Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 50 van 50 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Klopt voor LG, Sony heeft juist (ook) zeer degelijk gebouwde UHD spelers.
    Zijn een stuk zwaarder dan die van Panasonic.
    De Sony UBP-X800M2 weegt zelfs 3,8kg (volgens Amazon.de)

    Heb zelf de X800 gehad maar de Panasonic UB424 en nu de 824 bevallen me kwalitatief een stuk beter.
    Ik heb 2 Sony's gehad, maar had redelijk wat vastlopers, was daar zeker niet tevreden over.

    Nog een voordeel van de Panasonic dp-ub824: je kunt de ondertiteling aanpassen. Zeker de helderheid verlagen bij UHD's vind ik zelf erg fijn, dan heb je niet van die spierwitte ondertiteling in beeld. Geen idee meer of de Sony's en LG's dat ook hebben.

  2. #27

    Standaard

    Ik heb zelf nooit problemen met Sony bluray (voormalige) of 4k (mijn huidige) spelers gehad, ik heb ze allemaal vervangen vanwege upgrades, niet omdat ze het niet meer deden. Maar je kunt inderdaad niets aanpassen aan ondertitels of zelf de speler regiovrij maken voor dvd (als je dat nog zou willen)

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    betreft de Panasonic DP-UB824 absoluut de beste keuze. Ik gebruik al jaren tot volle tevredenheid Blu-ray-spelers van Panasonic en deze behoort tot het beste wat je momenteel kunt krijgen (als je deze ergens kunt vinden).
    De Panasonic UB824 en UB9004 zijn nu weer op de markt, het probleem was dat de fabriek waar Panasonic hun DAC's van afnam eind 2020 is verwoest door brand.
    De productie van de spelers heeft lange tijd stil gelegen. Ze gebruiken nu DAC's van een andere leverancier en inmiddels zij de spelers weer makkelijk verkrijgbaar.

    De 2004 met de nieuwe DAC heeft als toevoeging EG1 gekregen (is nu DP-UB9004EG1) en de 824 als toevoeging EGK.
    Vooral speciaal zaken als iEar, Art&Craft, Smits Arnhem en Bartels Tilburg hebben deze op voorraad, maar ook Teufel en Otto.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  4. #29

    Standaard

    Die Panasonic ziet er inderdaad compleet uit, maar klopt het dat deze geen SACD afspeelt? Dat zou voor mij wel een dealbreaker zijn (heb veel meer SACD’s dan ik ooit aan 4K UHD’s zal kopen).
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  5. #30

    Standaard

    Geen SACD ondersteuning bij de Panasonic's, maar wie gebruikt die dingen nog, ik ken echt niemand die SACD's heeft
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Geen SACD ondersteuning bij de Panasonic's, maar wie gebruikt die dingen nog, ik ken echt niemand die SACD's heeft
    Nou ik
    Luister veel klassiek en daar komen nog zat (hybrid) multichannel SACD's uit, zie bijv. https://www.hraudio.net/music.php?fo...label=0&page=1 voor een overzicht.
    Die zijn vaak ook niet veel duurder dan gewone cd's.

    Het aanbod SACD van pop is zowat nihl ja, en als er wat uitkomt gaat dat snel out of print en wordt het heel erg duur tweedehands.

    Ik ken dan (behalve mezelf) ook niemand die 4K UHD discs heeft of een speler die dat aankan. Toch zijn die mensen er
    Laatst aangepast door Oakey : 13-03-2022 om 19:51
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  7. #32

    Standaard

    Ik heb 2 sacd titels.
    th war of the worlds (2 disc).en dire straits.
    Af en toe luister ik.

    Vind mijn Oppo vooral nog handig voor het toevoegen van nl subs, bij import 4k. Meestal voor mijn vrouw..
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Die Panasonic ziet er inderdaad compleet uit, maar klopt het dat deze geen SACD afspeelt? Dat zou voor mij wel een dealbreaker zijn (heb veel meer SACD’s dan ik ooit aan 4K UHD’s zal kopen).
    SACD-ondersteuning bij 4K-spelers zul je, vrees ik, (bijna) nergens vinden, al heb ik dat niet onderzocht. Wellicht wel bij sommige CD-spelers, maar dan kom je al gauw bij de duurdere modellen uit. Zelfs mijn gewaardeerde Marantz CD6006 speelt geen SACD af.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #34

    Standaard

    Er zijn op marktplaats regelmatig goede sacd spelers te vinden voor een habbekrats.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  10. #35

    Standaard

    De Pioneer LX-500 speelt sacd (en dvd-a) maar Pioneer heeft al ruim 2 jaar grote leveringsproblemen. Erg jammer, deze had ik graag willen hebben.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    SACD-ondersteuning bij 4K-spelers zul je, vrees ik, (bijna) nergens vinden, al heb ik dat niet onderzocht. Wellicht wel bij sommige CD-spelers, maar dan kom je al gauw bij de duurdere modellen uit. Zelfs mijn gewaardeerde Marantz CD6006 speelt geen SACD af.
    De Sony’s wel hoor, de UBP X800 4k speler die ik heb kan er prima mee uit de voeten. De sacd spelers op marktplaats zijn niet echt geschikt, met 5.1 tulp of coaxaansluitingen (6 losse draden dus) ipv hdmi. Denk dat mijn versterker er niet eens mee overweg kan. Dan kun je net zo goed een Sony blurayspeler kopen, die kunnen bijna allemaal sacd afspelen en zijn met hdmi. Heb altijd sacd spelende blurayspelers gehad. Het gaat me om de multichannel, niet de zogenaamd betere geluidskwaliteit overigens.

    Heb al een losse cd speler (Yamaha) dus nog een apparaat erbij past ook niet in de kast.
    Laatst aangepast door Oakey : 15-03-2022 om 17:46
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  12. #37

    Standaard

    Met het vakantiegeld dat voor de deur staat zou ik me eindelijk deze zomer een 4k speler willen kopen. Ik heb mijn ogen laten vallen op de Panasonic DP-UB450EG-K. Iemand een idee of dit een goede keuze is?

  13. #38

    Standaard

    Ik zou voor de UB824 gaan, dat is wel de beste “bang for your buck”.

  14. #39

    Standaard

    Dat is best prijzig. Ik weet niet of ik er zoveel aan wil geven.

  15. #40

    Standaard

    Tja, het is waar je de speler voor wilt gebruiken. Ik heb reviews gelezen dat de 820 een betere upscale doet van SD naar HD en van HD naar 4K materiaal, en de 820 heeft wat meer fysieke digitale uitgangen. Ik ben voor de 9004 gegaan, zodat ik nooit hoef na te denken of ik de beste speler heb

  16. #41

    Standaard

    Als ik jou was zou ik ook voor de UB824. Tis een hoop geld, maar ik heb ook een goedkopere op dit moment en wil heel graag upgraden.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Als ik jou was zou ik ook voor de UB824. Tis een hoop geld, maar ik heb ook een goedkopere op dit moment en wil heel graag upgraden.
    Ik moet er toch even over nadenken. Echter hoop ik dat hij in de sales zit in juli en er toch nog iets af gaat van de prijs. Ziet er anders wel een leuke en goede speler uit. Alleszins, als ik deze zomer geen 4K speler aanscahf zal het nooit gebeuren vrees ik. Dus deze zomer is echt wel een ultimatum.

    Note: hij is blijkbaar overal al uitverkocht. Is er een alternatieve speler die evengoed is en dezelfde prijscatergorie?
    Laatst aangepast door jurgen42u : 18-04-2022 om 13:12

  18. #43

    Standaard

    Bij Teufelaudio.nl is die verkrijgbaar voor €429 plus €9,99 verzendkosten. Ik heb de mijne vorige week binnen gekregen.

  19. #44

    Standaard

    Ik heb een LG UBK90 en ben er blij mee, hij speelt alles af zonder problemen.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    SACD-ondersteuning bij 4K-spelers zul je, vrees ik, (bijna) nergens vinden, al heb ik dat niet onderzocht. Wellicht wel bij sommige CD-spelers, maar dan kom je al gauw bij de duurdere modellen uit. Zelfs mijn gewaardeerde Marantz CD6006 speelt geen SACD af.
    De Oppo klonen als bv de CineUltra en Raveon spelen wel SACD en DVD-A.

    Overigens komen er elke week nog SACD's uit, maar niet in Nederland.
    (vergeet ook de Pure Audio serie op BD niet)

    Nederland behoord niet meer als vorige eeuw tot de landen waar kwaliteit werd gewaardeerd en zelfs vandaan kwam.
    In Nederland heb je bv ook geen toegang tot de digitale Hi-res uitgaven.
    Gebruik Goole om het e.e.a. te vinden en er zijn vele flora m.b.t. audiofiele uitgaven waar veel info word gedeeld m.b.t. releases en de kwaliteit daarvan.
    En ook welke overprezen/marketing "digital remasters" je moet vermijden...
    "A man's got to know his limitations", ...

  21. #46

    Standaard

    Ook in NL komen gewoon sacd’s uit hoor, in de klassieke muziek is dat niet heel bijzonder. BD pure audio is ook prima maar daar heb je geen speciale speler voor nodig (iedere bd-speler speelt die af).
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  22. #47

    Standaard

    De UHD speler van panasonic is binnen. Volgend jaar de aanschaf van een 4K tv, maar ik kan eindelijk mijn 4K schijfjes al afspelen.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    De UHD speler van panasonic is binnen. Volgend jaar de aanschaf van een 4K tv, maar ik kan eindelijk mijn 4K schijfjes al afspelen.
    Technisch gezien is dat (waarschijnlijk) wel mogelijk, maar zonder 4K TV heeft dat niet veel zin, lijkt me. Dan krijg je gewoon Blu-ray-kwaliteit, waar overigens helemaal niets mis mee is in 90% van de gevallen. Maar wel zonde van het geld. Hopelijk hebben veel van de titels die je wilt afspelen ook een gewone Blu-ray in de verpakking zitten?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Technisch gezien is dat (waarschijnlijk) wel mogelijk, maar zonder 4K TV heeft dat niet veel zin, lijkt me. Dan krijg je gewoon Blu-ray-kwaliteit, waar overigens helemaal niets mis mee is in 90% van de gevallen. Maar wel zonde van het geld. Hopelijk hebben veel van de titels die je wilt afspelen ook een gewone Blu-ray in de verpakking zitten?
    De meeste titels hebben idd een gewone BD, maar voor de enkele die dat niet hebben is de speler toch al handig. Een nieuwe TV is nog niet nodig, ondanks dat hij nu 13 jaar oud, speelt mijn Samsung 40 inch nog perfect. Volgend jaar wil ik voor een 4K 75 inch van Samsung met Qled gaan. En het gaat er mij ook om om de 4K's toch al te kunnen testen op eventuele fouten.

  25. #50

    Standaard

    Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en de Panasonic DP-UB824 besteld. Ik heb lang getwijfeld tussen de 424 en de 824, zeker aangezien mijn huidige 4K-tv geen Dolby Vision aankan, maar als ik over een jaar (of twee...) een andere tv koop en dan óók nog weer de speler moet gaan vervangen... Dan ben ik uiteindelijk 200 euro duurder uit dan wanneer ik in één keer de duurdere speler koop.

    Maar goed, ik heb de keuze uiteindelijk kunnen maken mede dankzij alle commentaren hier, waarvoor hartelijk dank!
    Laatst aangepast door Leijo : 21-08-2022 om 00:31
    "Bond. James Bond."

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •