Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 64 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Flintstones: The Complete Series

    The Flintstones: The Complete Series



    Warner Bros. Home Entertainment has officially announced and detailed its upcoming Blu-ray release of The Flintstones: The Complete Series (1960-2015). The ten-disc box set will be available for purchase on October 27.

    Studio description: The Flintstones: The Complete Series is boulder-sized fun for the whole family. Fans of all ages will crack up at the misadventures of the Flintstones and Rubbles, who consistently find themselves caught between a rock and a hard place. Living in the suburbs in the town of Bedrock, Fred Flintstone is a devoted husband who is employed at the Slate Rock and Gravel Company. He is married to Wilma, a smart, strong-willed red-headed beauty. Their next-door neighbors and friends are Barney and Betty Rubble. The four of them are always involved in variety of hilarious shenanigans of every-day living. Although they live in pre-historic times, they have modern conveniences but they are made from stone age materials and mainly powered by animals. Since the stone age, The Flintstones has delivered entertainment that never shales to delight each new generation. And now, all 166 episodes are available for the first time in high definition. So grab a Bronto burger and Cactus Coola, and settle in to watch the first primetime animated television series and celebrate 60 years of history in the making.

    The Flintstones first premiered on ABC in 1960 and became a hit. It was the first animated series to air in primetime on US television and was the first adult-targeted cartoon on TV. At one point, The Flintstones was the longest-running series of its genre and was the first animated series to be nominated for the Primetime Emmy™ Award for Outstanding Comedy Series. After the show's initial run ended in 1966, The Flintstones continued to appear on television in subsequent series and specials including The Pebbles and Bamm-Bamm Show, The Flintstone Comedy Hour, The New Fred and Barney Show, The Flintstone Kids and many others. Episodes of the original series aired in syndication continuously for decades after the show's initial run.

    "The Flintstones enduring popularity and mass appeal has captivated fans of all ages for six decades," said Mary Ellen Thomas, Senior Vice President Originals, Animation and Family Marketing. She added, "There was nothing like The Flintstones on television when the program first debuted. It was a show that left a lasting impact, paving the way for other primetime animated series that would follow in later years. We have put all six seasons of this trailblazing show on Blu-ray for fans to enjoy in gorgeous high definition. If you have fond memories of watching The Flintstones on television, you will love how the show looks on Blu-ray with its superior picture quality."

    Special Features and Content

    • ALL SIX SEASONS - 166 EPISODES
    • The Man Called Flintstone
    • The Flintstones and WWE: Stone Age Smackdown!

    Video
    Codec: MPEG-4 AVC
    Resolution: 1080p
    Aspect ratio: 1.78:1
    Original aspect ratio: 1.33:1, 1.78:1, 1.85:1

    Audio
    English: DTS-HD Master Audio 5.1
    French: Dolby Digital 5.1
    Spanish: Dolby Digital 5.1


    Subtitles
    The Flintstones
    English SDH
    The Flintstones and WWE: Stone Age Smackdown!
    English SDH, French, Spanish


    Discs
    Blu-ray Disc
    Ten-disc set (10 BD)

    Playback
    Region A (B, C untested)

    Waarschijnlijk is deze Box-set gewoon regiovrij, aangezien bijna alles van Warner Bros dat is!


    Laatst aangepast door DVD Watcher : 12-10-2020 om 17:42

  2. #2

    Standaard

    Deze box verschijnt ook in Nederland op Blu-Ray maar dan op 21 Oktober 2020.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  3. #3

    Standaard

    Alle afleveringen op 10 schijven... als dat maar goed gaat.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Deze box verschijnt ook in Nederland op Blu-Ray maar dan op 21 Oktober 2020.
    Met Nederlandse ondertiteling?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Belangrijke mededeling!!!:

    This is important. As many people as possible need to contact WHV and make sure they are aware of this before they release this box set:

    Quote:
    @hbomax
    's The Flintstones are missing some pre-logue animation that occurs before the intro. Only a very small amount of the episodes retained it, most are missing. They contain story details so this is bad. Images are a list of episodes with this pre-logue missing.

    https://twitter.com/rlaPHOENiX/statu...16800929177600



    The HD masters are on HBO Max, so unfortunately it is incredibly likely that these omissions will be carried over to the Blu-ray.

    Email -
    whv@wb.com and Sherri.Bogard@warnerbros.com

    Bron: https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=330302

  6. #6

    Standaard

    Ik houd het wel bij de dvd-boxen. Past beter bij de oudheid van de serie. En blijkbaar ook completer als ik bovenstaand lees. Wie verzint het nu om het stuk voor de leader weg te laten.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Ik houd het wel bij de dvd-boxen. Past beter bij de oudheid van de serie. En blijkbaar ook completer als ik bovenstaand lees. Wie verzint het nu om het stuk voor de leader weg te laten.
    Ik prefereer altijd Blu-ray boven dvd, maar voor één keer lijkt het inderdaad dit keer niet zo, dus ik geef je gelijk.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Met Nederlandse ondertiteling?
    Yep, er staan Nederlandse en Franse ondertitels op.....Engelse soundtrack.

    En de cover :

    BX%20The%20Flintstones%20CSR%20BD%203d.jpg
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Belangrijke mededeling!!!:

    This is important. As many people as possible need to contact WHV and make sure they are aware of this before they release this box set:

    Quote:
    @hbomax
    's The Flintstones are missing some pre-logue animation that occurs before the intro. Only a very small amount of the episodes retained it, most are missing. They contain story details so this is bad. Images are a list of episodes with this pre-logue missing.

    https://twitter.com/rlaPHOENiX/statu...16800929177600



    The HD masters are on HBO Max, so unfortunately it is incredibly likely that these omissions will be carried over to the Blu-ray.

    Email -
    whv@wb.com and Sherri.Bogard@warnerbros.com

    Bron: https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=330302
    Ofcourse, het zal een keertje wel goed gaan...

  10. #10

    Standaard

    Het gaat hier alleen maar om de veronderstelling dat omdat op HBOmax een gedeelte van de "pre-logue animations" ontbreekt, dit zeer waarschijnlijk ook bij de Blu-ray uitgave het geval zou zijn. Het gaat hier voor zover ik heb kunnen nagaan om pre-views, niet om de start van de aflevering. Veronderstellingen gedaan op bluray.com, dat dit te maken zou kunnen hebben met het niet beschikbaar zijn van het originele film-materiaal houden ook geen stand. Ze staan wel op de DVDs, en previews kunnen "gekopieerd" worden uit de aflevering zelf. Vaak staan deze pre-views niet eens op de DVDs. Werden oorspronkelijk in Europa ook nooit uitgezonden.
    Zou wel slordig zijn als sommige afleveringen wel, en andere niet zijn voorzien van deze pre-views.
    Afwachten dus.

    Als je deze box op bol.com zoekt, en niet hebt kunnen vinden; Ze hebben "Flintstones" verkeerd geschreven: Flinstones. vandaar...

    & Warner laat ons deze keer niet in de steek.
    Laatst aangepast door The Workaholic : 12-10-2020 om 02:15

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Het gaat hier alleen maar om de veronderstelling dat omdat op HBOmax een gedeelte van de "pre-logue animations" ontbreekt, dit zeer waarschijnlijk ook bij de Blu-ray uitgave het geval zou zijn. Het gaat hier voor zover ik heb kunnen nagaan om pre-views, niet om de start van de aflevering. Veronderstellingen gedaan op bluray.com, dat dit te maken zou kunnen hebben met het niet beschikbaar zijn van het originele film-materiaal houden ook geen stand. Ze staan wel op de DVDs, en previews kunnen "gekopieerd" worden uit de aflevering zelf. Vaak staan deze pre-views niet eens op de DVDs. Werden oorspronkelijk in Europa ook nooit uitgezonden.
    Zou wel slordig zijn als sommige afleveringen wel, en andere niet zijn voorzien van deze pre-views.
    Afwachten dus.

    Als je deze box op bol.com zoekt, en niet hebt kunnen vinden; Ze hebben "Flintstones" verkeerd geschreven: Flinstones. vandaar...
    Nee, in een paar gevallen gaat het om previews of beter gezegd 'clipjes uit de aflevering die er later dus nog een keer in zitten', maar meerdere afleveringen hebben daar, zover ik het topic op Bluray.com goed heb gelezen, ook daadwerkelijke 'cold open'-sequences zitten die een deel van het plot bevatten, stukjes die in de rest van de aflevering niet meer terugkomten En daarnaast: ze staan wel op de DVDs, dus het is bijzonder dat dit hoogstwaarschijnlijk geskipt is.

    Verder schrijft men in het Amerikaanse topic dat dit project oorspronkelijk onder leiding stond van één van de hogere mensen bij Warner Archive Collection, maar dat zij het qua budget en resources niet voor elkaar kregen om álle afleveringen te restaureren op de wijze zoals zij dat wilden doen. In de staat zoals ze dat wel eerder hebben gedaan met The Jetsons en Jonny Quest: lossless geluid en geen al te heftige DNR op het beeld. Warner Home Video heeft bij de Blu Ray-uitgave van Scooby Doo, Where Are You laten zien veel afleveringen op één disk te pompen, DNR flink erop los te laten en verder weinig omkijken naar bitrates en whatnot te hebben. Kwalitatief uiteindelijk alsnog inderdaad beter dan de DVDs ooit eruit zagen, maar had nog zoveel beter gekund. En dat is ook de gedachte die men nu heeft bij deze boxset. En jongens, het gaat hier om de F'ing Flintstones! Op bluray.com zijn ze al aan het speculeren dat de volledige serie niet op 10, maar zelfs op 8 disks komt te staan, omdat disks 9 en 10 dan voor de twee films zijn weggelegd. Dat zou (meer dan?) twintig afleveringen per disk betekenen!

    Verder is het, over die specials gesproken, überhaupt héél raar om de WWE-special samen met 'A Man Called Flintstone' als enige nieuwe extra's hierop te hebben. A Man Called Flintstone is meer dan terecht en is een primeurtje, nog niet eerder op Blu-Ray verschenen, maar de WWE-special is een zwaar matig ontvangen marketingspecial uit 2015 rondom het worstelmerk. Heeft werkelijk niks te maken op deze boxset; de directe vervolgen op de serie, de TV-films 'I Yabba-Dabba-Doo' en 'HollyRock-A-Bye-Baby' uit de 90's, of 'The Flintstones: On The Rocks' zouden er meer tussen passen, maar de eerstgenoemde twee komen met nog een berg specials (en ook weer de bioscoopfilm 'A Man Called Flintstone') uit op een 2-disc DVD-set. 'On The Rocks' is na uitzending in 2001* helemaal nooit verschenen op home video of dvd.

    *On The Rocks is de laatste Flintstones-TV film waar William Hanna zijn medewerking aan verleende, en probeerde wat meer richting de stijl van de eerste twee seizoenen van de originele serie te gaan. Deze had dus perfect gepast op deze set, en niet de WWE-special (die al op Blu Ray schijnt te zijn uitgebracht, ook nog).

    Lang verhaal kort: ik wacht het even af, ik denk dat ik 't aankijk, maar gok dat ik 'm vriendelijk oversla.

    EDIT: En geen enkele kerstspecial! Najaaaa!
    Laatst aangepast door Samba-boy : 12-10-2020 om 02:36

  12. #12

    Standaard

    Update: blijkt dat Stone Age SmackDown en A Man Called Flintstone in SD(!) op de laatste disk staan, samen met 13 afleveringen.
    Bizar dat ze deze twee producties vervolgens in SD op de set knallen. Wat dóet die worstel-special daar überhaupt?

    EDIT: en er schijnt meer mis te zijn. Éen van de afleveringen mist ALLE geluidseffecten en muziek. Alleen de dialoog is overgebleven (Bron: https://twitter.com/HighDefDiscNews/...64469674377221)

    Gaat lekker.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Update: blijkt dat Stone Age SmackDown en A Man Called Flintstone in SD(!) op de laatste disk staan, samen met 13 afleveringen.
    Bizar dat ze deze twee producties vervolgens in SD op de set knallen. Wat dóet die worstel-special daar überhaupt?

    EDIT: en er schijnt meer mis te zijn. Éen van de afleveringen mist ALLE geluidseffecten en muziek. Alleen de dialoog is overgebleven (Bron: https://twitter.com/HighDefDiscNews/...64469674377221)

    Gaat lekker.
    Echt schandalig dat ze zulk prutswerk durven te gaan verkopen. Ik hou het wel op mijn (DVD) seizoen boxen, welke ik al jaren in huis heb. Dit zijn de US boxen, welke regiovrij zijn. Dan weet ik zeker dat ik ze in huis heb zoals ze waren.

  14. #14

    Standaard

    In dat geval kunnen ze die set voor mijn part in het achterwerk van een brontosaurus steken.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #15

    Standaard

    Jammer dat er zoveel mis lijkt te zijn.
    Keek er wel naar uit, ook al heb ik de DVD's.

  16. #16

    Standaard

    Het blijkt dat een groot deel van de oudere dvd-extra's naar de nieuwe box is overgeheveld. Groot deel, want natuurlijk niet alles. Zo lijkt het erop dat de audio-commentaartracks bij enkele afleveringen verdwenen zijn.

    Oh ja, en dan heb ik het nog niet over het beeld gehad. Er is een digitaal panelgesprek geweest door enkele archivarissen, deskundigen en stemacteurs van de moderne films (want praten met dode stemacteurs lult zo lastig), en daarin kwamen de eerste remastered beelden naar voren. Ik kijk nauwelijks tot nooit op het bovenstaande blu-ray.com-forum, maar voor deze release heb ik een uitzondering gemaakt en alles uitgebreid doorgenomen. Reden: ik wilde de kwaliteit weten. Op het forum waren ze al wat luchtkastelen gewend, gezien een eerdere Scooby Doo-set ook strak stond van digitale vernaggeling. En zie hier, een vergelijking. Nogmaals, met dank aan het forum van blu-ray:

    (DVD)


    Blu-ray (Let op: door YouTube-compressie getrokken, still uit panelgesprek)


    Grain: non-existent. HD: netjes. Maar die grasmat die van subtiel verkleurend groen ineens verandert in neongroen, dat vind ik heftig.
    Laatst aangepast door Samba-boy : 19-10-2020 om 16:13

  17. #17

    Standaard

    FYI

    Er is al een disc replacement program aangekondigd door WB in de USA: https://twitter.com/BillHuntBits/sta...10729998479361

    Een aflevering op Disc 1 heeft enkel dialogue & geen muziek/effecten.

    Vraag me af hoe ze dat gaan opvangen met de Benelux release.

  18. #18

    Standaard

    Dat wil ik ook wel eens weten.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Het gaat hier alleen maar om de veronderstelling dat omdat op HBOmax een gedeelte van de "pre-logue animations" ontbreekt, dit zeer waarschijnlijk ook bij de Blu-ray uitgave het geval zou zijn.
    Het is inmiddels duidelijk geworden dat alle "pre-logue animations" gewoon op de bluray staan. Er ontbreekt in die zin niets.
    Jammer dat er weer van alles vooraf wordt verondersteld, en dat er van alles mis zou zijn met een release, wat dan niet waar blijkt te zijn.
    Er is inderdaad een fout gemaakt bij één aflevering, en die wordt gecorrigeerd. Dit gebeurt helaas wel vaker. Bij Star Trek The Next Generation, was er van alles mis met het geluid van seizoen 1, Bij de Batman televisie serie uitgave uit 2014 moesten er ook 2 discs worden vervangen vanwege ontbrekende gedeelten.
    Zou inderdaad niet mogen gebeuren.
    De beeldkwaliteit is verder prima, in vergelijking met de DVD's zijn de beelden iets lichter, wat ook niet ongebruikelijk is. Vanwege het typische karakter van dit soort animaties (geen camerabewegingen, meestal maar 12 unieke beeldjes per seconde, een min of meer stilstaand beeld waarbij bijvoorbeeld alleen maar de mond beweegt, een beperkt aantal kleuren, geen "skintones' en "textures", en er geen minuscule details aanwezig zijn) maakt het mogelijk 17 afleveringen op één bluray te zetten.
    Het beeld is gewoon schoner, maar wat te verwachten viel, niet echt scherper, omdat er gewoon niet meer detail in zit.

  20. #20

    Standaard

    Als ik dan lees dat het niet noemenswaardig verschil geeft dan vind ik het niet waard ook al is het wel compleet. Op Bol zie ik hem trouwens niet staan.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Als ik dan lees dat het niet noemenswaardig verschil geeft dan vind ik het niet waard ook al is het wel compleet. Op Bol zie ik hem trouwens niet staan.
    Voila: https://www.bol.com/nl/p/the-flinsto...0000009346054/ € 63,99

    Alleen die ondertitel 'La Famille Pierrafeu''
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 29-10-2020 om 13:52

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Als ik dan lees dat het niet noemenswaardig verschil geeft dan vind ik het niet waard ook al is het wel compleet. Op Bol zie ik hem trouwens niet staan.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Als je deze box op bol.com zoekt, en niet hebt kunnen vinden; Ze hebben "Flintstones" verkeerd geschreven: Flinstones. vandaar...
    Als je de serie al compleet op DVD hebt, voegt het inderdaad niet veel toe. Ik vind de ondertitels ook wat minder goed leesbaar dan op DVD (vooral bij lichte achtergronden, formaat is wel groot genoeg).

  23. #23

    Standaard

    Er is nog iets raars op de Amerikaanse release. De extra's zijn ook voorzien van Nederlandse ondertitels volgens dvdcompare. Terwijl de afleveringen alleen Engelse en Franse ondertitels hebben.

    http://www.dvdcompare.net/comparison....php?fid=55595

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pietdvd Bekijk bericht
    Er is nog iets raars op de Amerikaanse release. De extra's zijn ook voorzien van Nederlandse ondertitels volgens dvdcompare. Terwijl de afleveringen alleen Engelse en Franse ondertitels hebben.

    http://www.dvdcompare.net/comparison....php?fid=55595
    US release zou ook moeten NL subs hebben (source). Krijg de US box volgende week binnen, zal dan dubbelchecken.

    EDIT: volgens TheDigitalBits toch enkel op extra's. Zou dus kunnen dat WhySoBlu verkeerd is.
    Laatst aangepast door Kev : 04-11-2020 om 18:52

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Het is inmiddels duidelijk geworden dat alle "pre-logue animations" gewoon op de bluray staan. Er ontbreekt in die zin niets.
    Jammer dat er weer van alles vooraf wordt verondersteld, en dat er van alles mis zou zijn met een release, wat dan niet waar blijkt te zijn.
    "Wat dan niet waar blijkt te zijn"? Omdat men aankaart wat er op een forum als deze in Amerika wordt besproken, omdat WB as usual zelf amper of hoogstens gebrekkig informatie geeft?

    Een moderne digitale TV-special die níets op die set terzake doet, samen met dé bioscoopfilm (die nog steeds geen volwaardige HD-uitgave gehad heeft!), beiden notabene in SD er op een schijf bijkwakken. Dat feit alleen al, maakt het dus duidelijk NIET mogelijk om 17 afleveringen op één bluray te zetten.

    "De beelden iets lichter" is voor mij niet groen gras, op de dvd's met duidelijke verschillende kleurtonen, omtoveren tot 1 egale kleur neon-groen. En "camerabewegingen", al die keren dat een personage (vaak Fred) in een shot hard rent met achter hem een snel voorbijrollende achtergrond? Ik ben heel benieuwd naar de compressie in die scènes.

    Tot slot, het oplossen van de missende muziek en effecten bij een aflevering. Star Trek's release stamt uit 2012, en die van Batman stamt, je zegt het al zelf, uit 2014. 6 of zelfs 8 jaar verder en het gaat gewoon nog stééds niet goed. Tuurlijk, fouten kunnen gebeuren, maar 't is geen rocket science, hè. Ze willen goed geld verdienen, laat ze dan wat moeite doen. Ongecontroleerde afwerking, zo voelt het nu. Had van elke aflevering een willekeurige steekproef van 1 minuut gedaan en zo'n knullige fout als deze was zo opgemerkt en voor de persing nog hersteld. Iets meer dan een uurtje werk, tops. Maar nee, een disc replacement programmetje erin knallen, gaan met die banaan! Gedoe, onnodig gedoe en de klant moet er zelf achteraan gaan om dat probleem verholpen te krijgen. Dat is dus gewoon matig, en iets wat een serie als The Flintstones niet verdient. ^^
    Laatst aangepast door Samba-boy : 05-11-2020 om 04:36

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •