Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 94 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Columbia Classics 4K Ultra HD Collection

    Columbia Classics 4K Ultra HD Collection

    In deze topic kan er gediscussieerd worden over deze 4K UHD set!
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 11-08-2020 om 07:22

  2. #2

    Standaard

    Standaard
    Ik lees dat de set over de gehele wereld identiek zou zijn. Maar nu lees ik ook, dat de set in de UK geen sleeves heeft voor iedere film separaat. In de unboxing video's op youtube (US) heeft elke film een mooie sleeve. Ben benieuwd wat ik van Amazon ga krijgen.....

    Op het plaatje hier staan de sleeves.....De keepcases zouden het originele artwork hebben.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #3

    Standaard

    Ik heb afgelopen vrijdag de Nederlandse versie ontvangen van bookspot.nl. Echt een hele fraaie uitgave, inclusief een mooi, 80 pagina's tellend gebonden boekwerk met foto's en achtergrondinformatie over alle zes films. De films zitten overigens in gewone cases zonder slipcover, voor wie dat belangrijk vindt.
    Het meest benieuwd was ik naar Lawrence of Arabia in 4K en ik word niet teleurgesteld: wat een mooi beeld! Kleuren, contrast, scherpte, alles ziet er waanzinnig uit. Met afstand de mooiste 4K-film die ik tot nu toe gezien heb.

    Dit is de cover van Lawrence of Arabia:

    Lawrence of Arabia (4K) (A).jpg
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 25-08-2020 om 15:15
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #4

    Standaard

    En hier de cover scans van de andere titels in de NL-versie van deze boxset:

    Dr Strangelove (4K) (A).jpg. Gandhi (4K) (A).jpg. Jerry Maguire (4K) (A).jpg. Mr Smith Goes to Washington (4K) (A).jpg. League of Their Own, A (4K) (A).jpg

    Opmerking: In verband met de forse compressie die deze website toepast op geüploade afbeeldingen zie je de scans niet op ware grootte als je er op klikt. Excuus daarvoor.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 25-08-2020 om 15:15
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb afgelopen vrijdag de Nederlandse versie ontvangen van bookspot.nl. Echt een hele fraaie uitgave, inclusief een mooi, 80 pagina's tellend gebonden boekwerk met foto's en achtergrondinformatie over alle zes films. De films zitten overigens in gewone cases zonder slipcover, voor wie dat belangrijk vindt.
    Het meest benieuwd was ik naar Lawrence of Arabia in 4K en ik word niet teleurgesteld: wat een mooi beeld! Kleuren, contrast, scherpte, alles ziet er waanzinnig uit. Met afstand de mooiste 4K-film die ik tot nu toe gezien heb.

    Dit is de cover van Lawrence of Arabia:

    Lawrence of Arabia (4K) (A).jpg
    Dat klinkt als een erg mooie uitgave. Heel veel plezier er mee alvast! Leuke mix van films ook.
    Vroeg mij af of je de Blu-ray van LoA toevallig ook gezien hebt of eventueel vergeleken met de UHD en wat je daar van vond?
    Wil die set ook wel, maar gezien ik de Blu-rays van alle films heb weet ik niet of ik beter even op een prijsdaling kan wachten. Ligt aan hoe groot de upgrades zijn.

  6. #6

    Standaard

    Bij Amazon NL is deze fraaie boxset al te verkrijgen voor slechts 75,99. Ik weet niet of die nog veel goedkoper wordt. Je kunt eventueel ook wachten op de losse uitgaven die ongetwijfeld gaan verschijnen.

    Hier alvast een paar reviews:

    Columbia Classics Volume 1
    Lawrence of Arabia
    Gandhi
    Mr. Smith Goes to Washington
    Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
    Jerry Maguire
    A League of Their Own
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koroshiya Ichi Bekijk bericht
    Dat klinkt als een erg mooie uitgave. Heel veel plezier er mee alvast! Leuke mix van films ook.
    Vroeg mij af of je de Blu-ray van LoA toevallig ook gezien hebt of eventueel vergeleken met de UHD en wat je daar van vond?
    Wil die set ook wel, maar gezien ik de Blu-rays van alle films heb weet ik niet of ik beter even op een prijsdaling kan wachten. Ligt aan hoe groot de upgrades zijn.
    Ik heb onderstaande Blu-ray van Lawrence of Arabia uit 2012 jaren terug ooit eens gezien, en ik heb hem niet vergeleken met de 4K-versie, maar je hoeft geen expert te zijn om te zien hoeveel mooier deze 4K-versie is. Ik moet de film nog afkijken (hij duurt bijna 4 uur), maar ik geniet bij iedere scène.

    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #8

    Standaard

    Ik zit ook nog te twijfelen voor de set. Lawrence of Arabia is wel zeer de moeite waard, zo te zien. Dr Strangelove en Mr Smith heb ik hele mooie blu-ray's van, hoewel ik niet betwijfel dat de UHD's nog beter zijn. Gandhi heb ik zo'n 8 jaar geleden gezien, maar vond het geen bijzondere film. En Jerry Maguire en League of their Own heb al wel een paar keer gezien, maar zou ik niet zo snel opnieuw kopen.
    Lastig, want het is wel een mooie prijs voor 6 UHD's. Misschien toch maar wachten op de losse uitgaves, als die er oomen.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb de box ook in mijn bezit, zeer fraai en vrij zwaar stuk.
    Maar ik zou graag willen weten waarom er uberhaupt nog een dvd bijzit met extra's ipv op BD?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Bij Amazon NL is deze fraaie boxset al te verkrijgen voor slechts 75,99. Ik weet niet of die nog veel goedkoper wordt. Je kunt eventueel ook wachten op de losse uitgaven die ongetwijfeld gaan verschijnen.

    Hier alvast een paar reviews:

    Columbia Classics Volume 1
    Lawrence of Arabia
    Gandhi
    Mr. Smith Goes to Washington
    Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
    Jerry Maguire
    A League of Their Own

    Inmiddels naar EUR 107,--
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  11. #11

    Standaard

    Lawrence of Arabia was al enige tijd op 4k beschikbaar op iTunes en dat ziet al beter uit dan de blu-ray. Hoeveel beter zal hij met de optische disc uitzien.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #12

    Standaard

    De prijzen zijn weer overal omhoog gegaan tot dik boven de 100 euro. Ook bij Amazon.nl. Bij Bol.com eerst ook nog voor 75 nu ook dik voor 107 euro.

    Geen sleeves? Vreemd maar dat is in Nederland helaas heel vaak zo.

    https://www.youtube.com/watch?v=e4fUHVm82to
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  13. #13

    Standaard

    Ik heb absoluut interesse in de 4K UHD van Lawrence of Arabia, want die zit in de top 3 van mijn all time favourite movies. Maar om daar die box voor aan te gaan schaffen, nee. Neemt teveel ruimte in en de andere films kunnen me niet echt boeien (Dr Strangelove is wel aardig, maar verre van mijn favoriete Kubrik). Ik gok erop dat de films t.z.t. nog eens los uitkomen of dat er een budget-release van deze box uitkomt. Of dat de box zelf goedkoper wordt, zo groot is de markt voor dit soort releases niet immers. Als de box onder de €40 uitkomt wil ik het nog wel overwegen.

  14. #14

    Standaard

    "Lawrence of Arabia" gaat zeker ook los te verkrijgen zijn, al is er nog geen verschijningsdatum bekend gemaakt. Maar ik verwacht dat dit over een aantal maanden het geval zal zijn. Men wil eerst natuurlijk deze box verkopen...

    Hier
    zijn nog wat voorbeelden van hoe fantastisch de film er in 4K uitziet. Omdat het zo'n lange film is (bijna vier uur) is men zo verstandig geweest om de film over twee UHD-schijfjes te verspreiden, waarbij het gedeelte tot de pauze (Intermission) op de ene schijf staat en de rest op de andere schijf.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #15

    Standaard

    Ik mag hopen dat Lawrence of Arabia als losse release uitgebracht gaat worden. Als dat niet het geval is dan sla ik me tzt wel voor m'n kop dat ik deze release niet heb meegepikt.

    Maar goed: ik ben niet zo dol op dit soort enorme boxen waarvan ik het van de meeste titels ook niet zo heel belangrijk vind om ze op UHD blu-ray te bezitten. Ik wacht het nog eventjes af.

  16. #16

    Standaard

    Ik vond de prijs zo mooi voor een NL release en Sony steekt zijn nek uit om het hier uit te brengen, dat ik hem wel moest bestellen

    Is nog niet verzonden, misschien boven verwachting verkocht......
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #17

    Standaard

    Ik ben bang dat ik mijn bestelling niet meer ga krijgen. Deze staat nu op leveren morgenavond om 20 uur. De vorige keer dat een bestelling van mij daarop stond, werd hij na 2 weken door amazon geannuleerd.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  18. #18

    Standaard

    Ook maar aangeschaft voor 94,49 bij bookspot , ik heb daar vip korting.

    2 van de 4 films heb ik op blu ray de andere 4 heb ik nog nooit gezien.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Ik ben bang dat ik mijn bestelling niet meer ga krijgen. Deze staat nu op leveren morgenavond om 20 uur. De vorige keer dat een bestelling van mij daarop stond, werd hij na 2 weken door amazon geannuleerd.
    Waarom zou amazon annuleren? Het is gewoon een leverbaar product.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  20. #20

    Standaard

    Een mooie uitgave deze box, maar ik heb alleen belangstelling (op 4k Ultra HD) voor Lawrence of Arabia en MR. Smith goes to Washington, maar deze niet eens Nederlands ondertiteld.

  21. #21

    Standaard

    Ik heb mijn twijfels of deze films hier nog apart gaan uitkomen. De covers van de films hebben geen aparte EAN, wat ze anders wel hebben, zoals bij de Nolan box.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Waarom zou amazon annuleren? Het is gewoon een leverbaar product.
    Ja, dat was ook bij Jaws steelbook. En dat was toen ook een betere prijs, dan elders.
    Ik hoop dat ik ongelijk heb.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  23. #23

    Standaard

    En vanochtend de volgende identieke mail: we proberen meer items te bemachtigen.......
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    En vanochtend de volgende identieke mail: we proberen meer items te bemachtigen.......
    Dezelfde mail gehad. Ruikt naar een eventuele annulering binnen een x-aantal weken.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  25. #25

    Standaard

    De prijs waarvoor Amazon NL deze boxset aanbood was dan ook extreem laag. Bij alle overige (buitenlandse) vestigingen zit deze boven de 100 euro, net als bij bol.com en bookspot.nl. Toch vind ik dat Amazon deze voor de eerder geadverteerde prijs moet leveren, al zul je misschien even geduld moeten hebben.

    Overigens verwacht ik nog steeds dat de films in de boxset later dit jaar gewoon ook los verkrijgbaar zullen zijn. Of dat ook in Nederland/België het geval zal zijn, durf ik niet te zeggen, maar in de VS, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië en Duitsland zal dat zeker gebeuren. Dat de losse titels in de box geen barcode op de achterzijde van de hoes hebben staat daar mijns inziens los van.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •