De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Standaard Sony functie tv speaker en hometheater speaker functie conflict ?

Ik heb een Sony Bravia tv en een Sony receiver, ik kan met de tv de functie kiezen voor de tvspeaker of de hometheater speaker. Uiteraard kies ik voor de hometheater functie, maar telkens bij het opnieuw aandoen van tv gaat hij vaaks terug naar de tv speaker en moet ik elke keer in setup van de tv weer de home theater functie aantikken. Het is niet veel werk, maar wel erg irritant, iemand een idee wat het probleem is. Ik gebruik HDMI ARC op hdmi 3 van de tv, dat werkt verder prima.

Standaard

Is een bekend 'probleem' al noemt Sony het een functionaliteit volgens mij. Ben dit al zo vaak op fora tegengekomen, komt idd door een bepaalde setting en CEC/ARC
    DVDPROFILER

Panasonic P55VT50; SONY STR-DN1080; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A); JBL L830/LC1/HLS410/Control One; BK Gemini II; Logitech Harmony Companion/Google Nest Hub; Nvidia Shield 2017; PS3 60GB

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Is een bekend 'probleem' al noemt Sony het een functionaliteit volgens mij. Ben dit al zo vaak op fora tegengekomen, komt idd door een bepaalde setting en CEC/ARC
    Ja inderdaad heb zelf ook al veel geprobeerd, helaas nog geen oplossing gevonden. Ook irritant is soms dat ik soms tijdens film of tv kijken de infobalk boven plots in scherm krijg met HDMI 3, alsof ie weer naar een ander beeldformaat schakelt..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Heb nu EARC op on gezet in mijn receiver en 4K beeld op receiver stond op auto, ook die heb ik op off gezet. Waarom omdat ik het idee heb dat het anders in combi met tv het dubbelop gaat. Gewoon kijken wat dat doet..

Standaard

Toch een oplossing gevonden, heeft te maken met volgorde uitschakelen en opstarten van receiver en tv. Nu gebruik ik een Harmony afstandsbediening om alles mee te regelen, nu heb ik de volgorde veranderd van het uitschakelen van mijn apparatuur en dat werkt. De oplossing gevonden via een sony fora, maar wou het hier ook even delen voor mensen die eventueel hetzelfde probleem hebben.

Bij het opstarten start ik eerst sony tv, divers apparaat en dan de receiver in.
    Bij afsluiten eerst de receiver op stand-by en dan pas de sony tv.

Werkt bij mij goed op deze manier.

Instellingen bij het plaatsen van berichten