De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard LG65CX, Denon AVR-X2600H probleem

    Goedendag mensen, ik zit met een probleem en hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
    Ik heb als televisie de LG Oled 65CX en als receiver de Denon AVR-X2600H. Mijn 4K speler en PS4 heb ik aangesloten op de Denon en er loopt één HDMI van de Denon naar de LG, dit via het Out kanaal wat in staat is tot ARC en eARC. Die kabel heb ik in de televisie in HDMI 2 gedaan, dit is het ARC/eARC kanaal.

    Ik heb gewoon geluid van de televisie en ook via apps als Netflix en Disney+, dus hier geen problemen.
    Die problemen komen er pas als ik een film kijk op de 4K speler of game op de PS4. Dan schakelt de Denon zonder aanwijsbare reden naar het kanaal TV Sound en springt vervolgens heen en weer tussen dit kanaal en het kanaal van bijvoorbeeld de 4K speler. Beeld en geluid vallen dan ook weg. Hij spingt snel heen en weer tussen de kanalen en kan dit alleen oplossen door de televisie en receiver uit te zetten en weer aan te zetten. Tijdens het heen en weer springen kan ik niet van kanaal wisselen.

    Ik heb geen idee wat er mis zou kunnen zijn, iemand die enig idee heeft waardoor dit zou komen.

  2. #2

    Standaard

    Kan aan de kabel liggen, dus check dat even. Ik had ook (e)ARC ellende tussen mijn Philips oled en de Denon receiver. Vond het onzin van die kabels, hdmi is hdmi, tot ik na een maand frustratie en gepruts in alle settings van tv en receiver toch maar een nieuwe hdmi-kabel heb aangeschaft waarna alles was opgelost. Niet eens zozeer een duurdere hdmi-kabel (zeker geen hi end, gewoon een goede kabel van €15 ofzo) maar wel 1 met andere specs, “geschikt voor ARC” meen ik.
    Laatst aangepast door Oakey : 19-11-2020 om 07:54

  3. #3

    Standaard

    Ik zal er eens naar kijken, bedankt! Dat moet dan een HDMI 2.1 kabel zijn neem ik aan?

  4. #4

    Standaard

    Heb je soms CEC aan staan in de Denon?
    Dan zou ik die eens uitzetten.

    Dit zijn prima kabels is mijn ervaring.
    https://www.ruconnected.nl/hdmi-kabe...SABEgLNpfD_BwE

    Ik zou er niet op besparen want voor de prijs van 1 a 2 UHD schijfjes los je veel problemen op.
    En als je van PS4 naar PS5 van plan bent te gaan kun je ook iets meer uitgeven en ben je ook op de toekomst voorbereid.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Goedendag mensen, ik zit met een probleem en hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
    Ik heb als televisie de LG Oled 65CX en als receiver de Denon AVR-X2600H. Mijn 4K speler en PS4 heb ik aangesloten op de Denon en er loopt één HDMI van de Denon naar de LG, dit via het Out kanaal wat in staat is tot ARC en eARC. Die kabel heb ik in de televisie in HDMI 2 gedaan, dit is het ARC/eARC kanaal.

    Ik heb gewoon geluid van de televisie en ook via apps als Netflix en Disney+, dus hier geen problemen.
    Die problemen komen er pas als ik een film kijk op de 4K speler of game op de PS4. Dan schakelt de Denon zonder aanwijsbare reden naar het kanaal TV Sound en springt vervolgens heen en weer tussen dit kanaal en het kanaal van bijvoorbeeld de 4K speler. Beeld en geluid vallen dan ook weg. Hij spingt snel heen en weer tussen de kanalen en kan dit alleen oplossen door de televisie en receiver uit te zetten en weer aan te zetten. Tijdens het heen en weer springen kan ik niet van kanaal wisselen.

    Ik heb geen idee wat er mis zou kunnen zijn, iemand die enig idee heeft waardoor dit zou komen.
    "A man's got to know his limitations", ...

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In de Denon zit inderdaad een HDMI-CEC functie die ook een automatisch tv-geluidfunctie en powerfunctie heeft en redelijk zenuwachtig kan werken. Zet die uit en dan schakelt hij niet meer automatisch naar tv-geluid, maar dan ook niet meer als je een tv-app gebruikt. Dus dan moet je wel steeds handmatig 'tv-geluid' selecteren.

    HDMI 2.1-kabels bestaan niet. Je hebt alleen Ultra High speed kabels, maar aangezien de Denon geen HDMI 2.1 is, heeft het ook geen zin om zo'n kabel te vervangen. Een kabel doet het of doet het niet, maar dat is een discussie apart. Koop je een XBX of PS5, dan krijg je er een (Ultra High Speed)kabel bij, dus...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Een nieuwe HDMI kabel kan zeker het proberen waard zijn. Maar laat je daarin niet gek maken door de specs / prijzen; precies hetzelfde merk en type kabel kan op magische wijze je problemen verhelpen. Ik spreek uit ervaring (problemen met een Action kabeltje, vervangen door precies eenzelfde Action kabeltje, problemen weg). Dan moet je natuurlijk wel zeker weten dat je een in principe deugdelijke kabel hebt, anders zeker eens een ander merk proberen.

  7. #7

    Standaard

    Ik bedoelde deze HDMI 2.1 kabel - RU connected

    Ik heb op mijn Marantz CEC uitstaan en ook in de Oppo toch schakelt de Tv de Marantz in als er naar Tv lof apps word gekeken en de Marantz staat aan of word ingeschakeld. Zodra ik de Marantz uit zet schakelt de Tv over naar de eigen speakers.
    Ik heb CEC uit gezet want dan schakelt de Tv altijd de Marantz in, en dat is bij mij lastig want dan staan de 3 eindverstekers nog uit

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    In de Denon zit inderdaad een HDMI-CEC functie die ook een automatisch tv-geluidfunctie en powerfunctie heeft en redelijk zenuwachtig kan werken. Zet die uit en dan schakelt hij niet meer automatisch naar tv-geluid, maar dan ook niet meer als je een tv-app gebruikt. Dus dan moet je wel steeds handmatig 'tv-geluid' selecteren.

    HDMI 2.1-kabels bestaan niet. Je hebt alleen Ultra High speed kabels, maar aangezien de Denon geen HDMI 2.1 is, heeft het ook geen zin om zo'n kabel te vervangen. Een kabel doet het of doet het niet, maar dat is een discussie apart. Koop je een XBX of PS5, dan krijg je er een (Ultra High Speed)kabel bij, dus...
    "A man's got to know his limitations", ...

  8. #8

    Standaard

    CEC brengt (bracht) ook bij mij meer ergernis dan gemak. Ik heb alles uitstaan cq. uitgezet. ik ben prima in staat om zelf die apparaten in te schakelen die ik nodig heb. CEC is precies weer zo'n feature waar niemand op zat te wachten.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #9

    Standaard

    CEC stond inderdaad aan, gisteren uitgezet en het probleem is nu niet meer voorkomen. Vanochtend een film gekeken en ook wat gegamed daarna, maar geen problemen meer. Heel erg bedankt voor de tips allemaal, weer een ergernis minder.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    In de Denon zit inderdaad een HDMI-CEC functie die ook een automatisch tv-geluidfunctie en powerfunctie heeft en redelijk zenuwachtig kan werken. Zet die uit en dan schakelt hij niet meer automatisch naar tv-geluid, maar dan ook niet meer als je een tv-app gebruikt. Dus dan moet je wel steeds handmatig 'tv-geluid' selecteren.

    HDMI 2.1-kabels bestaan niet. Je hebt alleen Ultra High speed kabels, maar aangezien de Denon geen HDMI 2.1 is, heeft het ook geen zin om zo'n kabel te vervangen. Een kabel doet het of doet het niet, maar dat is een discussie apart. Koop je een XBX of PS5, dan krijg je er een (Ultra High Speed)kabel bij, dus...
    Beter dan de PS5 direct aan de tv hangen in plaats van via de Denon of maakt dat niet uit?

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja precies, de enige manier en het geluid via eARC terug laten lopen. Heb je inderdaad eARC i.p.v. ARC dan speelt je receiver ook nog eens alle HD-audioformaten af. Tenzij Sony - zoals gebruikelijk - iets unieks doet met hun audio output. Maar eigenlijk is jouw (en mijn ) televisie de enige die momenteel goed overweg kunnen met een Xbox Series X of PS5. Zelfs Sony's eigen televisies doen het niet goed. En zeker als de PS5 'straks' de update vrijgeeft die ook VRR biedt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    "Maar eigenlijk is jouw (en mijn ) televisie de enige die momenteel goed overweg kunnen met een Xbox Series X of PS5."

    Niet geheel waar. De LG Nano95 en Nano99 series hebben ook geen issues. Mijn oom heeft de 8K Nano95 en daarbij werkt ook alles vlekkeloos op zijn Xbox series X. Ook de autogamemodes en 120hz waar alle issues mee zijn. Maar is uiteraard ook een LG
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •