DFW maar ik blijf mijn discs lekker in de US kopen al is het alleen al voor de slipcovers
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  22. #22

    Standaard

    Ben benieuwd welke titels ze dan gaan uitbrengen en tegen welke prijsstelling. Waarschijnlijk zullen de meeste titels dan ook Nederlandse ondertitels hebben, iets wat velen op dit forum blij zal maken. Slipcovers daarentegen kunnen mij persoonlijk gestolen worden. Die verdwijnen bij mij bij het uitpakken meteen in de prullenbak, vooral die Amerikaanse met zo'n raar uitgestanst gat aan de achterkant. (Sorry, Wedlock)
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Leuk nieuws voor DFW maar ik blijf mijn discs lekker in de US kopen al is het alleen al voor de slipcovers
    En voor de kwaliteit toch ook wel? Of niet soms Wedlock?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    En voor de kwaliteit toch ook wel? Of niet soms Wedlock?
    Zeker kwaliteit is ook belangrijk.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ben benieuwd welke titels ze dan gaan uitbrengen en tegen welke prijsstelling. Waarschijnlijk zullen de meeste titels dan ook Nederlandse ondertitels hebben, iets wat velen op dit forum blij zal maken. Slipcovers daarentegen kunnen mij persoonlijk gestolen worden. Die verdwijnen bij mij bij het uitpakken meteen in de prullenbak, vooral die Amerikaanse met zo'n raar uitgestanst gat aan de achterkant. (Sorry, Wedlock)
    Maakt niet uit Marcel, smaken verschillen
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •