De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.

Discussie: Batman (UHD)

  1. #1

    Standaard Batman (UHD)

    De eerste Batman-film krijgt nu de 4K-uitgave die de film verdient.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Zojuist ook Batman op 4K UHD gezien. Het is een nette uitgave geworden van deze film. Het is niet de beste film uit deze reeks, maar toch het bekijken (herkijken) alleszins waard, zeker na zovele jaren. Dan merk je hoeveel je alweer vergeten bent.

    Het UHD-beeld is netjes, maar niet spectaculair. Het beeld is over het algemeen behoorlijk scherp, maar er zitten ook wel wat softe momenten tussen. Contrast is over het algemeen prima en ook de detaillering in de donkere gedeelten is meestal goed. Af en toe is het beeld wat te donker, maar daar hebben meer UHD-uitgaven last van.
    De kleuren zien er verder goed uit, maar ik vind het geen demo-kwaliteit. De Wide Color Gamut-instelling is af en toe wat overdreven, wat o.a. leidt tot gezichtskleuren die er soms wat oranje uitzien. Ook wordt de kleur rood wat overdreven verzadigd neergezet, maar zo erg als bij andere UHD-titels is het gelukkig niet. Kortom, een nette UHD-presentatie, maar zeker niet het beste wat op dit gebied te verkrijgen is. Wat dat betreft vind ik "Lawrence of Arabia" op UHD een stuk indrukwekkender.

    Het geluid is verder uitstekend, ook via de koptelefoon die ik gebruik. Zeer gedetailleerd, met een grote spreiding.
    De extra's heb ik helaas niet bekeken.

    Film: 7,5
    Beeld: 8,5
    Geluid: 9
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 27-08-2020 om 09:51
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor jullie impressies heren. Heb alleen de oude Blu-ray eenmalig gezien en zit er aan te denken om deze en Batman Returns via iTunes aan te schaffen. Normaal zou ik voor de UHD gaan, maar die heeft volgens mij dezelfde extra's dus is dit een wat goedkopere 2e optie.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •