Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 83 van 83 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Proficiat met je aankoop, ik denk dat je met Frans de Smet een goede keuze hebt gemaakt.

    Ik heb mijn scherm gekocht bij PlatteTV, maar destijds (een jaar of 4 geleden) waren ze toch enigszins berucht om hun sluwe verkoopmethodes.
    Alle TV's stonden zo bijvoorbeeld als voorradig op hun site terwijl dat in werkelijkheid niet was, en ze waren ook nogal pusherig in het verkopen van extra garantie en dergelijke.

    Frans de Smet is een zelfstandige ondernemer die ik het daarom alleen al eerder zou gunnen dan de grote jongens als Media Markt, Coolblue en PlatteTV.
    Hier in NL heb ik zelf goede ervaringen met JVB en Smits Arnhem.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat klopt. Ik heb zelf nooit een OLED gehad, want toen ik mijn eerste Samsung LED TV kocht voor op mijn 'filmkamer' was OLED maar zeer beperkt verkrijgbaar en bovendien belachelijk duur (6.000 euro of zo. Claudio weet daar alles van...). Bovendien vond ik het design van de Samsung UE55F8000 veel mooier dan van alle andere TV-toestellen toen en kreeg dit model (terecht) fantastische reviews. Toen onze 37-inch Panasonic plasma in de woonkamer aan vervanging toe was/stuk ging heb ik nog wel even aan OLED gedacht (vooral vanwege de kijkhoeken), maar er was er geen model in 49 inch verkrijgbaar (mijn vriendin wil niet groter). De OLED-fabrikanten hebben deze blunder inmiddels hersteld, maar mede door de zeer positieve ervaringen met LED hebben we toen de Samsung UE49KS8000 gekocht en hebben daar nog geen moment spijt van gehad.

    Zou ik nu een OLED kopen? Ik denk het niet. Ze zijn wel betaalbaarder geworden. maar de nadelen van OLED wegen voor mij zwaarder dan de nadelen van (Q)LED op dit moment. Bovendien: de topmodellen van bijv. Samsung kruipen qua beeldkwaliteit steeds dichter naar OLED toe, zonder de nadelen. Ik geef toe: ik heb nooit een goed ingestelde OLED TV bij bijv. een kennis mogen bekijken (want ik ken er geen die OLED hebben). Mijn ervaring/menig is alleen gebaseerd op wat ik in winkels (Media Markt, Expert, HifiKlubben) heb gezien. En dat viel me nogal tegen. Nu draaien ze daar altijd die vreselijke promofilmpjes van LG i.p.v. een gewone TV-zender op te zetten, wat een veel realistischer beeld zou geven. Ik vond de kleuren niet mooi: onnatuurlijk, veel te verzadigd. Het contrast was veel te hoog zodat je in de schaduwpartijen alleen maar een groot donker vlak zag zonder enige doortekening. Ja, zwart was heel zwart, maar dat alleen maakt een beeld niet beter. En de helderheid vond ik verder wat tegenvallen, zeker als je een LED TV gewend bent. Ook de klachten van gebruikers op dit forum over image retention, inbranden, vervagende kleuren (en dat na al 2, 3 jaren) helpen niet echt om een positief beeld van OLED te krijgen. Maar ik kan me voorstellen dat een goed ingestelde (en misschien gecalibreerde) OLED ongetwijfeld in staat is om een mooi plaatje tevoorschijn te toveren. Maar voor hoe lang?
    Om een lang verhaal kort te maken:

    "Ik ken OLED alleen van, als demo ingestelde schermen bij de grote winkelketens een jaar of vier geleden"
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  3. #78
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    HDR moet altijd veel mooier zijn, maar ik weet niet of de combi met de PS5 en de Q90 foutloos werkt. Check deze site, alhoewel het nooit verstandig is settings een op een over te nemen, maar het geeft je wel een idee. https://www.rtings.com/tv/reviews/sa...-qled/settings
    En anders google'en...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    HDR moet altijd veel mooier zijn, maar ik weet niet of de combi met de PS5 en de Q90 foutloos werkt. Check deze site, alhoewel het nooit verstandig is settings een op een over te nemen, maar het geeft je wel een idee. https://www.rtings.com/tv/reviews/sa...-qled/settings
    En anders google'en...
    Het is me inmiddels gelukt via een simpel videootje die ik toevallig tegen kwam op Youtube van ongeveer 1 minuut die in ieder geval voor mij en mijn vrouw de mooiste instelling weergaf. TV staat haarscherp ingesteld zowel op PS5 als normale TV. Bedankt voor de tip alsnog!

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintje Bekijk bericht
    Het is me inmiddels gelukt via een simpel videootje die ik toevallig tegen kwam op Youtube van ongeveer 1 minuut die in ieder geval voor mij en mijn vrouw de mooiste instelling weergaf. TV staat haarscherp ingesteld zowel op PS5 als normale TV. Bedankt voor de tip alsnog!
    Precies, daar gaat het ook om. Al die instellingen die op internet circuleren en bij reviews vermeld worden kun je weliswaar als eerste hulp gebruiken, maar uiteindelijk moet je je TV zo instellen zoals jij dat het mooist vindt. Jij moet er naar kijken, niet die reviewer of internetschrijver.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #81

    Standaard

    Misschien handig om even een linkje neer te zetten van dat filmpje, dan hebben andere mensen met deze tv en dezelfde vraag meteen een antwoord?

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Misschien handig om even een linkje neer te zetten van dat filmpje, dan hebben andere mensen met deze tv en dezelfde vraag meteen een antwoord?
    Heb je helemaal gelijk in!
    Ik heb eerst deze video uitgevoerd om de TV i.c.m. PS5 goed in te stellen:



    Wat ik nu heb gedaan overigens.. zowel de TV als de PS5 aan zetten -> in het hoofdscherm/menu van de PS5 gaan staan (toen heb ik eerst de TV een reset gegeven zodat alle kleurinstellingen weer gelijk waren aan de video) -> in het menu van de PS5 de instellingen van je TV openen en vanuit daar de instellingen dan ook ingeven + daarbij de juiste HDMI poort wel aanzetten zodat daar de opties op worden doorgevoerd (die optie komt ook in het filmpje voorbij). Op die manier game ik nu met alles aan qua HDR ect. en is het dikke next-gen gamen!

    Daarna heb ik volgend video uitgevoerd (dus uit het PS5 menu):



  8. #83

    Standaard

    Ik zie in het tweede filmpje dat ze bij Samsung op de nieuwere modellen bij de Expert Settings de instellingen al weer veranderd heeft. Op mijn Samsung van twee jaar oud gaat Backlight niet hoger dan 20, Contrast loopt van 0 tot 100 (90), evenals Color (50) en Tint (50), en ik vind het raar dat Brightness (45) hier 0 aangeeft, terwijl de regelaar ergens middenin staat...

    Zelf zou ik als Picture Mode altijd voor Movie kiezen, omdat die de zuiverste kleurweergave en het meest evenwichtige contrast toont. Maar dat is een persoonlijke voorkeur van mij. En zoals eerder gezegd: stel je TV in zoals jij dat zelf het mooist vindt. Volg zo min mogelijk de instellingen van anderen, zoals uit dit filmpje of uit geschreven reviews (al dat niet met gecalibreerde instellingen), al mag je dat best als eerste hulp gebruiken als je nog niet weet wat je precies moet instellen.

    En hou er ook rekening mee dat als een film volgens jou wat vreemde kleuren heeft of er contrastarm uitziet, dat dit ook vaak een stilistische keuze van de regisseur kan zijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •