De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Corona update: Bioscopen weer terug naar maximaal 30 personen

    Corona update: Bioscopen weer terug naar maximaal 30 personen

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Mooi, mondkapje verplicht, dan ben ik klaar met de bioscoop. Ben geenszins van plan mijn gezondheid in gevaar te brengen door het langdurig moeten dragen van zulke onzin dingen. Wie zo'n ding wil dragen prima, maar moet geen verplichting worden.
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Mooi, mondkapje verplicht, dan ben ik klaar met de bioscoop. Ben geenszins van plan mijn gezondheid in gevaar te brengen door het langdurig moeten dragen van zulke onzin dingen.
    "Onzin dingen"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Wie zo'n ding wil dragen prima, maar moet geen verplichting worden.
    Het wordt verplicht:
    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/vide...e-binnenruimte

  4. #4

    Standaard

    Dat weet ik dat het verplicht wordt ja (daarom ook mijn kreet dat ik klaar ben met de bios), en onzin dingen ook ja. Lees je even goed in hoe groot de gaten in zo'n ding zijn, en waar deze fijne regering voor wil dat je ze draagt (het tegenhouden van een virus), de grootte van een virus is vele malen kleiner dan de gaten in zo'n kapje. Daar zijn die mondkapjes helemaal niet voor (staat zelfs te lezen op de verpakking van die dingen). Meerdere partijen wetenschappers, het RIVM en de heer De Jonge in Den Haag hebben al meerdere keren verklaard dat die dingen geen zin hebben.
    Dus ja, onzin dingen....

    Als iedereen, zoals we al jaren doen, gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt, en niet op pad gaat als 'ie ziek is, dan is het sowieso een achterhaald iets.
    Laatst aangepast door reusla : 14-10-2020 om 13:24
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Dat weet ik dat het verplicht wordt ja (daarom ook mijn kreet dat ik klaar ben met de bios), en onzin dingen ook ja. Lees je even goed in hoe groot de gaten in zo'n ding zijn, en waar deze fijne regering voor wil dat je ze draagt (het tegenhouden van een virus), de grootte van een virus is vele malen kleiner dan de gaten in zo'n kapje. Daar zijn die mondkapjes helemaal niet voor (staat zelfs te lezen op de verpakking van die dingen). Meerdere partijen wetenschappers, het RIVM en de heer De Jonge in Den Haag hebben al meerdere keren verklaard dat die dingen geen zin hebben.
    Dus ja, onzin dingen....

    Als iedereen, zoals we al jaren doen, gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt, en niet op pad gaat als 'ie ziek is, dan is het sowieso een achterhaald iets.
    Ze dragen het in andere landen al vele maanden. En nee, daar neemt het niet toe door die dingen maar door privefeesten en huwelijken (b.v. Duitsland). Afstand moet dan nog maar elk middel wat de kans op besmetting kan verkleinen prima. Ik heb hem vanochtend gewoon gedragen toen ik admin in Rotterdam moest ophalen. Ik heb het zelfs laatst in een grot gedragen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Mooi, mondkapje verplicht, dan ben ik klaar met de bioscoop. Ben geenszins van plan mijn gezondheid in gevaar te brengen door het langdurig moeten dragen van zulke onzin dingen. Wie zo'n ding wil dragen prima, maar moet geen verplichting worden.
    Als ik het goed begrepen heb (maar wie ben ik?) dan zijn mondkapjes alleen verplicht bij het verplaatsen binnen de bioscoop. Als je op je stoel blijft, hoef je 'm volgens mij niet te dragen. Net als op (middelbare) scholen: in de klas hoef je 'm niet, maar op de gang en in de kantine wel.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #7

    Standaard

    Pathe heeft het over advies en inderdaad alleen bij verplaatsing: https://www.pathe.nl/maatregelencoronavirus Beetje hetzelfde als in België en Duitsland als je een restaurant ingaat. Alleen van en naar tafel op.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Dat weet ik dat het verplicht wordt ja (daarom ook mijn kreet dat ik klaar ben met de bios), en onzin dingen ook ja. Lees je even goed in hoe groot de gaten in zo'n ding zijn, en waar deze fijne regering voor wil dat je ze draagt (het tegenhouden van een virus), de grootte van een virus is vele malen kleiner dan de gaten in zo'n kapje. Daar zijn die mondkapjes helemaal niet voor (staat zelfs te lezen op de verpakking van die dingen). Meerdere partijen wetenschappers, het RIVM en de heer De Jonge in Den Haag hebben al meerdere keren verklaard dat die dingen geen zin hebben.
    Dus ja, onzin dingen....

    Als iedereen, zoals we al jaren doen, gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt, en niet op pad gaat als 'ie ziek is, dan is het sowieso een achterhaald iets.
    En als je niet ziek bent, geen klachten hebt en toch besmet bent? Je doet het trouwens niet voor jezelf maar voor een ander. Het zal allicht een stukje helpen, het is een hele kleine moeite en het kan zeker geen kwaad.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En als je niet ziek bent, geen klachten hebt en toch besmet bent? Je doet het trouwens niet voor jezelf maar voor een ander. Het zal allicht een stukje helpen, het is een hele kleine moeite en het kan zeker geen kwaad.
    Zoals ik al eerder zei, lees je eens in wetenschappelijke berichten naar de werking van die dingen: die helpen namelijk helemaal niet om anderen te beschermen tegen virussen die jij zou kunnen verspreiden. Afmetingen van een virus zijn dusdanig klein dat die niet door een niet-medisch mondkapje kan worden tegengehouden (medische mondkapjes wel, maar die zijn verboden om door jou en mij gedragen te worden.).
    Wat echter wel gebeurd is dat jouw afweersysteem ten gronde wordt gericht door het langdurig op hebben van zo'n niet-medisch mondkapje.
    Dus ergo: je doet het voor een ander? Sprookjes....
    En "het kan zeker geen kwaad"? Nou dacht het wel voor de drager ervan...
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Zoals ik al eerder zei, lees je eens in wetenschappelijke berichten naar de werking van die dingen: die helpen namelijk helemaal niet om anderen te beschermen tegen virussen die jij zou kunnen verspreiden. Afmetingen van een virus zijn dusdanig klein dat die niet door een niet-medisch mondkapje kan worden tegengehouden (medische mondkapjes wel, maar die zijn verboden om door jou en mij gedragen te worden.).
    Wat echter wel gebeurd is dat jouw afweersysteem ten gronde wordt gericht door het langdurig op hebben van zo'n niet-medisch mondkapje.
    Dus ergo: je doet het voor een ander? Sprookjes....
    En "het kan zeker geen kwaad"? Nou dacht het wel voor de drager ervan...
    De literatuur* is niet eenduidig over het effect van het dragen van niet-medische mondkapjes in openbare ruimten. Waarschijnlijk helpen mondkapjes maar beperkt bij het voorkomen van besmetting van anderen. Als iedereen zich houdt aan de basisregels, is het niet nodig om een mondkapje te dragen. (Dus: blijf thuis bij klachten, laat je testen, houd afstand , vermijd drukte en houd je aan de hygiënemaatregelen). Daarom geeft het OMT Outbreak Management Team geen richtinggevend positief advies over mondkapjes in de openbare ruimte. Overigens hangt de effectiviteit van een niet-medisch mondkapje sterk af van de kwaliteit van de materialen, pasvorm en de wijze waarop de gebruiker met het mondkapje omgaat.

    Bron:
    https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes (nog niet geupdate met info van de persconferentie van 13-10op dit moment)


    Kijk, hier gaat het even om: de nuance. Jij geeft aan dat het "helemaal niet" helpt en dat je afweer systeem te grond wordt gewerkt als je langdurig zo'n mondkapje op hebt. Ten eerste: doe je dat? Dat denk ik niet. Ik denk niet dat de meeste mensen zo lang aanwezig gaan zijn in een openbare ruimte waarbij een mondkapje nodig is. En daarnaast, Als iedereen zich aan de basisregels houdt, dan is een monkapje niet nodig. Maar wat als een grote groep zich niet aan die regels houdt? Wat dan? Dan zou een mondkapje wellicht toch kunnen bijdragen. Het is wel belangrijk dat je de informatie genuanceerd interpreteert, en dat mis ik in jouw verhaal (overigens ook bij andere mensen die maar lukraak allerlei stevige en schreeuwerige -en soms verschrikkelijk onzinnige- uitingen doen op social media die het niet eens zijn met dit beleid). Je gebruikt stevige termen maar als je de door jou "wetenschappelijke berichten" leest dan is die informatie een stuk minder stellig en genuanceerder. Kijk, je mag het er niet mee eens zijn, maar het is wel netjes als je de juiste informatie geeft.


  11. #11

    Standaard

    Dat is ook de reden waarom ik in Belgie ook geen bioscoop meer bezoek. Bij ons is het verplicht tijdens de film en dat is echt niet fijn... zeker niet met je bril op. Je hebt meer last ervan dan dat je kan genieten van de film. Mijn zien ze daar nu niet meer.
    BD (1243) What i Watch

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Zoals ik al eerder zei, lees je eens in wetenschappelijke berichten naar de werking van die dingen: die helpen namelijk helemaal niet om anderen te beschermen tegen virussen die jij zou kunnen verspreiden. Afmetingen van een virus zijn dusdanig klein dat die niet door een niet-medisch mondkapje kan worden tegengehouden (medische mondkapjes wel, maar die zijn verboden om door jou en mij gedragen te worden.).
    Wat echter wel gebeurd is dat jouw afweersysteem ten gronde wordt gericht door het langdurig op hebben van zo'n niet-medisch mondkapje.
    Dus ergo: je doet het voor een ander? Sprookjes....
    En "het kan zeker geen kwaad"? Nou dacht het wel voor de drager ervan...
    Mijn fout, ik had ook niet moeten reageren op je eerdere post omdat ik nu weet hoe jij erin staat en ik ben wel na al die maanden achter dat het (virus)waanzin is om dan de discussie aan te gaan....

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Als ik het goed begrepen heb (maar wie ben ik?) dan zijn mondkapjes alleen verplicht bij het verplaatsen binnen de bioscoop.
    Nu misschien nog bij het verplaatsen op initiatief van de exploitant. Maar wat als er straks een landelijke mondkapjesplicht in publieke binnenruimtes komt?

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ben een tegenstander van mondkapjes, niet om de niet werkende mondkapjes, maar het opleggen ervan. Ondanks dat het 'niet' werkt, helpt het toch. De strekking is; als het virus HET GELUK heeft in je mondholte en longen te komen via aërosolen, dan kun je besmet raken. Een niet werkende mondkapje maakt het dan natuurlijk moeilijker in deze toch al best ingewikkelde klus, schijnt... Dat Italië, Spanje en België al heel lang mondkapjes verplichten, geeft tevens aan dat het ook niet de oplossing is, water naar de zee dragen zeg maar, maar toch... Wat mij wel bijblijft is dat ik van de zomer op vakantie in Brugge, België - op de eerste dag dat een mondkapje verplicht werd - lekker in een stampvol bootje werd gepropt... "Kunt u nog meer doorschuiven, dan kunnen deze mensen er nog bij"? Met een mondkapje is afstand houden toch net even minder belangrijk schijnbaar... Niks is zwart-wit, maar toch... Op mijn werk draag ik het ook vaak. Niet voor de klant of voor mijzelf, maar voor de beeldvorming. Tja, lastig... Helemaal omdat onze regering niet echt uitstraalt dat het helpt maar schijnbaar is de roep van het ene kamp en de druk uit het buitenland te veel. Mijn vertrouwen heeft na de persconferentie wel een flinke deuk opgelopen. Zeuren dat wij het fout doen, maar degene die het juist voorbeeldig doen straffen... Waar is de logica.

    Oh, ik denk dat de bioscopen andere zorgen hebben als maximale bezetting en mondkapjes. Ze zijn al blij als er nog iemand komt. En ja, ook hier vormen de mondkapjes een nog grotere ontmoediging.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat Italië, Spanje en België al heel lang mondkapjes verplichten, geeft tevens aan dat het ook niet de oplossing is,
    Volgens mij gaat Italië redelijk goed. Maar daar houden ze zich ook aan alle maatregelen en volgt de regering dat ook goed op. Alleen een mondmasker is geen heilig middel het gaat om de combinatie met andere regels. In Duitsland zijn de toenames vooral door privefeesten inzake Frankrijk las ik eerder verhalen dat er weer omhelst en gekust werd. Dus om nu meteen te stellen dat dus ondanks een mondmasker het toeneemt, is te kort door de bocht. Je moet eerst kijken waar de hotspots door komen eer je goed kan oordelen. Het is en blijft een wisselwerking maar als de regels worden gevolgd en een mondmasker wordt gedragen, kan het samen wel een bijdrage leveren.

  16. #16
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je gaat straks merken dat wat voor maatregelen elk land ook neemt het overal weer uitbreekt. Ik lees vandaag dat de rest (Italië, Duitsland e.a.) ook de cijfers flink oplopen. Dat blijft echt niet beperkt tot de grens of afwijkende maatregelen. Ik denk goed, want een vorm van groepsimmuniteit. Iets waar we in het begin gecontroleerd wouden, maar nu vanaf willen, schijnbaar. Betreft de combinatie van maatregelen; letterlijk niemand weet het, dat is het probleem. Het is min of meer wat ons lichaam doet bij een infectie. Het systeem gooit letterlijk alle soldaten in de strijd om een binnenkomende dreiging tegen te gaan. Keelpijn, koorts, en snotneus zijn omdat ons eigen immuunsysteem alles sloopt, ook onze eigen cellen. Dat is dus geen gevolg van een infectie, maar ons eigen lichaam. Pas als de juiste soldaat is gevonden wordt het gevaar geëlimineerd en wordt je weer beter. Dat doen ze nu ook met de maatregelen. Tot ze er precies achter zijn wat ervoor zorgt dat de een ziek wordt en de ander niet. Een bepaald DNA, een bepaald stofje wat jij wel hebt en ik niet.

    Wat opvalt is dat zuidelijke mensen schijnbaar veel gevoeliger zijn dan anderen. Nadat ik Wilders hoorde roepen dat op de IC nu vooral mensen met allochtone achtergrond liggen deed mij ook fronsen. Lekker racistisch. Totdat ik van een collega hoorde dat zijn vrouw, werkend op de afdeling oncologie, naast de corona-afdeling, inderdaad voornamelijk uit allochtonen bestond. Wat dat precies zegt, weet ik ook niet. Hoogstwaarschijnlijk dat echt niet iedereen vatbaar is, dat laten de cijfers nu toch echt zien, maar dat ze daar hopelijk achter gaan komen...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #17

    Standaard

    Als ik met het kapje op maar iets goeds kan bijdragen ja dan doe ik het.Of het echt werkt ja/nee zou ik zo niet weten.
    Heb ik het kapje langer dan 10 min op dan begin ik te hyperventileren vanwege ziekte dus ik mag hopen dat het toch wat nut heeft.

    Het ding is dat niemand ervaring heeft met deze corona situatie.
    Laatst aangepast door jeroeni : 15-10-2020 om 14:33

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Wat opvalt is dat zuidelijke mensen schijnbaar veel gevoeliger zijn dan anderen. Nadat ik Wilders hoorde roepen dat op de IC nu vooral mensen met allochtone achtergrond liggen deed mij ook fronsen. Lekker racistisch. Totdat ik van een collega hoorde dat zijn vrouw, werkend op de afdeling oncologie, naast de corona-afdeling, inderdaad voornamelijk uit allochtonen bestond. Wat dat precies zegt, weet ik ook niet. Hoogstwaarschijnlijk dat echt niet iedereen vatbaar is, dat laten de cijfers nu toch echt zien, maar dat ze daar hopelijk achter gaan komen...
    Het kan maar kan ook zijn dat het komt doordat ze de regels niet kennen ivm taalachterstand of dat ze werken in de lagere functies dus veel elders werken dan thuis. Ik zie ook veel foto's van gewone autochtonen op de IC. Ik denk dat de wetenschappers veel stof hebben rond dit virus om te onderzoeken. De komende jaren zal je wel veel hiervan gaan lezen.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Het kan maar kan ook zijn dat het komt doordat ze de regels niet kennen ivm taalachterstand of dat ze werken in de lagere functies dus veel elders werken dan thuis. Ik zie ook veel foto's van gewone autochtonen op de IC. Ik denk dat de wetenschappers veel stof hebben rond dit virus om te onderzoeken. De komende jaren zal je wel veel hiervan gaan lezen.
    Vaak zie je dat zij met best veel personen in een kleine woning verblijven.

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat kan kloppen, maar het gaat erom wie er uiteindelijk ook daadwerkelijk op de IC terecht komt en dan doet het er niet direct toe onder wat voor omstandigheden dit gebeurt.
    In mijn vaderland Italië was dat ook het verhaal, hele families wonen onder een dak. Pa en ma werken en oma (de baas in huis ) zorgt voor de kinderen. Feit blijft dat hoe zuidelijker, des te harder het virus om zich heen lijkt te slaan. Maar goed, het is gebaseerd op een gevoel en de waan van de dag...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat kan kloppen, maar het gaat erom wie er uiteindelijk ook daadwerkelijk op de IC terecht komt en dan doet het er niet direct toe onder wat voor omstandigheden dit gebeurt.
    In mijn vaderland Italië was dat ook het verhaal, hele families wonen onder een dak. Pa en ma werken en oma (de baas in huis ) zorgt voor de kinderen. Feit blijft dat hoe zuidelijker, des te harder het virus om zich heen lijkt te slaan. Maar goed, het is gebaseerd op een gevoel en de waan van de dag...
    Het schijnt dat genen inderdaad iets uit kunnen maken:

    https://www.ad.nl/wetenschap/gen-van...llen~aee26f13/

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Het schijnt dat genen inderdaad iets uit kunnen maken:

    https://www.ad.nl/wetenschap/gen-van...llen~aee26f13/
    Zoiets had ik ook gelezen en dat bevestigde het gevoel wat ik al vanaf het begin had. Toch, er zijn zoveel meningen en experts, dat je alles inmiddels wel met een emmer zout mag nemen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •