Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 69 worden weergegeven.
  1. #1
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard LG OLED 77GX6LA Gallery Design - Review

    LG OLED 77GX6LA Gallery Design - Review

    De nieuwe LG OLED 77GX6LA is een 10e generatie 4K-OLED-scherm met zelf oplichtende pixels in een resolutie van 3840x2160 beeldpunten, voorzien van de nieuwe Alpha 9 gen3-processor. Het is de vervanger van de E-serie en de terugkeer van de Gallery-serie. Dit keer in een wel heel innovatief concept. Maar is groter nu echt beter en mooier? Is de beeldkwaliteit verbeterd? Is dit dan het ultieme bioscoopgevoel?

    Lees dit artikel
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 21-07-2020 om 19:25 Reden: url
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #2

    Standaard

    Eindelijk de review !
    Ga ik eens vanavond op mijn gemakje lezen Claudio.

  3. #3

    Standaard

    Nice Claudio, geniet er van!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Veel plezier van je 77 inch tvtje
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  5. #5

    Standaard

    Weer een heerlijke eerlijke review Claudio! Ik schrok wel even dat er geen voet bij zit (dat zou niets voor mij zijn), maar er is dan blijkbaar een ander model die je kunt kiezen.

    Ik zei eerlijk, omdat je aangeeft dat de verschillen met voorgaande modellen marginaal zijn qua beeld.
    Wel nog een kanttekening: Netflix en Disney+ ondersteunen zelfs bij mijn tv (dus jouw oude) al Dobly Vision. Tonemapping zal ongetwijfeld beter zijn op jouw tv (daarvoor heb ik nu de Pana speler).

    En ik moest natuurlijk wel lachen om dit zinnetje
    en ben ik volledig genezen van het virus genaamd upgrade…
    Want we weten allebei dat dat tijdelijk is ....

  6. #6

    Standaard

    1ms voor zo'n groot scherm is wel heel netjes.Veel plezier!

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Weer een heerlijke eerlijke review Claudio! Ik schrok wel even dat er geen voet bij zit (dat zou niets voor mij zijn), maar er is dan blijkbaar een ander model die je kunt kiezen.

    Ik zei eerlijk, omdat je aangeeft dat de verschillen met voorgaande modellen marginaal zijn qua beeld.
    Wel nog een kanttekening: Netflix en Disney+ ondersteunen zelfs bij mijn tv (dus jouw oude) al Dobly Vision. Tonemapping zal ongetwijfeld beter zijn op jouw tv (daarvoor heb ik nu de Pana speler).

    En ik moest natuurlijk wel lachen om dit zinnetje

    Want we weten allebei dat dat tijdelijk is ....

    Dank je wel.

    Dolby Vision lukte inderdaad al prima, maar Dolby Atmos niet. Zal wel met het interne Atmos-gedoe te maken hebben. Zo ging het met Dolby Vision en Netflix ook op de 65E6V. Dat tonemapping staat overigens uit bij HDR10. Vond het niet een fijne verbetering. Eigenlijk staat zo'n beetje alles wel uit wat je uit kan zetten.

    Nee echt, ik ben inmiddels immuun.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    1ms voor zo'n groot scherm is wel heel netjes.Veel plezier!
    Ben benieuwd als de nieuwe consoles komen. Kon het overigens niet laten om even met Spider-Man door de stad te slingeren op dit mooie scherm.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Weer een mooie Tv

    Dolby Atmos zal je nu nog niet gaan lukken bij Di$ney+, want die hebben ze nog niet weer geactiveerd.
    Netflix heeft inmiddels wel weer Dolby Atmos.

    Misschien helpt dit een beetje.
    Bij mijn Tv moet je wel nog in een expert menu DD+ kiezen ipv standaard DD en dan ook nog "Dolby Atmos compatible" aanvinken.
    Op mijn Marantz processor geeft dan DD+ 7.1 aan.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dank je wel.

    Dolby Vision lukte inderdaad al prima, maar Dolby Atmos niet. Zal wel met het interne Atmos-gedoe te maken hebben. Zo ging het met Dolby Vision en Netflix ook op de 65E6V. Dat tonemapping staat overigens uit bij HDR10. Vond het niet een fijne verbetering. Eigenlijk staat zo'n beetje alles wel uit wat je uit kan zetten.

    Nee echt, ik ben inmiddels immuun.
    "A man's got to know his limitations", ...

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb nu overal Dolby Atmos in DD+. Een paar dagen nadat ik mijn tv kreeg werden de bandbreedte restricties opgeheven en was alles Atmos. Perfecte timing. Bij de nieuwe apps zie je het in het fimmenu staan. Bij de andere staat er 5.1. Met eArc moet het straks mogelijk zijn om Dolby TrueHD te streamen I.p.v. DD+. Hopelijk gaat dat een keer gebeuren, maar voor nu is dat meer dan prima.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Aha, goed om te horen dat overal Atmos werkt. Ik zal Disney+ weer eens checken, want die gebruik ik niet zoveel.

    Quote: Voor de duidelijkheid; hij is écht best groot, maar tegelijk went het best snel.

    Ja, vooral het laatste is absoluut waar, maar heeft ook een ander effect.
    Mij vrouw maakte in het begin een aantal keer als we ergens weggingen de opmerking; jee die hebben we een klein Tv-tje…


    Echter bij de laatste upgrade van 80” naar 82” de opmerking; hij lijkt wel kleiner, ik wat
    Wel nu is het geval dat de 80” frameranden van 22mm had en op z’n lompe “Apple”-achtige voet stond en de 82” frameranden van 2mm heeft en op 2 hele slanke poten staat, waardoor hij lijkt te zweven. Toch maar even gemeten en ja de 58mm (2”) in diameter extra is er echt


    Heerlijk genieten is het dan op onze schermen




    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik heb nu overal Dolby Atmos in DD+. Een paar dagen nadat ik mijn tv kreeg werden de bandbreedte restricties opgeheven en was alles Atmos. Perfecte timing. Bij de nieuwe apps zie je het in het fimmenu staan. Bij de andere staat er 5.1. Met eArc moet het straks mogelijk zijn om Dolby TrueHD te streamen I.p.v. DD+. Hopelijk gaat dat een keer gebeuren, maar voor nu is dat meer dan prima.
    "A man's got to know his limitations", ...

  12. #12

    Standaard

    Sowieso een prachtig scherm. Ik kan me voorstellen dat je een smoes verzint om hem aan te zetten met die omvang. En tevens ook klimaatvriendelijk, je kan de kachel denk ik wel wat lager zetten in de koude maanden met die warmte afgifte
    *LG OLED 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3* B&W 702S3* Klipsch R115-SW* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Hepta Bariton sub* Atmos Dali Alteco* RU Connected* Next box* Antimode 8033 SII.

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Aha, goed om te horen dat overal Atmos werkt. Ik zal Disney+ weer eens checken, want die gebruik ik niet zoveel.

    Quote: Voor de duidelijkheid; hij is écht best groot, maar tegelijk went het best snel.

    Ja, vooral het laatste is absoluut waar, maar heeft ook een ander effect.
    Mij vrouw maakte in het begin een aantal keer als we ergens weggingen de opmerking; jee die hebben we een klein Tv-tje…


    Echter bij de laatste upgrade van 80” naar 82” de opmerking; hij lijkt wel kleiner, ik wat
    Wel nu is het geval dat de 80” frameranden van 22mm had en op z’n lompe “Apple”-achtige voet stond en de 82” frameranden van 2mm heeft en op 2 hele slanke poten staat, waardoor hij lijkt te zweven. Toch maar even gemeten en ja de 58mm (2”) in diameter extra is er echt


    Heerlijk genieten is het dan op onze schermen
    Inderdaad, het went snel, maar ik zou niet meer anders willen
    Dat is inderdaad het mooie aan de nieuwste technieken, ze worden ranker en slanker en lijken bijna kleiner. Precies wat we willen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RHK Bekijk bericht
    Sowieso een prachtig scherm. Ik kan me voorstellen dat je een smoes verzint om hem aan te zetten met die omvang. En tevens ook klimaatvriendelijk, je kan de kachel denk ik wel wat lager zetten in de koude maanden met die warmte afgifte
    Ha ha, dank je.
    Nou, mijn oude plasmaschermen; die werden pas écht warm.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ha ha, dank je.
    Nou, mijn oude plasmaschermen; die werden pas écht warm.
    Plasma was vaak een probleem in de zomer, leiden al snel tot ondraaglijke warmte op hete dagen en naast hoge energie kosten van het scherm zelf ook tot hoge kosten voor de airco.
    Gelukkig worden Oled schermen niet zo warm en zijn daardoor geen aanslag op je energie rekening.

    Heb zelf ook wel zit om te upgraden van mijn huidige 55" naar 65"
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #16
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik zeg doen.

    We zitten momenteel in een rare fase waarin er een run is op bijvoorbeeld de C9 en oudere schermen. Voornamelijk door het gustigere prijsverhaal, maar ook door de minimale verschillen in de OLED's. Zeker bij de C-serie die er inderdaad echt exact hetzelfde uitziet en scheve online vergelijkingen de CX lager inschatten dan de C9. Gek genoeg doet dat de prijzen recentelijk weer flink stijgen tot wel honderden euro's. Prijzen die meestal pas weer zakken rond boxing day. Het lijkt wel slimme marketingtechniek van LG, want de C9 is praktisch niet meer te verkrijgen. Of is het simpelweg dat door corona letterlijk alles, maar dan ook alles duurder is geworden...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #17

    Standaard

    Veel plezier met je nieuwe scherm!

    Ik hou het voor tv kijken voorlopig bij mijn oude C6. 3D vind ik een fijn iets. Hij is 65 inch, uiteraard te klein voor de 4.5m die ik er vanaf zit. Maar daarvoor gebruik ik een 4K beamer en 150inch scherm. Uiteraard niet de kwaliteit van de Oled (komt wel een eind met Dynamisch Iris) maar voor mij wel het bioscoop gevoel kwa grootte, dat heb je simpelweg niet met een TV.

    Maar geen enkele TV benadert een OLED kwa contrast. Zou mijn tv ook niet wegdoen voor een andere techniek. (LED. QLED)
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  18. #18

    Standaard

    Mooie review en wat een machtig mooi formaat. Helaas geen plek voor maar vond het ook wel tijd voor een upgrade. Mijn 55 inch E6 dan ook vorige week vervangen voor een 65 inch CX. Heb ook naar dit model gekeken maar ik ben geen fan van ophangen dus moest een model hebben met voet. Verder zit er ook alles op wat de GX heeft. Ben er weer zeer tevreden over, de lagere helderheid kan ik mij niet zo aan storen. Ik zal toch altijd Oled blijven kopen door de enorme voordelen ten opzichte van LCD.
    Ook maar meteen een nieuwe Denon receiver gekocht en Atmos speakerset van Teufel, dus kan er weer wat jaartjes tegenaan

    Ben overigens ook wel benieuwd naar jouw beeldinstellingen en wat je vind van de Filmmaker modus. Ik zit zelf te twijfelen tussen ISf Dark Room, wat ik altijd aanhad op de E6 of de Moviemode.
    Laatst aangepast door Marcel den Haan : 23-07-2020 om 13:02

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dank je Marcel,

    Ik ben ook net helemaal klaar met upgraden, versterker, subwoofer en nu de tv. Zo nu en dan stoei ik nog wat met de instellingen, vooral omdat elk format een eigen instelling heeft, maar dik tevreden. Ik heb sowieso alles uit en dan scherpte op nul, kleur op 49, helderheid op 49, contrast schommelt tussen 90 en 100 evenals het OLED-lampje. ISF Dark of licht. De rest gebruik ik niet. De Filmmaker Mode heb ik af en toe eens geprobeerd en valt me niet tegen, maar eigenlijk met de 'juiste' instellingen kom je al in de buurt van die Mode. Waar ik nog het meeste mee stoei is het contrast, omdat (vooral bij gewone tv) ik daar een beetje het wauweffect miste). Hij staat daar nu tijdelijk op 95 en popt het wel echt.

    De panelen en hardware zijn gewoon precies hetzelfde, alleen mis de CX de stembesturing en zou iets mindere speakers moeten hebben, omdat de G- eigenlijk de E-serie is, maar ik verwacht dat de CX beter klinkt, omdat de speakers gewoon meer ruimte hebben, maar zoals gezegd, is het sowieso een doodzonde om het tv-geluid te gebruiken.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 24-07-2020 om 00:28 Reden: url
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Misschien al oud nieuws..

    LG Electronics is recalling around 60,000 OLED TVs that were sold in South Korea to replace their power boards due to possible overheating issues, the company said.
    https://www.zdnet.com/article/lg-to-...heating-issue/
    "A man's got to know his limitations", ...

  21. #21
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Had het ook gelezen Het betreft gelukkig alleen modellen die in Zuid Korea op markt kwamen, maar met grijze importwinkels weet je het nooit.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De fabriek in de Chinese stad Guangzhou is weer opgestart. De productie lag stil vanwege laag rendement (opbrengst) en uiteraard het coronavirus. Hierdoor kan LG Display bijna twee keer zoveel OLED-schermen produceren. De opbrengst uit een plaat van een bepaald formaat is veel hoger, omdat ze meerdere resoluties in een plaat kunnen verwerken. Immers een kleiner scherm vergt kleinere pixels om tot dezelfde (4K-)resolutie te komen Het is nu mogelijk om zowel een 48" , een 55" en een 77"-scherm uit een plaat te halen, waarmee de opbrengst (yield) stijgt van zeer laag naar rond de 85%. Althans, zolang ze de boel niet weer stil moeten leggen, omdat de markt inmiddels verandert is...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    Moet zeggen, ik vind de CX stukken minder klinken dan de E6. Het geluid bij die was gewoon erg goed met de soundbar. Vooral op het gebied van het laag heeft de CX aardig wat in moeten leveren. Ik heb uiteraard ook alles via de receiver lopen maar toch even geluisterd hoe hij klonk via de speakers in de tv. Niet slecht maar wel minder goed dus.
    Qua beeld komen we aardig overheen, alleen het Oled lampje heb ik wat lager staan omdat ik vooral in de avond in een erg donkere kamer kijk en game. Vond hem wat te fel.

    Ik krijg alleen het geluid via het ARC kanaal niet voor elkaar. Had de tv aangesloten via dat kanaal naar het ARC kanaal (hdmi out) kaneel op de receiver, maar geen geluid. Geen idee wat het probleem is. Nu dus maar de HDMI in de decoder gedaan, maar dan heb ik geen geluid over de receiver bij Netflix, Prime en dergelijke.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dank je Marcel,

    Ik ben ook net helemaal klaar met upgraden, versterker, subwoofer en nu de tv. Zo nu en dan stoei ik nog wat met de instellingen, vooral omdat elk format een eigen instelling heeft, maar dik tevreden. Ik heb sowieso alles uit en dan scherpte op nul, kleur op 49, helderheid op 49, contrast schommelt tussen 90 en 100 evenals het OLED-lampje. ISF Dark of licht. De rest gebruik ik niet. De Filmmaker Mode heb ik af en toe eens geprobeerd en valt me niet tegen, maar eigenlijk met de 'juiste' instellingen kom je al in de buurt van die Mode. Waar ik nog het meeste mee stoei is het contrast, omdat (vooral bij gewone tv) ik daar een beetje het wauweffect miste). Hij staat daar nu tijdelijk op 95 en popt het wel echt.

    De panelen en hardware zijn gewoon precies hetzelfde, alleen mis de CX de stembesturing en zou iets mindere speakers moeten hebben, omdat de G- eigenlijk de E-serie is, maar ik verwacht dat de CX beter klinkt, omdat de speakers gewoon meer ruimte hebben, maar zoals gezegd, is het sowieso een doodzonde om het tv-geluid te gebruiken.

  24. #24
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb het OLED-lampje bij sommige bronnen ook lager staan (rond de 80), maar bij HDR en DV op 100.

    Tja, dat eArc en Arc is altijd een beetje hit and miss. Ik neem aan dat je de goede HDMI-input hebt gebruikt (2)? Bij mij werkt het foutloos, maar dat deed het voorheen ook. Ik schakel in ieder geval alles handmatig met de Harmony, dus geen HDMI-CEC. De Harmony zet hem dan op tv-input op de versterker. Volgens mij helpt dat, maar soms kan het ook aan de HDMI-kabel liggen. Mijne was bijvoorbeeld beschadigd toen ik mijn nieuwe versterker installeerde. Dacht natuurlijk dat dit dus aan de nieuwe receiver lag, maar nee. Ik kreeg echter wel geluid, maar met dropouts. Een noodoplossing is een optisch kabeltje, dan werkt DD+ nog steeds, meer wordt toch nog niet aangeboden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #25
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •