Hi allen,
Gezien de PS5 eraan komt en ik bijna 6 jaar (26-10-14) met mijn huidige TV doe, waar ik overigens ZEER tevreden over ben, ga ik nu ook eventueel richting een nieuwe (4K) TV. Mijn huidige TV is overigens:
Samsung UE55H6640 55ínch (140cm).
Destijds niet echt heel erg tot op de bodem uitgezocht wat ik nu wel of niet zou willen.. heb toen gewoon bij de MediaMarkt gezegd: ik game regelmatig, kijk veel blu-ray, af en toe TV uitzending en wil gewoon een goed scherm.
Nu lees ik op internet het e.e.a. en ik moet zeggen dat het verdomd lastig is wat nu wel of niet 'goed' is en waar je nu goed aan doet. Wellicht lijkt het lastig voor mij en is het dat dus niet. Ik heb via Coolbleu al gekeken naar de verschillen tussen OLED / QLED en daarmee ben ik dan iets duidelijker maar dan kom ik weer of er iets meer is als die 2 opties?
En dan verder.. VRR? HDMI 2.0 of 2.1? Hoe kies (of weet je) dat je TV met blu-ray kijken of games spelen de juiste FPS heeft die je wil? HDR of HDR10+?
Is dat allemaal belangrijk om te weten wat je daarmee wil of echt alleen als je die hard om te gamen een TV gaat gebruiken?
Ik bedoel, ik game regelmatig in de zin van zeg soms 2 dagen niet en dan weer 1,5 uur per dag tot soms maar totaal 4 uur per week. Blu-ray's kijk ik ongeveer 3 per week.
Ik hoop dat iemand of jullie mij beter kan informeren waar ik naar zou kunnen kijken omdat ik gewoonweg door de bomen het bos niet meer zie en redelijk a-technisch ben wat dat betreft.
Ik zal daarnaast even een kleine omschrijving geven van wat ik wel weet/zou willen:
- De TV hangt aan de muur.
- De TV gaat een formaat krijgen van 65 inch.
- Harman/Kardon soundbar incl. sub in gebruik.
- Wil overstappen naar 4K.
- PS5 komt in huis (uiteindelijk).
- Kijken veel films via (4K) bluray, game regelmatig, kijk af en toe normale uitzending.
- Veel Netfelix/Videoland.
- Budget maximaal € 1200,-.
Ik heb altijd een Samsung gehad omdat naar mijn mening dat het mooiste beeld is en afwerking/design, dus mijn voorkeur heeft nog steeds Samsung.
De TV hangt in een woonkamer waar veel licht is (dus ook weerspiegeling).. kan overigens altijd de rolluiken laten zakken dus altijd een oplossing voor.
Daarnaast had ik in 1e instantie snel een keuze voor QLED gemaakt maar nu al enkele dagen wat zoeken en video's kijken lijkt OLED een betere keuze!?