Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 83 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Plus dat de tv-apps vaak betere ondersteuning voor Dolby Vision en Dolby Atmos, omdat ze daar een een deal mee hebben, zoals bij LG.
    Dat klopt hier met de Sony Android TV hebben de apps inderdaad Dolby Vision en Dolby Atmos en zelfs de AppleTV+ App werkt erop.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Ja met zo’n losse box, wij roepen Netflix of Videoland o.i.d. tegen de TV en dan opent gelijk de App.
    Geen gedoe meer met losse apparaten en kabels. Plus dat je extra betaald voor zo’n box.
    Moet je de apparaten ook niet in het zicht zetten he

    Zoals gezegd, voor ons geen probleem verder gezien wij geen apps op TV gebruiken.. heb zelf wel hekel aan kabels maar zoiets is 1x aansluiten, in het kastje plaatsen en 'nooit' meer naar omkijken.. pas met een TV wissel om de 7 8 9 jaar.

    Plus daarbij komt dat ik nooit voor Sony zou kiezen en in feite altijd voor Samsung zou willen gaan om eerdergenoemde redenen.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintje Bekijk bericht
    Moet je de apparaten ook niet in het zicht zetten he

    Zoals gezegd, voor ons geen probleem verder gezien wij geen apps op TV gebruiken.. heb zelf wel hekel aan kabels maar zoiets is 1x aansluiten, in het kastje plaatsen en 'nooit' meer naar omkijken.. pas met een TV wissel om de 7 8 9 jaar.

    Plus daarbij komt dat ik nooit voor Sony zou kiezen en in feite altijd voor Samsung zou willen gaan om eerdergenoemde redenen.
    Daarom kies ik nooit meer voor een Samsung, veel ellende mee gehad en de Sony is gewoon beter in kwaliteit, bij Samsung gaat het alleen maar om kwantiteit.
    En het gaat niet alleen om het zien van het kastje of de kabels, maar om het gemak om alles op één apparaat te hebben.
    Maar goed als jij blij wordt van een Samsung moet je die gewoon kopen.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintje Bekijk bericht
    Wij gebruiken nooit apps vanaf de TV, dus daar let ik eerlijk gezegd nooit op. Wij spreken (roepen ) in onze Ziggo afstandsbediening Netflix of Videoland net zo makkelijk. De rest is puur UHD films, Playstation 5 en normale TV.
    De kwaliteit van Netflix is met de ziggo box vele malen slechter dan via de app van LG zelf. Niet alleen qua beeld en geluid, maar ook qua bedieningssnelheid. Ik heb 1x de ziggobox (en ja, ik heb die zgn 4k box) gebruikt voor netflix, maar nooit meer.

    Voorvideoland aakt het niet veel uit, die blijft altijd crap i.v.m. netflix. Die hebben ook wat minder te besteden natuurlijk.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Daarom kies ik nooit meer voor een Samsung, veel ellende mee gehad en de Sony is gewoon beter in kwaliteit, bij Samsung gaat het alleen maar om kwantiteit.
    En het gaat niet alleen om het zien van het kastje of de kabels, maar om het gemak om alles op één apparaat te hebben.
    Maar goed als jij blij wordt van een Samsung moet je die gewoon kopen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Daarom kies ik nooit meer voor een Samsung, veel ellende mee gehad en de Sony is gewoon beter in kwaliteit, bij Samsung gaat het alleen maar om kwantiteit.
    En het gaat niet alleen om het zien van het kastje of de kabels, maar om het gemak om alles op één apparaat te hebben.
    Maar goed als jij blij wordt van een Samsung moet je die gewoon kopen.
    Was ook maar een grapje.. vandaar die lach erachter

    'Sony is gewoon beter in kwaliteit' lijkt mij een persoonlijke smaak, gezien ik 'nooit' iemand over Sony hoor en geen punten zie die beter zijn t.o.v. Samsung of desnoods LG.
    Afijn om te blijven waar het om gaat.. het gaat dus niet om welke TV ik juist niet moet kopen of wel vanwege apps die ik dan kan gebruiken en daar over gaan discussiëren, maar juist welke TV ik wel moet kopen met het 'eisenpakket' gezien ik me al een tijdje zit te oriënteren en hier hulp vraag wat er mogelijk is betreft QLED/OLED. Daar waar ik wel enige kennis heb maar lang niet zo diep kan graven als sommige hier op het forum en die hun kennis delen over datgene wat ik vanaf bericht 1 vraag en verdere berichten waar ik mezelf aanpas qua keuze..

    Wellicht snap ik je verkeerd hoor of zie ik het fout. dat is dan mijn tekortkoming. Ik heb gewoon liever berichten waaraan ik iets heb en geïnformeerd word als dat er een bericht komt waarin word gezegd, omdat een persoon juist zelf die ene TV heeft, dan de ander af te kraken en te zeggen dat het een daarom een aankoop waard is terwijl dat niet de vraag was.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    De kwaliteit van Netflix is met de ziggo box vele malen slechter dan via de app van LG zelf. Niet alleen qua beeld en geluid, maar ook qua bedieningssnelheid. Ik heb 1x de ziggobox (en ja, ik heb die zgn 4k box) gebruikt voor netflix, maar nooit meer.

    Voorvideoland aakt het niet veel uit, die blijft altijd crap i.v.m. netflix. Die hebben ook wat minder te besteden natuurlijk.
    Ja dat klopt. Beeld durf ik niet te zeggen gezien wij daar erg tevreden over zijn (maar het kan dus blijkbaar beter?).
    Videoland vonden wij altijd wel stukken minder t.o.v. Netflix, maar nu weten we dan ook waar dat aan ligt.

  6. #56

    Standaard

    Ik kom even met een update.
    Wat ben ik een wispelturig persoon en twijfelaar in het kwadraat.. vaak is dat met keuzes, nu voor een TV toevallig, niet erg handig. Nu dus ook weer:

    Mijn laatste keuze was zoals gezegd gevallen op de 65Q80T. Echter, blijkt deze TV niet meer (goed) leverbaar laat staan de prijs die aardig hoog ligt.
    Ik heb de TV vorige week nog bij Coolblue gezien op status 'tijdelijk niet leverbaar' waar de TV nu ook weer op staat. Vorige week nog voor € 1499,- en is nu verhoogd naar € 1999,- mits de TV uberhaubt binnenkomt.
    Na veel vergelijken en lezen en vooral omdat de 80T niet beschikbaar is/was.. ben ik overgestapt naar de 65Q90T. De verschillen blijken minimaal te zijn t.o.v. zijn jongere broertje. Local dimming en helderheid zit vooral een upgrade in, beeldreflectie en kijkhoek is ook een vooruitgang(etje). Is dat het (vele) hogere prijskaartje wel waard is dan de eerste vraag?

    Ja, want ik zit in een verlichte ruimte met veel ramen.

    Daarnaast heb ik het budget omhoog kunnen schroeven naar +- € 1750,-. Ik heb ingezien dat met de nieuwere techniek/TV's er iets meer nodig is en het is een uitgave voor mij persoonlijk van 8-10 jaar dus wil het ook direct goed doen. Ben mezelf niet voor niets al maanden aan het inlezen en termen aan het leren en her en der vragen hoe het e.e.a. in elkaar steekt.

    Zoals gezegd ben ik verder gaan zoeken op reviews/klantenbeoordelingen en kwam ik dus op de 90T. Wellicht wat logisch en makkelijk maargoed, met mijn eisenpakket kwam toch o.a. deze TV bovendrijven.
    Toen ben ik eerst direct via PlatteTV een navraag gaan doen wat ze mij kunnen bieden voor genoemde TV. Daarnaast heb ik een Samsung TV ter inruil aangeboden en kwamen ze met een prijs van € 1749,- om daarna na doorvragen er nog eens € 75,- vanaf te doen.. totaal incl. inruil van huidige TV € 1674,-. Lijkt mij tot dusver een nette prijs voor de 90T.

    Verder nog nergens op ingegaan of verder gaan zoeken omdat voor mij, als ik de specs lees over de TV, een goed gevoel daarbij heb. Moet ook eerlijk bekennen dat ik gewoon niet verder kom met zoeken als bij de 80T/90T/95T. 95T valt weer af omdat buiten budget (er moet toch een lijn worden getrokken -> vrouw + over +- 1,5 maand een dochter in aantocht) en daar zie ik eigenlijk helemaal geen verschil meer mee t.o.v. de 90T.

    Nu heb ik gisteren gelezen dat de 90T eigenlijk weer een downgrade is van de 90R.. vanwege dus de local dimming zones. Maarja, de HDR is bijvoorbeeld bij de T weer subliem. Dus, waar trek je je grens? Hoever wil je gaan in de zin van 'die TV heeft dat, die weer dat niet ect. ect.'?
    Daarnaast kwam ik dit tegen:


    Tja, zeg het maar? Meerderheid lees ik toch alleen maar positief over de TV.. lijkt dus nog altijd smaak?
    Dus toch weer flink in twijfel.

    Meen het eerder gezegd te hebben, maar na al die maanden 'moet' je eens een keuze maken en er ook tevreden mee zijn i.p.v. kijken wat de andere TV weer wel heeft maar weer bij een ander mist of wel heeft.

    Waarschijnlijk hoeft het allemaal niet zo moeilijk, of denk ik te moeilijk. Het is ook niet makkelijk gezien ik zowel normaal TV als gamen als UHD BR gewoon tiptop moeten zijn.
    Ik wil die vooruitgang zien en dat het geld het waard is. En omdat er tegenwoordig gewoon veel is in opties qua specs zie in ieder geval ik door de bomen het bos niet meer en ga dan maar eens na of je de goeie keuze maakt.
    Laatst aangepast door Robintje : 03-01-2021 om 17:23

  7. #57

    Standaard

    Je moet ooit de knoop doorhakken, eigenlijk waren de feestdagen de ideale tijd om een nieuwe T.V. aan te schaffen omdat de winkels dan "vechten" om de klant.
    Gewoon voor de 90T gaan als ik jouw zou zijn.
    Dat het Samsung gaat worden staat al van het begin aan vast als ik je reacties terug lees dus dan zou ik als ik jouw was gewoon voor 90T gaan.

    Persoonlijk ben ik van mening dat Samsung meesters zijn in marketing, en beroepsmatig (keukenapparatuur) ben ik er afgelopen jaar ook achter gekomen dat daarnaast hun service echt amateuristisch, tot aan het onbeschofte toe, is.

    Dat laatste zal je misschien weer tot meer twijfel aanzetten maar dat is niet de bedoeling, en eigenlijk moet je dat gewoon negeren.
    Zoals ik al aangaf zou ik als ik jouw was gewoon voor de 90T gaan, maar gelukkig ben ik me zelf en persoonlijk zou ook, net als Rogue, nooit een Samsung nemen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Je moet ooit de knoop doorhakken, eigenlijk waren de feestdagen de ideale tijd om een nieuwe T.V. aan te schaffen omdat de winkels dan "vechten" om de klant...
    Dadelijk in de zomer heb je het EK Voetbal, en reken maar dat er dan ook diverse acties komen in de winkels rondom TV's. Dus wellicht is dat ook een optie? Ik wil er ook 1 aanschaffen. Dat moet dan een 4K TV worden, maar ik weet nog niet wat ik moet pakken: QLED of OLED. De TV is alleen voor film kijken (Overdag/Savond's) & voor gewoon Tv kijken. Niet voor Gamen, want dat doe ik niet. Wat ik begrijp is dat Samsung wellicht de beste keuze is, maar ik ben alleen benieuwd naar wat ik dus moet pakken: QLED of OLED.

  9. #59

    Standaard

    @Frenkel Ik heb gezien dat juist met de feestdagen de prijzen van electronica flink zijn gestegen.
    Onze TV in de zomer gekocht voor 1600 euro, nu is de laagste prijs 2299 euro!

    @Robintje Als je nog lang blijft twijfelen dan is het straks een oud model wat je in huis krijgt, maar in de loop van januari worden ze misschien wel goedkoper
    Helaas heb ik je niet kunnen overtuigen van de prachtige Sony TV

  10. #60

    Standaard

    Ga gewoon voor de TV die je wilt hebben. Geen enkele TV is perfect, de techniek is na een paar jaar alweer achterhaald, de prijs die je er voor betaald hebt ben je dan allang weer vergeten... Echt, ik noem mijzelf perfectionistisch, maar ik heb in de loop der jaren geleerd om dat toch wat te relativeren. Ieder jaar een nieuwe telefoon, game console, auto kopen enz. de fabrikanten zien dat graag, maar ik vind dat belachelijk. Mensen moeten eens leren om te genieten van wat ze hebben. De Samsung Q90T is een top-TV, veel beter kun je op dit moment op LED-gebied niet krijgen (ja, misschien over een aantal jaren...). Ik zou hier geen moment over twijfelen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    ..., maar ik weet nog niet wat ik moet pakken: QLED of OLED. De TV is alleen voor film kijken (Overdag/Savond's) & voor gewoon Tv kijken. Niet voor Gamen, want dat doe ik niet. Wat ik begrijp is dat Samsung wellicht de beste keuze is, maar ik ben alleen benieuwd naar wat ik dus moet pakken: QLED of OLED.
    Samsung is inderdaad de beste keuze als je voor de (Q)LED-techniek gaat, bij OLED genieten LG en Panasonic over het algemeen de voorkeur. Verdiep je in de voor- en nadelen van beide technieken en bepaal voor jezelf wat je belangrijker vindt. Laat je vooral leiden door de nadelen van beide technieken, welke voor jou zwaarder wegen. Zowel OLED als (Q)LED zijn in staat om een prachtige beeldkwaliteit te leveren. Mijn keuze op dit moment zou één van de topmodellen van Samsung (QLED) zijn, maar er zijn op dit forum ook fervente OLED-fans, die je de andere kant op sturen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Je moet ooit de knoop doorhakken, eigenlijk waren de feestdagen de ideale tijd om een nieuwe T.V. aan te schaffen omdat de winkels dan "vechten" om de klant.
    Gewoon voor de 90T gaan als ik jouw zou zijn.
    Dat het Samsung gaat worden staat al van het begin aan vast als ik je reacties terug lees dus dan zou ik als ik jouw was gewoon voor 90T gaan.

    Persoonlijk ben ik van mening dat Samsung meesters zijn in marketing, en beroepsmatig (keukenapparatuur) ben ik er afgelopen jaar ook achter gekomen dat daarnaast hun service echt amateuristisch, tot aan het onbeschofte toe, is.

    Dat laatste zal je misschien weer tot meer twijfel aanzetten maar dat is niet de bedoeling, en eigenlijk moet je dat gewoon negeren.
    Zoals ik al aangaf zou ik als ik jouw was gewoon voor de 90T gaan, maar gelukkig ben ik me zelf en persoonlijk zou ook, net als Rogue, nooit een Samsung nemen.
    Ik snap je. Dat zet me niet aan het twijfelen hoor, dat zie ik meer als mening aangezien ik de service tot op heden prima vind.
    Betreft het kopen ben ik met je eens.. echter kreeg ik mijn vrouw tot eigenlijk paar dagen terug nog niet zover om voor een nieuwe TV te gaan (lees: ze wil liever dat eerst de huidige eerst kapot gaat). Als het aan mij lag had ik eigenlijk met BF willen toeslaan.. maar ik zat nu eigenlijk te denken (meer hoop) dat wanneer dadelijk de winkels hun deuren weer mogen openen, dat ze dan wellicht met acties komen op juist weer mensen naar zich toe te trekken?

    Ik dacht dat ook altijd rond jan-feb de 'BTW weg ermee actie' komt.. maar dat zal wegens de huidige omstandigheden wellicht niet doorgaan of onduidelijk zijn?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    @Frenkel Ik heb gezien dat juist met de feestdagen de prijzen van electronica flink zijn gestegen.
    Onze TV in de zomer gekocht voor 1600 euro, nu is de laagste prijs 2299 euro!

    @Robintje Als je nog lang blijft twijfelen dan is het straks een oud model wat je in huis krijgt, maar in de loop van januari worden ze misschien wel goedkoper
    Helaas heb ik je niet kunnen overtuigen van de prachtige Sony TV
    Haha nope helaas. Maar ik snap je gedrevenheid betreft de TV, ik zal ook de laatste zijn die zal zeggen dat het een TV is die er niet toe doet.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ga gewoon voor de TV die je wilt hebben. Geen enkele TV is perfect, de techniek is na een paar jaar alweer achterhaald, de prijs die je er voor betaald hebt ben je dan allang weer vergeten... Echt, ik noem mijzelf perfectionistisch, maar ik heb in de loop der jaren geleerd om dat toch wat te relativeren. Ieder jaar een nieuwe telefoon, game console, auto kopen enz. de fabrikanten zien dat graag, maar ik vind dat belachelijk. Mensen moeten eens leren om te genieten van wat ze hebben. De Samsung Q90T is een top-TV, veel beter kun je op dit moment op LED-gebied niet krijgen (ja, misschien over een aantal jaren...). Ik zou hier geen moment over twijfelen.
    Thanks! Nu je het zo zegt, en je erover nadenkt.. zou eigenlijk alles wat makkelijker maken.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintje Bekijk bericht
    aangezien ik de service tot op heden prima vind.

    De beste service is de service die je niet nodig hebt. Hoe vaak heb je gebruik moeten maken van hun service, en in welke vorm ?.
    Helaas worden dingen niet meer gemaakt zoals vroeger.

    Met de komst van de Koreanen (Samsung, LG) moest alles goedkoper, zo worden de Japanners van de markt gedrukt.
    En met de komst van de Chinese merken komen ook de Koreanen aan de beurt.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  14. #64
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Relativeren is inderdaad de truck.

    - Hoe belangrijk is beeldkwaliteit voor je.
    - Als je twijfelt heb je schijnbaar ook iets wat je straks tegen gaat vallen. Kies waar je het best mee kunt leven.
    - Meestal koop je een tv en kijk je niet meer om naar de specs.
    - Er is geen perfect moment om een tv te kopen. Nieuwe modellen, aanbiedingen en koopjes komen altijd.
    - Hoe langer je wacht des te meer 'bang for your bucks'.
    - Koop echter een iets ouder model als je geld wilt besparen in plaats van minimale jaarlijkse verbeteringen die vooral op papier hun waarde bewijzen.

    Ik persoonlijk zal altijd voor OLED kiezen, omdat het beeld simpelweg voor zichzelf spreekt.

    Hak > Knoop
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #65

    Standaard

    Iemand overigens bekend met Frans De Smet (BE)?

    Kreeg deze tip elders door.. dat ik het op zijn minst eens kon proberen bij ze. Ik weet nu dat ze erkend zijn en originele (Benulex) toestellen verkopen.

  16. #66

    Standaard

    Volgens mij heb je nu wel alle info die je zoekt, maar heb je nog steeds moeite met een beslissing te maken en ga je daarom steeds nieuwe info zoeken en nieuwe vragen stellen. Denk dat het nu wel duidelijk is dat OLED eigenaren (die veelal van plasma tv's afkomen) geen (Q)LED gaan aanbevelen en vice versa. Je hebt de info wat de voor- en nadelen zijn van beide technieken, jij bent de enige die kan bepalen wat voor jou belangrijk is.

    Hak gewoon die knoop door .

    Ik zou zelf trouwens nooit een tv in het buitenland kopen (neem aan dat je in NL woont), altijd lastig met garantie e.d..

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Volgens mij heb je nu wel alle info die je zoekt, maar heb je nog steeds moeite met een beslissing te maken en ga je daarom steeds nieuwe info zoeken en nieuwe vragen stellen. Denk dat het nu wel duidelijk is dat OLED eigenaren (die veelal van plasma tv's afkomen) geen (Q)LED gaan aanbevelen en vice versa. Je hebt de info wat de voor- en nadelen zijn van beide technieken, jij bent de enige die kan bepalen wat voor jou belangrijk is.

    Hak gewoon die knoop door .

    Ik zou zelf trouwens nooit een tv in het buitenland kopen (neem aan dat je in NL woont), altijd lastig met garantie e.d..
    Ik snap wat je bedoelt maar dit was puur prijstechnisch gezien daar waar iemand mij vertelde dat die persoon/winkel waarschijnlijk een prima prijs (hetzelfde, beter of in de buurt van) kon aanbieden excl. inruil huidige TV. Maar € 125,- overhouden vind ik best het navragen waard.. zeker gezien er over 6 weken een 1e kindje in huis kan zijn.

    Wat ik wil qua TV (90T/95T) staat nu voor mij wel vast, maar als het goedkoper kan..

  18. #68

    Standaard

    Er zijn een aantal wikels in NL en BE waaronder Frans de Smet die lagere prijzen hanteren als je telefonisch contact opneemt. Op het forum van tweakers is hier veel over te vinden in de prijvergelijking threads, bijvoorbeeldhier: https://gathering.tweakers.net/forum...ages/2035968/0
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    (...) Denk dat het nu wel duidelijk is dat OLED eigenaren (die veelal van plasma tv's afkomen) geen (Q)LED gaan aanbevelen en vice versa.
    Grappig, Rogue, dan ben ik dus kennelijk de enige in het universum die van een plasma komt en (Q)LED adviseert ipv OLED, gebaseerd op eigen ervaringen van de afgelopen vier jaren. Geeft niet, die moeten er ook zijn, al begrijp ik dat ik tot een minderheid behoor...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Grappig, Rogue, dan ben ik dus kennelijk de enige in het universum die van een plasma komt en (Q)LED adviseert ipv OLED, gebaseerd op eigen ervaringen van de afgelopen vier jaren. Geeft niet, die moeten er ook zijn, al begrijp ik dat ik tot een minderheid behoor...
    De enige zal wel meevallen hoor Marcel, daarom zei ik "veelal". Voor de duidelijkheid: als ik het goed heb adviseer je o.b.v. je ervaringen met (Q)LED, want ik dacht dat je zelf nooit een OLED heb gehad?

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    De enige zal wel meevallen hoor Marcel, daarom zei ik "veelal". Voor de duidelijkheid: als ik het goed heb adviseer je o.b.v. je ervaringen met (Q)LED, want ik dacht dat je zelf nooit een OLED heb gehad?
    Dat klopt. Ik heb zelf nooit een OLED gehad, want toen ik mijn eerste Samsung LED TV kocht voor op mijn 'filmkamer' was OLED maar zeer beperkt verkrijgbaar en bovendien belachelijk duur (6.000 euro of zo. Claudio weet daar alles van...). Bovendien vond ik het design van de Samsung UE55F8000 veel mooier dan van alle andere TV-toestellen toen en kreeg dit model (terecht) fantastische reviews. Toen onze 37-inch Panasonic plasma in de woonkamer aan vervanging toe was/stuk ging heb ik nog wel even aan OLED gedacht (vooral vanwege de kijkhoeken), maar er was er geen model in 49 inch verkrijgbaar (mijn vriendin wil niet groter). De OLED-fabrikanten hebben deze blunder inmiddels hersteld, maar mede door de zeer positieve ervaringen met LED hebben we toen de Samsung UE49KS8000 gekocht en hebben daar nog geen moment spijt van gehad.

    Zou ik nu een OLED kopen? Ik denk het niet. Ze zijn wel betaalbaarder geworden. maar de nadelen van OLED wegen voor mij zwaarder dan de nadelen van (Q)LED op dit moment. Bovendien: de topmodellen van bijv. Samsung kruipen qua beeldkwaliteit steeds dichter naar OLED toe, zonder de nadelen. Ik geef toe: ik heb nooit een goed ingestelde OLED TV bij bijv. een kennis mogen bekijken (want ik ken er geen die OLED hebben). Mijn ervaring/menig is alleen gebaseerd op wat ik in winkels (Media Markt, Expert, HifiKlubben) heb gezien. En dat viel me nogal tegen. Nu draaien ze daar altijd die vreselijke promofilmpjes van LG i.p.v. een gewone TV-zender op te zetten, wat een veel realistischer beeld zou geven. Ik vond de kleuren niet mooi: onnatuurlijk, veel te verzadigd. Het contrast was veel te hoog zodat je in de schaduwpartijen alleen maar een groot donker vlak zag zonder enige doortekening. Ja, zwart was heel zwart, maar dat alleen maakt een beeld niet beter. En de helderheid vond ik verder wat tegenvallen, zeker als je een LED TV gewend bent. Ook de klachten van gebruikers op dit forum over image retention, inbranden, vervagende kleuren (en dat na al 2, 3 jaren) helpen niet echt om een positief beeld van OLED te krijgen. Maar ik kan me voorstellen dat een goed ingestelde (en misschien gecalibreerde) OLED ongetwijfeld in staat is om een mooi plaatje tevoorschijn te toveren. Maar voor hoe lang?
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 08-01-2021 om 09:19
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  22. #72

    Standaard

    Zo, de knoop = hak!

    Ik kwam tot vandaag aardig ver m.b.t. een bijna deal bij PlatteTV. Echter kregen we van beide kanten de puntjes niet op de i.
    Betreft welke TV was de keuze al gemaakt in ieder geval bij PlatteTV, dat was de 65Q90T.

    Tot begin afgelopen week hebben enkele personen mij getipt over Frans De Smet in België. Ikzelf was totaal onbekend met deze winkel, vandaar ook de vraag enkele dagen terug of er ervaring was onder de lezers hier.
    Ik heb in feite letterlijk hetzelfde aangevraagd als bij PlatteTV.. alleen heb ik bij De Smet bewust voor de 95T informatie gevraagd gezien mijn interesse was gewekt wegens de 'one connect box' en 'no gap wall-mount' + ik benieuwd was wat de beste man kon betekenen zonder inruil huidige TV (daar waar PlatteTV de prijs gaf incl. inruil huidige TV). Ik had gezien dat de 90T en 95T geheel identiek zijn van elkaar dus het is puur de OCB + muurbeugel die het (prijs)verschil maken. Voor mij interessant genoeg om een prijsopgaaf te vragen.

    Daarbij heb ik de laagste prijs van de 95T van tweakers doorgestuurd. De Smet kon matchen met de laagste prijs incl. transport excl. inruil huidige TV.
    Ik heb dagen lang, tot vandaag, heen en weer mails gestuurd met PlatteTV gezien ik met die partij als eerste in gesprek ben gegaan en daar ook in feite het beste gevoel bij had.. vond het gewoon netjes om met hun te proberen tot een deal te komen en dan pas door te schakelen naar de volgende.

    Dat is dus tot gisteravond redelijk gegaan maar toch vandaag, overigens ook de laatste 2-3 mails verschillende verkopers als afzender gekregen, heb ik hun gemeld dat we blijkbaar beide niet genoeg aan elkaar toegeven om tot een deal te kunnen komen en dus ook uiteindelijk verteld over een andere partij met de prijs. Kanttekening: ik had een mooie prijs voor de 90T. Na De Smet, ook bij PlatteTV gekeken wat ze konden betekenen voor de 95T, maar dat viel 'vies' tegen.

    Vandaag nog eens goed naar reviews over De Smet gezocht en eigenlijk (wellicht cliché) een ieder stuk voor stuk positief. Daarnaast moet je echt door de site heen kijken die is echt jaren '80/'90 stijl (in hoeverre dat 'slecht' zou zijn?) en ondanks dat hun antwoorden op de mail kort(af) zijn maar wel duidelijk is het uiteindelijk toch een goed gevoel wat ik erbij krijg/kreeg.
    Daarbij hielp ook nog eens, zoals begin van dit bericht vermeld, dat via het andere forum een persoon mij privé berichtte en mij dus zijn ervaring van bestellen tot leveren tot gebruik van TV heeft verteld over De Smet en gezegd om wellicht daar eens te proberen (hij had gezien dat ik nog wat twijfelde net als hier).. daarnaast had de persoon dus zelf ook een TV besteld bij De Smet en kon bepaalde vragen/twijfels die ik had zoals bijvoorbeeld 'of het gewoon een koop zou zijn net als hier in NL bij bijvoorbeeld een MediaMarkt / Coolblue / PlatteTV' m.b.t. Benelux model - garantie ect.
    Dit was een van de vragen die werd bevestigd waardoor twijfels weggenomen worden omdat iemand zijn ervaring verteld.

    Dit was dus voor mij net dat extra zetje om toch voor de deal bij De Smet te gaan.. die komt zelfs met een 95T incl. OCB nog goedkoper uit t.o.v. 90T zonder OCB en incl. inruil huidige TV. De reviews, het persoonlijk bericht waar ik van begin tot eind op de hoogte ben gehouden en dat er bevestigingen op mijn vragen/twijfels kwamen betreft het kopen bij een BE winkel hebben mij dus doen besluiten om de deal van De Smet aan te nemen.

    Dat gezegd hebbende, ik heb geen belang bij die persoon vanwege dat ik diegene niet ken of wat dan ook maar het was een goede hulp, wil ik jullie voor zover ook gewoon bedanken voor de nuttige informatie en hulp/tijd (ondanks dat ik vrij wispelturig was/ben). Ook door jullie informatie ben ik nog beter tot een keuze kunnen komen en ben ik weer anders naar bijvoorbeeld de koop van een TV gaan kijken (op een positieve manier).

    Thanks again!

    Klein overzichtje:


    PlatteTV 65Q90T - € 1749,- incl. inruil huidige TV - na doorvragen € 1674,- incl. inruil huidige TV.
    De Smet 65Q95T - € 1899,- incl. transport t.w.v. € 50,- excl. inruil huidige TV.
    PlatteTV 65Q95T - € 1949,- incl. inruil huidige TV & incl. no gapp wall-mount t.w.v. € 149,- na doorvragen € 1849,- incl. inruil huidige TV excl. no gapp wall-mount.


    No gapp wall-mount zal nu worden aangekocht met MediaMarkt cadeaubonnen die ik hier heb liggen a € 65,-, scheelt ook weer iets.
    De Smet bood de no gapp wall-mount overigens voor € 125,- aan i.p.v. de adviesprijs van € 149,-.
    Laatst aangepast door Robintje : 08-01-2021 om 22:57

  23. #73

    Standaard

    Gefeliciteerd met je aankoop! Het had wat voeten in aarde, maar het is je gelukt.

    Om het je nog even lastig te maken . Ik heb ook mijn huidige TV bij PlatteTV met inruil van mijn oude TV gedaan. Kreeg ik een goed prijs voor. Toen ik na de aankoop vroeg waar ik de TV moest inleveren zeiden ze "die hoeven we niet, je mag 'm houden..." Toch nog op Marktplaats kunnen verkopen voor 150 euro
    Dus de prijs van mijn huidige TV was daardoor nog extra aantrekkelijk!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Gefeliciteerd met je aankoop! Het had wat voeten in aarde, maar het is je gelukt.

    Om het je nog even lastig te maken . Ik heb ook mijn huidige TV bij PlatteTV met inruil van mijn oude TV gedaan. Kreeg ik een goed prijs voor. Toen ik na de aankoop vroeg waar ik de TV moest inleveren zeiden ze "die hoeven we niet, je mag 'm houden..." Toch nog op Marktplaats kunnen verkopen voor 150 euro
    Dus de prijs van mijn huidige TV was daardoor nog extra aantrekkelijk!
    Dankje!

    Nu twijfel ik of ik toch niet moet cancelen en voor PlatteTV moet gaan zodat ik ook kans heb op behoud van eigen TV
    Afijn, dat is ook mijn plan. Ik verkoop de TV voor € 350,- maximaal - € 400,-.. dus ook ik ga blij zijn met de aankoop en prijs voor de nieuwe TV.

  25. #75
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Gefeliciteerd heren!

    Ik denk nog steeds een prima tijd om in je 'thuissituatie' te investeren. Toch het scherm kopen is pas het begin, het scherm goed afstellen essentieel.

    Platte TV heeft volgens mij gewoon een vaste kortingsprijs of je nu inruilt of niet. Daar zit vrijwel geen speling in. De kleinere zullen toch wat meer (moeten) gaan stunten. Maar tegenwoordig gaan prijzen snel het internet op. Je moet gewoon huiswerk doen, wil je goed beslagen een tv kopen. Zeker in tijden waarin een spontane winkelaankoop er ff niet meer in zit...

    Maar je kan tegenwoordig bijna geen slechte tv meer kopen. Ze bieden allemaal een prima prijs-kwaliteitverhouding. Of je nu voor QLED of OLED gaat. Betaal je wat meer, dan krijg je bij QLED betere beeldkwaliteit en bij OLED vooral een luxe design. Desondanks blijft het een loterij wat je voor scherm krijgt. Of je geen vlekken, banding of dead pixels etc.. krijgt. Dat moet je altijd even checken, maar over het algemeen zijn er meer tv's die geen problemen vertonen dan wel.

    Geniet ervan!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •