De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wel HDR10, geen Dolby Vision

    Hi,

    ik kom niet uit het volgende. Zowel mijn TV (LG 65CX), receiver (Marantz NR1711), kabels (HDMI 2.1) beschikken uiteraard over de mogelijkheid. Ik krijg bij mijn speler (Oppo 203) en Apple TV 4K geen Dolby Vision signaal meer. Hij geeft dan HDR10 aan. Ik heb alle kabels verplaatst en opnieuw aangesloten, instellingen doorgelopen, alles aan- en uitgezet etc. Laatste firmware.

    Zie ik iets over het hoofd? Heb de receiver onlangs vervangen, maar instellingen lijken te kloppen allemaal (passthrough, HDMI deep colour etc). En anders zou HDR10 ook niet weergegeven moeten worden lijkt me?

  2. #2

    Standaard

    Never mind! Zie dat ik de HDMI out van de receiver heb aangesloten op HDMI 1 op de tv, er vanuit gaande dat dit de ‘beste’ poort was. Heb hem op HDMI 2 aangesloten nu (eARC/ ARC) en heb nu wel Dolby Vision. Voor mij nieuwe info.

    Opgelost dus. Hopelijk heeft iemand anders hier ook wat aan!

  3. #3

    Standaard

    ???? ARC = Audio Return Channel. Heeft volgens mij toch niets met het beeld te maken, lijkt me. Het moet helemaal niets uitmaken op welke HDMI-ingang van je TV je de HDMI-uit van de AV-receiver aansluit. Tenminste: op mijn TV zijn alle vier HDMI-ingangen identiek, evenals de HDMI-uitgangen op mijn receiver. Alleen als je het TV-geluid ook via je receiver wilt laten lopen (wat ikzelf persoonlijk totaal oninteressant vind), ben je vreemd genoeg vaak beperkt tot 1 HDMI-aansluiting. Bovendien: zo groot zijn de verschillen tussen HDR10 en Dolby Vision nu ook weer niet, toch? Daar moet je echt een geoefend oog voor hebben!
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    ???? ARC = Audio Return Channel. Heeft volgens mij toch niets met het beeld te maken, lijkt me. Het moet helemaal niets uitmaken op welke HDMI-ingang van je TV je de HDMI-uit van de AV-receiver aansluit. Tenminste: op mijn TV zijn alle vier HDMI-ingangen identiek, evenals de HDMI-uitgangen op mijn receiver. Alleen als je het TV-geluid ook via je receiver wilt laten lopen (wat ikzelf persoonlijk totaal oninteressant vind), ben je vreemd genoeg vaak beperkt tot 1 HDMI-aansluiting. Bovendien: zo groot zijn de verschillen tussen HDR10 en Dolby Vision nu ook weer niet, toch? Daar moet je echt een geoefend oog voor hebben!
    niet zo groot de verschillen???? 10 en 12 bit. 1.07 miljard kleuren vs 68 miljard kleuren. Lijkt me dat je dit binnen 1 sec moet zien zoveel extra kleurgraderingen. Mits je een goede tv hebt natuurlijk. En statische vs dynamische metadata al helemaal.

    Dolby vision oogt veel kleurrijker en mooie, minder geforceerd dan standaar HDR. HDR+ en dolby vision daar zijn de verschillen iets minder tussen ivm allebei dynamische metadata. Maar dan nog veel meer kleuren.



    ontopic:
    staat uitgebreid kleurenspectrum of uitgebreide hdmi poort wel aan op die andere poort? Heet per tv anders, maar had dit op de slaapkamer ook met de xbox aangesloten. Moest de poort van standaard naar volledig zetten.

    Maar alles valt of staat met de tv uiteraard......mijn tv van 500 op de slaapkamer kan ook dolby vision weergeven, maar dat is natuurlijk een ander verhaal dan de oled in de woonkamer
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  5. #5

    Standaard

    Yes, alle instellingen kloppen, ook kleurenspectrum, enhanced opties etc. Ik las ergens op een internationaal forum dat de eARC poort een bredere ondersteuning heeft, ondanks dat de overige poorten ook HDMI 2.1 zijn. Leek me een vreemd verhaal, toch maar geprobeerd. En met direct resultaat dus.

    Ik verstuur geen audio van de tv naar de receiver. Alle apparaten (Oppo, Apple TV, PS4) aangesloten op de receiver, 1 kabel naar de TV.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •