De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sony functie tv speaker en hometheater speaker functie conflict ?

    Ik heb een Sony Bravia tv en een Sony receiver, ik kan met de tv de functie kiezen voor de tvspeaker of de hometheater speaker. Uiteraard kies ik voor de hometheater functie, maar telkens bij het opnieuw aandoen van tv gaat hij vaaks terug naar de tv speaker en moet ik elke keer in setup van de tv weer de home theater functie aantikken. Het is niet veel werk, maar wel erg irritant, iemand een idee wat het probleem is. Ik gebruik HDMI ARC op hdmi 3 van de tv, dat werkt verder prima.

  2. #2

    Standaard

    Is een bekend 'probleem' al noemt Sony het een functionaliteit volgens mij. Ben dit al zo vaak op fora tegengekomen, komt idd door een bepaalde setting en CEC/ARC
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Is een bekend 'probleem' al noemt Sony het een functionaliteit volgens mij. Ben dit al zo vaak op fora tegengekomen, komt idd door een bepaalde setting en CEC/ARC
    Ja inderdaad heb zelf ook al veel geprobeerd, helaas nog geen oplossing gevonden. Ook irritant is soms dat ik soms tijdens film of tv kijken de infobalk boven plots in scherm krijg met HDMI 3, alsof ie weer naar een ander beeldformaat schakelt..

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Is een bekend 'probleem' al noemt Sony het een functionaliteit volgens mij. Ben dit al zo vaak op fora tegengekomen, komt idd door een bepaalde setting en CEC/ARC
    Heb nu EARC op on gezet in mijn receiver en 4K beeld op receiver stond op auto, ook die heb ik op off gezet. Waarom omdat ik het idee heb dat het anders in combi met tv het dubbelop gaat. Gewoon kijken wat dat doet..

  5. #5

    Standaard

    Toch een oplossing gevonden, heeft te maken met volgorde uitschakelen en opstarten van receiver en tv. Nu gebruik ik een Harmony afstandsbediening om alles mee te regelen, nu heb ik de volgorde veranderd van het uitschakelen van mijn apparatuur en dat werkt. De oplossing gevonden via een sony fora, maar wou het hier ook even delen voor mensen die eventueel hetzelfde probleem hebben.

    Bij het opstarten start ik eerst sony tv, divers apparaat en dan de receiver in.
    Bij afsluiten eerst de receiver op stand-by en dan pas de sony tv.

    Werkt bij mij goed op deze manier.

  6. #6

    Standaard

    Sony TV's ...... zou er een boek over kunnen schrijven, heb ook een Bravia uit het bouwjaar 2019.
    Iets met 85XG en nog wat cijfers, 85 staat in dit geval voor de schermgrootte en XG is een code
    voor de modeljaren(XH is van 2020). Prima beeld als ie het doet, maar software matig is het nu niet
    iets waar je blij van hoeft te worden, wil graag hier en daar weigeren en ook het geluid wil wel eens
    uitvallen.

    Nu weet Sony waarschijnlijk ook wel dat het software matig niet helemaal lekker zit, ze doen wel
    eens een update, waar je helaas ook niet om alle redenen blij mee hoeft te zijn, maar dat terzijde,
    ze doen dan wel hun best om je leed te verzachten.

    Zo bestaan er 3 manieren om je vastgelopen TV weer aan de praat te krijgen, iig bij mijn modelletje
    dan. Nr 1, als ie het nog een beetje doet kun je het menu induiken en dan zit er in het menu een
    mogelijkheid waar je op kunt klikken en dan herstart de TV. Nr 2, als je de aan uit knop van de AB
    wat langer ingedrukt houd dan verschijnt er een keuze menuutje, je kan er dan voor kiezen om je
    TV te laten herstarten(uitzetten en daarna weer aanzetten helpt niet als hij was vastgelopen) Nr 3 is
    een klassieker en reuze gemakkelijk, als je tenminste makkelijk bij het netsnoer kunt komen, je rukt,
    terwijl de vastgelopen TV nog aan staat, de stekker uit het stopcontact, wacht even en stopt de stekker
    weer terug, de TV start ook nu weer vanzelf op.

    Met dank aan Sony voor de 3 keuze mogelijkheden om je TV weer in beweging te krijgen

    Je kwam er vanzelf wel achter als je veel naar Prime keek met de App van de TV zelf. Niets mis met
    het aanbod van Prime zelf, maar de App van de vorige generatie was 1 grote bak ellende, om de 2
    minuten haperingen in het beeld en om ongeveer het kwartier liep hij gewoon helemaal vast, daarbij
    wilde ook het geluid wel eens haperingen geven, want dan verdween gewoon helemaal het geluid.
    Dat gebeurde regelmatig als er een hapering in het beeld van de app was, dan was er waarschijnlijk
    ook een kortstondige onderbreking met de receiver en schakelde hij van hometheater half half om naar
    de ingebouwde TV speaker------- doch zonder geluid te geven------ maar dat verbaast je niet als je er
    al achter was dat het software matig niet allemaal even lekker zit. Op het moment dat je dan in het menu
    van de TV keek en zelf naar TV speaker overschakelde kreeg je een foutmelding over een mislukte
    HDMI verbinding. Ja....paar keer schakelen tussen 1 en ander met ondertussen een paar standaard
    vloeken en je ging weer verder.

    Er zijn wat updates geweest, oa van de TV zelf en ook de App van Prime is er GROTE stappen op
    vooruit gegaan, nog wel af en toe een hapering in het beeld, maar echt vastlopen doet ie niet meer,
    wel heel af en toe, als de hapering in het beeld iets langer duurt, wil het geluid wel eens wegvallen,
    maar dat is gelukkig stukken minder geworden dan dat het was.

    Hier staat de TV aangesloten op een Denon receiver, met de CEC gedeeltelijk aan om ARC mogelijk
    te maken, doch heb instellingen waarbij ik niet wil dat de TV maar van alles uit kan schakelen, geluid
    volume mag en kan ik regelen via de AB van de TV. Aanschakelen is een ander verhaal.

    Volgorde uit en aanzetten is in mijn geval geheel anders, zo moet ik als ik TV kijk en geluid over de
    Denon laat lopen altijd eerst de TV uitzetten, zou ik dat niet doen..... en eerst de Denon uitzetten, dan
    schakeld de TV over naar de interne TV speaker, dat is op zich niet erg, maar dan gaat het wel mis
    als je de boel weer aan zet bij een volgende kijkronde. In mijn geval dus eerst de TV uit en daarna
    pas de receiver(op het moment dat de TV uitgezet wordt zie je de receiver aangeven dat hij in mute
    wordt gezet door de TV)

    Aanzetten is simpel, ik zet de TV aan en hoef verder even niets te doen, korte tijd nadat de TV aanstaat
    zet hij ook de receiver aan en hoef verder eigenlijk niets anders te doen dan het volume te regelen.
    Wat ik vooral NIET moet doen is zenuwachtig worden en terwijl ik net de TV heb aangezet zelf daarna
    de receiver aanzet, dan ontstaat er heibel.... TV was doende met een een handshake met de receiver
    en die ga ik dan net onderbreken door de receiver zelf aan te zetten, het spul raakt dan de weg kwijt
    en gaat heel vervelend lopen te klieren door iets weer uit te zetten of de weg kwijt te raken en hier
    en daar vast te lopen.

    HDMI CEC, best wel een drama en een oorzaak van veel verstoringen, dit waarschijnlijk ook omdat
    er in de gemiddelde TV ook heel wat software van andere fabrikanten zit, dit alles samen kan dan wel
    eens de nodige ruzie krijgen en daar zijn wij als gebruiker dan de dupe van.

    Privacy..... over al die andere software van verschillende fabrikanten gesproken, de meeste mensen
    zullen geen idee hebben waarvoor ze zoal toestemming hebben gegeven bij de 1e ingebruikname
    van het toestel, er wordt door velen heel makkelijk maar raak geklikt. Als je het niet erg vind dat er diverse
    bedrijven zijn die je kijkgedrag in de gaten houden, dan is er niets aan de hand. Mocht je daar niet van
    gediend zijn, dan moet je vaak heel diep duiken in het menu van je TV om de nieuwsgierige aagjes
    uit te schakelen. Heb zelf de aagjes ontvinkt en mij niets aangetrokken van de dreigementen dat het
    wel eens minder zou kunnen gaan werken......

    Ja, we worden geleefd door de grote bedrijven en software verprutsers die graag alles van je willen
    weten en dan in jouw apparaat ruzie krijgen waardoor de boel regelmatig hapert of compleet vastloopt,
    toch wel fijn dat Sony mijn TV 3 mogelijkheden heeft gegeven om de boel te herstarten en zodoende
    de ruziënde partijen uit elkaar te halen

    Heel verhaal weer om te vertellen dat het helaas niet bij alle combinaties hetzelfde werkt, het kan liggen
    aan de HDMI versies die je in je combinatie hebt en door gebruikte settings ook je mate van geduld
    kan een rol spelen, HDMI heeft soms even tijd nodig om met elkaar kennis te maken en houd er niet
    van om tijdens de kennismaking gestoord te worden. Met andere woorden probeer een volgorde die
    voor jou het beste resultaat zonder storingen en het meeste gebruiksgemak geeft.

    Combinatie Denon 7200WA met Sony KD 85XG8596 eerst TV uit, even wachten en daarna receiver
    uitzetten.
    Aanzetten...... eerst de TV aanzetten, even geduld..... en dan zet de TV de receiver aan..... dit er van
    uitgaande dat u alles gewoon in standby heeft staan.

    Verlies niet snel je geduld als je eventueel nog wat settings moet aanpassen in de TV en/of de receiver
    om eea storingsvrij werkend te krijgen. In ieder geval dient van beide apparaten CEC (of hoe het ook
    genoemd wordt door jouw fabrikant) aan te staan, ook dient de HDMI kabel op de juiste aansluiting
    aangesloten te zijn, niet alle HDMI ingangen/uitgangen kunnen immers geschikt zijn voor ARC, zie
    daarvoor de gebruiksaanwijzing van je apparatuur.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •