Pagina 7 van 11 EersteEerste ... 34567891011 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 272 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    De Duitse Hobbit boxset is hier ook binnen.
    Heel erg 'bare bone' maar dat vind ik niet erg. Het zijn zes UHD discs (dus geen BR, maar de extra's kijk ik toch niet) in een blauwe dikke keepcase.
    Naar verluid is er al de mogelijkheid om de blauwe keepcase om te ruilen voor een zwarte bij Universal. Waarom je dat zou doen... Dan ben je wel érg puristisch bezig. Die box is toch onzichtbaar op de plank

    Het derde deel heeft iets meer taalsporen en ondertiteling, al moet ik de eerste disc nog gaan bekijken. Naar het schijnt hebben de eerste twee films alleen Engelse en Duitse (SDH) subs. Maar het was mij toch te doen om de Engelse subs.

    Nu nog wachten op de LotR trilogie, en dan kijken in de kerstvakantie
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Kijkend, naar de teksten: ja.
    Zonet feedback gehad van bol.com dat de steelbooks versies van LOTR 4K niet meer binnenkomen. Ze hebben nieuwe voorraad terug van de 4K begin januari maar dan zullen het niet de steelbook versies zijn. Dit hebben ze me laten weten op Twitter. Heb de set dan maar besteld om Amazon.nl.

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kantera Bekijk bericht
    Zonet feedback gehad van bol.com dat de steelbooks versies van LOTR 4K niet meer binnenkomen. Ze hebben nieuwe voorraad terug van de 4K begin januari maar dan zullen het niet de steelbook versies zijn. (...)
    Dat zou dus betekenen dat er in ons land dus wel 'gewone' (goedkopere) uitgaven uitgebracht gaan worden. Eerder liet forumlid Wedlock weten dat dit (vermoedelijk) niet ging gebeuren. Vond dat ook al zo vreemd.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 07-12-2020 om 14:51
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #154
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Kan ook zijn dat ze de Engelse gaan aanbieden. Doen ze wel vaker. Die zijn ook pas in januari weer leverbaar. Mijn set van Amazon uk heb ik vandaag binnengekregen. Alle stickers inclusief leeftijdlogo's kunnen van de slipcover af, zelfs op de rug. Grote keep case met alle discs. Ze zaten er nog goed in.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Kan ook zijn dat ze de Engelse gaan aanbieden. Doen ze wel vaker. Die zijn ook pas in januari weer leverbaar. Mijn set van Amazon uk heb ik vandaag binnengekregen. Alle stickers inclusief leeftijdlogo's kunnen van de slipcover af, zelfs op de rug. Grote keep case met alle discs. Ze zaten er nog goed in.
    Nou dat is een mooi vooruitzicht, hoop hem vandaag te ontvangen.

  6. #156
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Eerste disk bekeken en wat een beeld- en geluidskwaliteit.... superscherp, perfecte kleuren en een waar feest.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Eerste disk bekeken en wat een beeld- en geluidskwaliteit.... superscherp, perfecte kleuren en een waar feest.
    Geen dnr opgemerkt? Moet nog tot de 16de wachten....
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  8. #158
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee, niet echt. Maar als het al zo scherp is, is dnr überhaupt minder actief, s er al sprakevan zou zijn. Maar een eerste indruk kan best te indrukwekkend zijn. De oudste zag er in ieder geval zeer goed uit. Ben ook pas bij disk 2.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #159

    Standaard

    Ik persoonlijk zie in de meeste gevallen weinig verschil in scherpte tussen een gewone Blu-ray en een UHD-schijfje van een film. Met name bij recente films is dat nauwelijks waarneembaar, zeker niet als je op een normale kijkafstand zit. Bij oudere films kun je dat vaker wel zien, maar ook dan is dat niet altijd een verschil van dag en nacht. Het zijn met name HDR (of Dolby Vision) en WCG (Wide Color Gamut) die het verschil bij UHD maken. Bij sommige UHD's slaan ze compleet door met volstrekt onnatuurlijke (knal)kleuren, terwijl als je HDR en WCG zorgvuldig toepast kan het echt prachtig zijn. Ik denk dat bij "Lord of the Rings" het verbeterde contrast eerder voor een grotere, zichtbare scherpte-indruk voert dan de hogere pixelwaarde.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #160

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik persoonlijk zie in de meeste gevallen weinig verschil in scherpte tussen een gewone Blu-ray en een UHD-schijfje van een film. Met name bij recente films is dat nauwelijks waarneembaar, zeker niet als je op een normale kijkafstand zit. Bij oudere films kun je dat vaker wel zien, maar ook dan is dat niet altijd een verschil van dag en nacht. Het zijn met name HDR (of Dolby Vision) en WCG (Wide Color Gamut) die het verschil bij UHD maken. Bij sommige UHD's slaan ze compleet door met volstrekt onnatuurlijke (knal)kleuren, terwijl als je HDR en WCG zorgvuldig toepast kan het echt prachtig zijn. Ik denk dat bij "Lord of the Rings" het verbeterde contrast eerder voor een grotere, zichtbare scherpte-indruk voert dan de hogere pixelwaarde.
    Wat vind jij een normale kijkafstand? Dat is voor iedereen verschillend. Hou je de gemiddelde berekening aan, dus 1 a 1,5 de diameter qua afstand? Voor mij zijn de meerwaardes van 4K voornamelijk de resolutie en HDR inderdaad. WCG hebben bijna alle UHD's en ik bekijk het liefste met DV.

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Wat vind jij een normale kijkafstand? Dat is voor iedereen verschillend. Hou je de gemiddelde berekening aan, dus 1 a 1,5 de diameter qua afstand? Voor mij zijn de meerwaardes van 4K voornamelijk de resolutie en HDR inderdaad. WCG hebben bijna alle UHD's en ik bekijk het liefste met DV.
    Mijn 4K TV (49 inch) staat in de woonkamer en we zitten op 3-3,5 meter daar vanaf. Dat vinden wij een 'normale' kijkafstand. Kan in ons geval ook niet anders, want een grotere TV in de woonkamer wil mijn vriendin niet (en ik eigenlijk ook niet) en we kunnen niet variëren met de zitplaats (bank). Die staat al bijna half in de woonkamer (twee meter van de muur).
    Op zolder - in mijn 'man cave', heb ik een 55 inch staan (Full HD) en daar zit ik meestal op 2,5 meter (met die kijkpositie kan ik overigens wél variëren). Dichterbij kijken/zitten vind ik echter onprettig omdat je dan het totale beeld niet meer in één keer kan overzien. Eigenlijk zou ik daar ook op 3-3,5 meter moeten gaan zitten voor een normale kijkafstand.

    Om de hogere resolutie van een 4K-beeld t.o.v. Full HD te kunnen waarnemen, moet je óf op 1,5 meter gaan zitten óf een TV van 85 inch of groter nemen. Beide opties zijn voor ons dus niet van toepassing. Dat het scherpteverschil tussen een Blu-ray en de 4K UHD-uitgave van een film vaak erg klein is wordt overigens in het merendeel van de recensies die ik gelezen heb, bevestigd. HDR, WCG en Dolby Vision maken het verschil, niet de hogere resolutie. En voor de Dolby Atmos-fanboys natuurlijk het geluid, niet te vergeten.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #162

    Standaard

    Op die afstand met een 49" tv zal je het verschil in scherpte inderdaad niet gaan zien. Dan moet je of een 65" hebben of minimaal 1 meter dichterbij gaan zitten. Dat is nu eenmaal hoe resolutie en afstand werkt. Ik heb zelf een 55" oled en zit net geen 3 meter van mn tv af. Ik zie het verschil wel, maar mn volgende tv wordt wel een 65" HDR zie ik wel degelijk. Een goede 4K disc (Sony en Warnee vaak) kan dan echt van het scherm spatten maar ook heel subtiel zijn in donkere scenes.
    LG OLED 55C8
    LG UBK90 4K bluray speler
    Denon AVR-X1400H receiver
    Playstation 4 Pro

  13. #163

    Standaard

    Een 65 inch (of groter) zal ik never nooit gaan kopen. Echt veel te groot, zowel voor in de woonkamer als voor op mijn filmzolder. 55 inch is dan echt de ideale maat. Voor mij is groter niet altijd beter. Als ik een enkele keer in de bioscoop ben erger ik me ook altijd aan de matige beeldkwaliteit. Nee, de weergave van een film op mijn TV is vele malen beter dan de projectie op het witte doek in de bioscoop, vooral met betrekking tot kleurweergave en contrast. Maar enfin, we dwalen af. Deze discussie hoort ergens anders thuis.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht

    Om de hogere resolutie van een 4K-beeld t.o.v. Full HD te kunnen waarnemen, moet je óf op 1,5 meter gaan zitten óf een TV van 85 inch of groter nemen. Beide opties zijn voor ons dus niet van toepassing. Dat het scherpteverschil tussen een Blu-ray en de 4K UHD-uitgave van een film vaak erg klein is wordt overigens in het merendeel van de recensies die ik gelezen heb, bevestigd. HDR, WCG en Dolby Vision maken het verschil, niet de hogere resolutie. En voor de Dolby Atmos-fanboys natuurlijk het geluid, niet te vergeten.
    Dat laatste ben ik niet met je eens. Wij zitten zo'n 4 meter van onze 65" TV af en dan zie ik wel verschil, ook soms zeker wel bij een recente BD tov de UHD. Tuurlijk, ik let er dan wel specifiek op bij het maken van een recensie, maar ik vind vaak een UHD een stuk strakker dan een BD, ook bij recente producties. Maar inderdaad, zoals gezegd zie je het verschil minder goed op een kleinere TV met een (relatief) best grote kijkafstand.

  15. #165

    Standaard

    Dus weer even on toppic:
    Had de steelbook versie van de hobbit bij bookspot gepreorderd en wat ik al raar vond is dat die pas de 16de verwacht kon worden. Maar oke geen probleem.
    Krijg ik een mail dat hij niet leverbaar is en ik hem pas zou kunnen krijgen wanneer weer beschikbaar...
    Dan bestel je hem een dikke maand van te voren... hoe kan dan zo iets gebeuren... jammer hellaas dan maar.
    Bookspot bestel ik in iedergeval niet meer zo snel iets.

  16. #166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Murthag Bekijk bericht
    Dus weer even on toppic:
    Had de steelbook versie van de hobbit bij bookspot gepreorderd en wat ik al raar vond is dat die pas de 16de verwacht kon worden. Maar oke geen probleem.
    Krijg ik een mail dat hij niet leverbaar is en ik hem pas zou kunnen krijgen wanneer weer beschikbaar...
    Dan bestel je hem een dikke maand van te voren... hoe kan dan zo iets gebeuren... jammer hellaas dan maar.
    Bookspot bestel ik in iedergeval niet meer zo snel iets.
    Het zou zo maar kunnen dat ook bol.com om wat voor reden dan ook niet kan leveren. Bij bol zijn de prijzen trouwens weer terug op het 'oude' niveau (162 euro)
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Het zou zo maar kunnen dat ook bol.com om wat voor reden dan ook niet kan leveren. Bij bol zijn de prijzen trouwens weer terug op het 'oude' niveau (162 euro)
    De nl-editie staat nu als niet leverbaar.

    De Franse editie, zal die editie van 162 euro zijn.

    Inmiddels is wel bestelbaar een standaardeditie voor 89,99 euro, en leverbaar vanaf 31 maart 2021.

    Ook lotr is nu beschikbaar als standaard editie.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 10-12-2020 om 13:24
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    De nl-editie staat nu als niet leverbaar.

    De Franse editie, zal die editie van 162 euro zijn.

    Inmiddels is wel bestelbaar een standaardeditie voor 89,99 euro, en leverbaar vanaf 31 maart 2012.
    Zo! Vooruitziende blik!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  19. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Zo! Vooruitziende blik!
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 10-12-2020 om 13:27
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  20. #170

    Standaard

    Lord of the rings 4K weer te bestellen bij amazon.de voor 60 euro:

    https://www.amazon.de/dp/B08KHWNPTC?...&tag=areadvd0e
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  21. #171

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Lord of the rings 4K weer te bestellen bij amazon.de voor 60 euro:

    https://www.amazon.de/dp/B08KHWNPTC?...&tag=areadvd0e
    Dat was dan maar heel kort: "Momenteel niet beschikbaar".
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  22. #172

    Standaard

    Ik voorspel dat het niet lang zal duren voor er een leuke aanbieding komt van de box, zeker bij amazon Italië.

  23. #173

    Standaard

    Ik had graag mijn vrouw en mijn kinderen ook willen laten kennismaken met LOTR en The Hobbit. Hoe bekijken jullie deze films tegenwoordig? Bekijk ik ze gewoon zoals ik ze destijds gezien heb, dus eerst LOTR trilogie en dan The Hobbit trilogie of kijken sommigen het chronologisch, dus eerst The Hobbit trilogie? Alvast bedankt!

  24. #174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kantera Bekijk bericht
    Ik had graag mijn vrouw en mijn kinderen ook willen laten kennismaken met LOTR en The Hobbit. Hoe bekijken jullie deze films tegenwoordig? Bekijk ik ze gewoon zoals ik ze destijds gezien heb, dus eerst LOTR trilogie en dan The Hobbit trilogie of kijken sommigen het chronologisch, dus eerst The Hobbit trilogie? Alvast bedankt!
    Toch met LOTR beginnen, vanwege de introductie van Bilbo en Frodo.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  25. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kantera Bekijk bericht
    Ik had graag mijn vrouw en mijn kinderen ook willen laten kennismaken met LOTR en The Hobbit. Hoe bekijken jullie deze films tegenwoordig? Bekijk ik ze gewoon zoals ik ze destijds gezien heb, dus eerst LOTR trilogie en dan The Hobbit trilogie of kijken sommigen het chronologisch, dus eerst The Hobbit trilogie? Alvast bedankt!
    Hoe oud zijn je kinderen? Want het zijn niet bepaald erg toegankelijke films. Bovendien hebben de films een leeftijdskeuring van 12 jaar en ouder, voor zover ik me weet te herinneren. Daar zou ik toch wel rekening mee houden.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 7 van 11 EersteEerste ... 34567891011 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •