Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 50 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat is in 2020 de beste 4K Blu-ray speler

    Dag iedereen,

    Die vraag is al eens gesteld in het verleden.
    Maar ondertussen zijn we weer een aantal jaar verder.

    Vandaar een aantal vragen:

    - Wat is de beste speler als prijs niet uitmaakt? Want Oppo wordt niet meer gemaakt (en is niet meer te krijgen)?
    - Wat zijn prijs/kwaliteit de beste spelers? (Tot ongeveer 300-400 euro).
    - Waarop letten jullie specifiek bij de aankoop van een speler in 2020?

    Hopelijk kunnen de experts hun mening nog eens geven.
    Bedankt
    Mvg

  2. #2

    Standaard

    Niemand?

    LG UBK90 of Sony UBP X800m2 of Panasonic Dp UB420?
    Gaan jullie voor Dolby Vision of HDR10+?
    De Sony is letterlijk veel zwaarder. In hoeverre is dit positief naar trilling toe?

    Thx

  3. #3

    Standaard

    Eén van de beste 4K UHD-spelers die je kunt kopen, ongeachte de prijs, is de Panasonic DP-UB9004. Kost € 999,00. Fantastische bouwkwaliteit, subliem beeld, fijne bediening, zeer veelzijdig. Door de meeste recensenten gezien als dé opvolger van de Oppo's. Heb deze zelf ook.
    Panasonic heeft een zeer goede naam als het op Blu-ray spelers aankomt. Ik zou dus uit jouw bovenstaande lijst zonder twijfel voor de Panasonic DP-UB424 kiezen, maar dat komt ook omdat ik persoonlijk geen fan van Sony en LG ben als het op Blu-ray-spelers aankomt. De Panasonic DP-UB824 is ook een prima alternatief (rond de € 450). Verder is Pioneer een heel goed merk, maar die hebben enorme leveringsproblemen.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 19-10-2020 om 19:39
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Eén van de beste 4K UHD-spelers die je kunt kopen, ongeachte de prijs, is de Panasonic DP-UB9004. Kost € 999,00. Fantastische bouwkwaliteit, subliem beeld, fijne bediening, zeer veelzijdig. Door de meeste recensenten gezien als dé opvolger van de Oppo's. Heb deze zelf ook.
    Heb deze zelf ook vrijdag aangeschaft. Wel 3 weken levertijd, dus nog even wachten. Maar hierop wordt vervolgens alles gerecenseerd. Met daarbij mijn Sony Z9D 65" moet het goedkomen denk ik zo.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb zelf de Panasonic DP-UB824, zie link voor ervaringen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb zelf de Panasonic DP-UB824, zie link voor ervaringen.
    Ook ik ben op zoek naar een vervanger van de Sony X800 en mijn oog viel ook op dit model van Panasonic wegens Dolby Vision. Alleen waar nog te krijgen?? Het lijkt wel of ze allemaal gestopt zijn met 4K-spelers produceren.

  7. #7

    Standaard

    Zoals zoveel electronicafabrikanten heeft ook Panasonic kennelijk last van productieproblemen i.v.m. corona. Zelfs in de webshop van Panasonic zelf staan alle verkrijgbare Blu-ray spelers op "tijdelijk niet op voorraad". Vervelend.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Ook ik ben op zoek naar een vervanger van de Sony X800 en mijn oog viel ook op dit model van Panasonic wegens Dolby Vision. Alleen waar nog te krijgen?? Het lijkt wel of ze allemaal gestopt zijn met 4K-spelers produceren.
    Tip:
    Toevallig nu in de sale bij Otto voor 416,- euro met een aangegeven levertijd van 3 weken
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  9. #9

    Standaard

    De next gen-consoles? uiteraard nog niet beschikbaar, rond november pas. Kost €500 dus wel duurder dan je richtprijs, lijkt mij in ieder geval toekomstbestendig met veel (firmware)updates. Tegenwoordig streamen we veel, dus met de netflix, disney apps etc. zullen we wel goed zitten met een console.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Tip:
    Toevallig nu in de sale bij Otto voor 416,- euro met een aangegeven levertijd van 3 weken
    Bedankt voor de tip, maar ik blijf nog even wachten tot ze weer wat beter beschikbaar zijn en er een leuke aanbieding voorbij komt. Ik zat ook al aan de PlayStation 5 te denken, maar ik ga er niet van uit dat die Dolby Vision ondersteunt.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    De next gen-consoles? uiteraard nog niet beschikbaar, rond november pas. Kost €500 dus wel duurder dan je richtprijs, lijkt mij in ieder geval toekomstbestendig met veel (firmware)updates. Tegenwoordig streamen we veel, dus met de netflix, disney apps etc. zullen we wel goed zitten met een console.

    Daarom wacht ik ook en ga ik voor de PS 5...........
    Hopende dat ik deze ook als mediaspeler voor mijn NAS kan gebruiken........
    this is my boomstick!!!

  12. #12

    Standaard

    Misschien is wel netjes als Nuffel zelf nog reageert?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Misschien is wel netjes als Nuffel zelf nog reageert?
    Dat was ik nog van plan hoor

    De Panasonic van 1000 euro vind ik veel te duur. De extra features voor die prijs heb ik (denk ik) niet nodig.

    Niemand kiest precies voor LG. Waarom weet ik niet, maar die valt dus af.

    Momenteel twijfel ik nog tussen de Sony x800 en de Panasonic die jij hebt Rogue. Maar die is nog eens de helft duurder en biedt vnl enkel HDR10+ extra? Als leek kan ik andere nuttige verschillen moeilijker inschatten.

    Alvast bedankt iedereen vr de reacties

  14. #14

    Standaard

    De Panasonic-DP-UB824 doet ook Dolby Vision, sinds update. Ik heb een oppo, een sony en de Panasonic speler. Qua beeld is de Panasonic het beste. En werkt ook met Google Assistant.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  15. #15

    Standaard

    En ander - voor mij - doorslaggevend voordeel van de Panasonic DP-UB824 t.o.v. de Sony X800M2 zou zijn, dat de Sony geen display aan de voorkant heeft. Dat niemand de LG adviseert is waarschijnlijk omdat deze bekend staat als een lawaaiige Blu-ray speler. Als je de Panasonic DP-UB824 ook te duur vindt, kun je ook voor de goedkopere DP-UB424 (ca. 230 euro) gaan, maar die heeft zo te zien ook geen display.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nuffel Bekijk bericht
    Dat was ik nog van plan hoor

    De Panasonic van 1000 euro vind ik veel te duur. De extra features voor die prijs heb ik (denk ik) niet nodig.

    Niemand kiest precies voor LG. Waarom weet ik niet, maar die valt dus af.

    Momenteel twijfel ik nog tussen de Sony x800 en de Panasonic die jij hebt Rogue. Maar die is nog eens de helft duurder en biedt vnl enkel HDR10+ extra? Als leek kan ik andere nuttige verschillen moeilijker inschatten.

    Alvast bedankt iedereen vr de reacties
    In mijn eerdere link kun je lezen dat ik 2 Sony spelers ( de 700 en de 800) heb gehad en LG spelers, maar die halen het echt niet bij de Panasonic. Dat gezegd hebbende, tot ik de Panasonic had, was ik wel tevreden met mijn LG speler. Dat was ik nooit met de Sony's, te vaak vastlopers en een menu uit de jaren 90.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Als je de Panasonic DP-UB824 ook te duur vindt, kun je ook voor de goedkopere DP-UB424 (ca. 230 euro) gaan, maar die heeft zo te zien ook geen display.
    Klopt heeft geen display.
    Maar pas op deze is van midi formaat, dus 36 ipv 42 cm breed!
    Dat had ik niet door toen ik m destijds online bestelde.

  18. #18

    Standaard

    Ik heb wel bewust voor de LG gekozen. Ik heb zowel de UP970 als de UBK90. De UP970 is bij sommige 4K discs inderdaad heel lawaaierig, maar dit is bij de UBK90 verholpen (in principe is de UBK90 precies dezelfde speler, maar dan in een steviger behuizing).
    Waarom de LG? Omdat dat ten tijde van aankoop de goedkoopste speler met Dolby Vision ondersteuning was. Daarnaast gebruik ik nooit enige processing features van mijn speler, dus qua beeldweergave van 4K discs en gewone Blu-rays is ie gelijk aan andere spelers (mits je geen van die opties gebruikt). Alleen upscaling kun je niet uitzetten, maar dat doet ie prima. Het enige wat ie echt niet kan, is DVDs afspelen, dat ziet er echt niet uit.

  19. #19

    Standaard

    Ik zoek een goede (de beste) 4k speler met met functie’s die ook de OPPO heeft:


    -Het beeld kunnen vergroten (i.v.m. met oude dvd’s die niet anamorphic zijn)
    -verschuiven van de ondertiteling
    -CC (closed captioning) kunnen weergeven?

  20. #20

    Standaard

    Het is de Panasonic Dp UB420 geworden.
    Tot hiertoe heel tevreden van voor de prijs.
    Bedankt voor de info iedereen.

  21. #21

    Standaard

    Ik zit te kijken naar een nieuwe speler. Ik heb op dit moment een panasonic ub700, maar deze heeft geen Dolby Vision. Sinds ik nu de LG C1 met Dolby Vision ondersteuning zou ik toch graag een speler willen met ondersteuning. Ik kan via marktplaats de LG UBK90 voor een mooie prijs aanschaffen. Maar hoe is de software? Is dit een beetje ok? Ik zit ook te kijken naar de panasonic dp-ub824. Deze krijgt hele goede reviews, maar is meteen 300 euro meer. Is dat het waard? Wat maakt de panasonic beter dan de LG?

    Het liefste zou ik een multi-regio speler willen halen via Stegen, maar daar moet je handmatig in de instellingen dolby vision aan of uit zetten. Dat is niet iets waar ik opzoek naar ben. Wat zeggen jullie??

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Ik zit te kijken naar een nieuwe speler. Ik heb op dit moment een panasonic ub700, maar deze heeft geen Dolby Vision. Sinds ik nu de LG C1 met Dolby Vision ondersteuning zou ik toch graag een speler willen met ondersteuning. Ik kan via marktplaats de LG UBK90 voor een mooie prijs aanschaffen. Maar hoe is de software? Is dit een beetje ok? Ik zit ook te kijken naar de panasonic dp-ub824. Deze krijgt hele goede reviews, maar is meteen 300 euro meer. Is dat het waard? Wat maakt de panasonic beter dan de LG?

    Het liefste zou ik een multi-regio speler willen halen via Stegen, maar daar moet je handmatig in de instellingen dolby vision aan of uit zetten. Dat is niet iets waar ik opzoek naar ben. Wat zeggen jullie??
    Zie mijn eerdere post, nummer 28:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb zelf de Panasonic DP-UB824, zie link voor ervaringen.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Ik zit te kijken naar een nieuwe speler. Ik heb op dit moment een panasonic ub700, maar deze heeft geen Dolby Vision. Sinds ik nu de LG C1 met Dolby Vision ondersteuning zou ik toch graag een speler willen met ondersteuning. Ik kan via marktplaats de LG UBK90 voor een mooie prijs aanschaffen. Maar hoe is de software? Is dit een beetje ok? Ik zit ook te kijken naar de panasonic dp-ub824. Deze krijgt hele goede reviews, maar is meteen 300 euro meer. Is dat het waard? Wat maakt de panasonic beter dan de LG?

    Het liefste zou ik een multi-regio speler willen halen via Stegen, maar daar moet je handmatig in de instellingen dolby vision aan of uit zetten. Dat is niet iets waar ik opzoek naar ben. Wat zeggen jullie??
    Ja, dat wordt een lastig verhaal, vrees ik. Deze keuze is erg beperkt en hoewel ik niet in jouw portemonnee kan kijken, zou ik in dit geval toch niet voor de goedkoopste oplossing gaan. Voor beneden de 500 euro is wat mij betreft de Panasonic DP-UB824 absoluut de beste keuze. Ik gebruik al jaren tot volle tevredenheid Blu-ray-spelers van Panasonic en deze behoort tot het beste wat je momenteel kunt krijgen (als je deze ergens kunt vinden). Met Sony en LG heb ik geen praktische ervaringen als het om Blu-ray-spelers gaat, maar ik vind ze er een beetje te goedkoop uitzien (erg licht van gewicht, matige bouwkwaliteit, afwijkende maatvoering, meestal geen display) (Sorry Sony- en LG-fans).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #24

    Standaard

    Klopt voor LG, Sony heeft juist (ook) zeer degelijk gebouwde UHD spelers.
    Zijn een stuk zwaarder dan die van Panasonic.
    De Sony UBP-X800M2 weegt zelfs 3,8kg (volgens Amazon.de)

    Heb zelf de X800 gehad maar de Panasonic UB424 en nu de 824 bevallen me kwalitatief een stuk beter.

  25. #25

    Standaard

    Panasonic heeft overigens ook de UB450 met Dolby Vision.
    Deze is wel, net zoals de UB424, slechts 32cm breed.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •