Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 64 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    "Wat dan niet waar blijkt te zijn"? Omdat men aankaart wat er op een forum als deze in Amerika wordt besproken, omdat WB as usual zelf amper of hoogstens gebrekkig informatie geeft?
    Er werd verondersteld dat er bij een groot gedeelte van de afleveringen pre-logue animations zouden ontbreken, met een lijst erbij met de afleveringen die het zou betreffen. Blijkt niets van waar te zijn.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Een moderne digitale TV-special die níets op die set terzake doet, samen met dé bioscoopfilm (die nog steeds geen volwaardige HD-uitgave gehad heeft!), beiden notabene in SD er op een schijf bijkwakken. Dat feit alleen al, maakt het dus duidelijk NIET mogelijk om 17 afleveringen op één bluray te zetten.
    Die 2 films staan samen op disc 10 met 13 in plaats van 17 afleveringen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    "De beelden iets lichter" is voor mij niet groen gras, op de dvd's met duidelijke verschillende kleurtonen, omtoveren tot 1 egale kleur neon-groen.
    Het kleurverschil dat wordt gesuggereerd op basis van de 2 caps die je hebt geplaatst is ook niet juist. De screen caps op bluray.com van de werkelijke bluray beelden geven een ander en beter beeld.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    En "camerabewegingen", al die keren dat een personage (vaak Fred) in een shot hard rent met achter hem een snel voorbijrollende achtergrond? Ik ben heel benieuwd naar de compressie in die scènes.
    De beweging die wordt gesuggereerd met de bewegende achtergrond is inderdaad de uitzondering die wel met 24 beeldjes per seconde is gemaakt, ziet er verder op Bluray goed uit.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Tot slot, het oplossen van de missende muziek en effecten bij een aflevering. Star Trek's release stamt uit 2012, en die van Batman stamt, je zegt het al zelf, uit 2014. 6 of zelfs 8 jaar verder en het gaat gewoon nog stééds niet goed. Tuurlijk, fouten kunnen gebeuren, maar 't is geen rocket science, hè. Ze willen goed geld verdienen, laat ze dan wat moeite doen. Ongecontroleerde afwerking, zo voelt het nu. Had van elke aflevering een willekeurige steekproef van 1 minuut gedaan en zo'n knullige fout als deze was zo opgemerkt en voor de persing nog hersteld. Iets meer dan een uurtje werk, tops. Maar nee, een disc replacement programmetje erin knallen, gaan met die banaan! Gedoe, onnodig gedoe en de klant moet er zelf achteraan gaan om dat probleem verholpen te krijgen. Dat is dus gewoon matig, en iets wat een serie als The Flintstones niet verdient. ^^
    Universal ging recent ook de fout in met de 4K uitgave van Psycho. De original mono versie bleek de mono versie van de rond 2010 nieuw gemaakte stereo/surround mix met nieuwe/toegevoegde geluidseffecten. Vervolgens werden er vervangende discs gemaakt, die los in een bubbel envelope werden verstuurd, en de geluidstrack is nog steeds de verkeerde. Mag inderdaad ook in 2020 niet gebeuren.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Er werd verondersteld dat er bij een groot gedeelte van de afleveringen pre-logue animations zouden ontbreken, met een lijst erbij met de afleveringen die het zou betreffen. Blijkt niets van waar te zijn.
    Neen, er werd aangegeven dat er bij de digitale HD-versies van HBO Max daadwerkelijk proloog-animaties misten, en dat hierbij de angst bestond dat dit ook op de aanstaande Blu-release het geval zou zijn. De post hier bovenaan in het topic bevat het bericht in kwestie, en daar uitte ik (en anderen) mijn ongenoegen over.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Die 2 films staan samen op disc 10 met 13 in plaats van 17 afleveringen.
    ...In SD, ja. Met de films in SD. Of daar nu 13, 17 of 8 afleveringen bij staan: de concessie maken om, op een Bluray, iets zoals een film in SD op een schijf te plempen is gewoon not done. Klaar, uit, basta.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Het kleurverschil dat wordt gesuggereerd op basis van de 2 caps die je hebt geplaatst is ook niet juist. De screen caps op bluray.com van de werkelijke bluray beelden geven een ander en beter beeld.
    Well, I'll be damned. I stand corrected. Bij onder meer deze still valt het kleurverschil mij inderdaad weer mee. Wellicht dat dit dan het verschil is tussen een restauratie van Warner Archive Collection en regular Warner Bros, die het project mid-restauratieproces overnamen?

  3. #28

    Standaard

    This is important.
    …………..
    The HD masters are on HBO Max, so unfortunately it is incredibly likely that these omissions will be carried over to the Blu-ray.
    Bron: https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=330302



    Ze hadden ook kunnen zeggen:
    Ik ben blij dat Warner The Flintstones nu zelf op Blu-ray uitbrengt, want met die afleveringen zoals die op HBOmax te zien zijn, is van alles mis.

    Uiteindelijk hebben we gewoon een Blu-ray uitgave met de gehele serie, dit keer zelfs voorzien van Nederlandse ondertitels. Op de beeldkwaliteit valt niets aan te merken, zowel de recensie van bluray.com, alsook de reacties op het betreffende forum zijn positief.
    De extra’s zijn vaak punt van discussie, en zijn ook vaak in SD. De genoemde films zijn bonussen, en vormen geen onderdeel van de televisie serie.

  4. #29

    Standaard

    Bij Bol.com is ie niet leverbaar.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Bij Bol.com is ie niet leverbaar.
    Heeft iemand hier de Nederlandse uitgave wel binnengekregen? Mijn bestelling van Bookspot is nog steeds niet verzonden, zo te zien is de box nergens leverbaar in Nederland. De Franse uitgave (ook met NL subs) is wel verkrijgbaar zo te zien.

  6. #31

    Standaard

    Ik heb de Nederlandse uitgave bij bol.com besteld, en ook geleverd gekregen (pre-order).

  7. #32

    Standaard

    US versie binnen & alles heeft NL subs. Identiek zelfde discs als Benelux release dus.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kev Bekijk bericht
    US versie binnen & alles heeft NL subs. Identiek zelfde discs als Benelux release dus.
    dvdcompare.net en blu-ray.com beweren nochtans van niet.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #34

    Standaard

    Ook de informatie op blu-ray.com is niet altijd foutloos.

    De set is weer te vinden (en te bestellen) op bol.com, nu goed gespelt:

    https://www.bol.com/nl/p/the-flintst...0000009346054/

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Ook de informatie op blu-ray.com is niet altijd foutloos.

    De set is weer te vinden (en te bestellen) op bol.com, nu goed gespelt:

    https://www.bol.com/nl/p/the-flintst...0000009346054/
    Volgens mijn meester op de lagere school en volgens de Dikke van Dale moet het zijn: gespeld
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #36

    Standaard

    Dit was dus zo maar even een grapje, zoals Sjef van Oekel zou zeggen.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    dvdcompare.net en blu-ray.com beweren nochtans van niet.
    Wel ik heb hem hier liggen & 4 willekeurige discs getest. Ook Man Called Flintstone getest op laatste disc & heeft ook NL subs. Kan het maar meegeven.





    Laatst aangepast door Kev : 14-11-2020 om 15:01

  13. #38

    Standaard

    Als je nu slim bent dan neem je contact op met blu-ray.com resp. dvdcompare.net en laat je het aanpassen. Soms kun je het zelf aanpassen. Dan hebben anderen er ook wat aan, toch?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Als je nu slim bent dan neem je contact op met blu-ray.com resp. dvdcompare.net en laat je het aanpassen. Soms kun je het zelf aanpassen. Dan hebben anderen er ook wat aan, toch?
    Nou, ik had de Dutch subtitles al toegevoegd aan de release op blu-ray.com, is momenteel nog admin pending voor approval. DVDcompare.net gebruik ik zelf niet. Ook niet mijn taak om alle foutieve sites op het internet af te schuimen & te corrigeren. Toch bedankt om me even te vertellen wat ik moet doen.

  15. #40

    Standaard

    Ik kreeg vandaag de Nerderlandse uitgave binnen (besteld bij Bol.com) en ook hier ontbreken bij bij aflevering 17 de muziek en geluidseffecten op de Engelse track.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Uiteindelijk hebben we gewoon een Blu-ray uitgave met de gehele serie, dit keer zelfs voorzien van Nederlandse ondertitels.
    Poe poe, wat een luxe! Niet dat dat iets is wat gewoon normaal fatsoen is (te meer omdat de ondertitelingen gewoonweg bestaan; ik kan nog steeds vol verbazing kijken naar uitgaves van buitenlandse series op de Nederlandse markt, zonder Nederlandse ondertitels).

    Er valt wel degelijk in bepaalde plaatsen iets aan te merken ('niets' is dan dus wel heel kort door de bocht), en de extra's afdoen als 'bonussen die geen onderdeel vormen van de televisie serie', daarmee is de kous wel enorm makkelijk afgedaan.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Poe poe, wat een luxe! Niet dat dat iets is wat gewoon normaal fatsoen is (te meer omdat de ondertitelingen gewoonweg bestaan; ik kan nog steeds vol verbazing kijken naar uitgaves van buitenlandse series op de Nederlandse markt, zonder Nederlandse ondertitels).
    Ondertitels moeten iedere keer weer opnieuw gemaakt worden, want ze zijn niet in de film 'gebrand'. En je kunt ze ook niet gratis en voor niets kant en klaar uit een database halen. Bovendien: een goede ondertiteling maken is vakwerk, dat kun je niet door een scholier op een zolderkamer laten doen. En ja, dus kost het geld (en tijd) om ondertitels te laten maken. En dat hebben sommige distributeurs er kennelijk dus niet voor over.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ondertitels moeten iedere keer weer opnieuw gemaakt worden, want ze zijn niet in de film 'gebrand'. En je kunt ze ook niet gratis en voor niets kant en klaar uit een database halen. Bovendien: een goede ondertiteling maken is vakwerk, dat kun je niet door een scholier op een zolderkamer laten doen. En ja, dus kost het geld (en tijd) om ondertitels te laten maken. En dat hebben sommige distributeurs er kennelijk dus niet voor over.
    Dan blijft het verrassend dat een titel waarvan wel een nl-ot beschikbaar is, op dvd (weliswaar) in Nederland wordt uitgebracht zonder nl-ot, zoals Criminal Minds seizoen 14.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Dan blijft het verrassend dat een titel waarvan wel een nl-ot beschikbaar is, op dvd (weliswaar) in Nederland wordt uitgebracht zonder nl-ot, zoals Criminal Minds seizoen 14.
    Dat is op zich niet echt verrassend, dat heeft alles met de verwachte verkoop tov de kosten te maken van verpakkingen, alles bij elkaar voegen, distributie, marketing etc. Dat is wel land gebonden en als men een lage verkoop verwacht in Nederland, dan komt de titel niet uit. Waarom dan wel NL subs toevoegen? Misschien wordt dat besloten in een eerder proces, voordat ze weten of ze de titel uit gaan brengen. En dan zijn de kosten van NL subs wellicht wel te verantwoorden.

  20. #45

    Standaard

    Tuurlijk, Criminal Minds seizoen 1 - 13 hebben zo weinig opgebracht, dat ot op seizoen 14 te duur zou worden.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  21. #46

    Standaard

    Dat zou zeker kunnen, of ivm andere wensen qua opbrengsten (hogere omzetdrempel bijv). Er kunnen genoeg redenen zijn. Maar als de verwachting zou zijn dat seizoen 14 genoeg omzet en winst op zou gaan brengen, dan had een beetje commerciële distributeur die titel echt wel uitgebracht denk je ook niet? En daarnaast, seizoen 1 is van 2010, en toen zag de dvd/BD wereld er toch echt wel even iets anders uit dan vandaag...
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 23-11-2020 om 19:55

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ondertitels moeten iedere keer weer opnieuw gemaakt worden, want ze zijn niet in de film 'gebrand'. En je kunt ze ook niet gratis en voor niets kant en klaar uit een database halen. Bovendien: een goede ondertiteling maken is vakwerk, dat kun je niet door een scholier op een zolderkamer laten doen. En ja, dus kost het geld (en tijd) om ondertitels te laten maken. En dat hebben sommige distributeurs er kennelijk dus niet voor over.
    Dat kan inderdaad niet, want dan is er een Bierdopje.com die door Stichting Brein de kop in wordt gedrukt. En zeg dat ook even tegen Netflix, die momenteel (na een flinke trainingsronde) individuen betaalt om een ondertiteling te maken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dat is op zich niet echt verrassend, dat heeft alles met de verwachte verkoop tov de kosten te maken van verpakkingen, alles bij elkaar voegen, distributie, marketing etc. Dat is wel land gebonden en als men een lage verkoop verwacht in Nederland, dan komt de titel niet uit. Waarom dan wel NL subs toevoegen? Misschien wordt dat besloten in een eerder proces, voordat ze weten of ze de titel uit gaan brengen. En dan zijn de kosten van NL subs wellicht wel te verantwoorden.
    Ik denk dat je de specifieke situatie van deze niet helemaal hebt meegekregen: er is een keuze tussen wel uitbrengen en niet uitbrengen, tot zover ben ik met je mee en lijkt me algemeen bekend of in ieder geval logisch. Maar bij deze specifieke uitgave werd er dus wel een Benelux-cover vervaardigd, gedrukt en gedistribueerd, maar de schijven vervolgens zonder Nederlandse ondertiteling.

    Dat is toch raar? Dat is eigenlijk de allergrootste 'fuck you' die je als uitgever kan geven tegen je potentiële kopers? Had het dan níet uitgebracht, zoals zo vaak gebeurt met buitenlandse series in Nederland.

  23. #48

    Standaard

    Of iemand heeft gewoonweg een grote fout gemaakt en is gewoon de nl-ot vergeten.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Poe poe, wat een luxe! Niet dat dat iets is wat gewoon normaal fatsoen is (te meer omdat de ondertitelingen gewoonweg bestaan; ik kan nog steeds vol verbazing kijken naar uitgaves van buitenlandse series op de Nederlandse markt, zonder Nederlandse ondertitels).

    Er valt wel degelijk in bepaalde plaatsen iets aan te merken ('niets' is dan dus wel heel kort door de bocht), en de extra's afdoen als 'bonussen die geen onderdeel vormen van de televisie serie', daarmee is de kous wel enorm makkelijk afgedaan.
    Ik ga ervan uit dat je snapt wat ik bedoel als ik zeg dat we blij moeten zijn met een Nederlandse uitgave. Inherent hieraan is dat die uitgave inderdaad is voorzien van Nederlandse ondertitles.
    Naast de gebruikelijke Noord Amerikaanse ondertitels, is deze uitgave voorzien van NEDERLANDSE ondertittels. Alle andere populaire Europese ondertietels zoals Duits, Portugees, Tsjechies, Deens, Italiaans, Zuid-Limburgs en West Vlaams ontbreken.

    Verder zijn extra’s gelijk aan bonussen. De toegevoegde films zijn feitelijk geen onderdeel van de televisie serie. Dit is inderdaad gemakkelijk scoren, maar doet niets af aan de werkelijkheid.
    In de reeds eerder door mij genoemde Bluray uitgave van de televisie serie Batman ontbrak ook de Batman film (1966), zowel in SD als HD (laat staan UHD), niemand die daar problemen mee had. (over het ontbreken van de Nederlandse ondertitties zal ik het maar niet hebben).

    Warner laat ons deze keer niet in de steek (afgezien van aflevering 17).

  25. #50

    Standaard

    Iemand die info heeft over de foutieve disc? Is er een inruilactie of iets anders door Warner aangekondigd?
    Media Markt biedt de box nu aan €30 aan in België en wil die graag bestellen, maar dan wel als de disc omgeruild kan worden.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •