De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Pathé haalt THE LORD OF THE RINGS trilogie terug naar de bioscoop - met Extended Editions

    Pathé haalt THE LORD OF THE RINGS trilogie terug naar de bioscoop - met Extended Editions

    Lees dit artikel
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 17-09-2020 om 13:07

  2. #2

    Standaard

    Mooi nieuws Ludo. Dan zullen deze extended vast ook wel in een blu-ray 4K versie uitkomen verwacht ik.
    *LG OLED 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3* B&W 702S3* Klipsch R115-SW* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Hepta Bariton sub* Atmos Dali Alteco* RU Connected* Next box* Antimode 8033 SII.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RHK Bekijk bericht
    Mooi nieuws Ludo. Dan zullen deze extended vast ook wel in een blu-ray 4K versie uitkomen verwacht ik.
    Daar is elders in het forum al een thread over.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #4

    Standaard

    Ben benieuw of je de film bij Pathe dan ook werkelijk in goede kwaliteit kan zien...
    Want de meeste zalen van Pathe zijn voorzien van 2K lamp projectoren, en slechts enkele hebben 4K lazer (zelfs hun Dolby Cinema is een light version).

    Ik heb vorig jaar in Hilversum in de Dolby Cinema The Matrix in 4K Dolby Vision en Dolby Atmos gezien.
    De zaal daar heeft de volledige specs, oftewel 2x een 4K laserprojector, is compleet zwart zonder Noodverlichting bordjes die aan staan
    en dat zie je hoe goed en indrukwekkend een oudere film kan zijn...
    "A man's got to know his limitations", ...

  5. #5

    Standaard

    LOTR is toch analoog geschoten op 35 mm? Het native formaat is dus ook gewoon analoog, maar geen enkele bios kan dat nog afpelen? Het voordeel van 4K-projectie zie ik niet bij deze film...

  6. #6

    Standaard

    Er is enige verwarring. In. het persbericht wordt niet gesproken over 4k. In de bioscoop zullen de de bestaande, 35 mm formaat gespeeld worden. De 4k zijn nog in de maak voor een release later, mogelijk in december maar vermoedelijk pas in 2021.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  7. #7

    Standaard

    De films zijn op 35mm geschoten en hebben een 2K digital intermediate gekregen, vanwege de CGI etc. De bioscopen van tegenwoordig zijn zo ongeveer allemaal digitaal en projecteren in 2K. De aankomende Ultra HD Blu-ray zal dus naar alle waarschijnlijkheid een upscale van de al bestaande 2K DI zijn, want het zal een godsvermogen kosten om de CGI in 4K te renderen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •