Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 94 van 94 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Smaken verschillen, zullen we maar zeggen . Gandhi en Mr Smith Goes To Washington zijn zeker klassiekers. De enige in de box waarbij je vraagtekens kunt zetten is A League of Their Own. Ik vind het een vermakelijke film, maar zeker geen klassieker. Over Jerry Maguire kun je discussiëren.
    Idem! Inmiddels "Lawrence of Arabia" en "Gandhi" uit deze box enkele maanden geleden bekeken. Wow! Geen moment spijt van deze aanschaf gehad.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #77

    Standaard

    A League of their Own leek me in eerste instantie een wat vreemde keuze, maar toen ik hem een paar maanden geleden nog op gewone blu-ray bekeek bedacht ik me dat het eigenlijk wel een hele goede film is. Het is niet een titel die meteen in me op zou komen bij het samenstellen van een set van 6 klassiekers van Columbia maar kwalitatief is het een voortreffelijke film.

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    A League of their Own leek me in eerste instantie een wat vreemde keuze, maar toen ik hem een paar maanden geleden nog op gewone blu-ray bekeek bedacht ik me dat het eigenlijk wel een hele goede film is. Het is niet een titel die meteen in me op zou komen bij het samenstellen van een set van 6 klassiekers van Columbia maar kwalitatief is het een voortreffelijke film.
    Ik had exact hetzelfde. Ook laatst opnieuw gekeken na een hele lange tijd en het is gewoon een hele goede film die mij vanaf het begin pakte. En het einde is prachtig, ik kan niet anders zeggen dan dat het mij wel wat deed.

  4. #79

    Standaard

    Kijk, dat soort positieve geluiden hoor en lees ik graag!
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #80

    Standaard

    Na een hoop wikken en wegen (hoef niet perse al deze titels op UHD) heb ik door die geluiden de knoop zojuist toch maar doorgehakt

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Smaken verschillen, zullen we maar zeggen . Gandhi en Mr Smith Goes To Washington zijn zeker klassiekers. De enige in de box waarbij je vraagtekens kunt zetten is A League of Their Own. Ik vind het een vermakelijke film, maar zeker geen klassieker. Over Jerry Maguire kun je discussiëren.
    Eens hoor, smaken verschillen. Gandhi heb ik jaren geleden 1x gezien en vond hem vreselijk. Brownfacing kan tegenwoordig ook echt niet meer.

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Na een hoop wikken en wegen (hoef niet perse al deze titels op UHD) heb ik door die geluiden de knoop zojuist toch maar doorgehakt
    En? Om 'm wel of juist niet aan te schaffen?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    En? Om 'm wel of juist niet aan te schaffen?
    Had t over de positieve geluiden van Marcel, dan zou t toch vreemd zijn als ik m juist daarom niet aanschafte?
    Als t goed is staat DHL eind van de middag al voor de deur!
    Eens kijken of ik vanavond de lange zit voor Lawrence al ga maken...

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Eens hoor, smaken verschillen. Gandhi heb ik jaren geleden 1x gezien en vond hem vreselijk. Brownfacing kan tegenwoordig ook echt niet meer.
    zucht.....
    "A man's got to know his limitations", ...

  10. #85

    Standaard

    Ik hou zo persoonlijk niet van die boxsets waarin films zitten die feitelijk niets met elkaar te maken hebben. Mijn anders onfeilbaar (hum...) klassement draait dan dol.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #86

    Standaard

    De titels uit de boxset zijn gekozen na een stemming onder een groep mensen via diverse (social) media dus dat hebben ze gemeen. Op andere onderwerpen is het inderdaad niet mogelijk een overeenkomst te vinden en dat maakt de aanschaf van deze boxset dan ook lastig. Ik heb de ongelofelijke mazzel gehad dat ik deze twee titels geschonken kreeg om te recenseren, want anders had ik ze ook zeker niet in bezit gehad.

    NB: ik heb bij beide recensies nog even een disclaimer geschreven dat deze titels (helaas) (nog) niet apart verkrijgbaar zijn.

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik hou zo persoonlijk niet van die boxsets waarin films zitten die feitelijk niets met elkaar te maken hebben. Mijn anders onfeilbaar (hum...) klassement draait dan dol.
    Helemaal mee eens, echt onzinnig. Daarom geen aanschaf.

    Gandhi is vreselijk inderdaad. Heb niets met biopics die de hoofdpersoon als een soort heilige afschilderen (wat hij zeker niet was). En een bruingeschminkte witte acteur kan natuurlijk ook niet. Toegegeven, in Lawrence of Arabia gebeurde dit ook maar die film is 20 jaar ouder.
    Laatst aangepast door Oakey : 21-04-2021 om 19:12

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    De titels uit de boxset zijn gekozen na een stemming onder een groep mensen via diverse (social) media dus dat hebben ze gemeen.
    Dat is mager. Op die basis kan je Rocky en Revenge Of The Nerds ook in één box zetten, want in beide titels staat niet de letter A. Dat hebben ze gemeen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Dat is mager. Op die basis kan je Rocky en Revenge Of The Nerds ook in één box zetten, want in beide titels staat niet de letter A. Dat hebben ze gemeen.
    Graag de discussie over deze complete uitgave hier voeren: https://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?98049-Columbia-Classics-4K-Ultra-HD-Collection&highlight=columbia+classics+collection
    Dan houden we dit topic hier er schoon van en kunnen we het hebben over Lawrence of Arabia. Bedankt!

  15. #90

    Standaard

    Euh... dit topic is wel degelijk dat van de 4K-box, dit is dacht ik niet het LoA-topic.

    EDIT is blijkbaar al gebeurd. Never mind.
    Laatst aangepast door Werner : 22-04-2021 om 10:45
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik hou zo persoonlijk niet van die boxsets waarin films zitten die feitelijk niets met elkaar te maken hebben. Mijn anders onfeilbaar (hum...) klassement draait dan dol.
    Ik los dit op d.m.v. een "Box Set / Bundel" kolom in mijn filmbestand. Films die onderdeel zijn van een box set krijgen daar een notitie met de naam van de box set. De films zijn dan een stuk makkelijker vindbaar (want mijn collectie is verder op alfabetische volgorde gesorteerd).

    Mijn belangrijkste filmbestand is een in de Cloud opgeslagen Google spreadsheet. Ik voeg nieuwe films direct toe. Zo ben ik nooit afhankelijk van derde partijen (zoals blu-ray.com dat er recent meer dan een week uit lag) en kan ik er mijn eigen draai aangeven, bijvoorbeeld door het gebruik van specifieke subgenres ("70s Political Dramas and Thrillers, Gritty 70s, Set In New York, ..." etc.).

    Ik ben ook geen groot fan van deze box set. Maar ik heb er gelukkig niet al te veel voor betaald. Volgens mij iets van 70 euro op bol.com een tijdje terug. Dat is goed te overzien, neem ik de bagger titels voor lief.
    --

  17. #92

    Standaard

    Is er al nieuws over de volgende box?
    Tijdje terug kon je stemmen voor de de titels maar daarna niets meer vernomen.

  18. #93

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Helemaal mee eens, echt onzinnig. Daarom geen aanschaf.

    Gandhi is vreselijk inderdaad. Heb niets met biopics die de hoofdpersoon als een soort heilige afschilderen (wat hij zeker niet was). En een bruingeschminkte witte acteur kan natuurlijk ook niet. Toegegeven, in Lawrence of Arabia gebeurde dit ook maar die film is 20 jaar ouder.
    Hmm in de extra's is te zien dat hij heel erg lang in India is geweest om bruiner te worden. Dus ja brown facing? Volgens mij is het zijn echte kleur. Als ik een maand in Turkije zit met veel zon en water ben ik ook bijna een Turk.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Hmm in de extra's is te zien dat hij heel erg lang in India is geweest om bruiner te worden. Dus ja brown facing? Volgens mij is het zijn echte kleur. Als ik een maand in Turkije zit met veel zon en water ben ik ook bijna een Turk.
    De vader van Ben Kingsley komt uit India dus zijn casting zou hoe dan ook niet ter discussie moeten staan.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •